Het Limburgse ras?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 18:29 schreef Meloewa het volgende:
Ja klinkt echt ernstig, ik schaam me voor mijn eigen ras.
Ook bij die man?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 19:02 schreef mrazura het volgende:
Ik vind het zo lief en raak ook licht opgewonden van dat accent
Het gaat dan ook om Limburgers die Nederlands moeten spreken. Als het in het Limburgs gesproken wordt, valt het minder op. Maar zo op de NOS, in het Nederlands is het een plaatsvervangend schaamte momentquote:
Nee altijd wel eigenlijkquote:Op vrijdag 8 juni 2012 19:04 schreef Michielos het volgende:
[..]
Het gaat dan ook om Limburgers die Nederlands moeten spreken. Als het in het Limburgs gesproken wordt, valt het minder op. Maar zo op de NOS, in het Nederlands is het een plaatsvervangend schaamte moment
L1quote:Op vrijdag 8 juni 2012 19:06 schreef Meloewa het volgende:
[..]
Nee altijd wel eigenlijkbij HvN heb je er ook altijd van die tussen.
En als je naar een of andere Limburgse zender gaat schrik je ook wel de tering
Dus jullie spreken eigenlijk altijd dialect met elkaar? Ook op school of zo?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 19:04 schreef Michielos het volgende:
[..]
Het gaat dan ook om Limburgers die Nederlands moeten spreken. Als het in het Limburgs gesproken wordt, valt het minder op. Maar zo op de NOS, in het Nederlands is het een plaatsvervangend schaamte moment
Leerlingen onderling wel, docenten mogen dat niet die moeten Nederlands lesgeven. Alleen bij n ouderavond gaat docent ineens Limburgs lopen lullenquote:Op vrijdag 8 juni 2012 19:10 schreef Piye het volgende:
[..]
Dus jullie spreken eigenlijk altijd dialect met elkaar? Ook op school of zo?
Ik wel jaquote:Op vrijdag 8 juni 2012 19:10 schreef Piye het volgende:
[..]
Dus jullie spreken eigenlijk altijd dialect met elkaar? Ook op school of zo?
Zwaar onder mijn standaard.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 19:12 schreef kedge het volgende:
[..]
Lieve sproetjes, jetzers en dat onschuldige![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
O, grappig. Ik vroeg me al af hoe jullie dan leerden om het "goed" te doen.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 19:12 schreef Meloewa het volgende:
[..]
Leerlingen onderling wel, docenten mogen dat niet die moeten Nederlands lesgeven. Alleen bij n ouderavond gaat docent ineens Limburgs lopen lullen
ik ook.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 19:14 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ik wel jaMaar zodra ik weet dat iemand Nederlands only is, pas ik me daarop aan
Althans ik doe poging tot. Die zachte G krijg ik toch niet meer wegquote:
Dat is ook niet ergquote:Op vrijdag 8 juni 2012 19:16 schreef Michielos het volgende:
[..]
Althans ik doe poging tot. Die zachte G krijg ik toch niet meer weg
idd , echt een schatjequote:Op vrijdag 8 juni 2012 19:12 schreef kedge het volgende:
[..]
Lieve sproetjes, jetzers en dat onschuldige![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |