abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112661713

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Salaristabel:

De Emolumententabel

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering

Overige linkjes:
Over PostNL
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers

Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt
Viper86, werkzaam in VBG Sneek
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)
ries, werkzaam in VBG Den Bosch
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat
sbientje, werkzaam in Breda
Dionysiou, Dion, werkzaam in Alkmaar-Noord en Heiloo
geeMc, Leon, werkzaam in Enschede Rigtersbleek
rub3n, Ruben, werkzaam in Kampen
dutch-mamma, werkzaam in Flevoland
Taneli, Danny, werkzaam in Diemen
JochemP, Jochem, werkzaam in Haarlem
ErwinRommel, Erwin, werkzaam bij het autobedrijf Area Centrum
Mirgeam, werkzaam in VBG Amersfoort

De OP is hier te vinden.
pi_112661852
Echt vaag man dat Post NL.

Ik werd vandaag gebeld door Post NL voor de functie voorbereider, en alles ging gewoon goed.
Maar toen ze vroeg wat ik nu deed, en ik vertelde wat ik deed. Ging het ineens helemaal de andere kant op.
Ja je kan niet gelijk voor Post NL werken als je nu nog een andere functie aan het vervullen ben. :?

Ik sorteer nu in een sorteercentrum, en wil dus stoppen en dan dus die andere functie gaan doen.
Maar dat kan dus niet omdat je dan een aantal maanden niet voor Post NL mag werken. Wat is dat voor iets vaags man. :')

Dus kortom: ik kan gewoon nu niks anders gaan doen voor Post NL, omdat ik al een andere functie vervul.

Vind dat maar een rare bedoeling. :{
pi_112662265
Wil je voorbereider blijven, dan?
Ik heb ook 2 banen, maar 1 buiten PostNL.
Heb wel gehoord dat je niet mag voorbereiden en bezorgen, omdat dat teveel op de functie van postbode lijkt.
pi_112662732
Vandaag leek wel een dal dag qua post, ik was in maar 1 uur en 45 minuten klaar, inclusief de drukte van de 'goodiebag saturday''! Wel lekker, vroeg weekend :)
pi_112663032
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 16:53 schreef PBZ64 het volgende:
Wil je voorbereider blijven, dan?
Ik heb ook 2 banen, maar 1 buiten PostNL.
Heb wel gehoord dat je niet mag voorbereiden en bezorgen, omdat dat teveel op de functie van postbode lijkt.
Ik ben helemaal geen voorbereider hoor. Ik wilde dat juist gaan doen, maar dat gaat dus nu niet.
Ik werk nu als pakketsorteerder, maar dan in de nachten.

Vind dat echt een vage regel. :')

Nou ja dan toch maar ander werk zoeken.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 9 juni 2012 @ 17:26:36 #6
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_112663254
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 17:08 schreef Selestha het volgende:
Vandaag leek wel een dal dag qua post, ik was in maar 1 uur en 45 minuten klaar, inclusief de drukte van de 'goodiebag saturday''! Wel lekker, vroeg weekend :)
daldag? Geintje zeker?

Bij ons was het een enorme piekdag. Vakjes die tot de nok toe gevuld waren en pas ruim na de klok van twaalfen klaar met sorteren en dat ondanks extra hulp. Met name de Makro en de kampioenen zorgden voor veel grove post hier.

Moest zelf een wijk wegbrengen die zes tassen had. Normaal zijn dit er vier.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_112664144
Hier was het goed te doen. Niet overdreven rustig, maar ook niet absurd druk. Twee x hah (C1000 en Ah), maar wel een hoop machinepost. En, niet te vergeten, windkracht 13. :(
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_112664537
Hier vond ik het ook niet echt een daldag. Ik had voor 1 hele straat de Kampioen (gister de oneven, vandaag de even), maar de rest van de straten hadden geen Kampioen.
pi_112664589
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 17:26 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

daldag? Geintje zeker?

Bij ons was het een enorme piekdag. Vakjes die tot de nok toe gevuld waren en pas ruim na de klok van twaalfen klaar met sorteren en dat ondanks extra hulp. Met name de Makro en de kampioenen zorgden voor veel grove post hier.

Moest zelf een wijk wegbrengen die zes tassen had. Normaal zijn dit er vier.
Afgelopen donderdag riep bijna iedereen hier dat het zo weinig was, en had ik kerst-achtige taferelen. Wij hadden nu dus waarschijnlijk wat anderen donderdag hadden. Voor mij was het echt een rustig dagje, en ik had de kampioen erbij.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 18:11:59 #10
373648 KatrienDuck
Cookie lover
pi_112664629
Hier een middelmatige dag qua drukte. Kampioenen waren al weg. Wel hadden we de Macro en bergen van die loterijdingen.
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_112665528
Ik heb net twee drukke dagen achter de rug. Gister twee wijken gelopen van bij elkaar 3 uur en vandaag mijn vaste wijk gelopen van ruim 3 uur. Gister zat de postcodelotterij erbij, dus heb veel extra kilometers gemaakt, en vandaag de Kampioen. Ben wel toe aan weekeind.
pi_112671242
Behoorlijk druk hier ook vandaag, vooral door de Kampioenen. En goed nieuws: ik krijg nog een contractverlenging! *O*
pi_112673906
Bleeh, mijn zaterdagcontract loopt komende maand af. Krijg ook wel een nieuw contract, maar dan als postbezorger. Dat scheelt me 2,5 euro per uur. Zuur, zeker net voor de zomervakantie waar ik flink wat uren ga maken.
pi_112674850
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 21:12 schreef Dale__Cooper het volgende:
Bleeh, mijn zaterdagcontract loopt komende maand af. Krijg ook wel een nieuw contract, maar dan als postbezorger. Dat scheelt me 2,5 euro per uur. Zuur, zeker net voor de zomervakantie waar ik flink wat uren ga maken.
Balen, ja. Als ik geen nieuw zaterdagwerkerscontract had gekregen, was ik ermee gestopt. Ik vond het loonverschil anders toch te groot. Maar jij blijft wel dus, ook al ga je veel minder verdienen?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 9 juni 2012 @ 21:38:59 #15
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_112675008
het is op zijn zachtst gezegd niet netjes dat je voor hetzelfde werk opeens minder beloond wordt. Juridisch gezien mogen ze, maar moreel gezien eigenlijk niet.

* Peterselieman prijst zich gelukkig met een vast dienstverband voor zolang het nog duurt
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 9 juni 2012 @ 21:56:42 #16
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_112675647
Vandaag was het echt een dag vol rampen!!!

Het begon er al mee dat het enorm druk was op de vestiging, en dat ik vandaag ook meehielp in de voorbereiding van mijn wijk (normaal komt dat niet meer voor).
Ik had 3/4 van mijn post in mijn twee tassen kunnen proppen, en in één van die tassen had ik dan ook nog alle HAH meegenomen! ( :') )

Rond 15.00u ging ik naar mijn nabrengadres, waar ik een bunkerzak had laten komen. Normaal gesproken staat die zak er al lang, al voor 12.00u. Wat bleek nu? De zak stond er niet. Ik bel dus naar mijn TC maar die was al thuis dus 'die had geen zicht meer op het geheel' |:( , lekker handig dus. Hij heeft vervolgens wel de chauffeur gebeld die de nabrengzak eigenlijk naar dat adres had moeten brengen. Uiteindelijk bleek dat ik die zak in de verkeerde container had gedaan, en dat tegenwoordig de zakken voor dat gedeelte van die stad over drie containers worden verdeeld (daarvoor stond dat allemaal op één container). Maar ook niemand die me dat dan even meedeelt hè!

Hoe moet ik weten dat dat zo is? Ik doe deze maand al een jaar normaal gesproken geen voorbereiding meer. Typisch PostNL: altijd achteraf communicatie!

Nu wilde de TC dat ik dan maar drie andere nabrengadressen ging bezoeken (die behoorlijk ver uit elkaar lagen) en dan maar kijken of die zak daar was. Als die zak niet op één van de adressen was moest ik maar terug naar de vestiging gaan, rare appelflap dat het is... _O-

Uiteindelijk vond ik de nabrengzak bij het tweede nabrengadres in een garagebox. Door al dat zoeken en wachten was ik verdomme pas om 17.25u klaar :% terwijl ik normaal gesproken al tussen 14.00u en 15.00u klaar ben...! :(

Ja die uitloop van meer dan twee uur ga ik dus maandag echt dik opgeven!!! :(

Dit was echt de ergste bestelling die ik ooit heb gelopen in die wijk. :{
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  zaterdag 9 juni 2012 @ 22:36:53 #17
373648 KatrienDuck
Cookie lover
pi_112677056
quote:
13s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 21:56 schreef Atmosphere82 het volgende:
Vandaag was het echt een dag vol rampen!!!
Nou, inderdaad, wat zul jij gebaald hebben! Ja, communicatie is niet het sterkste punt bij de TC'es. Maar ff lekker relaxen nu! ;)
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_112679272
Wat een tyfusHAH was het weer.. 4 stuks, waarvan weer zo'n lang smal ding van een of andere goudboer? Die kreeg ik er iedere keer neit bij te pakken, en het was superglad spul (van Bo-rent onder andere) waardoor ik een paar keer bijna een bundel uit elkaar liet schieten, en 1 keer gebeurde het echt. Helemaal over straat, potverdorie zeg... Echt neit te doen. Verder ging het allemaal wel, 7 uur begonnen, tot 11 uur binnen geweest, naar het depot en toen nog 4 uur bezorging gedaan.. Ben nu wel moe!
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_112679884
Hallo mensen!

ik heb me ingeschreven bij postNL om post bezorger te worden hier in de buurt en ik mag woensdag langskomen voor een gesprek. Ik kon op het moment dat ik aan de telefoon zat geen vragen verzinnen maar nu heb ik er toch een paar en misschien weten jullie raad...

Ik heb me bijvoorbeeld ingeschreven voor deze vacature:

http://www.postnljobs.nl/(...)tType=AndereVacature

en er staat "Postbezorger in VLEUTEN (Titus Brandsmalaan)"

bedoelen ze hiermee dat ik alléén die ene straat moet doen? of de hele wijk?
als het een hele wijk is snap ik het wel, maar mocht het alleen een straat (wat mij best weinig lijkt) zijn dan zou ik in de toekomst misschien nog wel meer straten willen doen.

hoop dat jullie me kunnen helpen! :)
ik stress nogal als ik geen duidelijkheid heb! en morgen zijn ze gesloten dus kan ik niet bellen!
pi_112680079
Ik denk dat de wijk zo heet :) Bij mij heet mijn wijk ook naar een bepaalde straat in de wijk, maar ik heb toch 6 straten (waarvan 1 hele lange). En volgens mij krijg je ook niet altijd de exacte straten waar je op solliciteert.
pi_112680088
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 16:41 schreef FerryNL het volgende:
Echt vaag man dat Post NL.

Ik werd vandaag gebeld door Post NL voor de functie voorbereider, en alles ging gewoon goed.
Maar toen ze vroeg wat ik nu deed, en ik vertelde wat ik deed. Ging het ineens helemaal de andere kant op.
Ja je kan niet gelijk voor Post NL werken als je nu nog een andere functie aan het vervullen ben. :?

Ik sorteer nu in een sorteercentrum, en wil dus stoppen en dan dus die andere functie gaan doen.
Maar dat kan dus niet omdat je dan een aantal maanden niet voor Post NL mag werken. Wat is dat voor iets vaags man. :')

Dus kortom: ik kan gewoon nu niks anders gaan doen voor Post NL, omdat ik al een andere functie vervul.

Vind dat maar een rare bedoeling. :{
Het zou me niets verbazen als je momenteel een hoger salaris hebt dan wat je in die nieuwe functie zou krijgen. Door je opnieuw aan te nemen ipv over te nemen kunnen ze je dan tegen een lager salaris aannemen.
pi_112680361
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 23:53 schreef Herfstblad het volgende:
Ik denk dat de wijk zo heet :) Bij mij heet mijn wijk ook naar een bepaalde straat in de wijk, maar ik heb toch 6 straten (waarvan 1 hele lange). En volgens mij krijg je ook niet altijd de exacte straten waar je op solliciteert.
Bedankt voor je snelle antwoord! dan weet ik dat ook weer (lijk ik ook minder dom bij het solicitatiegesprek haha) dus doe ik graag wat onderzoek zodat ik goed voorbereid ben :)

klopt het dat er iemand met je mee komt lopen bij het begin? voor hoeveel dagen is dit en geven hun de tijden door wanneer ik met hem/haar moet afspreken of mag ik dat zelf doen?

thanks again :$
pi_112680413
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 00:02 schreef rozenknopje het volgende:

[..]

Bedankt voor je snelle antwoord! dan weet ik dat ook weer (lijk ik ook minder dom bij het solicitatiegesprek haha) dus doe ik graag wat onderzoek zodat ik goed voorbereid ben :)

klopt het dat er iemand met je mee komt lopen bij het begin? voor hoeveel dagen is dit en geven hun de tijden door wanneer ik met hem/haar moet afspreken of mag ik dat zelf doen?

thanks again :$
Hier heb ik 2 dagen meegelopen met een andere bezorger ja. Hij liep mijn wijk niet, maar hij kende de wijk wel redelijk (is iemand die hier overal ingezet wordt. Hij heeft mijn wijk nog gelopen toen ik vrij was 2 weken terug ;-)).
Mijn tc was nogal laat, want ik moest op dinsdag beginnen en hij belde me die dag op of ik om 10 uur op de vestiging kon zijn :P.
pi_112687801
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 00:03 schreef Herfstblad het volgende:

[..]

Hier heb ik 2 dagen meegelopen met een andere bezorger ja. Hij liep mijn wijk niet, maar hij kende de wijk wel redelijk (is iemand die hier overal ingezet wordt. Hij heeft mijn wijk nog gelopen toen ik vrij was 2 weken terug ;-)).
Mijn tc was nogal laat, want ik moest op dinsdag beginnen en hij belde me die dag op of ik om 10 uur op de vestiging kon zijn :P.
Ik heb 1 dag meegelopen.....ik werd donderdags een uur van te voren gebeld, dit was dan wel de bedoeling....ik werkte toendertijd nog voor selectmail.
En volgens mij is het de bedoeling, dat de bezorger het voordoet, en jezelf de rest doet...onder begeleiding....
(bij mij was het hier heb je reclame en een deel post, en dan haalde we elkaar heel de tijd in en gaf zij mij heel de tijd post, tja ik kon het toch al)
pi_112687890
Bij mij deden we het samen in de eerste 2 straten, daarna deed ik een stuk post en de ander HAH. Later deed ik de post met HAH. :) Maar HAH kon ik eigenlijk echt pas goed hanteren na een maand of 5.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')