De PvdA is natuurlijk een inkopper. Met Groenlinks, D66, de CU en het CDA kan wel zaken worden gedaan. Met de PVV volgens mij ook, alleen durven de andere partijen dat aan?
De PVV is op sociaaleconomisch vlak heel wat linkser dan de VVD, op dit vlak heeft de PVV dan ook de afgelopen twee jaar veel water bij de wijn gedaan, zoveel dat Wilders de wijn niet meer goed vond smaken. Het is algemeen bekend dat veel stemmers van de PVV twijfel(d)en tussen de PVV en de SP.
Ik geloof er helemaal niets van dat Groenlinks, D66 en de CU nu een voorkeur zouden hebben voor de VVD en het CDA omdat ze dat Kunduzakkoord hebben afgesloten. Dat was een noodgreep uit angst voor een renteverhoging, na de verkiezingen zullen de idealistische wortels zwaarder wegen. Op zich was dat Kunduzakkoord een goede zet, maar het was niet echt handig gespeeld door deze drie partijen naar mijn mening.
Met wie de SP eventueel zal regeren hangt natuurlijk van de verkiezingsuitslag af. Ik heb er persoonlijk helemaal geen moeite mee als er ook een wat rechtsere partij in de coalitie zit, ik geloof dat het goed is wanneer er altijd zowel een linkse als een rechtse partij in de coalitie zitten omdat je dan in het relatief veilige en stabiele midden uitkomt. Normaal gesproken zou het van mij zelfs de VVD mogen zijn maar die partij heeft naar mijn indruk de laatste jaren wat fundamentalistische trekjes gekregen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL