GEZELLIG EN KNUS WINKELEN BIJ CASPER DUS.quote:Op maandag 11 juni 2012 14:31 schreef VGA4xZoom het volgende:
Weet iemand ook of die Casper 'supermarkt' in de schildersbuurt een flessenautomaat heeft?
quote:Op maandag 11 juni 2012 14:36 schreef nietzman het volgende:
[..]
GEZELLIG EN KNUS WINKELEN BIJ CASPER DUS.
Hmm, denk het niet? Liep vrijdag vanuit de Gelkinge over de Grote Markt langs de Martinitoren wel naar huis, maar daar was je dus nietquote:Op maandag 11 juni 2012 14:37 schreef Catch22- het volgende:
Dat weer
Mensen die oversteken zonder te kijken in de stad
Vrijdag in de guldenstraat haal ik zon koets met paard in, steekt er iemand over (was jij het toevallig Mrjlyn? Ik zag een flits en dacht o nee), ik moest slippend remmen om niet te botsen. Heel dat paard briesen en whatnot
kijk toch uit
Je hebt dus wel iemand vol in de remmen laten gaan omdat je achter een paardenkoets vandaan kwam?quote:Op maandag 11 juni 2012 15:28 schreef Mrjolyn_ het volgende:
[..]
Hmm, denk het niet? Liep vrijdag vanuit de Gelkinge over de Grote Markt langs de Martinitoren wel naar huis, maar daar was je dus niet
Wie? Catch zeker, ik nietquote:Op maandag 11 juni 2012 15:37 schreef Luco het volgende:
[..]
Je hebt dus wel iemand vol in de remmen laten gaan omdat je achter een paardenkoets vandaan kwam?
Nee hoor, zijn ook wel redelijke fietsen te vinden! Helaas was die vrijdagochtend! Maar ik heb in ieder geval alweer een andere via Marktplaats!quote:Op maandag 11 juni 2012 21:44 schreef S-RS het volgende:
@ fietsloze mensen
Is dit niet wat: http://gemeente.groningen(...)ude-boteringestraat/
Dan heb je wel lekker snel en goedkoop een fiets ipv dat marktplaats gedoe. Of verkopen ze daar alleen maar barrels?
Ik heb daar mijn fiets vandaan. Je moet er wat voor over hebben, s morgens om half 7 in de rij staan, en de prijzen die op internet staan kloppen niet. De weinige fietsen van 40 euro die er staan zijn echt barrels. De mijne kostte 70 euro en is prima, maar het gros dat er stond was boven de 100 euro. Echt belachelijk dat ze dat voor die fietsen durven te vragen terwijl ze die dingen gewoon ophalen uit de stad van plekken waar ze te lang/niet mogen staan.quote:Op maandag 11 juni 2012 21:44 schreef S-RS het volgende:
@ fietsloze mensen
Is dit niet wat: http://gemeente.groningen(...)ude-boteringestraat/
Dan heb je wel lekker snel en goedkoop een fiets ipv dat marktplaats gedoe. Of verkopen ze daar alleen maar barrels?
Ik heb mn fiets liever net als mn vrouwen. Legaal.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 00:09 schreef bhm het volgende:
Voor een fiets kan je ook gewoon in de avond tussen 23.00 en 24.00 door het centrum gaan wandelenVoor een prikkie heb je ze dan.
Homoquote:Op dinsdag 12 juni 2012 00:21 schreef Luco het volgende:
[..]
Ik heb mn fiets liever net als mn vrouwen. Legaal.
Das waar. Maar via Facebook is net zo makkelijk.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 00:09 schreef bhm het volgende:
Voor een fiets kan je ook gewoon in de avond tussen 23.00 en 24.00 door het centrum gaan wandelenVoor een prikkie heb je ze dan.
Tokkie gedrag.quote:Op maandag 11 juni 2012 15:30 schreef Catch22- het volgende:
nee, was daarachter voor de selexyz. Wou bijna gaan schelden, maarja, dan kom je ook een beetje raar over he.
niet bedoel je?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 00:21 schreef Luco het volgende:
[..]
Ik heb mn fiets liever net als mn vrouwen. Legaal.
derhalve concludeerde ik ook dat het redelijkheidshalve niet geoorloofd was om haar te betichten van het aanbieden van fysieke diensten tegen betaling en vervolgde ik mijn weg stil.quote:
Zo denk ik nu ook. Maar iedereen zegt dat het gevaarlijk is om van een junk een fiets te kopen.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 07:23 schreef kikoooooo het volgende:
Legaal een fiets kopen![]()
3 weken later is ie toch weer gejat
quote:Op dinsdag 12 juni 2012 08:18 schreef Catch22- het volgende:
[..]
derhalve concludeerde ik ook dat het redelijkheidshalve niet geoorloofd was om haar te betichten van het aanbieden van fysieke diensten tegen betaling en vervolgde ik mijn weg stil.
quote:
Pff, dat is makkelijk geld verdienen voor ze. Ze doen net alsof ze allemaal €35,- kostenquote:Op maandag 11 juni 2012 23:59 schreef ShiningStar het volgende:
[..]
Ik heb daar mijn fiets vandaan. Je moet er wat voor over hebben, s morgens om half 7 in de rij staan, en de prijzen die op internet staan kloppen niet. De weinige fietsen van 40 euro die er staan zijn echt barrels. De mijne kostte 70 euro en is prima, maar het gros dat er stond was boven de 100 euro. Echt belachelijk dat ze dat voor die fietsen durven te vragen terwijl ze die dingen gewoon ophalen uit de stad van plekken waar ze te lang/niet mogen staan.
Rente?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 16:38 schreef joppie_saus het volgende:
In april vorig jaar kreeg ik een parkeerboete. Ik zou dubbel geparkeerd hebben. Die boete heb ik toen aangevochten, wat mij in februari een volledige dwangsom opleverde. Vandaag bericht gekregen dat het OM ook de parkeeerboete vernietigd, en ik die ook terug krijg. Inclusief administratiekosten. Maximaal resultaat
Ik dacht al, wat hoor ik? Maar dat dus.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 19:37 schreef Ties02 het volgende:
Rijdt verdomme nu elke avond zo'n clown in een auto met megafoon door m'n straat (Nieuwe ebbinge)
quote:
Owja, die ene! Lijkt me wel watquote:Op woensdag 13 juni 2012 23:52 schreef Catch22- het volgende:
Wut? Je zoekt een sportschool? Ik weet wel een sauna voor je
Beetje jammer dat ik steeds de verkeerde kiesquote:Op donderdag 14 juni 2012 19:40 schreef Peterselieman het volgende:
altijd een tegenrekening verzinnen he
Management accounting bedoel je?quote:Op donderdag 14 juni 2012 19:56 schreef Peterselieman het volgende:
Oh
Mijn struikelvak voor mijn P was Management 1. Had het vervolgvak al lang binnen voordat ik dat vak haalde
neuh, dat was een ander vak dat ik ook heb gehadquote:Op donderdag 14 juni 2012 20:03 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Management accounting bedoel je?
economiequote:Op donderdag 14 juni 2012 20:12 schreef ShiningStar het volgende:
Over welke studie hebben we het hier uberhaupt?
er zit flink wat overlap in beide studiesquote:Op donderdag 14 juni 2012 20:47 schreef ShiningStar het volgende:
[..]
Ah op die manier, ik had het over bedrijfskunde
Dat wel!quote:Op donderdag 14 juni 2012 20:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er zit flink wat overlap in beide studies
Cantina Mexicanaquote:Op donderdag 14 juni 2012 20:44 schreef RickoKun het volgende:
Welke plekken zijn wel nice om uit eten te gaan (met een dame)? Hoeft niet compleet exclusief te zijn overigensMaar ook weer niet el cheapo
Nee Nachos Toluca met kip en in plaats van rijst en bonen voor frietjes kiezen. Zo lekker is dat! El Txoko is ook heerlijkquote:Op donderdag 14 juni 2012 21:26 schreef Catch22- het volgende:
Cantina mexicana (MOET je nachos pequeΓ±os nemen). papa joe (lekkere hamburgertent). de gans. Zwarte schaap
De oude brandweer op het 't Zuiderdiep.quote:Op donderdag 14 juni 2012 20:44 schreef RickoKun het volgende:
Welke plekken zijn wel nice om uit eten te gaan (met een dame)? Hoeft niet compleet exclusief te zijn overigensMaar ook weer niet el cheapo
Dat is echt een aanradertje jaquote:
Die in Amsterdam was dikke prima!quote:Op donderdag 14 juni 2012 21:33 schreef Mrjolyn_ het volgende:
Ik vind Humphrey's ook heerlijk en het ziet er binnen echt super mooi uit vind ik!
quote:Op vrijdag 15 juni 2012 00:31 schreef joppie_saus het volgende:
Ja, ik schijn immers Mexicaan te zijn...
Nee, maar zag wel dat er wat toffe namen komen! Nu maar hopen voor de mensen die gaan dat het mooi weer wordt!quote:Op vrijdag 15 juni 2012 06:30 schreef RickoKun het volgende:
Gaan er nog mensen naar Bonkers zaterdag?
Sowieso.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 00:31 schreef joppie_saus het volgende:
Ja, ik schijn immers Mexicaan te zijn...
Omdat een tram er waarschijnlijk voor zorgt dat het toegankelijker wordt om met openbaar vervoer van CS naar centrum te gaan en je daarom minder doorloop hebt voor je winkel in bijvoorbeeld de Oosterstraat.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 09:34 schreef SemperFii het volgende:
Bij mij in de straat (oostersingel), en op nog veel meer plaatsen, zie ik tegenwoordig vaak blaadjes op ruiten geplakt met de tekst "TRAM NO WAY". Ikzelf als student zijnde zie het probleem van een tramlijn niet zo en vraag me daarom af waarom hier zo veel mensen tegen zijn.. Hier misschien iemand die dit kan verhelderen?
Daarbij worden de straten waar de tram langs moet komen opengebroken voor de werkzaamheden en dat duurt altijd veel langer dan gepland. Krijg je van die Damsterdiepachtige taferelen. Als je al teruglopende omzet hebt kan word je niet blij van zo'n vooruitzicht.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 09:40 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Omdat een tram er waarschijnlijk voor zorgt dat het toegankelijker wordt om met openbaar vervoer van CS naar centrum te gaan en je daarom minder doorloop hebt voor je winkel in bijvoorbeeld de Oosterstraat.
Daar valt over te twisten. Mij lijkt dat het juist zorgt voor meer klandizie aangezien er meer mensen door bv de oosterstraat komen. Het gros van de dagjesmensen komt normaal lopend via de herenstraat volgens mij.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 09:40 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Omdat een tram er waarschijnlijk voor zorgt dat het toegankelijker wordt om met openbaar vervoer van CS naar centrum te gaan en je daarom minder doorloop hebt voor je winkel in bijvoorbeeld de Oosterstraat.
Daarom dus en de vrees dat de stad met het OV vanuit de wijken zonder tram minder goed bereikbaar wordt.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 09:45 schreef Inkomen het volgende:
[..]
Daarbij worden de straten waar de tram langs moet komen opengebroken voor de werkzaamheden en dat duurt altijd veel langer dan gepland. Krijg je van die Damsterdiepachtige taferelen. Als je al teruglopende omzet hebt kan word je niet blij van zo'n vooruitzicht.
op sommige tijdstippen is het van/naar Zernike idd veevervoer. Zo erg zelfs dat als je onderweg in wilt stappen je niet meer mee kunt. Gelukkig heb ik daar geen last meer vanquote:Op vrijdag 15 juni 2012 10:15 schreef boem-dikkie het volgende:
Enige voordeel is dat het waarschijnlijk afneemt in drukte richting Zernike, qua openbaar vervoer. De huidige lijnen die op en neer naar de Hanzehogeschool rijden kunnen de drukte soms echt niet verwerken.
Klopt, met name in de winter zijn lijn 11 en 15 altijd te vol. Als ze dan gewoon meer bussen inzetten, is dat ook opgelost.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 10:15 schreef boem-dikkie het volgende:
Enige voordeel is dat het waarschijnlijk afneemt in drukte richting Zernike, qua openbaar vervoer. De huidige lijnen die op en neer naar de Hanzehogeschool rijden kunnen de drukte soms echt niet verwerken.
Ik vind alleen je argument over overlast gegrond, althans, daar zou wat voor te zeggen kunnen zijn. Vrachtwagens, bussen en auto's maken net zoveel herrie en zijn onregelmatig. Bij trams is het in ieder geval zo regelmatig dat bewoners het door gewenning niet zullen horen.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 10:13 schreef Slickk het volgende:
www.tramnoway.nl
Het kost 300 miljoen euro en zoals bij elk project van de overheid zal dat wel weer uitlopen. Het centrum van Groningen is te klein om een tram doorheen te trekken; straten worden verneukt etc. Volgens mij is het voor bewoners naast een trambaan ook niet zo fijn, ik denk dat een tram meer lawaai maakt dan bussen momenteel.
Ik zie ook niet zo in wat nou echt de voordelen zijn, als je ziet hoeveel nadelen ik net opgenoemd heb en dat zijn ze nog niet eens allemaal...
Ik zat een keer in zo'n drukke bus en de buschauffeur stopte gewoon niet bij haltes tussendoor. Terwijl ik al drie keer op die knop had gedrukt. Had ook geen mogelijkheid om naar voren te lopen omdat de hele bus stampvol zat.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 10:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
op sommige tijdstippen is het van/naar Zernike idd veevervoer. Zo erg zelfs dat als je onderweg in wilt stappen je niet meer mee kunt. Gelukkig heb ik daar geen last meer van
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |