Ik heb geen idee wat ik met mijn leven moet gaan doen.
Twee jaar geleden ben ik begonnen met mijn opleiding. Het was erg leuk, als een van de weinige in een jaar mijn propedeuse gehaald en ik had zin in het volgende jaar.
Daar kreeg ik een beetje last van een dipje, ik vond het niet zo leuk meer en het werken in een groep ging ook niet zo goed. Uiteindelijk het semester niet gehaald.
Ondanks dat ik het niet zo leuk meer vond begon ik met een goede instelling aan het tweede semester, ik zou gewoon goed mijn best doen en er het beste van maken. Toen mijn vriendin het uitmaakte heb ik besloten om minder te geven om dingen en me niet druk te maken over hoe het verder moet en in het moment te leven.
Ik kwam bij het nieuwe semester bij oude vrienden in de klas en dat was leuk natuurlijk. De opdrachten zelf waren minder maar ik bleef de instelling van "het komt wel goed aanhouden".
Uiteindelijk werd het toch wat leuker en kreeg ik weer zin in komend jaar.
Nu komt het probleem. Ik ben nergens meer gemotiveerd voor. Eerst wilde ik dingen halen, al was het dan voor anderen. Nu doen de gedachtes dat school duur is, ouders die boos worden, groepsleden die lijden onder mijn slechte resultaten me niks meer. Uiteindelijk doe ik dingen wel maar druk voel ik niet.
Werk heb ik niet. Ik heb niks tegen werken, maar ik voel niet de druk om werk te zoeken. En daar bij wil ik graag iets dat ik leuk vind.
Nu heb ik me wel weer ingeschreven voor het volgende studie jaar. Maar vandaag heb ik gehoord dat ik dit semester waarschijnlijk weer niet gehaald heb. Hierdoor weet ik niet of ik wel door moet gaan met mijn studie.
Maar als ik het niet doe heb ik ook geen flauw idee wat ik dan wél zou moeten doen.
Het liefste zou ik elke dag een beetje met vrienden chillen, film kijken enzo maar dat kan natuurlijk niet.
Voor de vakantie heb ik maar besloten om maar weer te gaan fitnessen zodat ik dan in ieder geval wel weet wat ik moet doen in plaats van 8 weken achter de pc zitten zoals afgelopen jaren. Maar wat ik daarna moet gaan doen weet ik echt niet.
It's not too late to change your hikikomori ways!