abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112893420
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 11:13 schreef Jeltje het volgende:
Vandaag is het een zware dag.

De afgelopen dagen heb ik me heel sterk weten te houden. Had veel afleiding en daarnaast nog steeds veel contact met mijn ex. Het contact met mijn ex doet me goed, waarschijnlijk omdat ik dan toch het gevoel heb dat het nog niet definitief is ofzo. Hij gebruikt ook nog altijd mijn koosnaampjes waardoor het lijkt alsof hij gewoon eventjes op vakantie is en dan weer terug gaat komen om verder te gaan.

Ik denk dat ik mezelf een beetje voorbij aan het lopen ben doordat ik vind dat ik sterk moet zijn en afleiding moet zoeken. Ga proberen de dag toch nog door te komen zonder te breken en dan heb ik morgen een vrije dag waarin het eruit mag komen. Pff...

Wat me ook erg dwars begint te zitten is dat ik voel alsof ik me opdring aan de mensen om me heen. Ik wil graag bezig zijn en vraag dus continu om af te spreken. Echter, tijdens deze afspraken vind ik dan ook dat ik gezellig moet zijn en speel ik dus een toneelstukje. En zo geniet ik dan weer niet van het bezig zijn...

Blegh.
Hey Jeltje,

Wat een verhaal. Ik heb het helemaal gelezen omdat het heel herkenbaar is. Mijn lover wil emigreren met of zonder mij omdat ze zich niet thuisvoelt in NL. Dus er zijn twee opties, of ik ga mee en we bouwen daar een gelukkig leven op. Of ik blijf hier, en de relatie is einde zoek. Dus ik vond je verhaal erg herkenbaar.

Maar jij hebt natuurlijk die hele periode al moeten doorstaan. Jammer dat het niet goed gelopen is joh. Ik ben wel erg benieuwd hoe het leven in Canada is, is het daar echt mooier dan in NL?

En wat betreft advies, zou ik inderdaad weggaan uit Brussel, daar zit je alleen maar voor je ex (vanwege omstandigheden toen) en daar wil je toch niet steeds aan herinnert worden? Je wilt toch opnieuw beginnen, dus waarom dan niet kijken naar huisjes in NL?

En ik snap dat je je nu verrekte klote voelt omdat het uit is. Je hebt veel meegemaakt met hem samen natuurlijk, en dat doet pijn. Maar het liep niet lekker, en dan kun je wel blijven zoeken naar ''waarom'' en ''ik wil hem terug'' je kunt het beste je focussen op de dingen DIE JIJ WIL. Heb je je zelf dat weleens afgevraagd? :)

Schrijf het eens op een briefje, wat jij wil. en hopelijk kom je aan een stuk of 10 dingen of meer. ;)

Maar blijf daar over nadenken, want wat jij vind, is het belangrijkste, je eigen geluk. ;)
pi_112937396
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:04 schreef kahlie het volgende:

[..]

Ga naar de film. Toen er iemand in de familie door een nare scheiding (hij vertelde het op de crematie van haar moeder en ze hadden een kindje van nipt net 6 maanden) heen ging hebben we vooral uitjes gedaan waarin je iets moet "doen" en waarin je niet in ellenlange gesprekken komt te zitten. Want dan is het OF erover praten en janken en het niet gezellig meer vinden OF je bek houden en gezellig meepraten in de kroeg/restaurant. Beide niet tof.

Dus, naar de film, naar het theater, naar het cabaret, bowlen of kleding shoppen. Dan blijf je of dingen doen en heb je ook heel veel breaks, zodat je niet langdurige kan blijven zwemelen of je zit ergens waar je je mond moet houden.

Heel veel sterkte verder.
Goede tip, bedankt!
pi_112937698
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 17:16 schreef Sazoo het volgende:

[..]

Hey Jeltje,

Wat een verhaal. Ik heb het helemaal gelezen omdat het heel herkenbaar is. Mijn lover wil emigreren met of zonder mij omdat ze zich niet thuisvoelt in NL. Dus er zijn twee opties, of ik ga mee en we bouwen daar een gelukkig leven op. Of ik blijf hier, en de relatie is einde zoek. Dus ik vond je verhaal erg herkenbaar.

Maar jij hebt natuurlijk die hele periode al moeten doorstaan. Jammer dat het niet goed gelopen is joh. Ik ben wel erg benieuwd hoe het leven in Canada is, is het daar echt mooier dan in NL?

En wat betreft advies, zou ik inderdaad weggaan uit Brussel, daar zit je alleen maar voor je ex (vanwege omstandigheden toen) en daar wil je toch niet steeds aan herinnert worden? Je wilt toch opnieuw beginnen, dus waarom dan niet kijken naar huisjes in NL?

En ik snap dat je je nu verrekte klote voelt omdat het uit is. Je hebt veel meegemaakt met hem samen natuurlijk, en dat doet pijn. Maar het liep niet lekker, en dan kun je wel blijven zoeken naar ''waarom'' en ''ik wil hem terug'' je kunt het beste je focussen op de dingen DIE JIJ WIL. Heb je je zelf dat weleens afgevraagd? :)

Schrijf het eens op een briefje, wat jij wil. en hopelijk kom je aan een stuk of 10 dingen of meer. ;)

Maar blijf daar over nadenken, want wat jij vind, is het belangrijkste, je eigen geluk. ;)
Bedankt voor je reactie.

Om even te reageren op je eigen situatie, je kunt in principe emigreren maar het is echt niet zo rooskleurig als men soms denkt. Allereerst zou ik het enkel doen als je overtuigt bent van je relatie OF als je leven toch open ligt en je eventueel zonder al te veel problemen weer terug naar NL kan indien het niet werkt. Daarnaast is het vrij complex qua papieren ed. Je kunt niet zomaar in een vreemd land werken/wonen en daarnaast zul je zelf veel moeite moeten gaan doen om een beetje een sociaal kringetje op te bouwen want na verloop van tijd word je het altijd en alleen maar samenzijn met je partner ook beu.
Anderzijds, zo'n ervaring is wel iets wat je in veel opzichten een ander, vaak sterker, mens kan maken. Je zult heel erg op jezelf aangewezen gaan zijn aangezien je weinig hebt om op terug te vallen (naast je partner). Ik vind Canada zeker een fantastisch land om te wonen. Het is een land waar veel kan maar het is minder extreem als de VS.

Bedankt ook voor de tip om stil te staan bij wat ik graag wil. Ik moet zeggen dat ik me de afgelopen 6 jaar eigenlijk heel veel heb aangepast aan mijn omgeving en dus eigenlijk mijn eigen behoeftes soms op de 2e plaats heb gezet. Het voelt ook raar dat ik plots zonder na te denken allerlei activiteiten kan inplannen. Voorheen moest ik altijd eerst met vriendlief spreken om te zien of hij akkoord was. Voelde me ook altijd schuldig als hij bv alleen thuis zat terwijl ik naar vrienden in NL ging. Ook weer een kwestie van wennen aan de vrijheid die ik ga hebben en hopelijk op een positieve manier kan invullen :).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')