Zelfde. En alvast gefeliciteerd morgen.quote:Op zondag 10 juni 2012 20:55 schreef Comp_Lex het volgende:
Hoi,
hier een mede "sociaal isolement" slachtoffer
truenorwegianblackmetal hier hebben zich ook al twee mensen gemeld met hetzelfde probleemquote:Op zondag 10 juni 2012 20:51 schreef truenorwegianblackmetal het volgende:
Hey allen,
[quote]Meanwhile heb ik wel afgesproken met 2 gasten van FOK!, keep_walking en nog iemand), naar aanleiding van het "als versieren moeilijk gaat"-topic (of iets dergelijks). We hebben op een zaterdagmiddag in utrecht, wat voor mij ver weg is als limburger, afgesproken om te meeten en om te kletsen. Dit dwong me mijn huis te verlaten en enigszins in het diepe te springen (nieuwe stad en nieuwe mensen ontmoeten). Dit ging me gelukkig niet zo heel slecht af en ik had een prima tijd met beide heren.
Mijn complimenten voor je OPquote:Voor degene die de moeite heeft genomen: alvast bedankt voor het lezen.
Laat me raden, Noorse black metalquote:Op zondag 10 juni 2012 21:03 schreef truenorwegianblackmetal het volgende:
Interesses zijn vooral muziek (het soort wat de meeste mensen verafschuwen en als gestoord bestempelen), tv series en psychologie in enige mate.
Oh, iedereen hanteert volgens jou dezelfde eentonige ideeën, humor en interesses?quote:Op zondag 10 juni 2012 20:51 schreef truenorwegianblackmetal het volgende:
Het probleem is dat ik serieus (ja, dit is lachwekkend) bang ben voor mensen. They creep me out. Ik durf mezelf niet te zijn bij mensen, omdat ik bang ben dat ze me niet mogen en zich negatief opstellen jegens mij. Ik ben namelijk anders dan anderen. Ik heb andere ideëen, andere humor, andere interesses (nja, bijna geen) etc.
Dat ligt toch eerder aan jezelf...quote:Intussen loop ik afstudeerstage voor een studie die me niet veel interesseert (HBO elektrotechniek)
En wat is er mis met 'hoi' zeggen?quote:Mijn technische werk is opzich wel in orde, alleen het communiceren met collega's en projectgenoten is rampzalig. Er zijn collega's op mijn kamer (totaal 10) waarvan ik enkele nog NOOIT gesproken heb ik 4 maanden tijd. Seriously.
Anderen delen dezelfde muzieksmaak als jij. Dergelijke lotgenoten kun je opzoeken op concerten e.d.quote:Ik heb ook moeite interesse te tonen in anderen, bij veel dingen denk ik namelijk "care, dit hoef ik niet te weten". Makkelijk vrienden maken is er zo niet bij. Enige wat "keeps me going" is muziek. Dit is echter niet genoeg voor mij.
Sinds wanneer is een relatie een noodzaak? Het gaat eerder om dat je naar je zin hebt, wat ook uitstekend lukt zonder een relatie.quote:Ooit moet ik namelijk werken en mijn leven op orde krijgen. En een relatie niet te vergeten.
Door je tekst heen klinkt er een zekere passiviteit. Wellicht zou je beginnen eerst kijken waarom je passief in het leven staat, en dat in een actieve levensstijl om te buigen. Met een actieve levensstijl, volgt de rest vanzelf.quote:Mijn vraag is of mensen tips/ideëen hebben hoe ik mezelf nog meer uit het isolement kan halen en dan naast de sociale problemen ook vooral op het gebied van de apathie die volgens mij sociaal succes blokkeert.
^eens. De poster hierboven heeft gelijk. Er zijn verschillende mensen met verschillende interesses. Bovendien als je naar de concerten gaat waar jij van houdt, daar kom jij soortgenoten tegen.quote:Op zondag 10 juni 2012 21:11 schreef HURENSOHNOLOGIE het volgende:
[..]
Oh, iedereen hanteert volgens jou dezelfde eentonige ideeën, humor en interesses?
Spreek eens voor de gein iemand aan en hoor hem aan. Het zal je verassen hoe verschillend mensen blijken te zijn.
[..]
Dat ligt toch eerder aan jezelf...
[..]
En wat is er mis met 'hoi' zeggen?
[..]
Anderen delen dezelfde muzieksmaak als jij. Dergelijke lotgenoten kun je opzoeken op concerten e.d.
[..]
Sinds wanneer is een relatie een noodzaak? Het gaat eerder om dat je naar je zin hebt, wat ook uitstekend lukt zonder een relatie.
[..]
Door je tekst heen klinkt er een zekere passiviteit. Wellicht zou je beginnen eerst kijken waarom je passief in het leven staat, en dat in een actieve levensstijl om te buigen. Met een actieve levensstijl, volgt de rest vanzelf.
Wow!! Goed geraden. Helaas weinig gelijkgezinden te vindenquote:
Niet iedereen heeft dezelfde humor en interessen, dat klopt uiteraard. Wat ik wél weet ik dat ik praktisch nooit om grappen van collega's en anderen moet lachen, ik vind het simpelweg niet grappig. Wat betreft stage: na 2,5 jaar wilde ik met de studie stoppen, maar aangezien ik al zo ver was en ik anders dacht dat ik nooit meer genoeg motivatie voor een andere studie zou hebben (+ sterke druk van ouders), besloot ik dit af te maken. Een relatie is geen noodzaak, maar wel een doel voor mij. Wat mij betreft is liefde het belangrijkste wat er is en het feit dat ik dit nog nooit gekend heb, maak me ietwat triest.quote:Op zondag 10 juni 2012 21:11 schreef HURENSOHNOLOGIE het volgende:
[..]
Oh, iedereen hanteert volgens jou dezelfde eentonige ideeën, humor en interesses?
Spreek eens voor de gein iemand aan en hoor hem aan. Het zal je verassen hoe verschillend mensen blijken te zijn.
[..]
Dat ligt toch eerder aan jezelf...
[..]
En wat is er mis met 'hoi' zeggen?
[..]
Anderen delen dezelfde muzieksmaak als jij. Dergelijke lotgenoten kun je opzoeken op concerten e.d.
[..]
Sinds wanneer is een relatie een noodzaak? Het gaat eerder om dat je naar je zin hebt, wat ook uitstekend lukt zonder een relatie.
[..]
Door je tekst heen klinkt er een zekere passiviteit. Wellicht zou je beginnen eerst kijken waarom je passief in het leven staat, en dat in een actieve levensstijl om te buigen. Met een actieve levensstijl, volgt de rest vanzelf.
Valt reuze mee, want je hebt zojuist een topic geopend en ook nog eens je hele ziel en zaligheidquote:Op zondag 10 juni 2012 21:20 schreef truenorwegianblackmetal het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad passief, nog iets waar ik aan moet werken.
Nou heeft hij het wel geopend in R&P en niet in ONZquote:Op zondag 10 juni 2012 21:24 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Valt reuze mee, want je hebt zojuist een topic geopend en nog eens je hele ziel en zaligheid
blootgegeven.
En dat op FOK!dan heb je best wel lef
Gelukkig wel !quote:Op zondag 10 juni 2012 21:24 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Nou heeft hij het wel geopend in R&P en niet in ONZ
Thanks, heb er wel lang over gedaan om de stap te zetten, maar heb het gelukkig toch gedaanquote:Op zondag 10 juni 2012 21:24 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Valt reuze mee, want je hebt zojuist een topic geopend en ook nog eens je hele ziel en zaligheid
blootgegeven.
Ik weet dat ik niet de enige ben, maar had het toch graag anders gezien. Ik ben maagd, heb nooit gezoend, nooit gedate en nooit met een meid gesproken. Heb jij dit ook en hoe ga jij er mee om?quote:Op zondag 10 juni 2012 21:24 schreef Comp_Lex het volgende:
Dat je nooit liefde gekend hebt mag je uiteraard triest vinden, maar je moet je beseffen dat je niet de enige bent die in die situatie zit. Ik ben 26 en ook nog maagd.
tuurlijk welquote:Op zondag 10 juni 2012 21:20 schreef truenorwegianblackmetal het volgende:
[..]
Wow!! Goed geraden. Helaas weinig gelijkgezinden te vinden
[..]
<snip>
Ik ben inderdaad passief, nog iets waar ik aan moet werken.
quote:Op zondag 10 juni 2012 21:28 schreef truenorwegianblackmetal het volgende:
[quote]Thanks, heb er wel lang over gedaan om de stap te zetten, maar heb het gelukkig toch gedaan
quote:Ik weet dat ik niet de enige ben, maar had het toch graag anders gezien. Ik ben maagd, heb nooit gezoend, nooit gedate en nooit met een meid gesproken. Heb jij dit ook en hoe ga jij er mee om?
Bij TS is het zo dat hij inderdaad (te) passief is, maar dat is het enige wat ik heb opgemerkt en de andere jongen denkt er ook zo over. Hij is 1.85m, best brede armen en gespierd ook, met een best knappe kop. Hij is ook best bewust van de sociale regels, we hebben een hele dag met hem gelopen en hij heeft niks gedaan waarbij ik mezelf stiekem een beetje moest schamen.quote:Op zondag 10 juni 2012 21:24 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Valt reuze mee, want je hebt zojuist een topic geopend en ook nog eens je hele ziel en zaligheid
blootgegeven.
Ik heb dat ookquote:Op zondag 10 juni 2012 21:28 schreef truenorwegianblackmetal het volgende:
[..]
Thanks, heb er wel lang over gedaan om de stap te zetten, maar heb het gelukkig toch gedaan
[..]
Ik weet dat ik niet de enige ben, maar had het toch graag anders gezien. Ik ben maagd, heb nooit gezoend, nooit gedate en nooit met een meid gesproken. Heb jij dit ook en hoe ga jij er mee om?
Je lijkt momenteel goed op weg, well donequote:Op zondag 10 juni 2012 21:33 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik heb dat ook
Het feit dat ik geen vrienden heb en dat ik nooit met een meid heb gesproken heeft bij mij er voor gezorgd dat ik actief ben geworden. Ik sport, ik doe vrijwilligerswerk, ik ben een sociaal leven aan het opstarten, ik heb me ingeschreven bij datingsites en ik werk aan mijn uitstraling
Ik heb een "zachte deadline" voor mezelf gezet. Als ik 30 ben, dan moet er op alle vlakken wat vooruitgang zijn geboekt
Die passiviteit gebruik ik als controlemechanisme: hoe minder actie ik onderneem, hoe minder ik fout kan doen. Ik besef echter dat ik beter fouten kan maken en daarvan kan leren dan dat ik zo passief blijf. Even wennen maar ik ga er aan werken.quote:Op zondag 10 juni 2012 21:32 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Bij TS is het zo dat hij inderdaad (te) passief is, maar dat is het enige wat ik heb opgemerkt en de andere jongen denkt er ook zo over. Hij is 1.85m, best brede armen en gespierd ook, met een best knappe kop. Hij is ook best bewust van de sociale regels, we hebben een hele dag met hem gelopen en hij heeft niks gedaan waarbij ik mezelf stiekem een beetje moest schamen.
Ik heb hem 1 keer ontmoet en die vriend van mij 2 keer. Enige wat opviel beide keren was dat hij heel passief is. Ook bij ons ging hij niet uit zichzelf iets aan ons vragen. Hij was niet zo geïnteresseerd in wie wij waren, hij had niks wat wij uit zichzelf wilde delen en hij vond alles prima. Hij lachte wel leuk mee en gaf antwoord op al onze vragen, maar ik kan me voorstellen dat andere mensen een beetje onzeker van zijn passiviteit zou kunnen worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |