Om maar enig recht van spreken te hebben moet je de volgende dingen doen in deze volgorde:
- klagen bij de buren op het moment van schreeuwen.
- politie bellen
- klagen bij de buren op het moment van het volgende schreeuwen
- politie bellen
Zo ga je een paar maanden door, dan doe je er af en toe een telefoontje naar je buisbaas tussendoor en uiteindelijk zal je huisbaar ervoro moeten zorgen dat de huurder uit hun huis moeten worden gezet via een gerechtelijke uitspraak.
Als het koopwoningen betreft dan kan ik je alleen maar sterkte wensen.
Een schadeclaim zal nooti en te nimmer worden toegewezen tenzij je kan aantonen met bonnetjes dat je kosten heb gemaakt hierdoor en echt moeite hebt ondernomen om dit op te lossen.
Schade, die niet kan worden bewezen door bonnetjes wordt eigenlijk alleen maar toegewezen bij zware misdaden en dan meot je denken aan honderden, duizenden en in extreme gevallen tienduizenden euros.
We wonen ten slotte niet in amerika.
Als je huisbaas niet wil meewerken dan kan ik je alleen maar adviseren om je verlies te nemen en te verhuizen of om ermee te leren leven dat je buren schreeuwen. Gerechtelijk iets afdwingen kost zoveel energie dat je je meot afvragen of verhuizen niet beter is.
Je recht hebben en krijgen zijn verschillende dingen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.