Ik ben helemaal geen voorbereider hoor. Ik wilde dat juist gaan doen, maar dat gaat dus nu niet.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 16:53 schreef PBZ64 het volgende:
Wil je voorbereider blijven, dan?
Ik heb ook 2 banen, maar 1 buiten PostNL.
Heb wel gehoord dat je niet mag voorbereiden en bezorgen, omdat dat teveel op de functie van postbode lijkt.
daldag? Geintje zeker?quote:Op zaterdag 9 juni 2012 17:08 schreef Selestha het volgende:
Vandaag leek wel een dal dag qua post, ik was in maar 1 uur en 45 minuten klaar, inclusief de drukte van de 'goodiebag saturday''! Wel lekker, vroeg weekend
Afgelopen donderdag riep bijna iedereen hier dat het zo weinig was, en had ik kerst-achtige taferelen. Wij hadden nu dus waarschijnlijk wat anderen donderdag hadden. Voor mij was het echt een rustig dagje, en ik had de kampioen erbij.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 17:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
daldag? Geintje zeker?
Bij ons was het een enorme piekdag. Vakjes die tot de nok toe gevuld waren en pas ruim na de klok van twaalfen klaar met sorteren en dat ondanks extra hulp. Met name de Makro en de kampioenen zorgden voor veel grove post hier.
Moest zelf een wijk wegbrengen die zes tassen had. Normaal zijn dit er vier.
Balen, ja. Als ik geen nieuw zaterdagwerkerscontract had gekregen, was ik ermee gestopt. Ik vond het loonverschil anders toch te groot. Maar jij blijft wel dus, ook al ga je veel minder verdienen?quote:Op zaterdag 9 juni 2012 21:12 schreef Dale__Cooper het volgende:
Bleeh, mijn zaterdagcontract loopt komende maand af. Krijg ook wel een nieuw contract, maar dan als postbezorger. Dat scheelt me 2,5 euro per uur. Zuur, zeker net voor de zomervakantie waar ik flink wat uren ga maken.
Nou, inderdaad, wat zul jij gebaald hebben! Ja, communicatie is niet het sterkste punt bij de TC'es. Maar ff lekker relaxen nu!quote:Op zaterdag 9 juni 2012 21:56 schreef Atmosphere82 het volgende:
Vandaag was het echt een dag vol rampen!!!
Het zou me niets verbazen als je momenteel een hoger salaris hebt dan wat je in die nieuwe functie zou krijgen. Door je opnieuw aan te nemen ipv over te nemen kunnen ze je dan tegen een lager salaris aannemen.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 16:41 schreef FerryNL het volgende:
Echt vaag man dat Post NL.
Ik werd vandaag gebeld door Post NL voor de functie voorbereider, en alles ging gewoon goed.
Maar toen ze vroeg wat ik nu deed, en ik vertelde wat ik deed. Ging het ineens helemaal de andere kant op.
Ja je kan niet gelijk voor Post NL werken als je nu nog een andere functie aan het vervullen ben.![]()
Ik sorteer nu in een sorteercentrum, en wil dus stoppen en dan dus die andere functie gaan doen.
Maar dat kan dus niet omdat je dan een aantal maanden niet voor Post NL mag werken. Wat is dat voor iets vaags man.![]()
Dus kortom: ik kan gewoon nu niks anders gaan doen voor Post NL, omdat ik al een andere functie vervul.
Vind dat maar een rare bedoeling.
Bedankt voor je snelle antwoord! dan weet ik dat ook weer (lijk ik ook minder dom bij het solicitatiegesprek haha) dus doe ik graag wat onderzoek zodat ik goed voorbereid benquote:Op zaterdag 9 juni 2012 23:53 schreef Herfstblad het volgende:
Ik denk dat de wijk zo heetBij mij heet mijn wijk ook naar een bepaalde straat in de wijk, maar ik heb toch 6 straten (waarvan 1 hele lange). En volgens mij krijg je ook niet altijd de exacte straten waar je op solliciteert.
Hier heb ik 2 dagen meegelopen met een andere bezorger ja. Hij liep mijn wijk niet, maar hij kende de wijk wel redelijk (is iemand die hier overal ingezet wordt. Hij heeft mijn wijk nog gelopen toen ik vrij was 2 weken terug ;-)).quote:Op zondag 10 juni 2012 00:02 schreef rozenknopje het volgende:
[..]
Bedankt voor je snelle antwoord! dan weet ik dat ook weer (lijk ik ook minder dom bij het solicitatiegesprek haha) dus doe ik graag wat onderzoek zodat ik goed voorbereid ben
klopt het dat er iemand met je mee komt lopen bij het begin? voor hoeveel dagen is dit en geven hun de tijden door wanneer ik met hem/haar moet afspreken of mag ik dat zelf doen?
thanks again :$
Ik heb 1 dag meegelopen.....ik werd donderdags een uur van te voren gebeld, dit was dan wel de bedoeling....ik werkte toendertijd nog voor selectmail.quote:Op zondag 10 juni 2012 00:03 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Hier heb ik 2 dagen meegelopen met een andere bezorger ja. Hij liep mijn wijk niet, maar hij kende de wijk wel redelijk (is iemand die hier overal ingezet wordt. Hij heeft mijn wijk nog gelopen toen ik vrij was 2 weken terug ;-)).
Mijn tc was nogal laat, want ik moest op dinsdag beginnen en hij belde me die dag op of ik om 10 uur op de vestiging kon zijn.
Sinds ik een schoudertas heb gaat het een stuk makkelijkerquote:Op zondag 10 juni 2012 11:57 schreef Herfstblad het volgende:
Bij mij deden we het samen in de eerste 2 straten, daarna deed ik een stuk post en de ander HAH. Later deed ik de post met HAH.Maar HAH kon ik eigenlijk echt pas goed hanteren na een maand of 5.
Hoe lang die pauze gaat duren is nog niet bekend. Hopelijk nog heel lang!quote:Op zondag 10 juni 2012 16:10 schreef gekkewiebel het volgende:
Ander vraagje, ik woon nu al een paar maand in't buitenland dus heb veel gemist. Is die hele reorganisatie nou gepauzeerd? Betekent dat dat alle geplande sluitingen (nog) niet worden uitgevoerd? Is er enig zicht op wanneer de 'pauze' weer wordt opgeheven?
Als iemand nog dat salarisnummer weet, graag trouwens.
Na je proeftijd een maand.quote:Op zondag 10 juni 2012 16:14 schreef Friesz het volgende:
Hoe lang is de opzegtermijn van zaterdagpostbesteller?
Da's ook wel zwaar zeg! Inderdaad, altijd dat HAH van die goudboeren hè?quote:Op zaterdag 9 juni 2012 23:33 schreef sbientje het volgende:
Wat een tyfusHAH was het weer.. 4 stuks, waarvan weer zo'n lang smal ding van een of andere goudboer? Die kreeg ik er iedere keer neit bij te pakken, en het was superglad spul (van Bo-rent onder andere) waardoor ik een paar keer bijna een bundel uit elkaar liet schieten, en 1 keer gebeurde het echt. Helemaal over straat, potverdorie zeg... Echt neit te doen. Verder ging het allemaal wel, 7 uur begonnen, tot 11 uur binnen geweest, naar het depot en toen nog 4 uur bezorging gedaan.. Ben nu wel moe!
Ja precies!quote:Op zaterdag 9 juni 2012 22:36 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Nou, inderdaad, wat zul jij gebaald hebben! Ja, communicatie is niet het sterkste punt bij de TC'es. Maar ff lekker relaxen nu!
088-8681600quote:Op zondag 10 juni 2012 16:10 schreef gekkewiebel het volgende:
Ander vraagje, ik woon nu al een paar maand in't buitenland dus heb veel gemist. Is die hele reorganisatie nou gepauzeerd? Betekent dat dat alle geplande sluitingen (nog) niet worden uitgevoerd? Is er enig zicht op wanneer de 'pauze' weer wordt opgeheven?
Als iemand nog dat salarisnummer weet, graag trouwens.
Als je opzegt moet je volgens mij nog 1 maand "uitwerken"quote:Op zondag 10 juni 2012 21:10 schreef Susi het volgende:
[..]
Gaat dat per direct in of geldt dat dan vanaf de eerste van de daaropvolgende maand ?
De Veronicagids zit er toch iedere week bij??quote:Op maandag 11 juni 2012 16:51 schreef tntster het volgende:
Wat is het hier rustig..iedereen in een dip na het oranje avondje ?
Hoor dat het deze week vrij rustig wordt en alleen vrijdags bij ons druk.
Geen veronica's of kampioenen in ieder geval
Dat is volgens mij wel gebruikelijk ja, dat je de volgende kalendermaand ook nog vol moet maken. Tenzij anders overeengekomen, natuurlijk. Maar geen ervaring met opzeggen bij PostNL verderquote:Op zondag 10 juni 2012 22:02 schreef Susi het volgende:
Dus nog gewoon 30-31 dagen ? Soms heb je ook werkgevers waarbij je als je je opzegbrief op vijf juni inlevert, je laatste werkdag 31 juli is en niet 5 juli.
kampioen komt volgende maand ook niet zomerstopquote:Op maandag 11 juni 2012 16:51 schreef tntster het volgende:
Gut, daar heb ik nog nooit bij nagedacht, zal er eens op gaan letten morgen!quote:Op maandag 11 juni 2012 18:55 schreef eigendeegcookie het volgende:
Zijn er onder de FOK!kertjes ook voorbereiders die weer es lekker fijn alle adresregels
verstoppen onder het elastiek?
Wow, geen Veronica's morgen, dat scheelt een heel stuk!quote:Op maandag 11 juni 2012 16:51 schreef tntster het volgende:
Gewoon de 30/31 dagen regel gebruiken. Zeg je op 20 juni op dan is 20 juli je laatste werkdag. Daar hebben ze bij mij niet moeilijk over gedaan.quote:Op maandag 11 juni 2012 17:40 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Dat is volgens mij wel gebruikelijk ja, dat je de volgende kalendermaand ook nog vol moet maken. Tenzij anders overeengekomen, natuurlijk. Maar geen ervaring met opzeggen bij PostNL verder
dan zeg je gewoon "nee ik ben ziek, sorry" jammer hoor, als ze dan gaan zeiken.. ziek is ziek toch?quote:Op maandag 11 juni 2012 20:53 schreef VixenFromHell het volgende:
Ah das wel netjes
Had aangeboden om morgen te werken, maar nu ben ik ziek. Ik zou morgenochtend pas horen of ik moet werken en waar, dus ik hoop dat een mailtje voldoende is en dat ik niet hoef te bellen
. Het is immers nog niet eens zeker of ik uberhaupt zou werken.. bellen gaat vast weer gezeik opleveren of ik echt echt echt niet kan komen
Hier gewoon scenario E (de zwaarste) het verschilt per regio geloof ik..quote:Op maandag 11 juni 2012 18:59 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Wow, geen Veronica's morgen, dat scheelt een heel stuk!
Er was hier erg weinig post vandaag voor een dinsdag. Ik vond het vergelijkbaar met een vrijdag.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 09:36 schreef Selestha het volgende:
[..]
Hier gewoon scenario E (de zwaarste) het verschilt per regio geloof ik..
Dat heb je wel vaker met HaH hèquote:Op dinsdag 12 juni 2012 16:18 schreef Herfstblad het volgende:
Hier ook weinig post, maar desondanks toch lang over gedaan.
Toch niets ernstigs met je ongeluk? Met de auto/fiets?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 11:41 schreef ErwinRommel het volgende:
Sta reserve bij autobedrijf, maar kan toch niet opgeroepen worden vanwege auto-ongeluk gisterenavond. Zere hand, helemaal opgezwollen.
Afgelopen week ging iemand met me mee in opleiding, uitzeldkracht. Afgelopen zaterdag moest hij alleen rijden na 4 dagen opleiding. Kwam op vestiging en die was al dicht. Hij mij gebeld etc etc.
Kwam ik er gisterenochtend achter dat hij niet alles besteld had![]()
Hij wilde dat ik vandaag nog een keer met hem mee ging rijden, mocht niet, want officieel krijg je maar 3 opleidingsdagen.
Vanochtend die kerel gebeld dat mocht hij enige twijfel hebben hij me gelijk moet bellen. Heeft hij tot op nu 4 keer gedaan.
Bij mij doen ze dan bijvoorbeeld de even en onevenkant in 1 bundel...quote:Op dinsdag 12 juni 2012 21:15 schreef Nezhi het volgende:
Hoe doen jullie het met elastiekjes als je een minieme hoeveelheid post hebt voor een straat? Ik doe er soms maar 1 elastiekje omheen omdat het anders helemaal verfrommeld en kreukt en misschien scheurt in de tas.
ja ik doe het ook zo, of soms doe ik de volgende bundel er nog bovenop, ligt eraan of het idd in een straat is of alweer de volgende, dan doe ik het uiteraard nietquote:Op dinsdag 12 juni 2012 21:15 schreef Nezhi het volgende:
Hoe doen jullie het met elastiekjes als je een minieme hoeveelheid post hebt voor een straat? Ik doe er soms maar 1 elastiekje omheen omdat het anders helemaal verfrommeld en kreukt en misschien scheurt in de tas.
Als het een en dezelfde straat is, maak ik er 1 bundel van en anders pak ik zo'n huis-tuin-en-keuken elastiekje, die zitten onderin mijn elastiekenbakje. Je weet wel, zo'n gewone dunne.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 21:15 schreef Nezhi het volgende:
hangt er vanaf of ik de wijk ook echt ken of niet. Zo ja, dan pak ik de logische straten bij elkaar en zo nee, dan hangt het van de hoeveelheid post af wat ik doequote:Op dinsdag 12 juni 2012 21:15 schreef Nezhi het volgende:
Ik heb alleen maar van die dikke, strakke elastiekenquote:Op dinsdag 12 juni 2012 21:46 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Als het een en dezelfde straat is, maak ik er 1 bundel van en anders pak ik zo'n huis-tuin-en-keuken elastiekje, die zitten onderin mijn elastiekenbakje. Je weet wel, zo'n gewone dunne.
Ja, dan zou ik ze niet gaan bundelen. Maar wel vervelend, die hele dunne bundeltjes!quote:Op dinsdag 12 juni 2012 21:58 schreef Nezhi het volgende:
[..]
Ik heb alleen maar van die dikke, strakke elastieken
Ik heb een wijk met 6 vakjes achter elkaar die op piekdagen wel 2 of 3! envelopjes krijgen. Maar het zijn totaal verschillende straten.
Waarom zou je daar in hemelsnaam op reageren? Laat staan dezelfde dag nog. Wat verwacht je dan dat hij te melden heeft?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 21:07 schreef PBZ64 het volgende:
Veel, heel veel zetfouten...baalde hier goed van.
TC gemaild, maar hij had schijnbaar geen zin om te reageren.
Bah, bahen nog eens bah!
Wil deze dag zo snel mogelijk vergeten. :-(
Dat hij de verantwoordelijke zetter daarop aanspreekt?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 22:15 schreef lololo het volgende:
[..]
Waarom zou je daar in hemelsnaam op reageren? Laat staan dezelfde dag nog. Wat verwacht je dan dat hij te melden heeft?
Dat zou hij moeten doen ja, maar zelfs als dat al gebeurt, verwacht je echt dat die man er dan prioriteit aan geeft om de postbezorger te laten weten dat hij dat gaat doen/dat dat al is gebeurd? En wat is daar het nut van?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 22:28 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Dat hij de verantwoordelijke zetter daarop aanspreekt?
je was niet de enige, die bandjes waren uitermate slecht dit keer met die miniatuur gammaquote:Op dinsdag 12 juni 2012 16:07 schreef asabeta1 het volgende:
Hier ook heel weinig post met een fijne HAH. Mijn fiets pleurde alleen de hele tijd om en ik kreeg die bandjes van de HAH niet makkelijk los, waardoor ik er nog een kwartier te lang over deed
COMMUNICEREN heet dat.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 22:33 schreef lololo het volgende:
[..]
Dat zou hij moeten doen ja, maar zelfs als dat al gebeurt, verwacht je echt dat die man er dan prioriteit aan geeft om de postbezorger te laten weten dat hij dat gaat doen/dat dat al is gebeurd? En wat is daar het nut van?
Je hoeft niet elke scheet terug te koppelen, schrijf gewoon op je bezorgrapport dat de kwaliteit erg slecht was van zetten en dat je daarom post mee terug geeft of 15 minuten extra bezig bent geweest of wat dan ook.
Hmm da's beter dan hier want ze lezen die rapporten toch niet.quote:Op woensdag 13 juni 2012 07:39 schreef PBZ64 het volgende:
[..]
COMMUNICEREN heet dat.
Schijnt erg moeilijk te zijn voor de meeste PostNL ers.
Wij hebben geen bezorgrapporten meer, een moeten alle verstoringen doorgeven aan de TC.
Dat is inderdaad handiger bij een voorbereider die de wijk niet kent. Nadeel is dat er in sommige vakjes van de sorteerkast dan maar 1 brief ligt, en dan loop je met een tas met allerlei losse brieven er in. En heb je wel eens geprobeerd om een elastiekje te doen om 1 A4 envelop en 2 kleine enveloppen? In het gunstigste geval verkreukelt de grootste, maar als je pech hebt scheurt het elastiek er dwars door heen.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 21:35 schreef Herfstblad het volgende:
Ik heb liever dat men op een daldag hetzelfde bundelt als op een piekdag. Want soms zitten er nummers achter elkaar die niet logisch zijn. Als het kleine bundels zijn, maak ik er zelf wel bundels van.
Zo loop ik op een daldag een lange straat in mijn wijk in 1 keer. Op piekdagen in 3 - 4 keer.
Nogmaals: waarom verwacht je dat hij jou meteen terug mailt en wat verwacht je dan van hem te horen?quote:Op woensdag 13 juni 2012 07:39 schreef PBZ64 het volgende:
[..]
COMMUNICEREN heet dat.
Schijnt erg moeilijk te zijn voor de meeste PostNL ers.
Wij hebben geen bezorgrapporten meer, een moeten alle verstoringen doorgeven aan de TC.
Maar aan de andere kant zoek ik soms wezenloos naar bundels die onlogisch achter een ander zitten.quote:Op woensdag 13 juni 2012 08:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat is inderdaad handiger bij een voorbereider die de wijk niet kent. Nadeel is dat er in sommige vakjes van de sorteerkast dan maar 1 brief ligt, en dan loop je met een tas met allerlei losse brieven er in. En heb je wel eens geprobeerd om een elastiekje te doen om 1 A4 envelop en 2 kleine enveloppen? In het gunstigste geval verkreukelt de grootste, maar als je pech hebt scheurt het elastiek er dwars door heen.
Ze zijn nogal getailleerd ja.quote:Op woensdag 13 juni 2012 11:47 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Maar aan de andere kant zoek ik soms wezenloos naar bundels die onlogisch achter een ander zitten.
Argh, Postnl jas was binnen, maar van onderen was ie te smal en van boven was deze maat veel te groot.
Dat er iets aan gedaan wordt, misschien??quote:Op woensdag 13 juni 2012 10:56 schreef lololo het volgende:
[..]
Nogmaals: waarom verwacht je dat hij jou meteen terug mailt en wat verwacht je dan van hem te horen?
Top!quote:Op woensdag 13 juni 2012 13:56 schreef Selestha het volgende:
Niet helemaal on topic maar wel PostNL -gerelateerd. Ik werk hier nu 6 maanden, en heb van de dokter te horen gekregen vandaag dat mijn lichaamsvet percentage met 20% gedaalt is, waardoor ik nu in de gezonde categorie val!
Bij POSTNL werken is dus gezond!
Nou, je valt er van af, maar of het echt gezond werk is? Als ik zie hoe vaak je hier klachten tegenkomt als RSI, rugklachten en slijmbeursontstekingen.............quote:Op woensdag 13 juni 2012 13:56 schreef Selestha het volgende:
Niet helemaal on topic maar wel PostNL -gerelateerd. Ik werk hier nu 6 maanden, en heb van de dokter te horen gekregen vandaag dat mijn lichaamsvet percentage met 20% gedaalt is, waardoor ik nu in de gezonde categorie val!
Ik kan je garanderen dat het werken bij PostNL per saldo ontzettend slecht is voor mijn gezondheid. Als je een leuk wijkje wat niet al te zwaar is tussen de 2-3 uur per dag hebt, dan zal het allicht gezond zijn.quote:Op woensdag 13 juni 2012 13:56 schreef Selestha het volgende:
Zo'n wijkje heb ik inderdaadquote:Op woensdag 13 juni 2012 16:03 schreef lololo het volgende:
[..]
Ik kan je garanderen dat het werken bij PostNL per saldo ontzettend slecht is voor mijn gezondheid. Als je een leuk wijkje wat niet al te zwaar is tussen de 2-3 uur per dag hebt, dan zal het allicht gezond zijn.![]()
Maar mijn dienstrooster waarin het altijd hollen of stilstaan is met diensten die om 5 uur beginnen en waar de werkdruk erg hoog ligt en de werkdagen gemiddeld tussen de 8 en 11 uur liggen (zonder middagpauze omdat je dan nóg later thuis bent) en daarbij nog eens de frustratie van de rotzooi bij het bedrijf en het je compleet ondergewaardeerd voelen, nee, dat is niet gezond.
Rugklachten had ik al en die worden juist minder door het werk (scheelt weerquote:Op woensdag 13 juni 2012 15:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nou, je valt er van af, maar of het echt gezond werk is? Als ik zie hoe vaak je hier klachten tegenkomt als RSI, rugklachten en slijmbeursontstekingen.............
En dat heeft dan nut, als hij dat aan jou meteen terugmailt? Ik weet niet hoe het bij jullie op de voorbereidingslocatie gaat maar bij ons hebben de TC's het veel te druk met brandjes blussen en zorgen dat iedereen iig zijn gewerkte uren uitbetaald krijgt om dat soort onzinmailtjes de deur uit te doenquote:Op woensdag 13 juni 2012 14:04 schreef PBZ64 het volgende:
[..]
Dat er iets aan gedaan wordt, misschien??
Parttime postbode. Dus voorbereiden binnen en wijken bestellen. Sinds de Georoute zijn onze wijken alleen allemaal ontzettend groot geworden en zo kom je dan dus aan werkdagen van 11 uur soms. Nou is die 11 uur een uitzondering, maar tussen de 9 en de tien is heel normaal, en nogmaals, dat is dan zonder lunchpauze, eigenlijk is het gekkenwerkquote:Op woensdag 13 juni 2012 16:08 schreef Selestha het volgende:
[..]
Zo'n wijkje heb ik inderdaad![]()
Maar werk jij als bezorger dan of bij het autobedrijf?
Aha, ja, dat zijn wel erg lange dagen dan ja zeker als je er ook een wijk of 2 bij moet lopen. En dat zonder pauze vind ik helemaal raar, als je zo hard werkt heb je dat juist nodig!quote:Op woensdag 13 juni 2012 16:12 schreef lololo het volgende:
[..]
Parttime postbode. Dus voorbereiden binnen en wijken bestellen. Sinds de Georoute zijn onze wijken alleen allemaal ontzettend groot geworden en zo kom je dan dus aan werkdagen van 11 uur soms. Nou is die 11 uur een uitzondering, maar tussen de 9 en de tien is heel normaal, en nogmaals, dat is dan zonder lunchpauze, eigenlijk is het gekkenwerk
Voor mij wel, dat is geblekenquote:Op woensdag 13 juni 2012 16:16 schreef Herfstblad het volgende:
Ik kan me best voorstellen dat het zowel goed als slecht kan zijn. Ik heb zo'n kleinere wijk, dus voor mij zou het eerder goed zijn.
Pfff... Welke idioot van een bezorger doet zoiets!quote:Op woensdag 13 juni 2012 12:26 schreef Herfstblad het volgende:
ben benieuwd wanneer ik dan een nieuwe jas krijg. Konden ze niets over zeggen. Verder was de vergadering vrij nutteloos. Zo maar naar het depot toe van mijn wijk.
Verbrande post:
http://www.deweekkrant.nl(...)de_post_in_bos_zeist
Huuu wat is dezequote:Op woensdag 13 juni 2012 16:22 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Pfff... Welke idioot van een bezorger doet zoiets!
Niet helemaal zonder pauze, op een fulltime dienst (meer dan 7:40 netto werktijd) krijg je 2 pauzes van 10 minuten van het bedrijf. Maar als je om 5 uur begint neem je die om ongeveer half 8 en 10 uur. Voordat je met je wijk de straat op kan is het meestal ergens tussen 11 en één en dan pakken de meesten mensen geen lunchpauze omdat ze nog op tijd thuis willen zijnquote:Op woensdag 13 juni 2012 16:15 schreef Selestha het volgende:
[..]
Aha, ja, dat zijn wel erg lange dagen dan ja zeker als je er ook een wijk of 2 bij moet lopen. En dat zonder pauze vind ik helemaal raar, als je zo hard werkt heb je dat juist nodig!
Het schijnt door mensen uit de tassen gejat te zijn.quote:Op woensdag 13 juni 2012 16:22 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Wat voor drukte wordt er morgen eigenlijk verwacht, net als dinsdag? Dan is het wel relaxt ja!quote:Op woensdag 13 juni 2012 17:33 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ik heb dinsdag gewerkt en ik ga morgen weer werken, Dinsdag 3.35u gewerkt, relaxte wijk gehad, ongeveer de helft fietsen, de helft lopen. Niet te groot, niet te klein. Morgen weer hetzelfde pakket!
Oh ik dacht al, het wordt steeds gekker met die bezorgers!quote:Op woensdag 13 juni 2012 16:47 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Het schijnt door mensen uit de tassen gejat te zijn.We kregen vanmorgen dan ook een preek dat we onze fiets in de gaten moeten houden.
dat is dus onmogelijk, omdat je bij het bezorgen altijd wel een moment hebt dat je er niet op kunt lettenquote:Op woensdag 13 juni 2012 16:47 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Het schijnt door mensen uit de tassen gejat te zijn.We kregen vanmorgen dan ook een preek dat we onze fiets in de gaten moeten houden.
Hier zijn er wel eens tassen in de sloot gegooid, wel door de bezorger voor zover ik weetquote:Op woensdag 13 juni 2012 17:34 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Oh ik dacht al, het wordt steeds gekker met die bezorgers!
Ongeveer even druk als dinsdag zei mijn TC, eventueel iets minder HAH. Ik had dinsdag drie partijen HAH.quote:Op woensdag 13 juni 2012 17:34 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Wat voor drukte wordt er morgen eigenlijk verwacht, net als dinsdag? Dan is het wel relaxt ja!
Ja, is inderdaad ook zo. Zeiden we ook al.quote:Op woensdag 13 juni 2012 17:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is dus onmogelijk, omdat je bij het bezorgen altijd wel een moment hebt dat je er niet op kunt letten
We horen toch helemaal geen HaH te krijgen op een donderdag? Of is dat weer zo'n geseald pakket?quote:Op woensdag 13 juni 2012 17:56 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Ongeveer even druk als dinsdag zei mijn TC, eventueel iets minder HAH. Ik had dinsdag drie partijen HAH.
Dus ze willen eigenlijk dat je je fiets/brommer/scooter meeneemt in een gallerijflat van 12 hoog met 240 afgiftepunten? Denk dat iedereen meteen weer door een bewoner eruit gezet wordt.quote:Op woensdag 13 juni 2012 17:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is dus onmogelijk, omdat je bij het bezorgen altijd wel een moment hebt dat je er niet op kunt letten
Of het bejaardenhuis in. Ik zie mezelf al gaan.quote:Op woensdag 13 juni 2012 18:03 schreef TokenW het volgende:
[..]
Dus ze willen eigenlijk dat je je fiets/brommer/scooter meeneemt in een gallerijflat van 12 hoog met 240 afgiftepunten? Denk dat iedereen meteen weer door een bewoner eruit gezet wordt.
zo lees ik het wel jaquote:Op woensdag 13 juni 2012 18:03 schreef TokenW het volgende:
[..]
Dus ze willen eigenlijk dat je je fiets/brommer/scooter meeneemt in een gallerijflat van 12 hoog met 240 afgiftepunten? Denk dat iedereen meteen weer door een bewoner eruit gezet wordt.
Er zal ook verschil zijn of je postbezorger bent of postbode. Uit Lololo's betoog maak ik op dat hij/zij postbode is, en dan is het zeker bij de binnendienst vaak stressen geblazen. En tel daar nog eens bij op dat ze aan de ene kant je de hele tijd extra werk willen toeschuiven, en anderzijds (vooral van hogerhand) de boodschap komt dat ze willen dat we zsm opsodemieteren. Terwijl we allemaal in de media hebben kunnen zien waartoe dat leidt.quote:Op woensdag 13 juni 2012 16:08 schreef Selestha het volgende:
[..]
Zo'n wijkje heb ik inderdaad![]()
Maar werk jij als bezorger dan of bij het autobedrijf?
Dat heb ik wel eens gedaan toen ik met een legitimatiezending naar boven moest. Kreeg ik gelijk een preek van de huismeester, dat dat niet mocht, omdat ivm brand de vluchtroutes vrij moesten blijven.quote:Op woensdag 13 juni 2012 18:03 schreef TokenW het volgende:
[..]
Mens, maak er niet zo'n drama van, slecht voor je bloeddruk.quote:Op woensdag 13 juni 2012 16:10 schreef lololo het volgende:
[..]
En dat heeft dan nut, als hij dat aan jou meteen terugmailt? Ik weet niet hoe het bij jullie op de voorbereidingslocatie gaat maar bij ons hebben de TC's het veel te druk met brandjes blussen en zorgen dat iedereen iig zijn gewerkte uren uitbetaald krijgt om dat soort onzinmailtjes de deur uit te doen.
Verder zou de goede man waarschijnlijk bijna liegen als hij zei dat er iets aan gedaan wordt. Verder dan de betreffende voorbereider erop aanspreken zal hij niet komen. Als die überhaupt te achterhalen valt.
Ja, of alle winkels in mijn winkelstraatquote:Op woensdag 13 juni 2012 21:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Sowieso kun je je fiets alleen altijd in het zicht houden als je hem van deur tot deur meeneemt, en dan dus ook de evt. tuinpaden op en af.
Ik maak nooit meer afspraken op di of do....iedere keer als ik dat doe, is het net of ze weten dat ik afspraken maak....:| Dus daar ben ik mee gestoptquote:Op donderdag 14 juni 2012 11:30 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ik mag weer om 13.00u gaan beginnen straks i.p.v. om 12.00u...!
Fijn is dat, moet ik mijn bezoek aan de huisarts voor mijn ogen weer uitstellen
tot morgenochtend!
Want vanavond naar: Lou Reed!
Ja ik zou maar eens bellen. Bij mij duurde het ook lang voor ze terugbelden, er was iets misgegaan.quote:Op donderdag 14 juni 2012 09:36 schreef Eenskijken het volgende:
Heb 2 weken geleden eens 'gesolliciteerd' via de site, maar niets meer van gehoord. Zou het überhaupt zin hebben om te bellen of moet ik maar aannemen dat ze me niet willen hebben?
Neem je eigen raad ter harte en kom dan niet op internet boehoe doen over niksquote:Op donderdag 14 juni 2012 07:09 schreef PBZ64 het volgende:
[..]
Mens, maak er niet zo'n drama van, slecht voor je bloeddruk.
Ik ben het allang vergeten!
Ach, antiek regeltje voor de bühne. Wordt een keer gepapegaaid als er zoiets gebeurd is en daarna gaat iedereen gewoon vrolijk verder alsof er niks gebeurd is.quote:Op woensdag 13 juni 2012 21:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat heb ik wel eens gedaan toen ik met een legitimatiezending naar boven moest. Kreeg ik gelijk een preek van de huismeester, dat dat niet mocht, omdat ivm brand de vluchtroutes vrij moesten blijven.
Dus de regels van PostNL zijn zo tegenstrijdig als wat. Enerzijds moet je je fiets altijd in het zicht houden, anderzijds moet je je wijk volgens de vastgestelde rondjes lopen, en ben je in bepaalde gevallen verplicht bij flats om de pakjes boven te brengen.
Sowieso kun je je fiets alleen altijd in het zicht houden als je hem van deur tot deur meeneemt, en dan dus ook de evt. tuinpaden op en af.
Ik wel maar ik kan niet voor de rest spreken. In mijn ogen blijft het een gok, zal 9 van de 10 keer wel goed aankomen vermoed ik.quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:51 schreef Ynske het volgende:
Hoi,
vraagje, als er op een kartonnen envelop staat FOTO'S: NIET VOUWEN
houden jullie daar rekening mee?
Als we het zien welquote:Op donderdag 14 juni 2012 15:56 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik als bezorger wel, maar ik haal in het algemeen zat gevouwen poststukken uit de tassen vanwege proppen. Letten de voorbereidende mensen op zulke teksten?
ik heb de afgelopen 2 weken 3 maal van tzelfde bedrijf post gekregen met die tekst erop,quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:54 schreef lololo het volgende:
[..]
Ik wel maar ik kan niet voor de rest spreken. In mijn ogen blijft het een gok, zal 9 van de 10 keer wel goed aankomen vermoed ik.
Net als ons management ga ik uit van landelijke gemiddeldes als ik het heb over 9 van de 10 keer.quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:00 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik heb de afgelopen 2 weken 3 maal van tzelfde bedrijf post gekregen met die tekst erop,
allemaal meerdere keren gevouwen, terwijl de andere a4 enveloppen niet gevouwen waren.
In principe probeer ik alles kreukvrij aan te laten komen.quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:01 schreef Peterselieman het volgende:
ik probeer er rekening mee te houden, al lukt het niet altijd om het spul kreukvrij aan te laten komen.
Overigens zou ik daar gewoon een klacht over indienen als het weer gebeurt.quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:00 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik heb de afgelopen 2 weken 3 maal van tzelfde bedrijf post gekregen met die tekst erop,
allemaal meerdere keren gevouwen, terwijl de andere a4 enveloppen niet gevouwen waren.
k heb net idd gebeld. dit is niet leuk meer zoquote:Op donderdag 14 juni 2012 16:03 schreef lololo het volgende:
[..]
Overigens zou ik daar gewoon een klacht over indienen als het weer gebeurt.
me too, maar het lukt gewoon niet altijdquote:Op donderdag 14 juni 2012 16:02 schreef lololo het volgende:
[..]
In principe probeer ik alles kreukvrij aan te laten komen.
Ja, als het een straatje met weinig ander post is doe ik er maar een elastiekje om zodat het minder snel kreukelt, en ik duw het plat als het een beetje bol gaat staan voordat ik iets anders erop leg.quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:56 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik als bezorger wel, maar ik haal in het algemeen zat gevouwen poststukken uit de tassen vanwege proppen. Letten de voorbereidende mensen op zulke teksten?
Mens? Leuk om mensen zo aan te spreken, zeker als je zelf degene bent die heisa om niks maakt.quote:Op donderdag 14 juni 2012 07:09 schreef PBZ64 het volgende:
[..]
Mens, maak er niet zo'n drama van, slecht voor je bloeddruk.
Ik ben het allang vergeten!
Een tijdje terug kwam ik thuis na het werken, stond er een pakketje gewoon voor de voordeur in de voortuin, nat van de regen en met wat kinderen er bij die het aan het uitpakken waren en de inhoud aan het bekijken waren..quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:12 schreef VixenFromHell het volgende:
Zo maar weer eens een klacht indienen over een pakjescollega..
Laatst al iets.. kwam ik net bij de deur (en ik was echt niet langzaam), had ie het pakje al aan de klink gehangen. Maar, hij stond er nog bij, dus ik wist niet zeker of hij gewoon even een briefje wilde gaan schrijven (had zo'n vermoeden van niet, maar ja). Niet meer onze vertrouwde bezorger.. die overigens ook 1 keer iets achter het huis neer had gelegd, omdat hij dacht dat er wel iemand was. Toen had ik ook al wel een klacht in gediend, kwam wel netjes excuses aanbieden. Enige incident in een paar jaar tijd met veel pakjes.
Vandaag echter is er een pakje gewoon in de achtertuin gezet. Geen briefje erbij dat het daar lag ook. Vermoed dat het die andere bezorger is, misschien neemt die het niet zo nauw allemaal. Zo het klachtenformulier maar opzoeken
Niet de bedoeling natuurlijk, maar zelf zou ik het wel relaxt vinden, wanneer een pakketje in de schuur of achtertuin zou worden gedropt, mits een briefje uiteraard.quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:12 schreef VixenFromHell het volgende:
Zo maar weer eens een klacht indienen over een pakjescollega..
Laatst al iets.. kwam ik net bij de deur (en ik was echt niet langzaam), had ie het pakje al aan de klink gehangen. Maar, hij stond er nog bij, dus ik wist niet zeker of hij gewoon even een briefje wilde gaan schrijven (had zo'n vermoeden van niet, maar ja). Niet meer onze vertrouwde bezorger.. die overigens ook 1 keer iets achter het huis neer had gelegd, omdat hij dacht dat er wel iemand was. Toen had ik ook al wel een klacht in gediend, kwam wel netjes excuses aanbieden. Enige incident in een paar jaar tijd met veel pakjes.
Vandaag echter is er een pakje gewoon in de achtertuin gezet. Geen briefje erbij dat het daar lag ook. Vermoed dat het die andere bezorger is, misschien neemt die het niet zo nauw allemaal. Zo het klachtenformulier maar opzoeken
Nee. Ooit wel eens gedaan in een wat "mindere" wijk. Maar er heeft nooit iemand aan mijn fiets of tassen gezeten in de 7 jaar dat ik op zaterdag bij de post werk. Of nou ja, een kat die dacht dat er in die tassen ook wel iets te snoepen voor hem bij moest zittenquote:Op donderdag 14 juni 2012 15:49 schreef lololo het volgende:
[..]
Waar ik wel benieuwd naar ben: zetten mensen hier hun fiets op slot als ze een rondje moeten lopen?
Ja.quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:51 schreef Ynske het volgende:
Hoi,
vraagje, als er op een kartonnen envelop staat FOTO'S: NIET VOUWEN
houden jullie daar rekening mee?
Ja. Maar kan lang niet voor alle voorbereiders spreken natuurlijk, zeker tegenwoordig...quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:56 schreef VixenFromHell het volgende:
^ Ditquote:Op donderdag 14 juni 2012 16:32 schreef Nezhi het volgende:
[..]
Ja, als het een straatje met weinig ander post is doe ik er maar een elastiekje om zodat het minder snel kreukelt, en ik duw het plat als het een beetje bol gaat staan voordat ik iets anders erop leg.
Dat lijkt me overdreven, dan blijf je bezig. Het moet in principe allemaal door de brievenbus kunnen (in principe inderdaad, ik weet het...).quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:52 schreef Herfstblad het volgende:
Als die tekst op een envelop staat, bel ik altijd even aan.
Ik heb niet zo vaak van die enveloppen.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 12:08 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
[..]
Dat lijkt me overdreven, dan blijf je bezig. Het moet in principe allemaal door de brievenbus kunnen (in principe inderdaad, ik weet het...).
Waarom bel je aan? Ik bedoel: Het is brievenbuspost, dus aanbellen is niet de bedoeling. Ik bel alleen aan als ik te grote post heb of post heb die erg beschadigd is.quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:52 schreef Herfstblad het volgende:
Als die tekst op een envelop staat, bel ik altijd even aan.
brievenbus was leeg, a4 envelop, twee lage karton in de kartonnen envelop, zou toch voldoende moeten zijn lijkt mequote:Op vrijdag 15 juni 2012 13:32 schreef eigendeegcookie het volgende:
als postbezorger kan je weinig doen of verkeerd doen,
tenzij het A4 formaat foto's zijn , en de brievenbus [sommige buitenbussen zijn zo] niet diep genoeg,
dan zou je dus aanbellen ipv buigen.
als verzender van foto's moet je gewoon voldoende karton bijsluiten.
Hmmm ja dat is niet echt handig inderdaad!quote:Op vrijdag 15 juni 2012 12:17 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Maar minstens de helft van mijn wijk heeft een te kleine bus,
Omdat het overgrote deel van mijn wijk een te kleine bus heeft en het dan dus te groot is.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 12:27 schreef Aardappel2610 het volgende:
[..]
Waarom bel je aan? Ik bedoel: Het is brievenbuspost, dus aanbellen is niet de bedoeling. Ik bel alleen aan als ik te grote post heb of post heb die erg beschadigd is.
Hier precies hetzelfde. Leek wel een piekdag! Iedereen raakte in de stress en aangezien dit mijn eerste werkdag was als voorbereider stond ik er maar een beetje tussen zeg maar. Eerst werd ik voor een kast gezet waarvan ik de wijk echt niet kende. Daarna mocht ik mijn eigen wijk zetten en als laatste heb ik nog een collega geholpen. Het was de bedoeling dat ik van 7.30 tot 10.00 bleef, maar dat is 11.45 geworden. Om 12.30 ben ik begonnen met de post rondbrengen en om 14:30 was ik klaar. Pfff ben nu wel een beetje moe!quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:29 schreef KatrienDuck het volgende:
Hier heel druk vandaag! Alhoewel ik normaal alleen op de piekdagen (di do za) werk, moest ik vandaag ook opdraven. Heb van 7.15 tot 11.55 u. zitten voorbereiden, zoveel post! Bergen van die postcodeloterijdingen en kampioenen!
Ik ben aangenomen in de weken voor de kerst, begin december. Was ook drama in het begin, maar het wordt steeds makkelijker.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:44 schreef asabeta1 het volgende:
[..]
Hier precies hetzelfde. Leek wel een piekdag! Iedereen raakte in de stress en aangezien dit mijn eerste werkdag was als voorbereider stond ik er maar een beetje tussen zeg maar. Eerst werd ik voor een kast gezet waarvan ik de wijk echt niet kende. Daarna mocht ik mijn eigen wijk zetten en als laatste heb ik nog een collega geholpen. Het was de bedoeling dat ik van 7.30 tot 10.00 bleef, maar dat is 11.45 geworden. Om 12.30 ben ik begonnen met de post rondbrengen en om 14:30 was ik klaar. Pfff ben nu wel een beetje moe!
Ik zet mijn fiets op slot, omdat tie nog 1 jaar verzekerd is....als ze hem dan jatten en ik heb beiden sleutels....krijg ik nog iets terugquote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:08 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Hmmm ja dat is niet echt handig inderdaad!
Waarom zetten jullie je fiets op slot? Wat voor wijken zijn dat? Want het lijkt me erg onhandig en veel tijd kosten voor jezelf... terwijl ik denk dat een postfiets met zware tassen erop niet direct het meest aantrekkelijke doel is van een fietsendief (maar kan aan mij liggen, heb nooit besteld in de Randstad).
Staat dat niet in de vacature waar je op hebt gesolliciteerd, online?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 16:41 schreef sushine het volgende:
Hallo,
Ik ben aangenomen voor de vakantie als voorbereider en postbezorger.
Maar waar kun je vinden wanneer je moet werken? Of staat dat niet online?
Tegen mij is alleen gezegd wanneer ik de eerste dag moet komen, maar verder niets verteld over waar ik mijn werktijden kan vinden.
Als je voorbereider EN bezorger bent, dan ben je toch gewoon postbode?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 16:41 schreef sushine het volgende:
Hallo,
Tegen mij is alleen gezegd wanneer ik de eerste dag moet komen, maar verder niets verteld over waar ik mijn werktijden kan vinden.
Yeah right? Iedereen krijgt hier 3x een tijdelijk contract en mag dan wegwezenquote:Wat bieden we?
Contract voor bepaalde tijd (1e jaar). Daarna kom je in vaste dienst
jup. Ze nemen de mensen zo niet meer aan, maar voor de zomervakantie wordt vaak een uitzondering gemaakt ...quote:Op vrijdag 15 juni 2012 21:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Als je voorbereider EN bezorger bent, dan ben je toch gewoon postbode?
Nee, ik bedoel niet hoeveel uren, maar welke dagen en tijden.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 19:16 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Staat dat niet in de vacature waar je op hebt gesolliciteerd, online?
Ligt er volgens mij aan, of je hebt aangegeven dat je di tot zaterdag kan ofzo.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 21:46 schreef sushine het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel niet hoeveel uren, maar welke dagen en tijden.
Voorbereiders meestal alleen dinsdag, donderdag en zaterdag als je gewoon extra hulp bent ;Pquote:Op vrijdag 15 juni 2012 16:41 schreef sushine het volgende:
Hallo,
Is de zaterdag dan geen piekdag bij jullie? Ik werk op di, do en za. Maar heel vaak wordt ik ook op vrijdag opgeroepen, zoals vandaag, verleden week en die week daarvoor.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 21:57 schreef Nezhi het volgende:
Ik kom helaas alleen maar op dinsdag en donderdag
Ik had vorige week en deze week van die postcodeloterij dingen erbij zitten....leek wel hahquote:Op vrijdag 15 juni 2012 21:59 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Is de zaterdag dan geen piekdag bij jullie? Ik werk op di, do en za. Maar heel vaak wordt ik ook op vrijdag opgeroepen, zoals vandaag, verleden week en die week daarvoor.
Precies mijn gedachten...quote:Op vrijdag 15 juni 2012 22:23 schreef eigendeegcookie het volgende:
Ja , onbegrijpelijk! met koeieletters de naam van de ontvanger dr op zetten,
zodat men niet denkt dat t reclame is,
maar de enveloppen en de letters zijn zo krankzinnig groot, dat je direct ziet dat de postbezorger
voor bijna iedereen zo'n persoonlijke blije boodschap heeft!
Ik had er ook een boel met de tekst "aan de bewoners van"quote:Op vrijdag 15 juni 2012 22:44 schreef Herfstblad het volgende:
Ik had die dingen ook. Iemand sprak me nog aan. "Je had voor mij ook zo'n envelop!" "Ja, voor heel veel mensen. Ze willen meer geld." En toen keek 'ie me glazig aan.
Wij doen trouwens mee met de Postcodeloterij, maar wij hebben hem inderdaad nog niet gehad
Zaterdag is extreem rustig. Er werken dan ook bijna geen full-time mensen, iets van vier ofzo, en dan beetje aankloten totdat je klaar bent.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 21:59 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Is de zaterdag dan geen piekdag bij jullie? Ik werk op di, do en za. Maar heel vaak wordt ik ook op vrijdag opgeroepen, zoals vandaag, verleden week en die week daarvoor.
Uiteraard.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 23:08 schreef Herfstblad het volgende:
Weet iemand van jullie of bij een vereiste handtekening bij een pakket ook een ander mag tekenen? Het gaat niet om een aangetekend pakket of zo. Maar ze komen tussen 12 en 14 uur en ik moet om 13 uur op het depot zijn (is wel iemand anders thuis)
Ja, op zaterdagen worden pakketjes gewoon bezorgd.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 23:43 schreef WebHawkjuh het volgende:
Misschien een hele domme vraag, maar ik kon het niet echt vinden in dit topic... Worden er op zaterdag pakketjes bezorgd?
Top! Dan blijf ik nog even thuis vandaag. Op de dagen dat ze bezorgen zijn ze vrijwel altijd voor het middaguur hier (althans, dat is mijn ervaring) dus als ik tegen 15.00u niks gezien heb is het pech en ga ik naar mn ouders.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 01:50 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Ja, op zaterdagen worden pakketjes gewoon bezorgd.
Ok, interessant. Hier is zaterdag wel vergelijkbaar met de dinsdag over t algemeen. Denk dat ze niet erg blij zouden zijn als ik dan zou willen stoppen met werken.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 23:01 schreef Nezhi het volgende:
[..]
Zaterdag is extreem rustig. Er werken dan ook bijna geen full-time mensen, iets van vier ofzo, en dan beetje aankloten totdat je klaar bent.
Als je een 3S code hebt kan je via de PostNL site ook een indicatie krijgen van het tijdstip waarop je pakketje bezorgd wordt (nauwkeurigheid van 2 uur).quote:Op zaterdag 16 juni 2012 03:31 schreef WebHawkjuh het volgende:
[..]
Top! Dan blijf ik nog even thuis vandaag. Op de dagen dat ze bezorgen zijn ze vrijwel altijd voor het middaguur hier (althans, dat is mijn ervaring) dus als ik tegen 15.00u niks gezien heb is het pech en ga ik naar mn ouders.
Anyway, thx voor je snelle antwoord Herfstblad![]()
Hier is di ook hetzelfde als za. Maar afgelopen dinsdag was het extreem rustig qua post. Zonder HAH had ik minder gehad dan gister.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 05:46 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ok, interessant. Hier is zaterdag wel vergelijkbaar met de dinsdag over t algemeen. Denk dat ze niet erg blij zouden zijn als ik dan zou willen stoppen met werken.
Leuke vrouwquote:Op zaterdag 16 juni 2012 15:00 schreef HetBrabandertje het volgende:
Is heel simpel hoor: loslopende hond = geen post. Ook als de voordeur open staat en een hondenriem ziet hangen. Ben ooit een keer vermanend toegesproken door een bewoonster hoe ik het in m'n hoofd haalde om over het poortje te stappen tussen straat en voortuin om de post bij de voordeur te brengen. Ik had de post maar op de tuintafel moeten leggen (dus net zo makkelijk door een voorbijganger weer weg te pakken) en had vooral maar geluk dat de hond niet naar buiten kon, want de hond had al eerder een bezorger te grazen genomen
Jeetje, wat zul jij een doodschrik gehad hebben!quote:Op zaterdag 16 juni 2012 15:01 schreef Selestha het volgende:
[..]
Leuke vrouw![]()
Maar ik zag de hond dus niet omdat hij achter een heg in hun tuin zat, anders was ik er natuurlijk niet heen gegaan.
Zou ik zeker even over bellen met Greetz! Want het is natuurlijk niet de bedoeling dat de ontvanger de prijs ziet!quote:Op zaterdag 16 juni 2012 15:44 schreef gridjuh het volgende:
Stomme vraag,
Kreeg vandaag een kado via de post thuis gestuurd(van greetz)
Heel leuk kado, setje van blond amsterdam, maar het stomme was,
de doos waar het inzat was dan het "pakketdoos" maar ik maakte het open, staat de prijs op het schoteltje en op de mok, op de thee zat de prijs niet.
Maar dat is dan toch niet leuk om zo een kado te krijgen?
Zou ik daarover kunnen klagen?
Dus had je 3 bundels, lekker dan!quote:Op zaterdag 16 juni 2012 14:59 schreef Dale__Cooper het volgende:
Voor mijn wijk waren ze een bak vergeten. Deze werd nog wel gesorteerd, maar er niet meer tussen gedaan. Daardoor kon ik voor elke straat zelf de post bij elkaar voegen ... uiteindelijk wel een uur extra nodig gehad.
Ik zat daarna wel even te trillen op mn fiets jaquote:Op zaterdag 16 juni 2012 15:44 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Jeetje, wat zul jij een doodschrik gehad hebben!
Is uit het buitenland, dus helaas niet. Scumbag bezorger is vandaag geweest maar heeft volgens mij nooit aangebeld, gezien ik de hele dag thuis was en niks gehoord heb. Wel het briefje op de matquote:Op zaterdag 16 juni 2012 10:59 schreef HetBrabandertje het volgende:
[..]
Als je een 3S code hebt kan je via de PostNL site ook een indicatie krijgen van het tijdstip waarop je pakketje bezorgd wordt (nauwkeurigheid van 2 uur).
Lijkt me toch onwaarschijnlijk dat dat briefje erbij zit en hij niet heeft aangebeld..quote:Op zaterdag 16 juni 2012 16:37 schreef WebHawkjuh het volgende:
[..]
Is uit het buitenland, dus helaas niet. Scumbag bezorger is vandaag geweest maar heeft volgens mij nooit aangebeld, gezien ik de hele dag thuis was en niks gehoord heb. Wel het briefje op de mat
Ik heb wel vaker verhalen gehoord van mensen die wel thuis waren en waar echt niet is aangebeld voor een pakketje. Ik snap zelf niet zo goed waarom pakketbezorgers niet zouden aanbellen, want je wilt toch zoveel mogelijk pakketjes weg hebben, lijkt me. Bij flatgebouwen bellen sommige bezorgers misschien niet aan, maar ook in dat geval vind ik het bepaald geen klantgerichte instelling. Gelukkig hebben wij een fijne pakketbezorger hier, die ook een keer aan het eind van de dag nog is langsgekomen, waardoor ik mijn pakket toch nog die dag had.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 16:43 schreef Selestha het volgende:
[..]
Lijkt me toch onwaarschijnlijk dat dat briefje erbij zit en hij niet heeft aangebeld..
Ja, ach, misschien geef ik hem teveel vertrouwen want er stond vandaag in de tuin bij een van mijn adressen ook een pakket vol in het zicht. Ik heb toen aangebeld (er was niemand) en het daarna maar bij de buren gebracht na uitleg. Vond dat ook niet netjes.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 17:17 schreef takkfyrir het volgende:
[..]
Ik heb wel vaker verhalen gehoord van mensen die wel thuis waren en waar echt niet is aangebeld voor een pakketje. Ik snap zelf niet zo goed waarom pakketbezorgers niet zouden aanbellen, want je wilt toch zoveel mogelijk pakketjes weg hebben, lijkt me. Bij flatgebouwen bellen sommige bezorgers misschien niet aan, maar ook in dat geval vind ik het bepaald geen klantgerichte instelling. Gelukkig hebben wij een fijne pakketbezorger hier, die ook een keer aan het eind van de dag nog is langsgekomen, waardoor ik mijn pakket toch nog die dag had.
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 16 juni 2012 19:17 schreef Anonymousz het volgende:
ik mag waarschijnlijk 3 maanden langer blijven
vanaf eind juni moet ik voortaan om 8 uur beginnen ipv half 9 en mag ook voor meerdere uren en dagen werken
Ach die mensen zijn blij dat ze ook eens post krijgen, die hebben geen leven!quote:Op zaterdag 16 juni 2012 20:58 schreef Deezertje het volgende:
Echt he... hebben sommige mensen niks beters te doen?
Zijn altijd dezelfde mensen/huizen die kilo's brochures, proefpakketjes en andere zooi bestellen en staan ze vervolgens 'geheel onopvallend' te wachten tot je weg bent bij het raam om meteen de post uit de bus te graaien... Nee dat valt niet op!(en vervolgens alles ongelezen weer weggooien...)
Of iedere keer dezelfde mensen die op je staan te wachten bij hun huis in de hoop op veel post en ik ze elke keer flutfoldertjes geefGaat bij die mensen ook geen belletje rinkelen?
Ja nee, groot gelijk!quote:Op donderdag 14 juni 2012 11:37 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Ik maak nooit meer afspraken op di of do....iedere keer als ik dat doe, is het net of ze weten dat ik afspraken maak....:| Dus daar ben ik mee gestopt
Ben nu aan het kijken wat ik ga aantrekken.....Heb een dunne trui met lange mouwen.....een t-shirt met lange mouwen....met evt een bodywarmer....
En doe ik een korte of lange broek aan.....
dat is zeker ,oudere collega s van mezelf zijn even voor de 60 maar het lijken wel oude mannetjes,quote:Op woensdag 13 juni 2012 15:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nou, je valt er van af, maar of het echt gezond werk is? Als ik zie hoe vaak je hier klachten tegenkomt als RSI, rugklachten en slijmbeursontstekingen.............
helaas gaat steeds meer voorkomen,mensen die hart voor hun klanten hebben doen zoiets niet.quote:Op woensdag 13 juni 2012 16:22 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
ja die rottige postcode maakte er bijna 100% vanquote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:29 schreef KatrienDuck het volgende:
Hier heel druk vandaag! Alhoewel ik normaal alleen op de piekdagen (di do za) werk, moest ik vandaag ook opdraven. Heb van 7.15 tot 11.55 u. zitten voorbereiden, zoveel post! Bergen van die postcodeloterijdingen en kampioenen!
Nou ja, het schijnt gedaan te zijn door kwaai jongens ofzoquote:Op zaterdag 16 juni 2012 22:37 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
helaas gaat steeds meer voorkomen,mensen die hart voor hun klanten hebben doen zoiets niet.
Op onze vestiging worden die volgens mij altijd doelbewust uit het zicht gelegd!quote:Op zaterdag 16 juni 2012 22:36 schreef VixenFromHell het volgende:
Is er geen lijst met alle normtijden van de wijken bij jullie? Hier weldus ik check bij nieuwe wijken altijd meteen hoe veel tijd er voor staat.
ja drukkie was het welquote:Op zaterdag 16 juni 2012 16:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Alweer een drukke dag, met de Kampioen, Natuurmonumenten een dunne mailing van Gall & Gall (die natuurlijk niet door de machine kon) en containers vol met handdoeken. Niet alleen ING, maar ook de Postcodeloterij is nu met die dingen aan het strooien geslagen. En natuurlijk 3hah (AH, C1000 en Schoonenberg). Ben nu behoorlijk moe.
Ha, jij kent het gedoe ook zie ik!quote:Op zaterdag 16 juni 2012 22:29 schreef lololo het volgende:
"Nee, dat is geen grote wijk hoor! Anderhalf uur ofzo!". *3 uur later*![]()
![]()
![]()
Beginnersfoutquote:Op zaterdag 16 juni 2012 22:29 schreef lololo het volgende:
![]()
![]()
Ik heb het een maand of 3 ook gehad maar toen hoorde ik de brievenbus en liep ik er meteen op af, waardoor ik mijn pakketje nog optijd had. Pas toen ie weer weg was bedacht ik me dat hij dus nooit aan heeft gebeld.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 17:17 schreef takkfyrir het volgende:
[..]
Ik heb wel vaker verhalen gehoord van mensen die wel thuis waren en waar echt niet is aangebeld voor een pakketje. Ik snap zelf niet zo goed waarom pakketbezorgers niet zouden aanbellen, want je wilt toch zoveel mogelijk pakketjes weg hebben, lijkt me. Bij flatgebouwen bellen sommige bezorgers misschien niet aan, maar ook in dat geval vind ik het bepaald geen klantgerichte instelling. Gelukkig hebben wij een fijne pakketbezorger hier, die ook een keer aan het eind van de dag nog is langsgekomen, waardoor ik mijn pakket toch nog die dag had.
dank jequote:
is dit buiten ook?quote:Op zaterdag 16 juni 2012 23:11 schreef KatrienDuck het volgende:
Over gezond werk gesproken... Ik heb ongeveer sinds ik bij postnl werk nogal last van geïrriteerde, branderige en jeukerige ogen. Volgens mij doordat het zo ontzettend stoffig is daar. Nooit eerder last van gehad. Mijn man zei al, dan ga je maar een duikbril opzetten! Ik zie mij al zitten daar!
Postbezorgers krijgen ng wel een vast contract.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 21:23 schreef VixenFromHell het volgende:
Was even aan het kijken welke vacatures hier open staan, zie ik dit staan (vacature bezorger):
[..]
Yeah right? Iedereen krijgt hier 3x een tijdelijk contract en mag dan wegwezen
Nee, ik werk alleen binnen als voorbereider. Denk echt dat het door het stof komt daar. Ik heb geen last van allergieën verder.quote:Op zondag 17 juni 2012 12:47 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
is dit buiten ook?
kan ook aan stuifmeel liggen,ik heb dit ook regelmatig binnen en buiten(contactlenzen)
verder is de postnl site tot op nu nog steeds knudde.
loonstroken en andere dingen zijn niet of nauwelijks op te vragen.
die handdoeken waren van de bankgiroloterijquote:Op zaterdag 16 juni 2012 16:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Alweer een drukke dag, met de Kampioen, Natuurmonumenten een dunne mailing van Gall & Gall (die natuurlijk niet door de machine kon) en containers vol met handdoeken. Niet alleen ING, maar ook de Postcodeloterij is nu met die dingen aan het strooien geslagen. En natuurlijk 3hah (AH, C1000 en Schoonenberg). Ben nu behoorlijk moe.
Nog nooit last van loslopende honden gehad. Ik ga gewoon die tuin in, ook als de hond kwaad in de zin heeft. Na afloop weet de hond wel dat ie het niet nog een keer moet proberenquote:Op zaterdag 16 juni 2012 14:41 schreef Selestha het volgende:
Vandaag ternauwernood ontsnapt aan de aartsvijand van de Postbezorger: De WaakHond. Het beest ziet mij iedere dag en blaft dan gefrustreerd achter het raam, maar vandaag was hij los achter een heg in de tuin.
En ja hoor, hij sjeesde de tuin uit en bleef op een meter afstand van me staan met al zijn spieren gespannen, klaar om te springen. Ik had gelukkig nog de tegenwoordigheid van geest om te roepen ''KAN IEMAND DIE HOND WEGHALEN'' wat gelukkig ook gebeurde.. Anders was het een minder leuke vakantie geweest
lekkerquote:Nu lekker 8 dagen vrij
Voor wat jij boven beschrijft mis ik de fysieke kracht + skillzquote:Op zondag 17 juni 2012 16:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nog nooit last van loslopende honden gehad. Ik ga gewoon die tuin in, ook als de hond kwaad in de zin heeft. Na afloop weet de hond wel dat ie het niet nog een keer moet proberen
[..]
lekker
Ik nies me altijd een ongeluk als ik aan het voorbereiden ben.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 23:11 schreef KatrienDuck het volgende:
Over gezond werk gesproken... Ik heb ongeveer sinds ik bij postnl werk nogal last van geïrriteerde, branderige en jeukerige ogen. Volgens mij doordat het zo ontzettend stoffig is daar. Nooit eerder last van gehad. Mijn man zei al, dan ga je maar een duikbril opzetten! Ik zie mij al zitten daar!
het gaat in eerste instantie met name om je houding en de skillz.quote:Op zondag 17 juni 2012 17:10 schreef Selestha het volgende:
[..]
Voor wat jij boven beschrijft mis ik de fysieke kracht + skillzEn ik was dus ook in de tuin maar dat was geen succes. Volgende keer als dat beest los loopt ga ik echt niet die tuin in. Moeten ze maar zorgen dat het beest achter een hek zit ofzo.
Dat hoor ik ook veel om mij heen, veel genies, ook als iemand niet verkouden is! Komt ook van het stof.quote:Op zondag 17 juni 2012 17:16 schreef takkfyrir het volgende:
[..]
Ik nies me altijd een ongeluk als ik aan het voorbereiden ben.
Jij hebt zo'n Cesar Millan-uitstraling zeg maar!quote:Op zondag 17 juni 2012 17:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het gaat in eerste instantie met name om je houding en de skillz.
dat is wat overdrevenquote:Op zondag 17 juni 2012 17:34 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Jij hebt zo'n Cesar Millan-uitstraling zeg maar!Handig!
Alls je even op internet zoekt kun je zo de prijs vinden. Dus ik zie het probleem niet..quote:Op zaterdag 16 juni 2012 15:44 schreef gridjuh het volgende:
Stomme vraag,
Kreeg vandaag een kado via de post thuis gestuurd(van greetz)
Heel leuk kado, setje van blond amsterdam, maar het stomme was,
de doos waar het inzat was dan het "pakketdoos" maar ik maakte het open, staat de prijs op het schoteltje en op de mok, op de thee zat de prijs niet.
Maar dat is dan toch niet leuk om zo een kado te krijgen?
Zou ik daarover kunnen klagen?
Herkenbaarquote:Op zaterdag 16 juni 2012 22:29 schreef lololo het volgende:
![]()
![]()
Dat kun je wel zeggen, maar als jij een vreemde rottweiler in een tuin ziet, denk ik niet dat jij er in stapt.quote:Op zondag 17 juni 2012 16:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nog nooit last van loslopende honden gehad. Ik ga gewoon die tuin in, ook als de hond kwaad in de zin heeft. Na afloop weet de hond wel dat ie het niet nog een keer moet proberen
ik heb tot nu toe echt nog geen problemen met honden gehadquote:Op maandag 18 juni 2012 01:06 schreef Dennehy het volgende:
[..]
Dat kun je wel zeggen, maar als jij een vreemde rottweiler in een tuin ziet, denk ik niet dat jij er in stapt.
Irritant hè!?! Vorige week donderdag liepen er in de wijk die ik toen bestelde ook twee honden los, een Sint-Bernard en iets dat leek op een golden retriever. Oké, ze deden dan ook echt niets (zoals de bazen van die honden me vertelden) maar na een stuk of vijf aanvallen (waarbij drie keer bijna gebeten) kijk ik wel uit!quote:Op zaterdag 16 juni 2012 14:41 schreef Selestha het volgende:
Vandaag ternauwernood ontsnapt aan de aartsvijand van de Postbezorger: De WaakHond. Het beest ziet mij iedere dag en blaft dan gefrustreerd achter het raam, maar vandaag was hij los achter een heg in de tuin.
En ja hoor, hij sjeesde de tuin uit en bleef op een meter afstand van me staan met al zijn spieren gespannen, klaar om te springen. Ik had gelukkig nog de tegenwoordigheid van geest om te roepen ''KAN IEMAND DIE HOND WEGHALEN'' wat gelukkig ook gebeurde.. Anders was het een minder leuke vakantie geweest
Nu lekker 8 dagen vrij
Heb nog steeds niet gevonden waar die salaristrookjes nu staanquote:Op maandag 18 juni 2012 21:19 schreef sbientje het volgende:
wat een K*T-site is dat mijnpostnl.nl zeg. Ik kan er echt amper wijs uit. Totaal niet overzichtelijk en intuitief, alles is onvindbaar
edit - personeelsdossier gevonden maar werkt niet erg optimaal.
ik wel inmiddels! bij personeelsdossier en dan salarisquote:Op maandag 18 juni 2012 21:42 schreef carboni het volgende:
[..]
Heb nog steeds niet gevonden waar die salaristrookjes nu staan
Ah gevonden, wat een kolere site zeg.quote:Op maandag 18 juni 2012 21:45 schreef sbientje het volgende:
[..]
ik wel inmiddels! bij personeelsdossier en dan salarisBij mij staan ze erin vanaf maart
"Heb je een goeie fiets? Welke dagen ben je beschikbaar?"quote:Op maandag 18 juni 2012 21:53 schreef Eenskijken het volgende:
wat hebben ze bij jullie allemaal gevraagd in de sollicitatie?Ook van 'wat verwacht je er van?' en 'noem je sterke en zwakke punten'?
voor tijdelijke bezorgerfunctie btw
Gut nee zeg, ze hebben eigenlijk niets gevraagd, alleen of ik vaak beschikbaar was en geen lichamelijke gebreken had.quote:Op maandag 18 juni 2012 21:53 schreef Eenskijken het volgende:
wat hebben ze bij jullie allemaal gevraagd in de sollicitatie?Ook van 'wat verwacht je er van?' en 'noem je sterke en zwakke punten'?
voor tijdelijke bezorgerfunctie btw
Toen ik 10 jaar geleden begon was dat ook al zo. Een gesprekje van nog geen 5 minuten en je bent aangenomen.quote:Op maandag 18 juni 2012 22:12 schreef Peterselieman het volgende:
nee, niet echt nee
Ze nemen je gewoon aan
Over een tijdje zal de piekdag overgaan naar een ander bedrijf :-)quote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:58 schreef Deezertje het volgende:
Hoe zien de 'piekdagen' er straks in de zomer uit als er nu al zo weinig post is op de gewone DiDoZadagen?
quote:Klachten over Postnl:
Alle klachten: 1448
Openstaande klachten: 1446
In behandeling: 0
Opgelost: 2
Cijfers om trots op te zijnquote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:12 schreef KatrienDuck het volgende:
Ik keek net even op de site van klacht.nl:
[..]![]()
Maar dan wel een daldag met Veronicagidsen, Linda en 3 soorten hah!quote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:41 schreef Anonymousz het volgende:
vandaag was er niet zoveel post leek wel een daldag
Ik denk dat het zomerdal al stilletjes aan het ingaan is. Vergeet niet dat op veel plaatsen over 1,5 week al de schoolvakanties beginnen!quote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:58 schreef Deezertje het volgende:
Hoe zien de 'piekdagen' er straks in de zomer uit als er nu al zo weinig post is op de gewone DiDoZadagen?
Bij mij staat er nog steeds helemaal niks. Ik mail me suf met dat stelletje nakketakkers van PZ, maar ze leggen iedere keer de schuld bij mij. Dan zou het weer aan mijn browser liggen, dan weer aan mijn firewall, en de laatste reactie was dat mijn gegevens er nog niet in zouden staan omdat ik hier nog maar kort in dienst zou zijn. Ik werk hier verdorie al bijna 15 jaar!quote:Op maandag 18 juni 2012 21:46 schreef carboni het volgende:
[..]
Ah gevonden, wat een kolere site zeg.
echt belachelijk..quote:Op dinsdag 19 juni 2012 16:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij mij staat er nog steeds helemaal niks. Ik mail me suf met dat stelletje nakketakkers van PZ, maar ze leggen iedere keer de schuld bij mij. Dan zou het weer aan mijn browser liggen, dan weer aan mijn firewall, en de laatste reactie was dat mijn gegevens er nog niet in zouden staan omdat ik hier nog maar kort in dienst zou zijn. Ik werk hier verdorie al bijna 15 jaar!
Herkenbaar, ik kom ook nergens in maar krijg niet eens reactiequote:Op dinsdag 19 juni 2012 16:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij mij staat er nog steeds helemaal niks. Ik mail me suf met dat stelletje nakketakkers van PZ, maar ze leggen iedere keer de schuld bij mij. Dan zou het weer aan mijn browser liggen, dan weer aan mijn firewall, en de laatste reactie was dat mijn gegevens er nog niet in zouden staan omdat ik hier nog maar kort in dienst zou zijn. Ik werk hier verdorie al bijna 15 jaar!
Ik ook, heb nog niet geprobeerd om op de site te komen, maar zag dit al mis gaan.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 16:34 schreef Selestha het volgende:
Gelukkig krijg ik mn salarisstrookje via ING
Dat zal wel per vestiging verschillen. In de oude CAO mochten PBZ-ers geen minuren opbouwen, maar in de huidige CAO hebben ze dat waarschijnlijk geschrapt.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 18:03 schreef V__L_N het volgende:
Vandaag en me nieuwe postNL jas gekregen en eindelijk me vd & bijenkorf bon. Ik voel me zowaar gewaardeerd
Iets minder dat er nieuwe mensen in me wijk zijn komen wonen. Die hebben kinderen, vorige week scholden ze me al een paar keer uit. Vandaag probeerde er 1 op me hoofd te tuffen... Zware moordneigingen.
Weet iemand trouwens hoe het zit met de uren in de zomer? Gaat er een kans zijn dat ik in de -uren terecht kom of doen ze dat niet?
Dat zal ze lerenquote:Op woensdag 20 juni 2012 00:37 schreef V__L_N het volgende:
Inderdaad van boven uit het raam tuffen. Ga voor ene paar klierende kinderen echt niks aangeven ofzo. Eerst maar is kijken of ik die ouders een keer te spreken krijg. Het is hun probleem, en als ze nog een keer tuffen krijgen ze donderdag geen donald duck...
En als dat niks uithaalt ga ik wel even verder denken.
Zeker.quote:
dan kent hij de regels nietquote:Op woensdag 20 juni 2012 13:11 schreef Jesse_ het volgende:
Ik mocht van de pakketchauffeur niet met een X tekenen
Wat zijn de regels? Die ken ik namelijk ook nietquote:
je handtekening mag van alles zijn, dus als je er een huisje neerzet is het ook goedquote:Op woensdag 20 juni 2012 13:31 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Wat zijn de regels? Die ken ik namelijk ook niet
Heb net even met mijn partij gesproken waar ik pakketten vanuit verzend en die geven aan dat die fraude niet met track en trace gevallen/pakketten te maken heeft maar met een ander soort iets van PostNL. Opluchting.quote:Op woensdag 20 juni 2012 13:03 schreef JJdJ1984 het volgende:
Hmm dan weet ik het niet
http://www.telegraaf.nl/b(...)e_met_de_post__.html
Heeft er dan waarschijnlijk ook niet mee te maken aangezien het uiteindelijk wel bij de ontvanger komt
Overigens is het track en trace systeem kaduuk mogelijk heeft dat er wat mee te maken.
klopt. die fraude is met adreswijzigingskaartenquote:Op woensdag 20 juni 2012 14:49 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Heb net even met mijn partij gesproken waar ik pakketten vanuit verzend en die geven aan dat die fraude niet met track en trace gevallen/pakketten te maken heeft maar met een ander soort iets van PostNL. Opluchting.
En hoeveel uur werk je per maand voor 175 euro?quote:Op woensdag 20 juni 2012 15:05 schreef sbientje het volgende:
sinds ik een nieuwe baan heb wordt daar de loonheffingskorting toegepast.. Nu blijft er echt helemaal geen hol meer over van mijn salaris haha, 175 euro deze maand.. en das ook nog inclusief overuren. Meh!
Nee, dat zal webwinkels ruïneren.quote:Op woensdag 20 juni 2012 15:10 schreef Deezertje het volgende:
Ik snap echt niet waarom er nog op woensdag en vrijdag wordt bezorgd. Het is dat het moet volgens de wet, maar anders kan je die dagen gewoon samenvoegen bij de dinsdag of donderdag (en daarmee voorkomen dat je een hoop mensen moet ontslaan omdat je dan drie 'extra' drukke dagen hebt. (of wat vroeger eigenlijk een 'normale' dag was...)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |