abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112661713

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Salaristabel:

De Emolumententabel

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering

Overige linkjes:
Over PostNL
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers

Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt
Viper86, werkzaam in VBG Sneek
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)
ries, werkzaam in VBG Den Bosch
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat
sbientje, werkzaam in Breda
Dionysiou, Dion, werkzaam in Alkmaar-Noord en Heiloo
geeMc, Leon, werkzaam in Enschede Rigtersbleek
rub3n, Ruben, werkzaam in Kampen
dutch-mamma, werkzaam in Flevoland
Taneli, Danny, werkzaam in Diemen
JochemP, Jochem, werkzaam in Haarlem
ErwinRommel, Erwin, werkzaam bij het autobedrijf Area Centrum
Mirgeam, werkzaam in VBG Amersfoort

De OP is hier te vinden.
pi_112661852
Echt vaag man dat Post NL.

Ik werd vandaag gebeld door Post NL voor de functie voorbereider, en alles ging gewoon goed.
Maar toen ze vroeg wat ik nu deed, en ik vertelde wat ik deed. Ging het ineens helemaal de andere kant op.
Ja je kan niet gelijk voor Post NL werken als je nu nog een andere functie aan het vervullen ben. :?

Ik sorteer nu in een sorteercentrum, en wil dus stoppen en dan dus die andere functie gaan doen.
Maar dat kan dus niet omdat je dan een aantal maanden niet voor Post NL mag werken. Wat is dat voor iets vaags man. :')

Dus kortom: ik kan gewoon nu niks anders gaan doen voor Post NL, omdat ik al een andere functie vervul.

Vind dat maar een rare bedoeling. :{
pi_112662265
Wil je voorbereider blijven, dan?
Ik heb ook 2 banen, maar 1 buiten PostNL.
Heb wel gehoord dat je niet mag voorbereiden en bezorgen, omdat dat teveel op de functie van postbode lijkt.
pi_112662732
Vandaag leek wel een dal dag qua post, ik was in maar 1 uur en 45 minuten klaar, inclusief de drukte van de 'goodiebag saturday''! Wel lekker, vroeg weekend :)
pi_112663032
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 16:53 schreef PBZ64 het volgende:
Wil je voorbereider blijven, dan?
Ik heb ook 2 banen, maar 1 buiten PostNL.
Heb wel gehoord dat je niet mag voorbereiden en bezorgen, omdat dat teveel op de functie van postbode lijkt.
Ik ben helemaal geen voorbereider hoor. Ik wilde dat juist gaan doen, maar dat gaat dus nu niet.
Ik werk nu als pakketsorteerder, maar dan in de nachten.

Vind dat echt een vage regel. :')

Nou ja dan toch maar ander werk zoeken.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 9 juni 2012 @ 17:26:36 #6
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_112663254
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 17:08 schreef Selestha het volgende:
Vandaag leek wel een dal dag qua post, ik was in maar 1 uur en 45 minuten klaar, inclusief de drukte van de 'goodiebag saturday''! Wel lekker, vroeg weekend :)
daldag? Geintje zeker?

Bij ons was het een enorme piekdag. Vakjes die tot de nok toe gevuld waren en pas ruim na de klok van twaalfen klaar met sorteren en dat ondanks extra hulp. Met name de Makro en de kampioenen zorgden voor veel grove post hier.

Moest zelf een wijk wegbrengen die zes tassen had. Normaal zijn dit er vier.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_112664144
Hier was het goed te doen. Niet overdreven rustig, maar ook niet absurd druk. Twee x hah (C1000 en Ah), maar wel een hoop machinepost. En, niet te vergeten, windkracht 13. :(
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_112664537
Hier vond ik het ook niet echt een daldag. Ik had voor 1 hele straat de Kampioen (gister de oneven, vandaag de even), maar de rest van de straten hadden geen Kampioen.
pi_112664589
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 17:26 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

daldag? Geintje zeker?

Bij ons was het een enorme piekdag. Vakjes die tot de nok toe gevuld waren en pas ruim na de klok van twaalfen klaar met sorteren en dat ondanks extra hulp. Met name de Makro en de kampioenen zorgden voor veel grove post hier.

Moest zelf een wijk wegbrengen die zes tassen had. Normaal zijn dit er vier.
Afgelopen donderdag riep bijna iedereen hier dat het zo weinig was, en had ik kerst-achtige taferelen. Wij hadden nu dus waarschijnlijk wat anderen donderdag hadden. Voor mij was het echt een rustig dagje, en ik had de kampioen erbij.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 18:11:59 #10
373648 KatrienDuck
Cookie lover
pi_112664629
Hier een middelmatige dag qua drukte. Kampioenen waren al weg. Wel hadden we de Macro en bergen van die loterijdingen.
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_112665528
Ik heb net twee drukke dagen achter de rug. Gister twee wijken gelopen van bij elkaar 3 uur en vandaag mijn vaste wijk gelopen van ruim 3 uur. Gister zat de postcodelotterij erbij, dus heb veel extra kilometers gemaakt, en vandaag de Kampioen. Ben wel toe aan weekeind.
pi_112671242
Behoorlijk druk hier ook vandaag, vooral door de Kampioenen. En goed nieuws: ik krijg nog een contractverlenging! *O*
pi_112673906
Bleeh, mijn zaterdagcontract loopt komende maand af. Krijg ook wel een nieuw contract, maar dan als postbezorger. Dat scheelt me 2,5 euro per uur. Zuur, zeker net voor de zomervakantie waar ik flink wat uren ga maken.
pi_112674850
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 21:12 schreef Dale__Cooper het volgende:
Bleeh, mijn zaterdagcontract loopt komende maand af. Krijg ook wel een nieuw contract, maar dan als postbezorger. Dat scheelt me 2,5 euro per uur. Zuur, zeker net voor de zomervakantie waar ik flink wat uren ga maken.
Balen, ja. Als ik geen nieuw zaterdagwerkerscontract had gekregen, was ik ermee gestopt. Ik vond het loonverschil anders toch te groot. Maar jij blijft wel dus, ook al ga je veel minder verdienen?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 9 juni 2012 @ 21:38:59 #15
Maffe Fries
pi_112675008
het is op zijn zachtst gezegd niet netjes dat je voor hetzelfde werk opeens minder beloond wordt. Juridisch gezien mogen ze, maar moreel gezien eigenlijk niet.

* Peterselieman prijst zich gelukkig met een vast dienstverband voor zolang het nog duurt
  zaterdag 9 juni 2012 @ 21:56:42 #16
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_112675647
Vandaag was het echt een dag vol rampen!!!

Het begon er al mee dat het enorm druk was op de vestiging, en dat ik vandaag ook meehielp in de voorbereiding van mijn wijk (normaal komt dat niet meer voor).
Ik had 3/4 van mijn post in mijn twee tassen kunnen proppen, en in één van die tassen had ik dan ook nog alle HAH meegenomen! ( :') )

Rond 15.00u ging ik naar mijn nabrengadres, waar ik een bunkerzak had laten komen. Normaal gesproken staat die zak er al lang, al voor 12.00u. Wat bleek nu? De zak stond er niet. Ik bel dus naar mijn TC maar die was al thuis dus 'die had geen zicht meer op het geheel' |:( , lekker handig dus. Hij heeft vervolgens wel de chauffeur gebeld die de nabrengzak eigenlijk naar dat adres had moeten brengen. Uiteindelijk bleek dat ik die zak in de verkeerde container had gedaan, en dat tegenwoordig de zakken voor dat gedeelte van die stad over drie containers worden verdeeld (daarvoor stond dat allemaal op één container). Maar ook niemand die me dat dan even meedeelt hè!

Hoe moet ik weten dat dat zo is? Ik doe deze maand al een jaar normaal gesproken geen voorbereiding meer. Typisch PostNL: altijd achteraf communicatie!

Nu wilde de TC dat ik dan maar drie andere nabrengadressen ging bezoeken (die behoorlijk ver uit elkaar lagen) en dan maar kijken of die zak daar was. Als die zak niet op één van de adressen was moest ik maar terug naar de vestiging gaan, rare appelflap dat het is... _O-

Uiteindelijk vond ik de nabrengzak bij het tweede nabrengadres in een garagebox. Door al dat zoeken en wachten was ik verdomme pas om 17.25u klaar :% terwijl ik normaal gesproken al tussen 14.00u en 15.00u klaar ben...! :(

Ja die uitloop van meer dan twee uur ga ik dus maandag echt dik opgeven!!! :(

Dit was echt de ergste bestelling die ik ooit heb gelopen in die wijk. :{
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  zaterdag 9 juni 2012 @ 22:36:53 #17
373648 KatrienDuck
Cookie lover
pi_112677056
quote:
13s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 21:56 schreef Atmosphere82 het volgende:
Vandaag was het echt een dag vol rampen!!!
Nou, inderdaad, wat zul jij gebaald hebben! Ja, communicatie is niet het sterkste punt bij de TC'es. Maar ff lekker relaxen nu! ;)
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_112679272
Wat een tyfusHAH was het weer.. 4 stuks, waarvan weer zo'n lang smal ding van een of andere goudboer? Die kreeg ik er iedere keer neit bij te pakken, en het was superglad spul (van Bo-rent onder andere) waardoor ik een paar keer bijna een bundel uit elkaar liet schieten, en 1 keer gebeurde het echt. Helemaal over straat, potverdorie zeg... Echt neit te doen. Verder ging het allemaal wel, 7 uur begonnen, tot 11 uur binnen geweest, naar het depot en toen nog 4 uur bezorging gedaan.. Ben nu wel moe!
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_112679884
Hallo mensen!

ik heb me ingeschreven bij postNL om post bezorger te worden hier in de buurt en ik mag woensdag langskomen voor een gesprek. Ik kon op het moment dat ik aan de telefoon zat geen vragen verzinnen maar nu heb ik er toch een paar en misschien weten jullie raad...

Ik heb me bijvoorbeeld ingeschreven voor deze vacature:

http://www.postnljobs.nl/(...)tType=AndereVacature

en er staat "Postbezorger in VLEUTEN (Titus Brandsmalaan)"

bedoelen ze hiermee dat ik alléén die ene straat moet doen? of de hele wijk?
als het een hele wijk is snap ik het wel, maar mocht het alleen een straat (wat mij best weinig lijkt) zijn dan zou ik in de toekomst misschien nog wel meer straten willen doen.

hoop dat jullie me kunnen helpen! :)
ik stress nogal als ik geen duidelijkheid heb! en morgen zijn ze gesloten dus kan ik niet bellen!
pi_112680079
Ik denk dat de wijk zo heet :) Bij mij heet mijn wijk ook naar een bepaalde straat in de wijk, maar ik heb toch 6 straten (waarvan 1 hele lange). En volgens mij krijg je ook niet altijd de exacte straten waar je op solliciteert.
pi_112680088
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 16:41 schreef FerryNL het volgende:
Echt vaag man dat Post NL.

Ik werd vandaag gebeld door Post NL voor de functie voorbereider, en alles ging gewoon goed.
Maar toen ze vroeg wat ik nu deed, en ik vertelde wat ik deed. Ging het ineens helemaal de andere kant op.
Ja je kan niet gelijk voor Post NL werken als je nu nog een andere functie aan het vervullen ben. :?

Ik sorteer nu in een sorteercentrum, en wil dus stoppen en dan dus die andere functie gaan doen.
Maar dat kan dus niet omdat je dan een aantal maanden niet voor Post NL mag werken. Wat is dat voor iets vaags man. :')

Dus kortom: ik kan gewoon nu niks anders gaan doen voor Post NL, omdat ik al een andere functie vervul.

Vind dat maar een rare bedoeling. :{
Het zou me niets verbazen als je momenteel een hoger salaris hebt dan wat je in die nieuwe functie zou krijgen. Door je opnieuw aan te nemen ipv over te nemen kunnen ze je dan tegen een lager salaris aannemen.
pi_112680361
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 23:53 schreef Herfstblad het volgende:
Ik denk dat de wijk zo heet :) Bij mij heet mijn wijk ook naar een bepaalde straat in de wijk, maar ik heb toch 6 straten (waarvan 1 hele lange). En volgens mij krijg je ook niet altijd de exacte straten waar je op solliciteert.
Bedankt voor je snelle antwoord! dan weet ik dat ook weer (lijk ik ook minder dom bij het solicitatiegesprek haha) dus doe ik graag wat onderzoek zodat ik goed voorbereid ben :)

klopt het dat er iemand met je mee komt lopen bij het begin? voor hoeveel dagen is dit en geven hun de tijden door wanneer ik met hem/haar moet afspreken of mag ik dat zelf doen?

thanks again :$
pi_112680413
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 00:02 schreef rozenknopje het volgende:

[..]

Bedankt voor je snelle antwoord! dan weet ik dat ook weer (lijk ik ook minder dom bij het solicitatiegesprek haha) dus doe ik graag wat onderzoek zodat ik goed voorbereid ben :)

klopt het dat er iemand met je mee komt lopen bij het begin? voor hoeveel dagen is dit en geven hun de tijden door wanneer ik met hem/haar moet afspreken of mag ik dat zelf doen?

thanks again :$
Hier heb ik 2 dagen meegelopen met een andere bezorger ja. Hij liep mijn wijk niet, maar hij kende de wijk wel redelijk (is iemand die hier overal ingezet wordt. Hij heeft mijn wijk nog gelopen toen ik vrij was 2 weken terug ;-)).
Mijn tc was nogal laat, want ik moest op dinsdag beginnen en hij belde me die dag op of ik om 10 uur op de vestiging kon zijn :P.
pi_112687801
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 00:03 schreef Herfstblad het volgende:

[..]

Hier heb ik 2 dagen meegelopen met een andere bezorger ja. Hij liep mijn wijk niet, maar hij kende de wijk wel redelijk (is iemand die hier overal ingezet wordt. Hij heeft mijn wijk nog gelopen toen ik vrij was 2 weken terug ;-)).
Mijn tc was nogal laat, want ik moest op dinsdag beginnen en hij belde me die dag op of ik om 10 uur op de vestiging kon zijn :P.
Ik heb 1 dag meegelopen.....ik werd donderdags een uur van te voren gebeld, dit was dan wel de bedoeling....ik werkte toendertijd nog voor selectmail.
En volgens mij is het de bedoeling, dat de bezorger het voordoet, en jezelf de rest doet...onder begeleiding....
(bij mij was het hier heb je reclame en een deel post, en dan haalde we elkaar heel de tijd in en gaf zij mij heel de tijd post, tja ik kon het toch al)
pi_112687890
Bij mij deden we het samen in de eerste 2 straten, daarna deed ik een stuk post en de ander HAH. Later deed ik de post met HAH. :) Maar HAH kon ik eigenlijk echt pas goed hanteren na een maand of 5.
pi_112688457
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 11:57 schreef Herfstblad het volgende:
Bij mij deden we het samen in de eerste 2 straten, daarna deed ik een stuk post en de ander HAH. Later deed ik de post met HAH. :) Maar HAH kon ik eigenlijk echt pas goed hanteren na een maand of 5.
Sinds ik een schoudertas heb gaat het een stuk makkelijker
pi_112688979
Gisteren was best een drukke dag,met 3 wijken bezorging.
Al heel wat jaren geleden dat ik om 17:45 klaar was :)
Het drukke is niet zo erg,de wind is een drama je fetst je rot,
en met even niet opletten waait alles weg.
pi_112691561
De keer dat ik opleiding heb gegeven heb ik het eerst voor gedaan en daarna een aantal straten gekeken of hij het een beetje goed oppakte. Was makkelijk in de gaten houden, omdat het allemaal van die portiekflatjes waren. Toen hij er wat handigheid in begon te krijgen boel gewoon opgesplitst en zodoende wat tempo gemaakt (wel steeds HAH + post bij één persoon, anders krijg je het nooit in de vingers) en zo af en toe weer even toezien hoe het er bij de andere persoon aan toe gaat. Maar het ligt natuurlijk ook erg aan het soort persoon wat je meekrijgt in de opleiding. Anders zit je er toch iets meer bovenop om vooral in de gaten te houden of de post voor het huis wel in de juiste brievenbus belandt..
pi_112692902
Het verschilt blijkbaar per vestiging. Ik krijg komende week 4 dagen iemand in opleiding mee.
pi_112694238
Verdraaid ik zie ineens dat ik al 2 maand geen salaris uitbetaald heb gekregen.
Ben praktisch uit dienst gegaan (reorganisatie), maar heb juridisch geregeld dat ik m'n verlof met contractomvang opneem op een andere vestiging (kwam beter uit). Woon al een paar maand in het buitenland dus heb er al die tijd niet opgelet, maar nu viel het me ineens op.

Heeft een van jullie het nummer van de salarisadministratie? facturen heb ik hier niet bij de hand helaas...
pi_112695640
Heb onlangs nog een vast contract gekregen als zaterdagbesteller. Schijnt dat dat nu weer mag vanuit het hoofdkantoor, want ze kwamen erachter dat zaterdagbestellers massaal weggingen toen ze niet akkoord gingen met loongsverlaging, en zaterdagbezorgers ook zo weer weg waren :P

Beter vraag je het dus ff na bij je TC.

Hoewel mijn contract nu dus vast is blijf ik ook maar kijken hoelang ik het nog volhoud.
Mijn VBG sluit voorlopig nog niet (pas ergens midden 2013, of als ik mijn TC mag geloven: nooit, want die CVL's worden één grote mislukking...) :P

Maar als dat 3bundel systeem ding hier komt, ga ik er echt niet mee lopen. Mocht het me dan teveel tijd kosten (wat ik niet extra betaald krijg) dan ben ik ook weg hoor.

Hoelang denken jullie trouwens dat 'post' nog bestaat in onze samenleving?
Steeds meer gaat digitaal, en ook steeds sneller (bankafschriften, digitale tijdschriften etc.)
pi_112695841
Ander vraagje, ik woon nu al een paar maand in't buitenland dus heb veel gemist. Is die hele reorganisatie nou gepauzeerd? Betekent dat dat alle geplande sluitingen (nog) niet worden uitgevoerd? Is er enig zicht op wanneer de 'pauze' weer wordt opgeheven?

Als iemand nog dat salarisnummer weet, graag trouwens. :)
pi_112696008
Hoe lang is de opzegtermijn van zaterdagpostbesteller?
pi_112696391
Ik denk dat post nog een jaar of 15 zal blijven bestaan en dan zal het toch voornamelijk 24-uurspost zijn.
  zondag 10 juni 2012 @ 16:32:55 #35
373648 KatrienDuck
Cookie lover
pi_112696694
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 16:10 schreef gekkewiebel het volgende:
Ander vraagje, ik woon nu al een paar maand in't buitenland dus heb veel gemist. Is die hele reorganisatie nou gepauzeerd? Betekent dat dat alle geplande sluitingen (nog) niet worden uitgevoerd? Is er enig zicht op wanneer de 'pauze' weer wordt opgeheven?

Hoe lang die pauze gaat duren is nog niet bekend. Hopelijk nog heel lang! :)
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_112697764
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 16:14 schreef Friesz het volgende:
Hoe lang is de opzegtermijn van zaterdagpostbesteller?
Na je proeftijd een maand.
  zondag 10 juni 2012 @ 17:15:48 #37
341900 Atmosphere82
pi_112698445
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 23:33 schreef sbientje het volgende:
Wat een tyfusHAH was het weer.. 4 stuks, waarvan weer zo'n lang smal ding van een of andere goudboer? Die kreeg ik er iedere keer neit bij te pakken, en het was superglad spul (van Bo-rent onder andere) waardoor ik een paar keer bijna een bundel uit elkaar liet schieten, en 1 keer gebeurde het echt. Helemaal over straat, potverdorie zeg... Echt neit te doen. Verder ging het allemaal wel, 7 uur begonnen, tot 11 uur binnen geweest, naar het depot en toen nog 4 uur bezorging gedaan.. Ben nu wel moe!
Da's ook wel zwaar zeg! Inderdaad, altijd dat HAH van die goudboeren hè? :')
  zondag 10 juni 2012 @ 17:16:36 #38
341900 Atmosphere82
pi_112698473
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 22:36 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

Nou, inderdaad, wat zul jij gebaald hebben! Ja, communicatie is niet het sterkste punt bij de TC'es. Maar ff lekker relaxen nu! ;)
Ja precies!
pi_112707585
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 16:10 schreef gekkewiebel het volgende:

088-8681600
  zondag 10 juni 2012 @ 21:10:13 #40
202348 Susi
Temple of Love
pi_112710162
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 16:57 schreef HetBrabandertje het volgende:

[..]

Na je proeftijd een maand.
Gaat dat per direct in of geldt dat dan vanaf de eerste van de daaropvolgende maand ?
pi_112711031
quote:
7s.gif Op zondag 10 juni 2012 21:10 schreef Susi het volgende:

[..]

Gaat dat per direct in of geldt dat dan vanaf de eerste van de daaropvolgende maand ?
Als je opzegt moet je volgens mij nog 1 maand "uitwerken"
  zondag 10 juni 2012 @ 22:02:41 #42
202348 Susi
Temple of Love
pi_112713879
Dus nog gewoon 30-31 dagen ? Soms heb je ook werkgevers waarbij je als je je opzegbrief op vijf juni inlevert, je laatste werkdag 31 juli is en niet 5 juli.
pi_112743125
Wat is het hier rustig..iedereen in een dip na het oranje avondje ?
Hoor dat het deze week vrij rustig wordt en alleen vrijdags bij ons druk.
Geen veronica's of kampioenen in ieder geval
  maandag 11 juni 2012 @ 17:03:56 #44
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_112743685
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 16:51 schreef tntster het volgende:
De Veronicagids zit er toch iedere week bij??
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 juni 2012 @ 17:07:01 #45
Maffe Fries
pi_112743811
deze week niet. Vorige week was er een dubbelnummer
pi_112744265
Vandaar dat ie zo dik was :P
pi_112745220
quote:
7s.gif Op zondag 10 juni 2012 22:02 schreef Susi het volgende:
Dus nog gewoon 30-31 dagen ? Soms heb je ook werkgevers waarbij je als je je opzegbrief op vijf juni inlevert, je laatste werkdag 31 juli is en niet 5 juli.
Dat is volgens mij wel gebruikelijk ja, dat je de volgende kalendermaand ook nog vol moet maken. Tenzij anders overeengekomen, natuurlijk. Maar geen ervaring met opzeggen bij PostNL verder ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_112748980
quote:
kampioen komt volgende maand ook niet zomerstop
pi_112749197
Zijn er onder de FOK!kertjes ook voorbereiders die weer es lekker fijn alle adresregels
verstoppen onder het elastiek?
uiteindelijk lukt altijd alles
  maandag 11 juni 2012 @ 18:58:34 #50
373648 KatrienDuck
Cookie lover
pi_112749367
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 18:55 schreef eigendeegcookie het volgende:
Zijn er onder de FOK!kertjes ook voorbereiders die weer es lekker fijn alle adresregels
verstoppen onder het elastiek?
Gut, daar heb ik nog nooit bij nagedacht, zal er eens op gaan letten morgen!
"Everybody lies..."
House M.D.
  maandag 11 juni 2012 @ 18:59:33 #51
373648 KatrienDuck
Cookie lover
pi_112749407
quote:
Wow, geen Veronica's morgen, dat scheelt een heel stuk! :)
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_112751941
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 17:40 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Dat is volgens mij wel gebruikelijk ja, dat je de volgende kalendermaand ook nog vol moet maken. Tenzij anders overeengekomen, natuurlijk. Maar geen ervaring met opzeggen bij PostNL verder ;)
Gewoon de 30/31 dagen regel gebruiken. Zeg je op 20 juni op dan is 20 juli je laatste werkdag. Daar hebben ze bij mij niet moeilijk over gedaan.
pi_112756577
Ah das wel netjes :)

Had aangeboden om morgen te werken, maar nu ben ik ziek :'). Ik zou morgenochtend pas horen of ik moet werken en waar, dus ik hoop dat een mailtje voldoende is en dat ik niet hoef te bellen :X. Het is immers nog niet eens zeker of ik uberhaupt zou werken.. bellen gaat vast weer gezeik opleveren of ik echt echt echt niet kan komen :{
pi_112758074
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 20:53 schreef VixenFromHell het volgende:
Ah das wel netjes :)

Had aangeboden om morgen te werken, maar nu ben ik ziek :'). Ik zou morgenochtend pas horen of ik moet werken en waar, dus ik hoop dat een mailtje voldoende is en dat ik niet hoef te bellen :X. Het is immers nog niet eens zeker of ik uberhaupt zou werken.. bellen gaat vast weer gezeik opleveren of ik echt echt echt niet kan komen :{
dan zeg je gewoon "nee ik ben ziek, sorry" jammer hoor, als ze dan gaan zeiken.. ziek is ziek toch?
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_112758980
Ja uiteraard, ik ga ook echt niet als ik morgenochtend nog echt niet fit ben (ik controleer het natuurlijk wel even). Maar ik heb daar zo geen zin in :X de vorige keer hebben ze ook echt lopen pushen.. en ik ben nou niet echt vaak ziek of zo. Ik kon amper lopen en toch wilden ze me1 vd2 geplande wijken aansmeren :')
pi_112759196
nou lekker schijt aan ehbben hoor, laat ze maar zeuren. Ik snap wel wat je bedoelt overigens, voel me dan ook meestal nogal bezwaard..
pi_112775634
Ik ben ook voorlopig 1 dag uitgeschakeld....
Heb een allergische reactie op een van mijn ogen...De wind doet zeer aan mijn ogen, hij traant heel de tijd, hij jeukt en brandt....oogdruppels gekregen van mijn huisarts(nu nog een gewillig slachtoffer zoeken die het in mijn oog wilt doen, ben als de dood daarvoor, dus zelf zal het niet zo snel lukken)
Hoop er morgen weer tegen aan te kunnen gaan, gelukkig gebeurd dit bij mijn ogen 1x per 10 jaar ofzo....
zucht, ga weer op bed liggen ogen dicht, en lekker donker
pi_112776434
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 18:59 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

Wow, geen Veronica's morgen, dat scheelt een heel stuk! :)
Hier gewoon scenario E (de zwaarste) het verschilt per regio geloof ik..
pi_112779151
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 09:36 schreef Selestha het volgende:

[..]

Hier gewoon scenario E (de zwaarste) het verschilt per regio geloof ik..
Er was hier erg weinig post vandaag voor een dinsdag. Ik vond het vergelijkbaar met een vrijdag.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 11:09:57 #60
373648 KatrienDuck
Cookie lover
pi_112779462
@ Gridjuh, beterschap met je oog!

Hier ook heel weinig post vandaag, idd vergelijkbaar met een vrijdag! Zou dit de stilte voor de donderdagstorm zijn?
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_112779938
Hier is het eigenlijk altijd wel gelijk (Kerst natuurlijk uitgezonderd). Dinsdag 3 zakken met HAH, woensdag 1, donderdag 5, vrijdag 1 en zaterdag 4 met HAH.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 11:41:00 #62
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_112780465
Sta reserve bij autobedrijf, maar kan toch niet opgeroepen worden vanwege auto-ongeluk gisterenavond. Zere hand, helemaal opgezwollen.
Afgelopen week ging iemand met me mee in opleiding, uitzeldkracht. Afgelopen zaterdag moest hij alleen rijden na 4 dagen opleiding. Kwam op vestiging en die was al dicht. Hij mij gebeld etc etc.
Kwam ik er gisterenochtend achter dat hij niet alles besteld had _O-
Hij wilde dat ik vandaag nog een keer met hem mee ging rijden, mocht niet, want officieel krijg je maar 3 opleidingsdagen.
Vanochtend die kerel gebeld dat mocht hij enige twijfel hebben hij me gelijk moet bellen. Heeft hij tot op nu 4 keer gedaan.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_112790572
Had inderdaad post voor een daldag ondanks het doorgesmste scenario E. Had wel HaH maar als dit een voorspelling is over hoe de rest van de week zal lopen hebben ik een relaxt weekje voor mijn vakantie ;)
pi_112790954
Hier ook heel weinig post met een fijne HAH. Mijn fiets pleurde alleen de hele tijd om en ik kreeg die bandjes van de HAH niet makkelijk los, waardoor ik er nog een kwartier te lang over deed :(
pi_112791426
Hier ook weinig post, maar desondanks toch lang over gedaan. :(
pi_112791447
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 16:18 schreef Herfstblad het volgende:
Hier ook weinig post, maar desondanks toch lang over gedaan. :(
Dat heb je wel vaker met HaH hè ;)
pi_112791783
Ja, maar soms gaat t ook heel snel met HAH. :P
Ik had veel fouten in 2 straten trouwens. Wel 7 verkeerde brieven er tussenuit gevist.
pi_112796166
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 11:41 schreef ErwinRommel het volgende:
Sta reserve bij autobedrijf, maar kan toch niet opgeroepen worden vanwege auto-ongeluk gisterenavond. Zere hand, helemaal opgezwollen.
Afgelopen week ging iemand met me mee in opleiding, uitzeldkracht. Afgelopen zaterdag moest hij alleen rijden na 4 dagen opleiding. Kwam op vestiging en die was al dicht. Hij mij gebeld etc etc.
Kwam ik er gisterenochtend achter dat hij niet alles besteld had _O-
Hij wilde dat ik vandaag nog een keer met hem mee ging rijden, mocht niet, want officieel krijg je maar 3 opleidingsdagen.
Vanochtend die kerel gebeld dat mocht hij enige twijfel hebben hij me gelijk moet bellen. Heeft hij tot op nu 4 keer gedaan.
Toch niets ernstigs met je ongeluk? Met de auto/fiets?
Sterkte met je hand
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 juni 2012 @ 18:28:02 #69
Maffe Fries
pi_112797142
Het was rustig bij ons. Was dan ook ruim op tijd klaar.
pi_112806789
Veel, heel veel zetfouten...baalde hier goed van.
TC gemaild, maar hij had schijnbaar geen zin om te reageren.
Bah, bahen nog eens bah!
Wil deze dag zo snel mogelijk vergeten. :-(
pi_112807312
Hoe doen jullie het met elastiekjes als je een minieme hoeveelheid post hebt voor een straat? Ik doe er soms maar 1 elastiekje omheen omdat het anders helemaal verfrommeld en kreukt en misschien scheurt in de tas.
pi_112808318
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:15 schreef Nezhi het volgende:
Hoe doen jullie het met elastiekjes als je een minieme hoeveelheid post hebt voor een straat? Ik doe er soms maar 1 elastiekje omheen omdat het anders helemaal verfrommeld en kreukt en misschien scheurt in de tas.
Bij mij doen ze dan bijvoorbeeld de even en onevenkant in 1 bundel...
Kijk ik heb 1 wijk, het grotendeel in provincialeweg, dus als het een daldag is doen ze er meer bij elkaar.
Ook weleens gehad dat ze dus schoolpad+maalderij en dan smederij + de helf looierij en dat moet je dan vooral niet doen....
pi_112808702
quote:
ja ik doe het ook zo, of soms doe ik de volgende bundel er nog bovenop, ligt eraan of het idd in een straat is of alweer de volgende, dan doe ik het uiteraard niet :)
pi_112808725
Ik heb liever dat men op een daldag hetzelfde bundelt als op een piekdag. Want soms zitten er nummers achter elkaar die niet logisch zijn. Als het kleine bundels zijn, maak ik er zelf wel bundels van.
Zo loop ik op een daldag een lange straat in mijn wijk in 1 keer. Op piekdagen in 3 - 4 keer.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 21:46:45 #75
373648 KatrienDuck
Cookie lover
pi_112809501
quote:
Als het een en dezelfde straat is, maak ik er 1 bundel van en anders pak ik zo'n huis-tuin-en-keuken elastiekje, die zitten onderin mijn elastiekenbakje. Je weet wel, zo'n gewone dunne.
"Everybody lies..."
House M.D.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 juni 2012 @ 21:50:43 #76
Maffe Fries
pi_112809752
quote:
hangt er vanaf of ik de wijk ook echt ken of niet. Zo ja, dan pak ik de logische straten bij elkaar en zo nee, dan hangt het van de hoeveelheid post af wat ik doe
pi_112810234
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:46 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

Als het een en dezelfde straat is, maak ik er 1 bundel van en anders pak ik zo'n huis-tuin-en-keuken elastiekje, die zitten onderin mijn elastiekenbakje. Je weet wel, zo'n gewone dunne.
Ik heb alleen maar van die dikke, strakke elastieken :')
Ik heb een wijk met 6 vakjes achter elkaar die op piekdagen wel 2 of 3! envelopjes krijgen. Maar het zijn totaal verschillende straten.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 22:10:15 #78
373648 KatrienDuck
Cookie lover
pi_112811041
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:58 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Ik heb alleen maar van die dikke, strakke elastieken :')
Ik heb een wijk met 6 vakjes achter elkaar die op piekdagen wel 2 of 3! envelopjes krijgen. Maar het zijn totaal verschillende straten.
Ja, dan zou ik ze niet gaan bundelen. Maar wel vervelend, die hele dunne bundeltjes!
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_112811356
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:07 schreef PBZ64 het volgende:
Veel, heel veel zetfouten...baalde hier goed van.
TC gemaild, maar hij had schijnbaar geen zin om te reageren.
Bah, bahen nog eens bah!
Wil deze dag zo snel mogelijk vergeten. :-(
Waarom zou je daar in hemelsnaam op reageren? Laat staan dezelfde dag nog. Wat verwacht je dan dat hij te melden heeft? :')
  dinsdag 12 juni 2012 @ 22:28:26 #80
373648 KatrienDuck
Cookie lover
pi_112812315
quote:
5s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 22:15 schreef lololo het volgende:

[..]

Waarom zou je daar in hemelsnaam op reageren? Laat staan dezelfde dag nog. Wat verwacht je dan dat hij te melden heeft? :')
Dat hij de verantwoordelijke zetter daarop aanspreekt?
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_112812680
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 22:28 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

Dat hij de verantwoordelijke zetter daarop aanspreekt?
Dat zou hij moeten doen ja, maar zelfs als dat al gebeurt, verwacht je echt dat die man er dan prioriteit aan geeft om de postbezorger te laten weten dat hij dat gaat doen/dat dat al is gebeurd? En wat is daar het nut van?

Je hoeft niet elke scheet terug te koppelen, schrijf gewoon op je bezorgrapport dat de kwaliteit erg slecht was van zetten en dat je daarom post mee terug geeft of 15 minuten extra bezig bent geweest of wat dan ook. :P
pi_112816920
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 16:07 schreef asabeta1 het volgende:
Hier ook heel weinig post met een fijne HAH. Mijn fiets pleurde alleen de hele tijd om en ik kreeg die bandjes van de HAH niet makkelijk los, waardoor ik er nog een kwartier te lang over deed :(
je was niet de enige, die bandjes waren uitermate slecht dit keer met die miniatuur gamma
pi_112822994
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 22:33 schreef lololo het volgende:

[..]

Dat zou hij moeten doen ja, maar zelfs als dat al gebeurt, verwacht je echt dat die man er dan prioriteit aan geeft om de postbezorger te laten weten dat hij dat gaat doen/dat dat al is gebeurd? En wat is daar het nut van?

Je hoeft niet elke scheet terug te koppelen, schrijf gewoon op je bezorgrapport dat de kwaliteit erg slecht was van zetten en dat je daarom post mee terug geeft of 15 minuten extra bezig bent geweest of wat dan ook. :P
COMMUNICEREN heet dat.
Schijnt erg moeilijk te zijn voor de meeste PostNL ers.

Wij hebben geen bezorgrapporten meer, een moeten alle verstoringen doorgeven aan de TC.
pi_112823133
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2012 07:39 schreef PBZ64 het volgende:

[..]

COMMUNICEREN heet dat.

Wij hebben geen bezorgrapporten meer, een moeten alle verstoringen doorgeven aan de TC.
Hmm da's beter dan hier want ze lezen die rapporten toch niet.
pi_112823520
Hier lezen ze de rapporten soms.

Zometeen een vergadering. Normaal ga ik niet, maar ik wil weten of ik nog een bon krijg voor die HAH eind mei. :P en het gaat over het zomerrooster, ben ik ook wel benieuwd naar,
pi_112823863
Hier ook geen bezorgrapporten meer, alles moet per mail.
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_112823942
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:35 schreef Herfstblad het volgende:
Ik heb liever dat men op een daldag hetzelfde bundelt als op een piekdag. Want soms zitten er nummers achter elkaar die niet logisch zijn. Als het kleine bundels zijn, maak ik er zelf wel bundels van.
Zo loop ik op een daldag een lange straat in mijn wijk in 1 keer. Op piekdagen in 3 - 4 keer.
Dat is inderdaad handiger bij een voorbereider die de wijk niet kent. Nadeel is dat er in sommige vakjes van de sorteerkast dan maar 1 brief ligt, en dan loop je met een tas met allerlei losse brieven er in. En heb je wel eens geprobeerd om een elastiekje te doen om 1 A4 envelop en 2 kleine enveloppen? In het gunstigste geval verkreukelt de grootste, maar als je pech hebt scheurt het elastiek er dwars door heen.
pi_112824325
Net een gesprek gehad met tc. Ik ga vanaf vrijdag mijn eigen wijk zetten en ik krijg vanaf augustus een andere wijk met meer uren.
  woensdag 13 juni 2012 @ 10:44:32 #89
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_112826716
En vanavond wint Oranje gewoon :)

Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_112827164
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2012 07:39 schreef PBZ64 het volgende:

[..]

COMMUNICEREN heet dat.

Nogmaals: waarom verwacht je dat hij jou meteen terug mailt en wat verwacht je dan van hem te horen?
pi_112829162
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 08:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat is inderdaad handiger bij een voorbereider die de wijk niet kent. Nadeel is dat er in sommige vakjes van de sorteerkast dan maar 1 brief ligt, en dan loop je met een tas met allerlei losse brieven er in. En heb je wel eens geprobeerd om een elastiekje te doen om 1 A4 envelop en 2 kleine enveloppen? In het gunstigste geval verkreukelt de grootste, maar als je pech hebt scheurt het elastiek er dwars door heen.
Maar aan de andere kant zoek ik soms wezenloos naar bundels die onlogisch achter een ander zitten.

Argh, Postnl jas was binnen, maar van onderen was ie te smal en van boven was deze maat veel te groot. :(
pi_112829314
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2012 11:47 schreef Herfstblad het volgende:

[..]

Maar aan de andere kant zoek ik soms wezenloos naar bundels die onlogisch achter een ander zitten.

Argh, Postnl jas was binnen, maar van onderen was ie te smal en van boven was deze maat veel te groot. :(
Ze zijn nogal getailleerd ja. :')
pi_112830716
:P ben benieuwd wanneer ik dan een nieuwe jas krijg. Konden ze niets over zeggen. Verder was de vergadering vrij nutteloos. Zo maar naar het depot toe van mijn wijk.

Verbrande post:
http://www.deweekkrant.nl(...)de_post_in_bos_zeist

:')
pi_112834604
Ik ben inmiddels alweer gestopt bij PostNL. Ik zat via Manpower bij PostNl als sorteerder, maar wat een ongeregeld zooitje zeg daar.

Tot 3x toe smsen ze naar een compleet ander nummer, waardoor ik dus niks krijg en denk dat ik niet hoef te werken.
Gister maar gebeld om te zeggen dat ik ermee stop. Want dit slaat echt nergens op zeg. :r

Je kan toch wel een beetje je administratie op orde hebben, want om nou 3x dezelfde fout te maken. :O :O
pi_112834652
Niet helemaal on topic maar wel PostNL -gerelateerd. Ik werk hier nu 6 maanden, en heb van de dokter te horen gekregen vandaag dat mijn lichaamsvet percentage met 20% gedaalt is, waardoor ik nu in de gezonde categorie val! *O*

Bij POSTNL werken is dus gezond! :D
pi_112835022
quote:
5s.gif Op woensdag 13 juni 2012 10:56 schreef lololo het volgende:

[..]

Nogmaals: waarom verwacht je dat hij jou meteen terug mailt en wat verwacht je dan van hem te horen?
Dat er iets aan gedaan wordt, misschien??
pi_112835073
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 13:56 schreef Selestha het volgende:
Niet helemaal on topic maar wel PostNL -gerelateerd. Ik werk hier nu 6 maanden, en heb van de dokter te horen gekregen vandaag dat mijn lichaamsvet percentage met 20% gedaalt is, waardoor ik nu in de gezonde categorie val! *O*

Top! *O*
pi_112840709
quote:

Nou, je valt er van af, maar of het echt gezond werk is? Als ik zie hoe vaak je hier klachten tegenkomt als RSI, rugklachten en slijmbeursontstekingen............. :N
pi_112841056
quote:

Ik kan je garanderen dat het werken bij PostNL per saldo ontzettend slecht is voor mijn gezondheid. Als je een leuk wijkje wat niet al te zwaar is tussen de 2-3 uur per dag hebt, dan zal het allicht gezond zijn. :P

Maar mijn dienstrooster waarin het altijd hollen of stilstaan is met diensten die om 5 uur beginnen en waar de werkdruk erg hoog ligt en de werkdagen gemiddeld tussen de 8 en 11 uur liggen (zonder middagpauze omdat je dan nóg later thuis bent) en daarbij nog eens de frustratie van de rotzooi bij het bedrijf en het je compleet ondergewaardeerd voelen, nee, dat is niet gezond. :)
pi_112841327
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 16:03 schreef lololo het volgende:

[..]

Ik kan je garanderen dat het werken bij PostNL per saldo ontzettend slecht is voor mijn gezondheid. Als je een leuk wijkje wat niet al te zwaar is tussen de 2-3 uur per dag hebt, dan zal het allicht gezond zijn. :P

Maar mijn dienstrooster waarin het altijd hollen of stilstaan is met diensten die om 5 uur beginnen en waar de werkdruk erg hoog ligt en de werkdagen gemiddeld tussen de 8 en 11 uur liggen (zonder middagpauze omdat je dan nóg later thuis bent) en daarbij nog eens de frustratie van de rotzooi bij het bedrijf en het je compleet ondergewaardeerd voelen, nee, dat is niet gezond. :)
Zo'n wijkje heb ik inderdaad :D

Maar werk jij als bezorger dan of bij het autobedrijf?
pi_112841404
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 15:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Nou, je valt er van af, maar of het echt gezond werk is? Als ik zie hoe vaak je hier klachten tegenkomt als RSI, rugklachten en slijmbeursontstekingen............. :N
Rugklachten had ik al en die worden juist minder door het werk (scheelt weer :P ) ;) Maar het ligt er misschien aan hoe zwaar je wijk is.
pi_112841473
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2012 14:04 schreef PBZ64 het volgende:

[..]

Dat er iets aan gedaan wordt, misschien??
En dat heeft dan nut, als hij dat aan jou meteen terugmailt? Ik weet niet hoe het bij jullie op de voorbereidingslocatie gaat maar bij ons hebben de TC's het veel te druk met brandjes blussen en zorgen dat iedereen iig zijn gewerkte uren uitbetaald krijgt om dat soort onzinmailtjes de deur uit te doen :P .

Verder zou de goede man waarschijnlijk bijna liegen als hij zei dat er iets aan gedaan wordt. Verder dan de betreffende voorbereider erop aanspreken zal hij niet komen. Als die überhaupt te achterhalen valt. :+
pi_112841579
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 16:08 schreef Selestha het volgende:

[..]

Parttime postbode. Dus voorbereiden binnen en wijken bestellen. Sinds de Georoute zijn onze wijken alleen allemaal ontzettend groot geworden en zo kom je dan dus aan werkdagen van 11 uur soms. Nou is die 11 uur een uitzondering, maar tussen de 9 en de tien is heel normaal, en nogmaals, dat is dan zonder lunchpauze, eigenlijk is het gekkenwerk :{
pi_112841792
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 16:12 schreef lololo het volgende:

[..]

Parttime postbode. Dus voorbereiden binnen en wijken bestellen. Sinds de Georoute zijn onze wijken alleen allemaal ontzettend groot geworden en zo kom je dan dus aan werkdagen van 11 uur soms. Nou is die 11 uur een uitzondering, maar tussen de 9 en de tien is heel normaal, en nogmaals, dat is dan zonder lunchpauze, eigenlijk is het gekkenwerk :{
Aha, ja, dat zijn wel erg lange dagen dan ja zeker als je er ook een wijk of 2 bij moet lopen. En dat zonder pauze vind ik helemaal raar, als je zo hard werkt heb je dat juist nodig!
pi_112841843
Ik kan me best voorstellen dat het zowel goed als slecht kan zijn. Ik heb zo'n kleinere wijk, dus voor mij zou het eerder goed zijn. :P
pi_112841901
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 16:16 schreef Herfstblad het volgende:
Ik kan me best voorstellen dat het zowel goed als slecht kan zijn. Ik heb zo'n kleinere wijk, dus voor mij zou het eerder goed zijn. :P
Voor mij wel, dat is gebleken :D
  woensdag 13 juni 2012 @ 16:22:57 #107
373648 KatrienDuck
Cookie lover
pi_112842261
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2012 12:26 schreef Herfstblad het volgende:
:P ben benieuwd wanneer ik dan een nieuwe jas krijg. Konden ze niets over zeggen. Verder was de vergadering vrij nutteloos. Zo maar naar het depot toe van mijn wijk.

Verbrande post:
http://www.deweekkrant.nl(...)de_post_in_bos_zeist

:')
Pfff... Welke idioot van een bezorger doet zoiets!
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_112842396
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 16:22 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

Huuu wat is deze :') Wat een mafketel!
pi_112842411
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 16:15 schreef Selestha het volgende:

[..]

Aha, ja, dat zijn wel erg lange dagen dan ja zeker als je er ook een wijk of 2 bij moet lopen. En dat zonder pauze vind ik helemaal raar, als je zo hard werkt heb je dat juist nodig!
Niet helemaal zonder pauze, op een fulltime dienst (meer dan 7:40 netto werktijd) krijg je 2 pauzes van 10 minuten van het bedrijf. Maar als je om 5 uur begint neem je die om ongeveer half 8 en 10 uur. Voordat je met je wijk de straat op kan is het meestal ergens tussen 11 en één en dan pakken de meesten mensen geen lunchpauze omdat ze nog op tijd thuis willen zijn :P
  woensdag 13 juni 2012 @ 16:34:08 #110
373648 KatrienDuck
Cookie lover
pi_112842906
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juni 2012 10:44 schreef ErwinRommel het volgende:
En vanavond wint Oranje gewoon :)

_O- @ die afbeelding! ^O^
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_112843627
quote:

[..]

Het schijnt door mensen uit de tassen gejat te zijn. :P We kregen vanmorgen dan ook een preek dat we onze fiets in de gaten moeten houden.
  woensdag 13 juni 2012 @ 17:33:07 #112
341900 Atmosphere82
pi_112845810
Ik heb dinsdag gewerkt en ik ga morgen weer werken, Dinsdag 3.35u gewerkt, relaxte wijk gehad, ongeveer de helft fietsen, de helft lopen. Niet te groot, niet te klein. Morgen weer hetzelfde pakket! ^O^
  woensdag 13 juni 2012 @ 17:34:04 #113
373648 KatrienDuck
Cookie lover
pi_112845845
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 17:33 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ik heb dinsdag gewerkt en ik ga morgen weer werken, Dinsdag 3.35u gewerkt, relaxte wijk gehad, ongeveer de helft fietsen, de helft lopen. Niet te groot, niet te klein. Morgen weer hetzelfde pakket! ^O^
Wat voor drukte wordt er morgen eigenlijk verwacht, net als dinsdag? Dan is het wel relaxt ja!
"Everybody lies..."
House M.D.
  woensdag 13 juni 2012 @ 17:34:42 #114
373648 KatrienDuck
Cookie lover
pi_112845867
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2012 16:47 schreef Herfstblad het volgende:

[..]

Het schijnt door mensen uit de tassen gejat te zijn. :P We kregen vanmorgen dan ook een preek dat we onze fiets in de gaten moeten houden.
Oh ik dacht al, het wordt steeds gekker met die bezorgers! ;)
"Everybody lies..."
House M.D.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 juni 2012 @ 17:35:03 #115
Maffe Fries
pi_112845882
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2012 16:47 schreef Herfstblad het volgende:

[..]

dat is dus onmogelijk, omdat je bij het bezorgen altijd wel een moment hebt dat je er niet op kunt letten
pi_112846089
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 17:34 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

Oh ik dacht al, het wordt steeds gekker met die bezorgers! ;)
Hier zijn er wel eens tassen in de sloot gegooid, wel door de bezorger voor zover ik weet :X
  woensdag 13 juni 2012 @ 17:56:04 #117
341900 Atmosphere82
pi_112846644
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 17:34 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

Wat voor drukte wordt er morgen eigenlijk verwacht, net als dinsdag? Dan is het wel relaxt ja!
Ongeveer even druk als dinsdag zei mijn TC, eventueel iets minder HAH. Ik had dinsdag drie partijen HAH.
pi_112846873
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juni 2012 17:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat is dus onmogelijk, omdat je bij het bezorgen altijd wel een moment hebt dat je er niet op kunt letten
Ja, is inderdaad ook zo. Zeiden we ook al. ;)

En morgen net zo weinig als dinsdag? Ben benieuwd.
pi_112846932
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 17:56 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Ongeveer even druk als dinsdag zei mijn TC, eventueel iets minder HAH. Ik had dinsdag drie partijen HAH.
We horen toch helemaal geen HaH te krijgen op een donderdag? Of is dat weer zo'n geseald pakket?
pi_112846946
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juni 2012 17:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dus ze willen eigenlijk dat je je fiets/brommer/scooter meeneemt in een gallerijflat van 12 hoog met 240 afgiftepunten? Denk dat iedereen meteen weer door een bewoner eruit gezet wordt.
  woensdag 13 juni 2012 @ 18:09:48 #121
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_112847161
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 18:03 schreef TokenW het volgende:

[..]

Dus ze willen eigenlijk dat je je fiets/brommer/scooter meeneemt in een gallerijflat van 12 hoog met 240 afgiftepunten? Denk dat iedereen meteen weer door een bewoner eruit gezet wordt.
Of het bejaardenhuis in. Ik zie mezelf al gaan. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 juni 2012 @ 18:11:30 #122
Maffe Fries
pi_112847210
quote:

[..]

zo lees ik het wel ja
pi_112852080
Nou ja, het scheelt al weinig. Er waren op ons VBG twee wijken waarin je een verzorgingshuism helemaal doormoest met de post. Dat was sjouwen met grijze tassen tot en met, zelfs op daldagen Ook een keer met HAH erbij, dat was helemaal feest. Snap niet dat PostNL dat accepteert, want het kost hardstikke veel tijd. Iedere keer een verdieping hoger en dan in het halletje 30 brievenbussen vullen en weer een verdieping hoger. En zo ging dat 5 verdiepingen lang en nog wat keren op en neer naar een ander blok. Ondertussen staat je fiets natuurlijk onbewaakt ;)
  woensdag 13 juni 2012 @ 20:14:31 #124
Bijdehand mannetje
pi_112853933
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 16:08 schreef Selestha het volgende:

[..]

Er zal ook verschil zijn of je postbezorger bent of postbode. Uit Lololo's betoog maak ik op dat hij/zij postbode is, en dan is het zeker bij de binnendienst vaak stressen geblazen. En tel daar nog eens bij op dat ze aan de ene kant je de hele tijd extra werk willen toeschuiven, en anderzijds (vooral van hogerhand) de boodschap komt dat ze willen dat we zsm opsodemieteren. Terwijl we allemaal in de media hebben kunnen zien waartoe dat leidt.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 juni 2012 @ 20:19:01 #125
Maffe Fries
pi_112854191
Die tweedeling in het beleid merk ik als ZAW'er ook ja. Het verschil tussen theorie en praktijk. Het beleid is gericht op de lange termijn, terwijl op korte termijn veel gaten moeten worden gevuld
  woensdag 13 juni 2012 @ 20:55:41 #126
373648 KatrienDuck
Cookie lover
pi_112856214
Deze tijd lijkt mij voor postbodes erg frustrerend... Ik hoor bij ons op de vestiging dan ook veel gemopper op het beleid.

Tot voor kort ging de ploeg die om 6 u. begint om half 9. koffiedrinken. Een paar maand geleden werd de koffiepauze opgeschroefd naar 9 u. Nog redelijk vind ik. Maar nu hoorden we verleden week tijdens het werkoverleg dat ze ernaar toe willen dat de koffiepauze wordt verschoven naar 10 u./10.15 of zelfs helemaal niet! WTF!!! Begin je om 6u. te werken, krijg je pas om 10.15 koffie of zelfs helemaal niet! Ik vraag me zelfs af of dit wel mag volgens de CAO? Lekker motiverend! :{
"Everybody lies..."
House M.D.
  woensdag 13 juni 2012 @ 21:18:30 #127
Bijdehand mannetje
pi_112857688
quote:

[..]

Dat heb ik wel eens gedaan toen ik met een legitimatiezending naar boven moest. Kreeg ik gelijk een preek van de huismeester, dat dat niet mocht, omdat ivm brand de vluchtroutes vrij moesten blijven.

Dus de regels van PostNL zijn zo tegenstrijdig als wat. Enerzijds moet je je fiets altijd in het zicht houden, anderzijds moet je je wijk volgens de vastgestelde rondjes lopen, en ben je in bepaalde gevallen verplicht bij flats om de pakjes boven te brengen.

Sowieso kun je je fiets alleen altijd in het zicht houden als je hem van deur tot deur meeneemt, en dan dus ook de evt. tuinpaden op en af. _O-
pi_112873850
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juni 2012 16:10 schreef lololo het volgende:

[..]

En dat heeft dan nut, als hij dat aan jou meteen terugmailt? Ik weet niet hoe het bij jullie op de voorbereidingslocatie gaat maar bij ons hebben de TC's het veel te druk met brandjes blussen en zorgen dat iedereen iig zijn gewerkte uren uitbetaald krijgt om dat soort onzinmailtjes de deur uit te doen :P .

Verder zou de goede man waarschijnlijk bijna liegen als hij zei dat er iets aan gedaan wordt. Verder dan de betreffende voorbereider erop aanspreken zal hij niet komen. Als die überhaupt te achterhalen valt. :+
Mens, maak er niet zo'n drama van, slecht voor je bloeddruk.
Ik ben het allang vergeten!
pi_112874334
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 21:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Sowieso kun je je fiets alleen altijd in het zicht houden als je hem van deur tot deur meeneemt, en dan dus ook de evt. tuinpaden op en af. _O-
Ja, of alle winkels in mijn winkelstraat :') Zie je het al voor je? Altijd zicht hebben op je fiets is gewoon onmogelijk, dus daar maak ik me maar niet druk over..
pi_112875807
Heb 2 weken geleden eens 'gesolliciteerd' via de site, maar niets meer van gehoord. Zou het überhaupt zin hebben om te bellen of moet ik maar aannemen dat ze me niet willen hebben? :P
There are only 151 Pokémon.
  donderdag 14 juni 2012 @ 11:30:53 #131
341900 Atmosphere82
pi_112879103
Ik mag weer om 13.00u gaan beginnen straks i.p.v. om 12.00u...! :(

Fijn is dat, moet ik mijn bezoek aan de huisarts voor mijn ogen weer uitstellen
tot morgenochtend!

Want vanavond naar: Lou Reed! ^O^
pi_112879346
quote:
13s.gif Op donderdag 14 juni 2012 11:30 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ik mag weer om 13.00u gaan beginnen straks i.p.v. om 12.00u...! :(

Fijn is dat, moet ik mijn bezoek aan de huisarts voor mijn ogen weer uitstellen
tot morgenochtend!

Want vanavond naar: Lou Reed! ^O^
Ik maak nooit meer afspraken op di of do....iedere keer als ik dat doe, is het net of ze weten dat ik afspraken maak....:| Dus daar ben ik mee gestopt :P
Ben nu aan het kijken wat ik ga aantrekken.....Heb een dunne trui met lange mouwen.....een t-shirt met lange mouwen....met evt een bodywarmer....
En doe ik een korte of lange broek aan.....
pi_112881623
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 09:36 schreef Eenskijken het volgende:
Heb 2 weken geleden eens 'gesolliciteerd' via de site, maar niets meer van gehoord. Zou het überhaupt zin hebben om te bellen of moet ik maar aannemen dat ze me niet willen hebben? :P
Ja ik zou maar eens bellen. Bij mij duurde het ook lang voor ze terugbelden, er was iets misgegaan.
Bellen kan nooit kwaad!

Best stevige post vandaag zeg! Moest ook nog extra een vreemde kast doen, dus lang doorgegaan. Ben wel een beetje gaar nu! :P
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_112888088
Zo maar weer eens een klacht indienen over een pakjescollega..

Laatst al iets.. kwam ik net bij de deur (en ik was echt niet langzaam), had ie het pakje al aan de klink gehangen. Maar, hij stond er nog bij, dus ik wist niet zeker of hij gewoon even een briefje wilde gaan schrijven (had zo'n vermoeden van niet, maar ja). Niet meer onze vertrouwde bezorger.. die overigens ook 1 keer iets achter het huis neer had gelegd, omdat hij dacht dat er wel iemand was. Toen had ik ook al wel een klacht in gediend, kwam wel netjes excuses aanbieden. Enige incident in een paar jaar tijd met veel pakjes.

Vandaag echter is er een pakje gewoon in de achtertuin gezet. Geen briefje erbij dat het daar lag ook. Vermoed dat het die andere bezorger is, misschien neemt die het niet zo nauw allemaal. Zo het klachtenformulier maar opzoeken :(
pi_112889323
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2012 07:09 schreef PBZ64 het volgende:

[..]

Neem je eigen raad ter harte en kom dan niet op internet boehoe doen over niks :*
pi_112889520
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 21:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat heb ik wel eens gedaan toen ik met een legitimatiezending naar boven moest. Kreeg ik gelijk een preek van de huismeester, dat dat niet mocht, omdat ivm brand de vluchtroutes vrij moesten blijven.

Dus de regels van PostNL zijn zo tegenstrijdig als wat. Enerzijds moet je je fiets altijd in het zicht houden, anderzijds moet je je wijk volgens de vastgestelde rondjes lopen, en ben je in bepaalde gevallen verplicht bij flats om de pakjes boven te brengen.

Ach, antiek regeltje voor de bühne. Wordt een keer gepapegaaid als er zoiets gebeurd is en daarna gaat iedereen gewoon vrolijk verder alsof er niks gebeurd is. :+

Waar ik wel benieuwd naar ben: zetten mensen hier hun fiets op slot als ze een rondje moeten lopen?

[ Bericht 0% gewijzigd door lololo op 14-06-2012 15:55:17 ]
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 14 juni 2012 @ 15:51:34 #137
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_112889629
Hoi, :)

vraagje, als er op een kartonnen envelop staat FOTO'S: NIET VOUWEN
houden jullie daar rekening mee?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_112889778
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 15:51 schreef Ynske het volgende:

Ik wel maar ik kan niet voor de rest spreken. In mijn ogen blijft het een gok, zal 9 van de 10 keer wel goed aankomen vermoed ik.
pi_112889824
Ik als bezorger wel, maar ik haal in het algemeen zat gevouwen poststukken uit de tassen vanwege proppen. Letten de voorbereidende mensen op zulke teksten? :P
pi_112889883
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 15:56 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik als bezorger wel, maar ik haal in het algemeen zat gevouwen poststukken uit de tassen vanwege proppen. Letten de voorbereidende mensen op zulke teksten? :P
Als we het zien wel :+ .
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 14 juni 2012 @ 16:00:21 #141
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_112890025
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 15:54 schreef lololo het volgende:

[..]

Ik wel maar ik kan niet voor de rest spreken. In mijn ogen blijft het een gok, zal 9 van de 10 keer wel goed aankomen vermoed ik.
ik heb de afgelopen 2 weken 3 maal van tzelfde bedrijf post gekregen met die tekst erop,
allemaal meerdere keren gevouwen, terwijl de andere a4 enveloppen niet gevouwen waren.
Today is life -

Dale Carnegie
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 juni 2012 @ 16:01:06 #142
Maffe Fries
pi_112890061
ik probeer er rekening mee te houden, al lukt het niet altijd om het spul kreukvrij aan te laten komen.
pi_112890088
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 16:00 schreef Ynske het volgende:

[..]

ik heb de afgelopen 2 weken 3 maal van tzelfde bedrijf post gekregen met die tekst erop,
allemaal meerdere keren gevouwen, terwijl de andere a4 enveloppen niet gevouwen waren.
Net als ons management ga ik uit van landelijke gemiddeldes als ik het heb over 9 van de 10 keer.
pi_112890145
quote:
2s.gif Op donderdag 14 juni 2012 16:01 schreef Peterselieman het volgende:
ik probeer er rekening mee te houden, al lukt het niet altijd om het spul kreukvrij aan te laten komen.
In principe probeer ik alles kreukvrij aan te laten komen. :P
pi_112890172
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 16:00 schreef Ynske het volgende:

[..]

Overigens zou ik daar gewoon een klacht over indienen als het weer gebeurt.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 14 juni 2012 @ 16:04:02 #146
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_112890211
quote:
14s.gif Op donderdag 14 juni 2012 16:03 schreef lololo het volgende:

[..]

Overigens zou ik daar gewoon een klacht over indienen als het weer gebeurt.
k heb net idd gebeld. dit is niet leuk meer zo
tuurlijk kan t altijd eens voorkomen maar vond t nu toch wel even kassa
Today is life -

Dale Carnegie
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 juni 2012 @ 16:06:29 #147
Maffe Fries
pi_112890324
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 16:02 schreef lololo het volgende:

[..]

In principe probeer ik alles kreukvrij aan te laten komen. :P
me too, maar het lukt gewoon niet altijd
pi_112891488
quote:
Ja, als het een straatje met weinig ander post is doe ik er maar een elastiekje om zodat het minder snel kreukelt, en ik duw het plat als het een beetje bol gaat staan voordat ik iets anders erop leg.
pi_112892347
Als die tekst op een envelop staat, bel ik altijd even aan. :)

Ik verwacht zelf 24 uurspost, maar helaas: Geen post. Straks nog maar eens naar de bus. Wie weet is mijn woonwijk wel blijven staan ofzo. :')
pi_112893566
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2012 07:09 schreef PBZ64 het volgende:

[..]

Mens? Leuk om mensen zo aan te spreken, zeker als je zelf degene bent die heisa om niks maakt.
pi_112918249
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 15:12 schreef VixenFromHell het volgende:

Laatst al iets.. kwam ik net bij de deur (en ik was echt niet langzaam), had ie het pakje al aan de klink gehangen. Maar, hij stond er nog bij, dus ik wist niet zeker of hij gewoon even een briefje wilde gaan schrijven (had zo'n vermoeden van niet, maar ja). Niet meer onze vertrouwde bezorger.. die overigens ook 1 keer iets achter het huis neer had gelegd, omdat hij dacht dat er wel iemand was. Toen had ik ook al wel een klacht in gediend, kwam wel netjes excuses aanbieden. Enige incident in een paar jaar tijd met veel pakjes.

Vandaag echter is er een pakje gewoon in de achtertuin gezet. Geen briefje erbij dat het daar lag ook. Vermoed dat het die andere bezorger is, misschien neemt die het niet zo nauw allemaal. Zo het klachtenformulier maar opzoeken :(
Een tijdje terug kwam ik thuis na het werken, stond er een pakketje gewoon voor de voordeur in de voortuin, nat van de regen en met wat kinderen er bij die het aan het uitpakken waren en de inhoud aan het bekijken waren..
Ook geklaagd, en dan beweert de bezorger dat hij het bij de buren afgeleverd heeft... jah tuurlijk... We hebben hier heel vaak dat pakketjes bij de buren afgeleverd worden (waar we ook goed contact mee hebben) maar ze geven allemaal aan dat het pakketje echt niet bij ze afgeleverd was.. En de bezorger kon zich ook niet meer herrinneren bij wie hij het pakketje had afgeleverd... En dan nog zou je toch een briefje in de bus verwachten met de melding dat je het bij de buren hebt afgeleverd....

Gelukkig was het allemaal nog in werkende staat (computer onderdelen), maar happy ben ik er niet mee...
pi_112922308
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 15:12 schreef VixenFromHell het volgende:

Niet de bedoeling natuurlijk, maar zelf zou ik het wel relaxt vinden, wanneer een pakketje in de schuur of achtertuin zou worden gedropt, mits een briefje uiteraard.

quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 15:49 schreef lololo het volgende:

[..]

Waar ik wel benieuwd naar ben: zetten mensen hier hun fiets op slot als ze een rondje moeten lopen?
Nee. Ooit wel eens gedaan in een wat "mindere" wijk. Maar er heeft nooit iemand aan mijn fiets of tassen gezeten in de 7 jaar dat ik op zaterdag bij de post werk. Of nou ja, een kat die dacht dat er in die tassen ook wel iets te snoepen voor hem bij moest zitten ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 15:51 schreef Ynske het volgende:

Ja.

quote:
Ja. Maar kan lang niet voor alle voorbereiders spreken natuurlijk, zeker tegenwoordig...

quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 16:32 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Ja, als het een straatje met weinig ander post is doe ik er maar een elastiekje om zodat het minder snel kreukelt, en ik duw het plat als het een beetje bol gaat staan voordat ik iets anders erop leg.
^ Dit :)

quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2012 16:52 schreef Herfstblad het volgende:
Dat lijkt me overdreven, dan blijf je bezig. Het moet in principe allemaal door de brievenbus kunnen (in principe inderdaad, ik weet het...).
pi_112922613
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 12:08 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

[..]

Dat lijkt me overdreven, dan blijf je bezig. Het moet in principe allemaal door de brievenbus kunnen (in principe inderdaad, ik weet het...).
Ik heb niet zo vaak van die enveloppen. :) Af en toe bij een winkel, maar daar loop ik uiteraard naar binnen. Maar minstens de helft van mijn wijk heeft een te kleine bus,

En ik zet mijn fiets altijd op slot. Ook als ik een klein rondje loop.
pi_112923020
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2012 16:52 schreef Herfstblad het volgende:
Waarom bel je aan? Ik bedoel: Het is brievenbuspost, dus aanbellen is niet de bedoeling. Ik bel alleen aan als ik te grote post heb of post heb die erg beschadigd is.
pi_112925766
als postbezorger kan je weinig doen of verkeerd doen,
tenzij het A4 formaat foto's zijn , en de brievenbus [sommige buitenbussen zijn zo] niet diep genoeg,
dan zou je dus aanbellen ipv buigen.

als verzender van foto's moet je gewoon voldoende karton bijsluiten.
pi_112925816
Oja, en ik zet mn fiets altijd op slot als ik pakweg 10 meter dr vandaan ga.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 15 juni 2012 @ 14:04:02 #157
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_112927145
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:32 schreef eigendeegcookie het volgende:
als postbezorger kan je weinig doen of verkeerd doen,
tenzij het A4 formaat foto's zijn , en de brievenbus [sommige buitenbussen zijn zo] niet diep genoeg,
dan zou je dus aanbellen ipv buigen.

als verzender van foto's moet je gewoon voldoende karton bijsluiten.
brievenbus was leeg, a4 envelop, twee lage karton in de kartonnen envelop, zou toch voldoende moeten zijn lijkt me
Today is life -

Dale Carnegie
pi_112928085
Zo, helemaal platgeregend ;) Maar gelukkig geen piekdag, hopen dat het morgen niet net zo is.
pi_112929988
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 12:17 schreef Herfstblad het volgende:

[..]

Maar minstens de helft van mijn wijk heeft een te kleine bus,
Hmmm ja dat is niet echt handig inderdaad!

Waarom zetten jullie je fiets op slot? Wat voor wijken zijn dat? Want het lijkt me erg onhandig en veel tijd kosten voor jezelf... terwijl ik denk dat een postfiets met zware tassen erop niet direct het meest aantrekkelijke doel is van een fietsendief (maar kan aan mij liggen, heb nooit besteld in de Randstad :+).
pi_112930222
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 12:27 schreef Aardappel2610 het volgende:

[..]

Waarom bel je aan? Ik bedoel: Het is brievenbuspost, dus aanbellen is niet de bedoeling. Ik bel alleen aan als ik te grote post heb of post heb die erg beschadigd is.
Omdat het overgrote deel van mijn wijk een te kleine bus heeft en het dan dus te groot is. ;)

En ik zet mijn fiets op slot vanwege geintjes en omdat hij net nieuw is. :)

Hier is was het nog best druk vandaag. En ik heb verwachtte gister dus post. Bleek dat mijn woonwijk gister is blijven staan en na 18 uur nog is gelopen. :')
pi_112930642
Even gebeld naar PostNL over mijn sollicitatie, was iets fout gegaan in mijn profiel ofzo.. nu bellen ze me later terug. :P
  vrijdag 15 juni 2012 @ 15:29:10 #162
373648 KatrienDuck
Cookie lover
pi_112930982
Hier heel druk vandaag! Alhoewel ik normaal alleen op de piekdagen (di do za) werk, moest ik vandaag ook opdraven. Heb van 7.15 tot 11.55 u. zitten voorbereiden, zoveel post! Bergen van die postcodeloterijdingen en kampioenen!
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_112931669
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 15:29 schreef KatrienDuck het volgende:
Hier heel druk vandaag! Alhoewel ik normaal alleen op de piekdagen (di do za) werk, moest ik vandaag ook opdraven. Heb van 7.15 tot 11.55 u. zitten voorbereiden, zoveel post! Bergen van die postcodeloterijdingen en kampioenen!
Hier precies hetzelfde. Leek wel een piekdag! Iedereen raakte in de stress en aangezien dit mijn eerste werkdag was als voorbereider stond ik er maar een beetje tussen zeg maar. Eerst werd ik voor een kast gezet waarvan ik de wijk echt niet kende. Daarna mocht ik mijn eigen wijk zetten en als laatste heb ik nog een collega geholpen. Het was de bedoeling dat ik van 7.30 tot 10.00 bleef, maar dat is 11.45 geworden. Om 12.30 ben ik begonnen met de post rondbrengen en om 14:30 was ik klaar. Pfff ben nu wel een beetje moe! :O
  vrijdag 15 juni 2012 @ 16:06:33 #164
373648 KatrienDuck
Cookie lover
pi_112932704
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 15:44 schreef asabeta1 het volgende:

[..]

Hier precies hetzelfde. Leek wel een piekdag! Iedereen raakte in de stress en aangezien dit mijn eerste werkdag was als voorbereider stond ik er maar een beetje tussen zeg maar. Eerst werd ik voor een kast gezet waarvan ik de wijk echt niet kende. Daarna mocht ik mijn eigen wijk zetten en als laatste heb ik nog een collega geholpen. Het was de bedoeling dat ik van 7.30 tot 10.00 bleef, maar dat is 11.45 geworden. Om 12.30 ben ik begonnen met de post rondbrengen en om 14:30 was ik klaar. Pfff ben nu wel een beetje moe! :O
Ik ben aangenomen in de weken voor de kerst, begin december. Was ook drama in het begin, maar het wordt steeds makkelijker. :) Ben jij nu aangenomen als postbode? Ik dacht dat je alleen nog werd aangenomen als voorbereider of bezorger.
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_112933502
In eerste instantie alleen als postbode, maar omdat er zo weinig mensen zijn voor de voorbereiding heb ik me aangeboden. Kon gelijk beginnen.
pi_112934354
Hallo,
Ik ben aangenomen voor de vakantie als voorbereider en postbezorger.
Maar waar kun je vinden wanneer je moet werken? Of staat dat niet online?
Tegen mij is alleen gezegd wanneer ik de eerste dag moet komen, maar verder niets verteld over waar ik mijn werktijden kan vinden.
pi_112934381
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 15:08 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Hmmm ja dat is niet echt handig inderdaad!

Waarom zetten jullie je fiets op slot? Wat voor wijken zijn dat? Want het lijkt me erg onhandig en veel tijd kosten voor jezelf... terwijl ik denk dat een postfiets met zware tassen erop niet direct het meest aantrekkelijke doel is van een fietsendief (maar kan aan mij liggen, heb nooit besteld in de Randstad :+).
Ik zet mijn fiets op slot, omdat tie nog 1 jaar verzekerd is....als ze hem dan jatten en ik heb beiden sleutels....krijg ik nog iets terug :)

En over pakketbezorgers....we hebben nu een goede maar heb er weleens eentje gehad, en ik woon in een flat dus de algemene voordeur stond toen open, had hij het (tot 2x toe) voor de deur gezet bij ons.
De eerste keer heeft de buurvrouw hem meegenomen en een briefje opgeplakt bij mij deur
De tweede keer heb ik gebeld, hoe graag de bezorger zijn baan kwijt wilde, was toen een leenpomp(voor insuline) nieuw zijn die dingen ongeveer 2500 euro, maar deze worden door iedereen geleend dan....en dat voor de deur zetten :|
  vrijdag 15 juni 2012 @ 19:16:20 #168
373648 KatrienDuck
Cookie lover
pi_112941775
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 16:41 schreef sushine het volgende:
Hallo,
Tegen mij is alleen gezegd wanneer ik de eerste dag moet komen, maar verder niets verteld over waar ik mijn werktijden kan vinden.
Staat dat niet in de vacature waar je op hebt gesolliciteerd, online?
"Everybody lies..."
House M.D.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 21:20:19 #169
Bijdehand mannetje
pi_112946829
quote:
Hallo,
Als je voorbereider EN bezorger bent, dan ben je toch gewoon postbode? :?
pi_112946964
Was even aan het kijken welke vacatures hier open staan, zie ik dit staan (vacature bezorger):

quote:
Wat bieden we?

Contract voor bepaalde tijd (1e jaar). Daarna kom je in vaste dienst
Yeah right? Iedereen krijgt hier 3x een tijdelijk contract en mag dan wegwezen _O-
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 juni 2012 @ 21:28:49 #171
Maffe Fries
pi_112947177
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 21:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Als je voorbereider EN bezorger bent, dan ben je toch gewoon postbode? :?
jup. Ze nemen de mensen zo niet meer aan, maar voor de zomervakantie wordt vaak een uitzondering gemaakt ...
pi_112947775
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 19:16 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

Staat dat niet in de vacature waar je op hebt gesolliciteerd, online?
Nee, ik bedoel niet hoeveel uren, maar welke dagen en tijden.
pi_112947908
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 21:46 schreef sushine het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel niet hoeveel uren, maar welke dagen en tijden.
Ligt er volgens mij aan, of je hebt aangegeven dat je di tot zaterdag kan ofzo.
En de dag dat je moet komen ook een tijd gekregen?
Anders is het misschien makkelijker als je gewoon even belt, dan weet je het zeker hoe laat je er moet zijn...
pi_112947970
quote:
Hallo,
Voorbereiders meestal alleen dinsdag, donderdag en zaterdag als je gewoon extra hulp bent ;P
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 juni 2012 @ 21:56:04 #175
Maffe Fries
pi_112948156
Ook wel DiDoZa's genoemd :P
pi_112948250
Ik kom helaas alleen maar op dinsdag en donderdag :(
  vrijdag 15 juni 2012 @ 21:59:32 #177
373648 KatrienDuck
Cookie lover
pi_112948329
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 21:57 schreef Nezhi het volgende:
Ik kom helaas alleen maar op dinsdag en donderdag :(
Is de zaterdag dan geen piekdag bij jullie? Ik werk op di, do en za. Maar heel vaak wordt ik ook op vrijdag opgeroepen, zoals vandaag, verleden week en die week daarvoor.
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_112948538
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 21:59 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

Is de zaterdag dan geen piekdag bij jullie? Ik werk op di, do en za. Maar heel vaak wordt ik ook op vrijdag opgeroepen, zoals vandaag, verleden week en die week daarvoor.
Ik had vorige week en deze week van die postcodeloterij dingen erbij zitten....leek wel hah
pi_112948900
Die stomme reclame van de postcodeloterij. Ik verdenk ze ervan die meuk naar iedereen te sturen die niet meedoet met de loterij.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 juni 2012 @ 22:11:59 #180
Maffe Fries
pi_112948972
ik heb vorige week een heel partij teruggestuurd. Mensen waren verhuisd of de adressen bestonden niet. Gewoon in één envelop teruggestuurd. Ga niet vijftien dingen aftekenen hoor
pi_112949697
Ja , onbegrijpelijk! met koeieletters de naam van de ontvanger dr op zetten,
zodat men niet denkt dat t reclame is,
maar de enveloppen en de letters zijn zo krankzinnig groot, dat je direct ziet dat de postbezorger
voor bijna iedereen zo'n persoonlijke blije boodschap heeft!
pi_112950219
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 22:23 schreef eigendeegcookie het volgende:
Ja , onbegrijpelijk! met koeieletters de naam van de ontvanger dr op zetten,
zodat men niet denkt dat t reclame is,
maar de enveloppen en de letters zijn zo krankzinnig groot, dat je direct ziet dat de postbezorger
voor bijna iedereen zo'n persoonlijke blije boodschap heeft!
Precies mijn gedachten... :')
pi_112950935
Ik had die dingen ook. Iemand sprak me nog aan. "Je had voor mij ook zo'n envelop!" "Ja, voor heel veel mensen. Ze willen meer geld." En toen keek 'ie me glazig aan :').
Wij doen trouwens mee met de Postcodeloterij, maar wij hebben hem inderdaad nog niet gehad :P
pi_112951243
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 22:44 schreef Herfstblad het volgende:
Ik had die dingen ook. Iemand sprak me nog aan. "Je had voor mij ook zo'n envelop!" "Ja, voor heel veel mensen. Ze willen meer geld." En toen keek 'ie me glazig aan :').
Wij doen trouwens mee met de Postcodeloterij, maar wij hebben hem inderdaad nog niet gehad :P
Ik had er ook een boel met de tekst "aan de bewoners van"
Iedereen zegt tegen mij dat ALS ze winnen.....ik ook wat krijg ;)
Maar goed, het is dat ze willen hebben dat de mensen nog meer loten kopen
pi_112951899
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 21:59 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

Zaterdag is extreem rustig. Er werken dan ook bijna geen full-time mensen, iets van vier ofzo, en dan beetje aankloten totdat je klaar bent.
pi_112952384
Weet iemand van jullie of bij een vereiste handtekening bij een pakket ook een ander mag tekenen? Het gaat niet om een aangetekend pakket of zo. Maar ze komen tussen 12 en 14 uur en ik moet om 13 uur op het depot zijn (is wel iemand anders thuis ;))
pi_112952691
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 23:08 schreef Herfstblad het volgende:
Weet iemand van jullie of bij een vereiste handtekening bij een pakket ook een ander mag tekenen? Het gaat niet om een aangetekend pakket of zo. Maar ze komen tussen 12 en 14 uur en ik moet om 13 uur op het depot zijn (is wel iemand anders thuis ;))
Uiteraard.
pi_112953673
:P Dacht het ook al wel, maar wist het niet zeker. Dan is er geen probleem morgen.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 23:43:23 #189
124788 WebHawkjuh
Ik was ook gewoon geweldig.
pi_112954371
Misschien een hele domme vraag, maar ik kon het niet echt vinden in dit topic... Worden er op zaterdag pakketjes bezorgd?
WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh
pi_112958663
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 23:43 schreef WebHawkjuh het volgende:
Misschien een hele domme vraag, maar ik kon het niet echt vinden in dit topic... Worden er op zaterdag pakketjes bezorgd?
Ja, op zaterdagen worden pakketjes gewoon bezorgd.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 03:31:24 #191
124788 WebHawkjuh
pi_112959919
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 01:50 schreef Herfstblad het volgende:

[..]

Ja, op zaterdagen worden pakketjes gewoon bezorgd.
Top! Dan blijf ik nog even thuis vandaag. Op de dagen dat ze bezorgen zijn ze vrijwel altijd voor het middaguur hier (althans, dat is mijn ervaring) dus als ik tegen 15.00u niks gezien heb is het pech en ga ik naar mn ouders.

Anyway, thx voor je snelle antwoord Herfstblad :*
pi_112960489
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 23:01 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Zaterdag is extreem rustig. Er werken dan ook bijna geen full-time mensen, iets van vier ofzo, en dan beetje aankloten totdat je klaar bent.
Ok, interessant. Hier is zaterdag wel vergelijkbaar met de dinsdag over t algemeen. Denk dat ze niet erg blij zouden zijn als ik dan zou willen stoppen met werken.
pi_112962499
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 03:31 schreef WebHawkjuh het volgende:

[..]

Top! Dan blijf ik nog even thuis vandaag. Op de dagen dat ze bezorgen zijn ze vrijwel altijd voor het middaguur hier (althans, dat is mijn ervaring) dus als ik tegen 15.00u niks gezien heb is het pech en ga ik naar mn ouders.

Anyway, thx voor je snelle antwoord Herfstblad :*
Als je een 3S code hebt kan je via de PostNL site ook een indicatie krijgen van het tijdstip waarop je pakketje bezorgd wordt (nauwkeurigheid van 2 uur).
pi_112963253
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 05:46 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ok, interessant. Hier is zaterdag wel vergelijkbaar met de dinsdag over t algemeen. Denk dat ze niet erg blij zouden zijn als ik dan zou willen stoppen met werken.
Hier is di ook hetzelfde als za. Maar afgelopen dinsdag was het extreem rustig qua post. Zonder HAH had ik minder gehad dan gister. :P
pi_112968122
Vandaag ternauwernood ontsnapt aan de aartsvijand van de Postbezorger: De WaakHond. Het beest ziet mij iedere dag en blaft dan gefrustreerd achter het raam, maar vandaag was hij los achter een heg in de tuin.
En ja hoor, hij sjeesde de tuin uit en bleef op een meter afstand van me staan met al zijn spieren gespannen, klaar om te springen. Ik had gelukkig nog de tegenwoordigheid van geest om te roepen ''KAN IEMAND DIE HOND WEGHALEN'' wat gelukkig ook gebeurde.. Anders was het een minder leuke vakantie geweest :')

Nu lekker 8 dagen vrij *O*
pi_112968660
Voor mijn wijk waren ze een bak vergeten. Deze werd nog wel gesorteerd, maar er niet meer tussen gedaan. Daardoor kon ik voor elke straat zelf de post bij elkaar voegen ... uiteindelijk wel een uur extra nodig gehad.
pi_112968666
Is heel simpel hoor: loslopende hond = geen post. Ook als de voordeur open staat en een hondenriem ziet hangen. Ben ooit een keer vermanend toegesproken door een bewoonster hoe ik het in m'n hoofd haalde om over het poortje te stappen tussen straat en voortuin om de post bij de voordeur te brengen. Ik had de post maar op de tuintafel moeten leggen (dus net zo makkelijk door een voorbijganger weer weg te pakken) en had vooral maar geluk dat de hond niet naar buiten kon, want de hond had al eerder een bezorger te grazen genomen :{
pi_112968705
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 15:00 schreef HetBrabandertje het volgende:
Is heel simpel hoor: loslopende hond = geen post. Ook als de voordeur open staat en een hondenriem ziet hangen. Ben ooit een keer vermanend toegesproken door een bewoonster hoe ik het in m'n hoofd haalde om over het poortje te stappen tussen straat en voortuin om de post bij de voordeur te brengen. Ik had de post maar op de tuintafel moeten leggen (dus net zo makkelijk door een voorbijganger weer weg te pakken) en had vooral maar geluk dat de hond niet naar buiten kon, want de hond had al eerder een bezorger te grazen genomen :{
Leuke vrouw :')

Maar ik zag de hond dus niet omdat hij achter een heg in hun tuin zat, anders was ik er natuurlijk niet heen gegaan.
pi_112969845
Stomme vraag,
Kreeg vandaag een kado via de post thuis gestuurd(van greetz)
Heel leuk kado, setje van blond amsterdam, maar het stomme was,
de doos waar het inzat was dan het "pakketdoos" maar ik maakte het open, staat de prijs op het schoteltje en op de mok, op de thee zat de prijs niet.
Maar dat is dan toch niet leuk om zo een kado te krijgen?

Zou ik daarover kunnen klagen?
  zaterdag 16 juni 2012 @ 15:44:32 #200
373648 KatrienDuck
Cookie lover
pi_112969846
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 15:01 schreef Selestha het volgende:

[..]

Leuke vrouw :')

Maar ik zag de hond dus niet omdat hij achter een heg in hun tuin zat, anders was ik er natuurlijk niet heen gegaan.
Jeetje, wat zul jij een doodschrik gehad hebben!
"Everybody lies..."
House M.D.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 15:46:13 #201
373648 KatrienDuck
Cookie lover
pi_112969891
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 15:44 schreef gridjuh het volgende:
Stomme vraag,
de doos waar het inzat was dan het "pakketdoos" maar ik maakte het open, staat de prijs op het schoteltje en op de mok, op de thee zat de prijs niet.

Zou ik zeker even over bellen met Greetz! Want het is natuurlijk niet de bedoeling dat de ontvanger de prijs ziet!
"Everybody lies..."
House M.D.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 15:48:19 #202
373648 KatrienDuck
Cookie lover
pi_112969937
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 14:59 schreef Dale__Cooper het volgende:
Voor mijn wijk waren ze een bak vergeten. Deze werd nog wel gesorteerd, maar er niet meer tussen gedaan. Daardoor kon ik voor elke straat zelf de post bij elkaar voegen ... uiteindelijk wel een uur extra nodig gehad.
Dus had je 3 bundels, lekker dan! :')
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_112970064
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 15:44 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

Jeetje, wat zul jij een doodschrik gehad hebben!
Ik zat daarna wel even te trillen op mn fiets ja :')
  zaterdag 16 juni 2012 @ 16:35:04 #204
Bijdehand mannetje
pi_112971310
Alweer een drukke dag, met de Kampioen, Natuurmonumenten een dunne mailing van Gall & Gall (die natuurlijk niet door de machine kon) en containers vol met handdoeken. Niet alleen ING, maar ook de Postcodeloterij is nu met die dingen aan het strooien geslagen. En natuurlijk 3hah (AH, C1000 en Schoonenberg). Ben nu behoorlijk moe. :O
  zaterdag 16 juni 2012 @ 16:37:51 #205
124788 WebHawkjuh
pi_112971403
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 10:59 schreef HetBrabandertje het volgende:

[..]

Als je een 3S code hebt kan je via de PostNL site ook een indicatie krijgen van het tijdstip waarop je pakketje bezorgd wordt (nauwkeurigheid van 2 uur).
Is uit het buitenland, dus helaas niet. Scumbag bezorger is vandaag geweest maar heeft volgens mij nooit aangebeld, gezien ik de hele dag thuis was en niks gehoord heb. Wel het briefje op de mat :')
pi_112971588
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 16:37 schreef WebHawkjuh het volgende:

[..]

Is uit het buitenland, dus helaas niet. Scumbag bezorger is vandaag geweest maar heeft volgens mij nooit aangebeld, gezien ik de hele dag thuis was en niks gehoord heb. Wel het briefje op de mat :')
Lijkt me toch onwaarschijnlijk dat dat briefje erbij zit en hij niet heeft aangebeld..
pi_112972609
Tjee wat een post vandaag. Niet alleen de Kampioen, V&D, loterij (en handdoeken ook idd) en Natuurmonumenten, maar vooral ook een lokale zending die in één van de wijken die ik sorteerde ongeveer huis aan huis was. :{ En ook nog een heleboel pakjes van Prominence (oid?). In plaats van de normale 5 a 6 blauwe bakken op zaterdag waren het er 13. }:| Gelukkig viel het bij de andere wijken dan nog enigszins mee, en ook bij de wijk die ik zelf liep. Wel jammer van de 3 HAH, though, dat waren er 2 bij de meeste andere wijken.
pi_112972741
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 16:43 schreef Selestha het volgende:

[..]

Lijkt me toch onwaarschijnlijk dat dat briefje erbij zit en hij niet heeft aangebeld..
Ik heb wel vaker verhalen gehoord van mensen die wel thuis waren en waar echt niet is aangebeld voor een pakketje. Ik snap zelf niet zo goed waarom pakketbezorgers niet zouden aanbellen, want je wilt toch zoveel mogelijk pakketjes weg hebben, lijkt me. Bij flatgebouwen bellen sommige bezorgers misschien niet aan, maar ook in dat geval vind ik het bepaald geen klantgerichte instelling. Gelukkig hebben wij een fijne pakketbezorger hier, die ook een keer aan het eind van de dag nog is langsgekomen, waardoor ik mijn pakket toch nog die dag had. ^O^
pi_112973360
Hier was mijn pakje bij half 1 er al. :)

En veel post! Kampioen vooral. :P
Ik heb trouwens 1 huis waar de honden vaak de post uit de brievenbus halen en het opvreten. Totnutoe altijd kunnen bestellen, al was hij ene een keer tegen me aan het grommen op de stoep voor het huis. :') Baasje liep er ook, anders had hij geen post gehad.
pi_112974637
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 17:17 schreef takkfyrir het volgende:

[..]

Ik heb wel vaker verhalen gehoord van mensen die wel thuis waren en waar echt niet is aangebeld voor een pakketje. Ik snap zelf niet zo goed waarom pakketbezorgers niet zouden aanbellen, want je wilt toch zoveel mogelijk pakketjes weg hebben, lijkt me. Bij flatgebouwen bellen sommige bezorgers misschien niet aan, maar ook in dat geval vind ik het bepaald geen klantgerichte instelling. Gelukkig hebben wij een fijne pakketbezorger hier, die ook een keer aan het eind van de dag nog is langsgekomen, waardoor ik mijn pakket toch nog die dag had. ^O^
Ja, ach, misschien geef ik hem teveel vertrouwen want er stond vandaag in de tuin bij een van mijn adressen ook een pakket vol in het zicht. Ik heb toen aangebeld (er was niemand) en het daarna maar bij de buren gebracht na uitleg. Vond dat ook niet netjes.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 19:10:57 #211
373648 KatrienDuck
Cookie lover
pi_112976106
Inderdaad, postcodeloterijhanddoeken waren er nu ook, en nog iets groter dan de ING-handdoeken, die willen dus niet plat in de posttas. Ook veel doosjes van Try Now, o.a. van Lipton tea en Ariel.
"Everybody lies..."
House M.D.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 19:17:02 #212
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_112976308
ik mag waarschijnlijk 3 maanden langer blijven
vanaf eind juni moet ik voortaan om 8 uur beginnen ipv half 9 en mag ook voor meerdere uren en dagen werken :)
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
  zaterdag 16 juni 2012 @ 20:38:29 #213
373648 KatrienDuck
Cookie lover
pi_112979193
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 19:17 schreef Anonymousz het volgende:
ik mag waarschijnlijk 3 maanden langer blijven
vanaf eind juni moet ik voortaan om 8 uur beginnen ipv half 9 en mag ook voor meerdere uren en dagen werken :)
Gefeliciteerd! :)
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_112980077
Echt he... hebben sommige mensen niks beters te doen?
Zijn altijd dezelfde mensen/huizen die kilo's brochures, proefpakketjes en andere zooi bestellen en staan ze vervolgens 'geheel onopvallend' te wachten tot je weg bent bij het raam om meteen de post uit de bus te graaien... Nee dat valt niet op! :( (en vervolgens alles ongelezen weer weggooien...)

Of iedere keer dezelfde mensen die op je staan te wachten bij hun huis in de hoop op veel post en ik ze elke keer flutfoldertjes geef :P Gaat bij die mensen ook geen belletje rinkelen?

Veel kampioenen vandaag, ook natuurmonumenten, ING handdoeken en 2x HAH hier.

Maakt VSP er soms een sport van om elke week de HAH nóg kapotter aan te leveren? De bandjes zitten al veel te strak maar vandaag ontbrak bij elke AH folder de achter/voorkant. En dan ook bij elke folder, dus moet wel in de machine fout gegaan zijn... Heb ze maar gewoon bezorgd...

Volgende week weer eens een keertje vrij! (en zul je net zien dat 't dan altijd rustig is.... heb liever vrij wanneer 't druk is, zoals vandaag... :P)
  zaterdag 16 juni 2012 @ 21:38:19 #215
373648 KatrienDuck
Cookie lover
pi_112981944
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 20:58 schreef Deezertje het volgende:
Echt he... hebben sommige mensen niks beters te doen?
Zijn altijd dezelfde mensen/huizen die kilo's brochures, proefpakketjes en andere zooi bestellen en staan ze vervolgens 'geheel onopvallend' te wachten tot je weg bent bij het raam om meteen de post uit de bus te graaien... Nee dat valt niet op! :( (en vervolgens alles ongelezen weer weggooien...)

Of iedere keer dezelfde mensen die op je staan te wachten bij hun huis in de hoop op veel post en ik ze elke keer flutfoldertjes geef :P Gaat bij die mensen ook geen belletje rinkelen?

Ach die mensen zijn blij dat ze ook eens post krijgen, die hebben geen leven! :')
"Everybody lies..."
House M.D.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 22:12:00 #216
341900 Atmosphere82
pi_112983577
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 11:37 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Ik maak nooit meer afspraken op di of do....iedere keer als ik dat doe, is het net of ze weten dat ik afspraken maak....:| Dus daar ben ik mee gestopt :P
Ben nu aan het kijken wat ik ga aantrekken.....Heb een dunne trui met lange mouwen.....een t-shirt met lange mouwen....met evt een bodywarmer....
En doe ik een korte of lange broek aan.....
Ja nee, groot gelijk! :o
pi_112983641
Die proefpakketjes zijn hartstikke irritant inderdaad. Je kunt amper een bunder fatsoenlijk vasthouden als er zo'n ding tussenzit.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 22:18:12 #218
341900 Atmosphere82
pi_112983956
Vandaag zou ik eigenlijk vrij hebben gehad. Dat was mijn chaotische TC vergeten. Gelukkig had ik hem er van de week aan herinnerd, en toen zei hij dat hij nogal krap zat qua personeel.

Oké, ik ben dan de beroerdste niet dus ik bood afgelopen donderdag aan om dan toch maar te komen werken. Ik zou dan om 8.00u moeten beginnen, en dan tot 9.30u-10.00u moeten voorbereiden (anderen helpen en eigen wijk). Vervolgens een kleine wijk bestellen want dat had ik gevraagd i.v.m. dat ik 's middags moest optreden en uiterlijk om 11.45u-11.50u thuis moest zijn.

Het begon er al mee dat mijn TC vrijdag belde (om 19.00u ook pas!) dat ik weer een andere wijk zou krijgen. Die was volgens hem ook klein, dus ik stemde maar toe.

Gelukkig kreeg ik vanochtend hulp op de vestiging met voorbereiden. En toch bleek die nieuwe wijk helemaal niet zo klein te zijn (2.20u op gelopen)!! Hierdoor was ik pas om 12.30u thuis en moest ik me weer rot haasten en heb ik de soundcheck van mijn optreden gemist! :(

Conclusie: altijd hetzelfde met die waardeloze planning! :(

[ Bericht 0% gewijzigd door Atmosphere82 op 16-06-2012 22:43:31 ]
pi_112984501
"Nee, dat is geen grote wijk hoor! Anderhalf uur ofzo!". *3 uur later* :( :( :( :(
pi_112984804
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 15:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

dat is zeker ,oudere collega s van mezelf zijn even voor de 60 maar het lijken wel oude mannetjes,
na tig jaren sjouwen en ingooien is het zeker niet best
pi_112984879
Is er geen lijst met alle normtijden van de wijken bij jullie? Hier wel :Y dus ik check bij nieuwe wijken altijd meteen hoe veel tijd er voor staat.
pi_112984939
quote:

[..]

helaas gaat steeds meer voorkomen,mensen die hart voor hun klanten hebben doen zoiets niet.
pi_112985150
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 15:29 schreef KatrienDuck het volgende:
ja die rottige postcode maakte er bijna 100% van
pi_112985153
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 22:37 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

helaas gaat steeds meer voorkomen,mensen die hart voor hun klanten hebben doen zoiets niet.
Nou ja, het schijnt gedaan te zijn door kwaai jongens ofzo ;) Ga ik in elk geval vanuit.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 22:42:08 #225
341900 Atmosphere82
pi_112985258
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 22:36 schreef VixenFromHell het volgende:
Is er geen lijst met alle normtijden van de wijken bij jullie? Hier wel :Y dus ik check bij nieuwe wijken altijd meteen hoe veel tijd er voor staat.
Op onze vestiging worden die volgens mij altijd doelbewust uit het zicht gelegd! 8)7
pi_112985276
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 16:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Alweer een drukke dag, met de Kampioen, Natuurmonumenten een dunne mailing van Gall & Gall (die natuurlijk niet door de machine kon) en containers vol met handdoeken. Niet alleen ING, maar ook de Postcodeloterij is nu met die dingen aan het strooien geslagen. En natuurlijk 3hah (AH, C1000 en Schoonenberg). Ben nu behoorlijk moe. :O
ja drukkie was het wel :)
even opstap geweest en was om half 7 thuis,en dan even pitten post doen weer.
helemaal brak van die gein
  zaterdag 16 juni 2012 @ 22:43:02 #227
341900 Atmosphere82
pi_112985299
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 22:29 schreef lololo het volgende:
"Nee, dat is geen grote wijk hoor! Anderhalf uur ofzo!". *3 uur later* :( :( :( :(
Ha, jij kent het gedoe ook zie ik! ;)
  zaterdag 16 juni 2012 @ 23:11:34 #228
373648 KatrienDuck
Cookie lover
pi_112986687
Over gezond werk gesproken... Ik heb ongeveer sinds ik bij postnl werk nogal last van geïrriteerde, branderige en jeukerige ogen. Volgens mij doordat het zo ontzettend stoffig is daar. Nooit eerder last van gehad. Mijn man zei al, dan ga je maar een duikbril opzetten! Ik zie mij al zitten daar! :o
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_112988430
quote:
Beginnersfout :')
  zondag 17 juni 2012 @ 00:03:44 #230
124788 WebHawkjuh
pi_112988930
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 17:17 schreef takkfyrir het volgende:

[..]

Ik heb het een maand of 3 ook gehad maar toen hoorde ik de brievenbus en liep ik er meteen op af, waardoor ik mijn pakketje nog optijd had. Pas toen ie weer weg was bedacht ik me dat hij dus nooit aan heeft gebeld.

Van vandaag weet ik het eerlijk is eerlijk niet 100% zeker omdat ik vrij lang heb uitgeslapen, maar de kans os zéér klein dat ik door de deurbel heen ben geslapen. De klassieke trrrrring-bel zit namelijk op mijn slaapkamerdeur.
  zondag 17 juni 2012 @ 00:04:40 #231
189430 Anonymousz
pi_112988967
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 20:38 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! :)
dank je
pi_112999828
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 23:11 schreef KatrienDuck het volgende:
Over gezond werk gesproken... Ik heb ongeveer sinds ik bij postnl werk nogal last van geïrriteerde, branderige en jeukerige ogen. Volgens mij doordat het zo ontzettend stoffig is daar. Nooit eerder last van gehad. Mijn man zei al, dan ga je maar een duikbril opzetten! Ik zie mij al zitten daar! :o
is dit buiten ook?
kan ook aan stuifmeel liggen,ik heb dit ook regelmatig binnen en buiten(contactlenzen)
verder is de postnl site tot op nu nog steeds knudde.
loonstroken en andere dingen zijn niet of nauwelijks op te vragen.
pi_113004780
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 21:23 schreef VixenFromHell het volgende:
Was even aan het kijken welke vacatures hier open staan, zie ik dit staan (vacature bezorger):

[..]

Yeah right? Iedereen krijgt hier 3x een tijdelijk contract en mag dan wegwezen _O-
Postbezorgers krijgen ng wel een vast contract.

En wat zie ik weer een dingen hier staan. Mensen kom toch voor je zelf op! als je om 11 uur weg moet zijn, dan stop je toch met je wijk als dat afgesproken was.
Een derde bundel erbij, heb je daar wel extra tijd voor gekregen?
  zondag 17 juni 2012 @ 14:58:25 #234
373648 KatrienDuck
Cookie lover
pi_113004811
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 12:47 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

is dit buiten ook?
kan ook aan stuifmeel liggen,ik heb dit ook regelmatig binnen en buiten(contactlenzen)
verder is de postnl site tot op nu nog steeds knudde.
loonstroken en andere dingen zijn niet of nauwelijks op te vragen.
Nee, ik werk alleen binnen als voorbereider. Denk echt dat het door het stof komt daar. Ik heb geen last van allergieën verder.
Over die loonstroken, ik denk dat ik maar bellen ga dat ik hem per post wil blijven ontvangen, ik ben er ondertussen ook wel klaar mee om van die site afhankelijk te zijn voor wat betreft mijn loonstrook.
"Everybody lies..."
House M.D.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 17 juni 2012 @ 16:19:42 #235
Maffe Fries
pi_113007851
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 16:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
die handdoeken waren van de bankgiroloterij :P
  Redactie Frontpage / Sport zondag 17 juni 2012 @ 16:22:29 #236
Maffe Fries
pi_113007962
quote:
11s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 14:41 schreef Selestha het volgende:
Vandaag ternauwernood ontsnapt aan de aartsvijand van de Postbezorger: De WaakHond. Het beest ziet mij iedere dag en blaft dan gefrustreerd achter het raam, maar vandaag was hij los achter een heg in de tuin.
En ja hoor, hij sjeesde de tuin uit en bleef op een meter afstand van me staan met al zijn spieren gespannen, klaar om te springen. Ik had gelukkig nog de tegenwoordigheid van geest om te roepen ''KAN IEMAND DIE HOND WEGHALEN'' wat gelukkig ook gebeurde.. Anders was het een minder leuke vakantie geweest :')
Nog nooit last van loslopende honden gehad. Ik ga gewoon die tuin in, ook als de hond kwaad in de zin heeft. Na afloop weet de hond wel dat ie het niet nog een keer moet proberen :P
quote:
lekker :)
pi_113009725
quote:
14s.gif Op zondag 17 juni 2012 16:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nog nooit last van loslopende honden gehad. Ik ga gewoon die tuin in, ook als de hond kwaad in de zin heeft. Na afloop weet de hond wel dat ie het niet nog een keer moet proberen :P

[..]

lekker :)
Voor wat jij boven beschrijft mis ik de fysieke kracht + skillz ;) En ik was dus ook in de tuin maar dat was geen succes. Volgende keer als dat beest los loopt ga ik echt niet die tuin in. Moeten ze maar zorgen dat het beest achter een hek zit ofzo.
pi_113009950
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 23:11 schreef KatrienDuck het volgende:
Ik nies me altijd een ongeluk als ik aan het voorbereiden ben. :Y
  Redactie Frontpage / Sport zondag 17 juni 2012 @ 17:18:41 #239
Maffe Fries
pi_113010036
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 17:10 schreef Selestha het volgende:

[..]

Voor wat jij boven beschrijft mis ik de fysieke kracht + skillz ;) En ik was dus ook in de tuin maar dat was geen succes. Volgende keer als dat beest los loopt ga ik echt niet die tuin in. Moeten ze maar zorgen dat het beest achter een hek zit ofzo.
het gaat in eerste instantie met name om je houding en de skillz.
  zondag 17 juni 2012 @ 17:33:34 #240
373648 KatrienDuck
Cookie lover
pi_113010583
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 17:16 schreef takkfyrir het volgende:

[..]

Ik nies me altijd een ongeluk als ik aan het voorbereiden ben. :Y
Dat hoor ik ook veel om mij heen, veel genies, ook als iemand niet verkouden is! Komt ook van het stof.
"Everybody lies..."
House M.D.
  zondag 17 juni 2012 @ 17:34:29 #241
373648 KatrienDuck
Cookie lover
pi_113010612
quote:
14s.gif Op zondag 17 juni 2012 17:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het gaat in eerste instantie met name om je houding en de skillz.
Jij hebt zo'n Cesar Millan-uitstraling zeg maar! ;) Handig!
"Everybody lies..."
House M.D.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 17 juni 2012 @ 17:40:13 #242
Maffe Fries
pi_113010788
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 17:34 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

Jij hebt zo'n Cesar Millan-uitstraling zeg maar! ;) Handig!
dat is wat overdreven :P
pi_113014243
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 15:44 schreef gridjuh het volgende:
Stomme vraag,

Alls je even op internet zoekt kun je zo de prijs vinden. Dus ik zie het probleem niet..
pi_113024129
quote:
Herkenbaar _O-

Maar ach het was lekker weer :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  maandag 18 juni 2012 @ 01:06:05 #245
162596 Dennehy
Kan niet dood
pi_113035938
quote:
14s.gif Op zondag 17 juni 2012 16:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat kun je wel zeggen, maar als jij een vreemde rottweiler in een tuin ziet, denk ik niet dat jij er in stapt.
Putting the laughter back in slaughter.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 juni 2012 @ 10:39:46 #246
Maffe Fries
pi_113041826
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 01:06 schreef Dennehy het volgende:

[..]

Dat kun je wel zeggen, maar als jij een vreemde rottweiler in een tuin ziet, denk ik niet dat jij er in stapt.
ik heb tot nu toe echt nog geen problemen met honden gehad
  maandag 18 juni 2012 @ 12:18:34 #247
341900 Atmosphere82
pi_113045224
quote:
11s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 14:41 schreef Selestha het volgende:

Irritant hè!?! Vorige week donderdag liepen er in de wijk die ik toen bestelde ook twee honden los, een Sint-Bernard en iets dat leek op een golden retriever. Oké, ze deden dan ook echt niets (zoals de bazen van die honden me vertelden) maar na een stuk of vijf aanvallen (waarbij drie keer bijna gebeten) kijk ik wel uit! :(
pi_113059070
Ik wantrouw mensen die zeggen dat hun hond niets doet.. dat zijn meestal dezelfde mensen die dan zeggen dat de hond dat anders nooit doet :')
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_113071003
wat een K*T-site is dat mijnpostnl.nl zeg. Ik kan er echt amper wijs uit. Totaal niet overzichtelijk en intuitief, alles is onvindbaar

edit - personeelsdossier gevonden maar werkt niet erg optimaal.
pi_113072919
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 21:19 schreef sbientje het volgende:
wat een K*T-site is dat mijnpostnl.nl zeg. Ik kan er echt amper wijs uit. Totaal niet overzichtelijk en intuitief, alles is onvindbaar

edit - personeelsdossier gevonden maar werkt niet erg optimaal.
Heb nog steeds niet gevonden waar die salaristrookjes nu staan :')
pi_113073125
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 21:42 schreef carboni het volgende:

[..]

Heb nog steeds niet gevonden waar die salaristrookjes nu staan :')
ik wel inmiddels! bij personeelsdossier en dan salaris :P Bij mij staan ze erin vanaf maart :)
pi_113073285
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 21:45 schreef sbientje het volgende:

[..]

ik wel inmiddels! bij personeelsdossier en dan salaris :P Bij mij staan ze erin vanaf maart :)
Ah gevonden, wat een kolere site zeg.
pi_113073829
wat hebben ze bij jullie allemaal gevraagd in de sollicitatie? :P Ook van 'wat verwacht je er van?' en 'noem je sterke en zwakke punten'?

voor tijdelijke bezorgerfunctie btw :P
  maandag 18 juni 2012 @ 21:55:15 #254
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_113073972
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 21:53 schreef Eenskijken het volgende:
wat hebben ze bij jullie allemaal gevraagd in de sollicitatie? :P Ook van 'wat verwacht je er van?' en 'noem je sterke en zwakke punten'?

"Heb je een goeie fiets? Welke dagen ben je beschikbaar?"

Dat was het eigenlijk wel. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  maandag 18 juni 2012 @ 22:11:10 #255
373648 KatrienDuck
Cookie lover
pi_113075242
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 21:53 schreef Eenskijken het volgende:

Gut nee zeg, ze hebben eigenlijk niets gevraagd, alleen of ik vaak beschikbaar was en geen lichamelijke gebreken had.
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_113075246
Een sollicitatiegesprek bij PostNL voor een functie als bezorger is dan ook nooit vergelijkbaar met andere sollicitatiegesprekken die je gevoerd hebt en ooit nog zal voeren ;)

@ KatrienDuck: en in feite mogen ze daar niet eens naar vragen. Ze mogen immers niemand uitsluiten op basis van gezondheid. Dat het in deze functie wel gebeurd is overigens wel voor te stellen.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 juni 2012 @ 22:12:13 #257
Maffe Fries
pi_113075322
nee, niet echt nee _O-

Ze nemen je gewoon aan :P
pi_113080624
quote:
10s.gif Op maandag 18 juni 2012 22:12 schreef Peterselieman het volgende:
nee, niet echt nee _O-

Ze nemen je gewoon aan :P
Toen ik 10 jaar geleden begon was dat ook al zo. Een gesprekje van nog geen 5 minuten en je bent aangenomen.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 12:41:48 #259
189430 Anonymousz
pi_113093003
vandaag was er niet zoveel post leek wel een daldag :)
pi_113093656
Hoe zien de 'piekdagen' er straks in de zomer uit als er nu al zo weinig post is op de gewone DiDoZadagen? :P
pi_113094376
Hier ook, was om 11 uur al klaar
pi_113094417
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 12:58 schreef Deezertje het volgende:
Hoe zien de 'piekdagen' er straks in de zomer uit als er nu al zo weinig post is op de gewone DiDoZadagen? :P
Over een tijdje zal de piekdag overgaan naar een ander bedrijf :-)
Laten we dat hopen tenminste voor de klanten van PostNL
  dinsdag 19 juni 2012 @ 13:39:54 #263
373176 CrushedTinBox
What goes up must go down.
pi_113095307
Ik kan volgende week beginnen als voorbereider en postbezorger als vakantiebaantje. Wel jammer dat het zo weinig verdient, maar beter dan geen inkomen en de hele zomer niks doen. Hebben jullie misschien nog handige tips die ik nodig kan hebben? :)
Het leven is een toverbal.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 14:06:48 #264
373648 KatrienDuck
Cookie lover
pi_113096480
Relaxt dagje vandaag, niet teveel post, mooi weertje... wat wil een mens nog meer! :D

@ CrushedTinBox, ik kan je alleen een tip geven als voorbereider; blijf rustig en als je iets niet weet, vraag het aan een collega! Veel succes volgende week!
"Everybody lies..."
House M.D.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 14:12:50 #265
373648 KatrienDuck
Cookie lover
pi_113096718
Ik keek net even op de site van klacht.nl:
quote:
Klachten over Postnl:
Alle klachten: 1448
Openstaande klachten: 1446
In behandeling: 0
Opgelost: 2
:o _O-
"Everybody lies..."
House M.D.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 juni 2012 @ 14:20:40 #266
Maffe Fries
pi_113097007
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 14:12 schreef KatrienDuck het volgende:
Ik keek net even op de site van klacht.nl:

[..]

:o _O-
Cijfers om trots op te zijn 8-)
pi_113097136
Ze hebben de problementracker ook al van de PostNL site gehaald. Durfde ze zeker niet meer aan..
(kon je zien waar er problemen waren met de postbezorging). :P
  dinsdag 19 juni 2012 @ 14:33:31 #268
189430 Anonymousz
pi_113097535
CrushedTinBox

welkom :7
pi_113098745
Weinig post *O*
Weinig HAH *O*
Iemand in opleiding bij het sorteren -O-
Iemand in opleiding bij de uitvoering -O-
  dinsdag 19 juni 2012 @ 16:01:03 #270
Bijdehand mannetje
pi_113101493
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 12:41 schreef Anonymousz het volgende:
vandaag was er niet zoveel post leek wel een daldag :)
Maar dan wel een daldag met Veronicagidsen, Linda en 3 soorten hah!
  dinsdag 19 juni 2012 @ 16:03:28 #271
Bijdehand mannetje
pi_113101606
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 12:58 schreef Deezertje het volgende:
Ik denk dat het zomerdal al stilletjes aan het ingaan is. Vergeet niet dat op veel plaatsen over 1,5 week al de schoolvakanties beginnen!
  dinsdag 19 juni 2012 @ 16:06:53 #272
Bijdehand mannetje
pi_113101766
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 21:46 schreef carboni het volgende:

[..]

Ah gevonden, wat een kolere site zeg.
Bij mij staat er nog steeds helemaal niks. Ik mail me suf met dat stelletje nakketakkers van PZ, maar ze leggen iedere keer de schuld bij mij. Dan zou het weer aan mijn browser liggen, dan weer aan mijn firewall, en de laatste reactie was dat mijn gegevens er nog niet in zouden staan omdat ik hier nog maar kort in dienst zou zijn. Ik werk hier verdorie al bijna 15 jaar! _O-
pi_113102426
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 16:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Bij mij staat er nog steeds helemaal niks. Ik mail me suf met dat stelletje nakketakkers van PZ, maar ze leggen iedere keer de schuld bij mij. Dan zou het weer aan mijn browser liggen, dan weer aan mijn firewall, en de laatste reactie was dat mijn gegevens er nog niet in zouden staan omdat ik hier nog maar kort in dienst zou zijn. Ik werk hier verdorie al bijna 15 jaar! _O-
echt belachelijk..

ook zo irritant, dat wachtwoord.. Moet het EN 8 tekens lang zijn, EN per se een hoofdletter hebben EN een cijfer.. Moet ik daar weer speciaal eentje voor verzinnen, vergeet ik m steeds.. aaaah!
pi_113102803
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 16:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Herkenbaar, ik kom ook nergens in maar krijg niet eens reactie :')

Gelukkig krijg ik mn salarisstrookje via ING :)
pi_113102895
Als ik voorbereider ben, gewoon tijdelijk, heb ik dan kans dat ik niet aan het werk mag in de zomervakantie door dat zomerdal? Want ik hoor nu al dat mensen maximaal 20 uur mogen opschrijven en dat op sommige dagen maar twee mensen werken. En die werken er fulltime...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 juni 2012 @ 16:41:12 #276
Maffe Fries
pi_113103025
ik zou me voor kunnen stellen dat het iig op de daldagen wel zo zal gaan. Op de daldagen dat ik tot nu toe gewerkt heb konden we het al met de helft van normaal af, dus dan kun je er in de zomer wel een een of twee extra bij weg halen, ook op piekdagen.
pi_113103603
Weinig post hier gelukkig. :) Voelde me niet zo heel lekker, dus morgen is nog even de vraag of ik ga werken.
pi_113104350
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 16:34 schreef Selestha het volgende:

Gelukkig krijg ik mn salarisstrookje via ING :)
Ik ook, heb nog niet geprobeerd om op de site te komen, maar zag dit al mis gaan.
pi_113104838
Ik kwam net thuis....had geen post(verwachtte een CD) en geen hah.
Moest nog mijn bezorgrapport inleveren op depot.....er stonden nog tassen(was 10 voor 5 ofzo.)
1 collega kwam ik nog tegen, die moest nog het rijtje flats doen(1 tas + hah)
Maar mijn straat was niemand van te zien. gebeld naar TC, die ging het uitzoeken.
Ja en 5 minuten geleden zag ik ze, met de auto....
Dus.....die cd komt vandaag nog ;)
  dinsdag 19 juni 2012 @ 18:03:48 #280
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_113106451
Vandaag en me nieuwe postNL jas gekregen en eindelijk me vd & bijenkorf bon. Ik voel me zowaar gewaardeerd :)

Iets minder dat er nieuwe mensen in me wijk zijn komen wonen. Die hebben kinderen, vorige week scholden ze me al een paar keer uit. Vandaag probeerde er 1 op me hoofd te tuffen... Zware moordneigingen.

Weet iemand trouwens hoe het zit met de uren in de zomer? Gaat er een kans zijn dat ik in de -uren terecht kom of doen ze dat niet?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_113107835
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 18:03 schreef V__L_N het volgende:
Vandaag en me nieuwe postNL jas gekregen en eindelijk me vd & bijenkorf bon. Ik voel me zowaar gewaardeerd :)

Iets minder dat er nieuwe mensen in me wijk zijn komen wonen. Die hebben kinderen, vorige week scholden ze me al een paar keer uit. Vandaag probeerde er 1 op me hoofd te tuffen... Zware moordneigingen.

Weet iemand trouwens hoe het zit met de uren in de zomer? Gaat er een kans zijn dat ik in de -uren terecht kom of doen ze dat niet?
Dat zal wel per vestiging verschillen. In de oude CAO mochten PBZ-ers geen minuren opbouwen, maar in de huidige CAO hebben ze dat waarschijnlijk geschrapt.

Hoe kunnen die kinderen trouwens op je hoofd tuffen? Gewoon je problemen melden bij je plus of TC en desnoods een aanklacht bij de politie indienen.
pi_113115995
Uit het raam van een bovenverdieping tuffen is zo gebeurd.
Vies trouwens :{
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 juni 2012 @ 21:38:16 #283
Maffe Fries
pi_113116136
zou me niet verbazen als zulke kinderen ook tandjes zouden moeten tuffen
  woensdag 20 juni 2012 @ 00:37:02 #284
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_113126761
Inderdaad van boven uit het raam tuffen. Ga voor ene paar klierende kinderen echt niks aangeven ofzo. Eerst maar is kijken of ik die ouders een keer te spreken krijg. Het is hun probleem, en als ze nog een keer tuffen krijgen ze donderdag geen donald duck...

En als dat niks uithaalt ga ik wel even verder denken.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_113126861
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 00:37 schreef V__L_N het volgende:
Inderdaad van boven uit het raam tuffen. Ga voor ene paar klierende kinderen echt niks aangeven ofzo. Eerst maar is kijken of ik die ouders een keer te spreken krijg. Het is hun probleem, en als ze nog een keer tuffen krijgen ze donderdag geen donald duck...

En als dat niks uithaalt ga ik wel even verder denken.
Dat zal ze leren _O-
pi_113127084
Wat heb je tegen die kinderen gezegd? Ik zou ze even proberen vermanend (lees: beetje dreigend) toespreken, en kijken of ze dan nog zo stoer zijn.
pi_113130743
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 00:41 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Dat zal ze leren _O-
Zeker.

De beste oplossing is denk ik een molotovcocktail naar binnen smijten. Ben je meteen van het gezeik af.
pi_113137967
Afgelopen dagen krijg ik heel veel pakketjes die worden afgeleverd op een postbus terwijl er helemaal geen postbus is. (gewoon huisadres) Hoe kan dat?
pi_113138427
Doorstuurservice? :?
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
pi_113139117
Lijkt me niet.

Ik had laatst een klant aan de lijn die aangaf het pakket op een woensdag te hebben ontvangen terwijl er stond afgeleverd op dinsdag (postbus).

Erg vreemd. En het komt nu steeds vaker voor dat er staat afgeleverd (postbus) terwijl er helemaal geen postbus mee te maken kan hebben.
pi_113139417
Hmm dan weet ik het niet

http://www.telegraaf.nl/b(...)e_met_de_post__.html

Heeft er dan waarschijnlijk ook niet mee te maken aangezien het uiteindelijk wel bij de ontvanger komt :+

Overigens is het track en trace systeem kaduuk mogelijk heeft dat er wat mee te maken.
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
pi_113139681
Ik mocht van de pakketchauffeur niet met een X tekenen ;(
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 juni 2012 @ 13:27:22 #293
Maffe Fries
pi_113140272
quote:
13s.gif Op woensdag 20 juni 2012 13:11 schreef Jesse_ het volgende:
Ik mocht van de pakketchauffeur niet met een X tekenen ;(
dan kent hij de regels niet _O-
pi_113140451
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juni 2012 13:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dan kent hij de regels niet _O-
Wat zijn de regels? Die ken ik namelijk ook niet :P
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 juni 2012 @ 13:32:37 #295
Maffe Fries
pi_113140489
quote:
7s.gif Op woensdag 20 juni 2012 13:31 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Wat zijn de regels? Die ken ik namelijk ook niet :P
je handtekening mag van alles zijn, dus als je er een huisje neerzet is het ook goed
pi_113143598
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2012 13:03 schreef JJdJ1984 het volgende:
Hmm dan weet ik het niet

http://www.telegraaf.nl/b(...)e_met_de_post__.html

Heeft er dan waarschijnlijk ook niet mee te maken aangezien het uiteindelijk wel bij de ontvanger komt :+

Overigens is het track en trace systeem kaduuk mogelijk heeft dat er wat mee te maken.
Heb net even met mijn partij gesproken waar ik pakketten vanuit verzend en die geven aan dat die fraude niet met track en trace gevallen/pakketten te maken heeft maar met een ander soort iets van PostNL. Opluchting.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 juni 2012 @ 14:51:03 #297
Maffe Fries
pi_113143684
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 14:49 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Heb net even met mijn partij gesproken waar ik pakketten vanuit verzend en die geven aan dat die fraude niet met track en trace gevallen/pakketten te maken heeft maar met een ander soort iets van PostNL. Opluchting.
klopt. die fraude is met adreswijzigingskaarten
pi_113144322
sinds ik een nieuwe baan heb wordt daar de loonheffingskorting toegepast.. Nu blijft er echt helemaal geen hol meer over van mijn salaris haha, 175 euro deze maand.. en das ook nog inclusief overuren. Meh!
pi_113144508
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 15:05 schreef sbientje het volgende:
sinds ik een nieuwe baan heb wordt daar de loonheffingskorting toegepast.. Nu blijft er echt helemaal geen hol meer over van mijn salaris haha, 175 euro deze maand.. en das ook nog inclusief overuren. Meh!
En hoeveel uur werk je per maand voor 175 euro?
pi_113144578
Ik snap echt niet waarom er nog op woensdag en vrijdag wordt bezorgd. Het is dat het moet volgens de wet, maar anders kan je die dagen gewoon samenvoegen bij de dinsdag of donderdag (en daarmee voorkomen dat je een hoop mensen moet ontslaan omdat je dan drie 'extra' drukke dagen hebt. (of wat vroeger eigenlijk een 'normale' dag was...)
pi_113144618
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 15:10 schreef Deezertje het volgende:
Ik snap echt niet waarom er nog op woensdag en vrijdag wordt bezorgd. Het is dat het moet volgens de wet, maar anders kan je die dagen gewoon samenvoegen bij de dinsdag of donderdag (en daarmee voorkomen dat je een hoop mensen moet ontslaan omdat je dan drie 'extra' drukke dagen hebt. (of wat vroeger eigenlijk een 'normale' dag was...)
Nee, dat zal webwinkels ruïneren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')