YebCar | maandag 11 juni 2012 @ 11:21 | |||
Kan het zo zijn dat benzine van tamoil slechter is dan benzine van bp/shell ? Ik tank normaal altijd bij de BP of shell en ik rij dan met een volle tank 580km (met 30liter) dat is dus grofweg 1op19 . Dit is woon werk verkeer en alleen snelweg kilometers Afgelopen maand heb ik 3x bij de Tamoil (onbemande) tankstation getankt en volgegooid met euro95. Telkens haalde ik 530 met 30 liter (1op 17,5) Zelfde rijstijl, zelfde wegen , zelfde snelheid en geen files etc. Nu dus eergister de tank weer volgegooid met de BP benzine, ook standaard euro95 uiteraard en zit weer rond de 1op19 zover ik dat nu kan zien 9tank is 1/3 leeg en 200km gereden. Ik bespaar dus 1,80 voor een tankbeurt vergeleken met de BP, maar vervolgens moet ik er 3a4 liter meer bijgooien voor dezelfde kilometers? ![]() | ||||
CantFazeMe | maandag 11 juni 2012 @ 11:23 | |||
Ja. Verdunning van benzine :p. | ||||
leolinedance | maandag 11 juni 2012 @ 11:23 | |||
Nee. Fabeltje heb ik ook wel eens gehoord over LPG ![]() Wel een zuinige wagen trouwens! Wat voor één is het? | ||||
Fatty | maandag 11 juni 2012 @ 11:27 | |||
Ligt niet aan jouw, bepaalde benzines zijn gewoon beter als andere benzines, ik kom op Shell ook verder dan op firezone benzine. Ik wil zelfs wel beweren dat ie op Shell benzine wat beter loopt, net wat soepeler, iets minder rauw. Zou trouwens geen BP tanken, kutzooi. | ||||
leolinedance | maandag 11 juni 2012 @ 11:34 | |||
![]() | ||||
Deetch | maandag 11 juni 2012 @ 11:35 | |||
Ik heb de variatie in prestaties ook wel eens gemerkt. Vandaar dat ik altijd mijn kms bijhoud en wanneer ik waar tank. Excellium en V-power merkte ik overigens geen verschil met de normale Total of shell brandstof op het verbruik. Tamoil ken ik niet maar soms was eenzelfde Tinq of Tango de ene keer slechter dan andere keren. | ||||
SaxoPower | maandag 11 juni 2012 @ 11:37 | |||
Ik kom op firezone verder dan op texaco ![]() iets maar toch ![]() | ||||
viseenoptie | maandag 11 juni 2012 @ 11:38 | |||
Ik rij minder kilometers met een Tinq-tank dan met een shell/bp tank. misschien was het toevallig, maar na 3x 80km minder doe ik er niet meer aan mee. (al zijn er geruchten dat alles gewoon van dezelfde raffinaderij komt van Rotterdam), andere zeggen dat het het "bodem" product is van een vat/tank | ||||
viseenoptie | maandag 11 juni 2012 @ 11:39 | |||
en trouwens "vroeger" (niet dat domme haagse Vroegâh, snap niet dat iemand dat nog doet, en denkt grappig oid te zijn) op mijn Puch, reed hij beter op Texaco dan op bp/shell etc. | ||||
YebCar | maandag 11 juni 2012 @ 11:42 | |||
aha...mooi dat ik niet de enige ben. Tis een ceicento half automaatje. Dat ding heeft geen airco erin dus daar kan het niet aan liggen. | ||||
JeMoeder | maandag 11 juni 2012 @ 11:50 | |||
Dit is kolder. Alle benzine is gelijk, als je tenminste euro 95 tankt. Als je die V-power super mega ultra engine save shit tankt, dan rijd je misschien 25km meer, maar ook niet veel meer. Ooit aan het weer gedacht trouwens? Dat speelt ook mee, heel erg zelfs. | ||||
viseenoptie | maandag 11 juni 2012 @ 11:51 | |||
Mensen denken inderdaad goedkoper uit te zijn, maar aan het einde van de rit duurder uit, en het niet doorhebben | ||||
viseenoptie | maandag 11 juni 2012 @ 11:52 | |||
Ik help het je hopen dat hethet zelfde is, lijkt mij goed voor de concurentie. maar tot nu toe viel het negatief uit. | ||||
leolinedance | maandag 11 juni 2012 @ 12:12 | |||
Je spreekt jezelf een beetje tegen ![]() | ||||
Fatty | maandag 11 juni 2012 @ 12:40 | |||
Wat ? Firezone = texaco Die geruchten kan ik je nu gewoon vertellen dat het onzin is. Benzine tanks worden altijd gemengd, dus er is geen '' bodem product '' Er zit uiteraard wel bagger in zo'n tank, maar dat is niet iets wat je tankt. BP produceert hun eigen brandstof, shell ook, Texaco ook, dat deze bedrijven ook nog '' dochterbedrijven hebben '' zoals de texaco firezone heeft, maakt niet uit, tank jij bij firezone, dan tank je gewoon texaco. Benzine is in principe allemaal hetzeflde, ware het feit dat Euro95 een redelijk ruime standaard is, wat dus bijvoorbeeld Shell de mogelijkheid geeft om er nog additieven aan toe te voegen. Waardoor je bijvoorbeeld betere smering of verbranding heb. [ Bericht 26% gewijzigd door Fatty op 11-06-2012 12:46:24 ] | ||||
DeSamenvatting | maandag 11 juni 2012 @ 12:55 | |||
Nee, jij praat poep. Ik tank zelfs euro 102 (Aral Duitsland) en zeker bij autos met veel pk's is het verschil ontzettend duidelijk merkbaar. Mijn tweede auto (BMW Z3 M Coupe) heeft 430 pk en loopt veel beter op deze (duurdere) benzine. Het verbruik is een stuk lager (1:9) en de motor loopt een stuk soepeler. Ook is de performance (de auto is volledig getuned door AC Schnitzer) stukken hoger op het circuit. | ||||
JeMoeder | maandag 11 juni 2012 @ 12:59 | |||
Ik zei toch 95? Dat jij een ander octaangehalte tankt en dit dan vergelijkt met 95, daar kan ik ook niets aan doen ![]() | ||||
DeSamenvatting | maandag 11 juni 2012 @ 13:09 | |||
Jij schrijft: alle benzine is gelijk, als je tenminste euro 95 tankt... Ik zeg: dat klopt niet | ||||
Straatcommando. | maandag 11 juni 2012 @ 17:05 | |||
Euro95 mag alleen als zulks verkocht worden als het aan bepaalde eisen doet. De marges zijn vrij ruim maar niet ruim genoeg om te zeggen dat je er ineens kilometers meer of minder door rijdt Dat je Z4 veel beter loopt op 102 octaan is niet zo raar. Bij een klein 1.2tje merk je 0,0 verschil in vermogen. | ||||
T42 | maandag 11 juni 2012 @ 17:55 | |||
bij mijn 1.3 44pk auto (paar jaar geleden) scheelde euro95 en octaan 110/115 heel veel ![]() | ||||
Straatcommando. | maandag 11 juni 2012 @ 18:00 | |||
Electronische ontsteking of zelf vervroegd? ![]() | ||||
Hyperdude | maandag 11 juni 2012 @ 18:19 | |||
Voor normaal gebruik onder normale omstandigheden gooi ik de goedkoopste meuk in mijn "bolide". Werkt al 10-15 jaar zonder dat ik 1 probleem heb bemerkt. Kan ook niet; benzine moet voldoen aan NEN/DIN normen. Koop van het geld dat je overhoudt maar Monster kabels. ![]() | ||||
Revolution-NL | maandag 11 juni 2012 @ 18:26 | |||
Niks fabeltje. Heb jaaaaren terug (toen de diesel nog 0.65,- was) hetzelfde geconstateerd. Bij de witte pomp reed ik structureel 50km minder op een tank. Ik heb dit wel 20 keer getest en steeds was de uitkomst hetzelfde. Bij benzine heb ik het overigens nooit geconstateerd. | ||||
Chuck-N0rr1s | maandag 11 juni 2012 @ 18:29 | |||
zit inderdaad wel een verschil in, vooral de adaptieven maken het verschil als ik energy saver van de Esso of Shell tank met mn Corrado dan rij ik 1/12-1/13. met die van een onbemande pomp rij ik 1/10.5-1/11 | ||||
T42 | maandag 11 juni 2012 @ 20:56 | |||
elec ding liep ook op 70 octaan trouwens ![]() | ||||
leolinedance | maandag 11 juni 2012 @ 21:06 | |||
En ik bij LPG ook niet. | ||||
Sounddragon | maandag 11 juni 2012 @ 21:21 | |||
Normaliter doe ik ongeveer 1 op 18 à 18.5, van de week voor het eerst bij een Tamoil getankt; 1 op 19.4.. zal wel zuinig gereden hebben, was nog 2 dagen kutweer met veel wind ook ![]() | ||||
Bananenvlaflip | dinsdag 12 juni 2012 @ 09:56 | |||
Geweldig dat dit soort fabels maar blijven voortbestaan. Zelfs de grote merken met premium-brandstoffen kunnen niet wetenschappelijk aantonen dat die brandstoffen zorgen voor zuiniger rijden of zelfs een schonere verbranding. Als hiervoor harde bewijzen waren zouden ze dit natuurlijk vermelden, de beste reclame voor het product. Die fluctuaties in verbruik kun je beter zoeken in temperatuur, luchtvochtigheid, windkracht en -richting, bandenspanning, humeur, soort muziek op de radio etc. Als je denkt dat dat vergezocht is ben je goed beïnvloed door de marketing van de raffinaderijen. | ||||
YebCar | dinsdag 12 juni 2012 @ 11:29 | |||
ik geloofde eerst ook nooit dat er verschil in zat,...zal je punten probeerden te aanvallen: temperatuur: afgelopen maand wisselvallig, maar de afgelopen 2 weken zelfde gebleven, en ook toen was er verschil met tamoil en bp luchtvochtigheid : tja...niet op gelet windkracht: afgelopen week waaide het hard ja bandenspanning: niets aan gedaan humeur: werkhumeur soort muziek op de radio: draai altijd dezelfde cd op de speler. daarnaast vertrek ik altijd om 14:00 en kom ik altijd om 14:45 aan op werk 0,0 files, rij 100 waar ik 100 mag en 120 waar ik 120 mag. Ik ben al na 400m van mijn huis op de snelweg met maar 1 stoplicht en al na 300m vanaf de snelweg zit mijn werkgever met daartussen maar 1 rotonde. Ik rem dus eigenlijk bijna nooit ![]() | ||||
davidov2009 | dinsdag 12 juni 2012 @ 11:52 | |||
Ooit wel eens met oliewereldje kennisgemaakt? Gaat nogal veel geld in om. Als pompstations werden toegestaan minderwaardig slootwater als Euro95 aan te prijzen, kan je daar aardig aan verdienen (enerzijs lagere inkoopprijs, anderzijds zullen mensen meer moeten tanken). Er zijn heel strikte kwaliteitscontroles op alle brandstoffen die de EU ingevoerd worden. Het octaangehalte en de energetische waarde worden gecontroleerd. Additieven zijn inderdaad toegestaan, de meeste 'premium brandstoffen' zijn Euro95~97+dure rommel. En wel eens gezien wat voor tankwagens de Tinq, Tango etc. bevoorraden? Shell wagens. Bij mij schuin tegenover zit een budget pomp, de Shell tankwagen rijdt daarna zo'n 1000 meter verder naar het Shell station en levert daar dezelfde Euro95 af. Tamoil krijgt ook haar brandstoffen van BP en Shell, laatst nog in opspraak geweest vanwege de ellende in Libie: http://www.tankpro.nl/ond(...)ot-door-shell-en-bp/ Dat er verschillen zitten tussen 95/98 of andere gehaltes spreekt voor zich, motorafhankelijk zal die op een ander octaangehalte beter/slechter lopen. | ||||
Bananenvlaflip | dinsdag 12 juni 2012 @ 12:03 | |||
Bij deze discussie kan je het woord benzine ook vervangen door motorolie. Hoeveel mensen geloven nog steeds dat de olie van de hema/lidl/whatever slechter is dan die van de merken met flash verpakkingen en een groter budget voor marketing? Het zijn gewoon restpartijen die in bulk worden opgekocht en in een andere verpakking gaan. De hema olie werd eens getest, bleek gewoon Shell helix te zijn. Je betaalt niet voor een premiumproduct, je betaalt voor de premiumbeleving. En natuurlijk geef je dat niet toe als je premiumproducten koopt. Dan zou je toegeven dat je genaaid wordt. | ||||
heyhallodaar | dinsdag 12 juni 2012 @ 12:22 | |||
Tango behoort tot Kuwait Petroleum, oftewel Q8 met een eigen raffinaderij in de Botlek, dat daar Shell vloeistof geleverd wordt, lijkt mij heel sterk. Dat er Shell opstaat, wil overigens nog niet zeggen dat dat er ook in zit. Schenk Tanktransport rijdt voor vrijwel alle tankstations in Nederland en die wisselen nog wel eens, tot woede van de merken, een trailertje uit. Het is tenslotte maar een sticker wat erop zit, Alle benzine die in Nederland geleverd wordt, is kwalitatief goed. Er zijn echter betere, namelijk die van de verschillende A-merken. Die voegen additieven toe en dat is ook het toverwoord in deze. Daardoor is de overige benzine niet slecht, die van A-merken is gewoon beter. En hoeveel beter, ligt weer helemaal aan je auto. Kun je geen algehele stelregel op loslaten, sommige maakt het helemaal niet uit, andere, meer fijngevoelige motoren, juist des te meer. Sommige A-merken leveren ook zelf B-merken, echter dan zonder additieven. Dat merk ik zelf, maar nog belangrijker, dat heeft een hooggeplaatste medewerker van een benzineboer mij ook gewoon aangegeven. En dat was er juist eentje van de low-budget jongens... | ||||
YebCar | dinsdag 12 juni 2012 @ 12:28 | |||
dit lijkt me gewoon een hele goede verklaring ik gebruik het liefst goedkope benzine hoor....tinq/tamoil/ etc etc maar als het verbruik daardoor toeneemt en dus ik toch meer geld kwijt ben dan toch weer naar de bp. Dit niet omdat het in mijn hoofd zit dat bp beter is, maar gewoon omdat het beter is voor mijn centen. Zo doe ik er ook goedkope motorolie in de carter van 30 euro per 5 liter ipv castrol e.d. van 50/60 euro | ||||
Bananenvlaflip | dinsdag 12 juni 2012 @ 13:38 | |||
Wat zijn die additieven, wat doen die additieven? Er is geen enkele raffinaderij die beweringen doet op basis van empirisch verkregen gegevens. Als ze kunnen aantonen dat die brandstof in vergelijking met brandstof B in situatie X, Y% meer koppel/minder brandstofconsumptie als resultaat geeft, dan kun je het ergens over hebben. Nu komen ze niet verder dan vage marketingtermen als 'efficiënt, schoon'. Kijk maar eens de aflevering van Keuringsdienst van Waarde om een idee te krijgen. | ||||
YebCar | dinsdag 12 juni 2012 @ 14:35 | |||
we hebben het nu enkel over euro95 en niet het andere spul he | ||||
borbit | dinsdag 12 juni 2012 @ 14:40 | |||
wat een kolder. | ||||
Bananenvlaflip | dinsdag 12 juni 2012 @ 14:43 | |||
Over euro95 werd hierboven opgemerkt dat de A-merken hier additieven indoen waardoor de benzine 'beter' (op welk vlak) is dan die van de witte pomp/B-merken. Dat die additieven misschien niet dezelfde zijn als die in V-power maakt voor de argumentatie niet uit. Punt blijft; waar zijn de bewijzen en hoe weet je zeker dat het ook hier niet gaat om een placebo-effect. | ||||
YebCar | dinsdag 12 juni 2012 @ 15:00 | |||
heb even de produktsheets van tamoil en bp erbij gehaald en ik weet niet hoever deze mee spelen in het verbruikt (bv dichtheid van benzine) en tot hoever deze nauwkeurig is. bp
en tamoil
| ||||
leolinedance | dinsdag 12 juni 2012 @ 15:05 | |||
Geen verschil. En dit:
| ||||
Bananenvlaflip | dinsdag 12 juni 2012 @ 15:05 | |||
En hier heb ik een plaatje van een banaan. Ik weet niet in hoeverre dit relevant is voor het verbruik. ![]() | ||||
leolinedance | dinsdag 12 juni 2012 @ 15:15 | |||
En hier heb ik een plaatje van linedancers. Ik weet niet in hoeverre dit relevant is voor het verbruik. ![]() | ||||
YebCar | dinsdag 12 juni 2012 @ 15:47 | |||
![]() en dit http://nos.nl/artikel/233(...)eranties-tamoil.html | ||||
Bananenvlaflip | dinsdag 12 juni 2012 @ 15:52 | |||
In mijn posts staan verschillende sublieme argumenten, jij bent aan zet. Twee sets van onvergelijkbare gegevens posten zonder begeleidend commentaar is nou niet echt een bijdrage aan de discussie. | ||||
YebCar | dinsdag 12 juni 2012 @ 15:55 | |||
er stond b.v. de benzinedichtheid... daar staan duidelijke variabelen. Bij de een een vaste en bij de ander een variabele. Met andere woorden een verschil in dichtheid in beide euro95? Ik ben geen expert op dat gebied en jij waarschijnlijk ook niet. Vandaar dat ik het post en het vraag...en jouw geniale tegenpost is een banaan. Dat is jouw sublieme post blijkbaar | ||||
Bananenvlaflip | dinsdag 12 juni 2012 @ 16:08 | |||
De dichtheid van tamoil valt binnen het interval dat bp aangeeft. Geen significant verschil dus. Dan is een plaatje van een banaan wel redelijk subliem ja. | ||||
YebCar | dinsdag 12 juni 2012 @ 16:20 | |||
aha dus 720kg-775kg per kuub of precies 750kg per kuub vind jij dus geen "groot" verschil dus als je elke keer benzine tankt met een dichtheid van 775 en een laatste tankbeurt met een dichtheid van 720kg zou je geen verschil moeten merken?? op een vrachtwagentank (tis maar dat dat een diesel is, maar neem even aan dat het een benzinetank is) zou je dus op een volle tank 35-45kg schelen....kan mij niet voorstellen dat het geen invloed zou hebben. Dat is toch een variabel van 5-7%. Dus eigenlijk kan je wel zeggen dat elke euro95 tankbeurt bij de BP een variabel gewicht heeft met een verschil van 5-7% en in het slechte geval (als dichtheid inderdaad invloed heeft op de prestaties) een verschil kan maken van 7% van de kilometrage die je kan rijden en laat die 7% nou net het verschil zijn die ik merk met mijn laatste 10 tankbeurten. Dus is het dan niet mogelijk dat ik euro95 tank met een dichtheid van 775 bij de BP en 725 bij de Tamoil en zo er dus verschil uit komt rollen?? Ze blijven beide immers binnen de Euro95 norm [ Bericht 5% gewijzigd door YebCar op 12-06-2012 16:28:09 ] | ||||
Straatcommando. | dinsdag 12 juni 2012 @ 16:27 | |||
Goed opgemerkt. Ik geloof dat pompstations zelf ook geeikt zijn, maar of dat is om dit soort verschillen op te vangen weet ik niet. De grap blijft natuurlijk wel dat er zoiets bestaat als "potentiele energie" Mik maar eens euro98 in een oud wagentje. Merk je niks van, gooi diezelfde 98 in een nieuwere auto, eentje met electronische ontsteking en voila. Kan je zo een paar pk tot heel veel pk schelen(erg afhankelijk van het type motor) en dat heeft op zijn beurt weer te maken met de klopvastheid. Er zijn gewoon teveel variabelen. En vpower is imo onzin. De enige reden die ik heb op BP98 te tanken is als er er geen witte pomp i de buurt is met 98. | ||||
Bananenvlaflip | dinsdag 12 juni 2012 @ 16:28 | |||
Ach, het gemiddelde van dat interval is 747,5, dat scheelt bijna niks met 750. Geneuzel in de marge. Of tank jij altijd op het koudste moment van de dag? De brandstof is dan dichter, scheelt toch al weer een paar procentjes. Daarbij kan je deze gegevens niet vergelijken, dus om dan om te gaan rekenen naar vrachtwagens die benzine tanken (???) lijkt me wat vreemd. | ||||
YebCar | dinsdag 12 juni 2012 @ 16:36 | |||
het omrekenen naar de vrachtwagen is slechts een makkelijk voorbeeld (tank van bijna een m3) maar het verschil in percentage blijft natuurlijk gelijk bij 1 liter of bij 100000 liter namelijk een variabel van 7%. Ik neem aan dat de massa van de dichtheid gemeten wordt bij de opslag van de tanks en niet als ze geleverd worden. stel (dit is wel vergezocht) dat ze bij de opslag van shell bv bij opslag 1,2 en 3 meten dat de dichtheid is van 775 , dat deze benzine dan naar de shell's gaan en bij opslag 4 meten ze een dichtheid van 730 dat deze dan naar de tamoils gaan. Voor buitenstaanders komen ze dan van dezelfde opslag en rijden in dezelfde bevoorradingswagens, maar intern weten ze gewoon dat het benzine is met een lagere dichtheid. Iedereen is blij....tankers bij de tamoil(die denken dat ze goedkope benzine tanken) tankers bij de shell (die gewoon een hogere dichtheid hebben) shell zelf (die hun slechtere produkt gewoon kunnen afleveren als A kwaliteit) | ||||
Bananenvlaflip | dinsdag 12 juni 2012 @ 16:52 | |||
Nu doe je talloze aannames die nergens op zijn gebaseerd. Je rekent naar jouw veronderstellingen toe. Zoals ik al zei, die gegevens van tamoil en bp zeggen niks in deze vorm. Waarom zouden enkele procenten verschil in verbruik dan worden veroorzaakt door verschil in kwaliteit/samenstelling en niet door al die andere denkbare variabelen uit de grote boze buitenwereld? Daar is nog geen enkel valide argument voor gemaakt. | ||||
1299 | dinsdag 12 juni 2012 @ 18:01 | |||
Mensen die over octaangehalte praten kan ik niet serieus nemen ![]() | ||||
Panzerknacker666 | dinsdag 12 juni 2012 @ 18:49 | |||
Idem. Zogenaamde 'kenners'. | ||||
Panzerknacker666 | dinsdag 12 juni 2012 @ 18:50 | |||
Tevens komt bijna alle brandstof uit dezelfde tank. Verschil is dat de één het onderste deel krijgt, en de ander het onderste deel. | ||||
Mirgeam | dinsdag 12 juni 2012 @ 18:53 | |||
Wie krijgt het bovenste deel dan? | ||||
Deskjet | dinsdag 12 juni 2012 @ 19:08 | |||
De mythe van “het laatste restje” U zult het misschien weleens gehoord of gelezen hebben. De onbemande tankstations zijn zo goedkoop omdat de benzine het laatste restje uit het brandstofdepot is. Waar komt deze mythe vandaan? In het verleden waren er honderden brandstofdepots in Nederland. Iedere oliemaatschappij had zijn eigen netwerk. Witte pompen konden toen inderdaad weleens “het laatste restje” kopen. Onder andere door strengere milieueisen zijn er van al die brandstofdepots nog maar enkele over. Deze depots moeten ruim 4.000 tankstations bevoorraden, ca. 10 miljard liter per jaar. “Het laatste restje” bestaat dus al jaren niet meer omdat er voor deze hoeveelheid brandstof een continue aan- en afvoer van brandstoffen is. http://www.tango.nl/Over%20Tango/Brandstofkwaliteit.aspx | ||||
FkTwkGs2012 | dinsdag 12 juni 2012 @ 19:41 | |||
Bij kassa hebben ze dit geloof ik pas terug getest. Vette bullshit dus. | ||||
Sounddragon | donderdag 14 juni 2012 @ 22:11 | |||
Vorige tank merkbenzine; gemiddeld 1 op 19.4, tank Tamoil van eergisteren was vandaag leeg; 1 op 19.3. Gelul dus ![]() | ||||
Bananenvlaflip | vrijdag 15 juni 2012 @ 10:03 | |||
Ah, eindelijk iemand die het grondig en empirisch heeft getest. | ||||
leolinedance | vrijdag 15 juni 2012 @ 10:08 | |||
Inderdaad ![]() | ||||
DrDarwin | vrijdag 15 juni 2012 @ 11:20 | |||
Ach die hoaxes dat er verschil is komen altijd weer bovendrijven, en dan komt Jan en alleman weer met bewijzen dat er wél verschil is, terwijl het één pot nat is. | ||||
blackbeartje | vrijdag 15 juni 2012 @ 13:09 | |||
Niemand ooit gehoord van staats reserve benzine? Een goedkope pomp koopt dat op en verkoopt het ![]() Maar het is al wat "oudere" benzine. Daar door iets minder goed maar wel goedkoper. en soms komt er gewoon A-spul in het is maar net wat er in de buurt is. De staat is verplicht een % van het benzine wat we in Nederland gebruiken als reserve te bewaren alleen dat kan je niet oneindig bewaren. sommige pompen hebben de temperatuur ook niet goed afgesteld. waardoor je minder volume hebt als je tankt. Voel in de zomer maar eens aan de slang die hoort koel te zijn .. wetgeving zegt 15graden .. zodoende tank je altijd de zelfde volume. tank sochtends je auto maar eens met 10 graden en als je hem smiddags pakt met 30 graden zit er meer in. | ||||
fullmetal | maandag 18 juni 2012 @ 08:35 | |||
Camel is niet te roken, marlboro is ook kankerverwekkende afval. Rook Lucky's! |