Vraag het je mama.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 09:37 schreef eigendunk het volgende:
Ik ben een meisje van 16 en mijn vriend en ik willen binnenkort seks hebben. We hebben verder alles al gedaan zeg maar en hebben al een half jaar. We hadden het al wel eerder willen doen maar wachten op et goede moment.
Nu wil ik het eigenlijk wel graag doen een dag of paar dagen na mijn laatste ongesteldheidsdag, want dan ben ik niet vruchtbaar en kunnen we het zonder condoom doen. Is er alsnog een kans zwanger te worden als je onveilig neukt tijdens de dagen wanneer je volgens je cyclus niet of nauwelijks vruchtbaar bent ? Thanks!
Dat is een fabel. Doe het nou maar gewoon veilig.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 09:42 schreef eigendunk het volgende:
Jij bent een jongen neem ik aan? Ik ben gewoon serieus en na je ongesteldheid ben je plus minnus 7 dagen niet vruchtbaar
Hebben jullie het laten testen dan?quote:Op zaterdag 9 juni 2012 09:49 schreef eigendunk het volgende:
Ja om de soa's gaat het niet want die hebben we beide niet. Dus ik denk dat ik de morning after pil haal
Is goed.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 09:49 schreef eigendunk het volgende:
Ja om de soa's gaat het niet want die hebben we beide niet. Dus ik denk dat ik de morning after pil haal
Jij ziet je vriendin graag de halve dag misselijk omdat je geen rubber om je lul wil doen ?quote:Op zaterdag 9 juni 2012 09:49 schreef eigendunk het volgende:
Behalve dat ik het meisje ben haha.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 09:52 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Jij ziet je vriendin graag de halve dag misselijk omdat je geen rubber om je lul wil doen ?
Leuke vriend ben je.
Thanks je hebt gelijk erg bedanktquote:Op zaterdag 9 juni 2012 09:51 schreef LPC-JP het volgende:
Zelfs als je heel regelmatig ongesteld bent is met periodieke onthouding een risico op zwangerschap.
Afgezien daarvan beschermt een condoom ook tegen mogelijke infecties en geslachtsziekten.
Om zwangerschap te voorkomen is de combinatie pil en condoom erg goed.
De veiligste methode is nog altijd een glas water....
(in plaats van sex)
edit: als je aan de mornig-after pil wil kan je beter de gewone pil gaan gebruiken, dat is niet zo'n enorme hoeveelheid hormonen in 1 klap (met alle bijwerkingen die daar bij horen)
Yeah right. Daar tuint niemand inquote:Op zaterdag 9 juni 2012 09:55 schreef eigendunk het volgende:
[..]
Behalve dat ik het meisje ben haha.
De MA als voorbehoedsmiddel?quote:Op zaterdag 9 juni 2012 09:49 schreef eigendunk het volgende:
De tering.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 09:49 schreef eigendunk het volgende:
Doe even normaal zeg. De hoeveelheid hormonen in die pillen zijn buitensporig hoog. Daar word je meestal goed ziek van. Ga gewoon vantevoren aan de pil.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 09:49 schreef eigendunk het volgende:
Je kunt ook SOA's hebben zonder dat je het weet.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 09:49 schreef eigendunk het volgende:
WTF?!quote:Op zaterdag 9 juni 2012 09:49 schreef eigendunk het volgende:
Ja, u kunt zwanger worden, want ook vlak na uw ongesteldheid bent u vruchtbaar (lees: ook al denken veel mannen en vrouwen dat dit niet het geval is). Met andere woorden: vrij ten alle tijden veilig en gebruik dus voorbehoedsmiddelen!quote:Op zaterdag 9 juni 2012 09:37 schreef eigendunk het volgende:
Ik ben een meisje van 16 en mijn vriend en ik willen binnenkort seks hebben. We hebben verder alles al gedaan zeg maar en hebben al een half jaar. We hadden het al wel eerder willen doen maar wachten op et goede moment.
Nu wil ik het eigenlijk wel graag doen een dag of paar dagen na mijn laatste ongesteldheidsdag, want dan ben ik niet vruchtbaar en kunnen we het zonder condoom doen. Is er alsnog een kans zwanger te worden als je onveilig neukt tijdens de dagen wanneer je volgens je cyclus niet of nauwelijks vruchtbaar bent ? Thanks!
Kunt u vruchtbaar zijn.... wanneer je vruchtbaar bent hangt van je cyclus af, en niet alleen van de lengte van de cyclus, ook van de indeling van de cyclus.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 12:29 schreef Xenzo het volgende:
[..]
Ja, u kunt zwanger worden, want ook vlak na uw ongesteldheid bent u vruchtbaar (lees: ook al denken veel mannen en vrouwen dat dit niet het geval is). Met andere woorden: vrij ten alle tijden veilig en gebruik dus voorbehoedsmiddelen!
Een keertje een griep, of verkoudheidsvirusje en je hele methode klopt niet meer.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:36 schreef kingtoppie het volgende:
Ga iedere ochtend je temperatuur meten, hou ook bij welke dagen je ongesteld bent. Nummer de eerste dag van je ongesteldheid als dag 1.
Zie je met regelmaat terugkomen dat je op een bepaalde dag een +- halve graad warmer bent (37.3 ipv 36.8 bijvoorbeeld)? Dan is dan je eisprong... Een eicel ''overleeft'' zonder bevruchting cirka 0.5 dag. Een zaadcel kan ongeveer 3 dagen overleven binnen het lichaam van een vrouw. Hoe dan ook.... 3 dagen voor je ovulatie ben je praktisch al vruchtbaar, tot na een halve dag na je ovulatie... In deze periode kun je dus zwanger worden van plaatsgevonden geslachtsgemeenschap. Als je structureel 5 dagen niet vruchtbaar bent lijkt het me een betrouwbaar systeem om het op de ''kalender methode'' te doen, maar ik weet niet precies hoe betrouwbaar dat alles is...
De meeste mensen zeggen namelijk dat het een erg onveilige methode is
Daarom moet ''met regelmaat'' ook uiterst serieus genomen worden. En inderdaad er kunnen ''externe'' oorzaken zijn voor een temperatuursverhoging van je lichaam, die moet je volledig uitsluiten.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:49 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Een keertje een griep, of verkoudheidsvirusje en je hele methode klopt niet meer.
Okay, hoelang duurt dat dan?quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:56 schreef Leandra het volgende:
Je gaat al mis door het feit dat die temperatuurstijging komt na je eisprong, en gezien zaadcellen 72 uur kunnen overleven weet je vooral waneer je te laat bent.
Er is een klein dipje voor de temperatuurstijging, dat is wat de eisprong aankondigt, naar dat systeem moet je eigenlijk alleen maar gebruiken om zwanger te worden, om een zwangerschap te voorkomen is het geen veilige methode, zeker niet voor je cyclus gestabiliseerd is en zonder je cyclus goed te kennen.
En voor dat laatste heb je al gegevens van een hele lange periode nodig.
En dat vereist dus dat je iedere ochtend op hetzelfde tijdstip je temperatuur neemt en bijhoudt in een schema, en niet eerst uit bed om naar de WC te gaan.
Het is echt geen geschikte methode voor stellen die een zwangerschap absoluut willen voorkomen.
Vertelquote:Op zaterdag 9 juni 2012 16:00 schreef Leandra het volgende:
Daarbij zou je bij die methode ook de stand van de baarmoedermond moeten bijhouden (open of dicht) en de samenstelling van het baarmoederslijm in de vagina.
Als de baarmoedermond zachter en open is dan zit je rond de eisprong, het slijm in de vagina is dan ook zo dat als je het tussen 2 vingers hebt en je haalt die vingers uitelkaar, dat je dan draden krijgt zoals bij kaas op een pizza.quote:
Ik krijg nu honger.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 16:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als de baarmoedermond zachter en open is dan zit je rond de eisprong, het slijm in de vagina is dan ook zo dat als je het tussen 2 vingers hebt en je haalt die vingers uitelkaar, dat je dan draden krijgt zoals bij kaas op een pizza.
Et lijkt me sowieso wel prettig om het een beetje van jezelf te weten als vrouw zijnde.. Ook al is het niet bepaald betrouwbaar.. Toch wel prettig om te weten of de kans erg groot is zegmaarquote:Op zaterdag 9 juni 2012 16:08 schreef Leandra het volgende:
Maar goed, conclusie: kalendermethode is zo ongeveer het slechtste advies wat je kunt geven als het om anticonceptie gaat.
Als hulpmiddel bij zwanger worden kan het wel heel handig zijn
Dat lijkt me pijnlijk.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 19:23 schreef like-nath het volgende:
TS doe niet moeilijk en doe het gewoon vijlig, zou tog echt even behoorlijk kut zijn als je zwanger raakt van je eerste keer
Als je een regelmatige cyclus hebt, kun je het best doen een paar dagen na de menstruatie, en ook een paar dagen vöór de komende menstruatie.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 09:37 schreef eigendunk het volgende:
Je bent me net voor met dit, wilde hetzelfde typen!quote:Op zaterdag 9 juni 2012 12:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Kunt u vruchtbaar zijn.... wanneer je vruchtbaar bent hangt van je cyclus af, en niet alleen van de lengte van de cyclus, ook van de indeling van de cyclus.
De folliculaire fase is de fase tussen het begin van de mentruatie en de eisprong, de luteale fase is de fase tussen de eisprong en de volgende menstruatie, de folliculaire fase kan van 7 tot 21 dagen varieren, en de luteale fase varieert van 7 tot 19 dagen.
Een lange folliculaire fase betekent niet automatisch een lange luteale fase, en andersom betekent een korte folliculaire fase ook niet automatisch een korte luteale fase, of kort en lang, of lang en kort, er zijn geen automatische combinaties.
Binnen de cyclus kan het dus zo zijn dat iemand vlak na de menstruatie al vruchtbaar is, maar het kan ook zo zijn dat dat nog weken duurt....
Gezien de leeftijd van TS verwacht ik niet dat haar cyclus al stabiel is, en helemaal niet dat ze weet hoe haar cyclus in elkaar steekt.
Jij bent een troll neem ik aan? Zo nee, dan is het de moeite waard om je cyclus nog eens te onderzoeken. Juist in de periode dat jij denkt dat je niet vruchtbaar bent, heb je de meeste kans om zwanger te worden.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 09:42 schreef eigendunk het volgende:
Jij bent een jongen neem ik aan? Ik ben gewoon serieus en na je ongesteldheid ben je plus minnus 7 dagen niet vruchtbaar
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |