Kans van overlijden is ongeveer 1 op 2000.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 16:35 schreef leeell het volgende:
goed dat je het doet, het is natuurlijk geenszins risicoloos
niet risicoloos dus.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 16:37 schreef TNA het volgende:
[..]
Kans van overlijden is ongeveer 1 op 2000.
wat een onzin, èèn iemand die zeurt, dat zegt niks.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 16:37 schreef Trunks90 het volgende:
''1 ding weet ik zeker; er is een groot verschil tussen leven met 2 nieren of met 1 nier. (waarom worden we anders geboren met 2 nieren??) . Fysiek voel ik het verschil maar al te goed. Vroeger was ik een actief persoon en nu kom ik amper uit mijn zetel. Niets intresseert me nog, alhoewel ik heel wat hobby's heb. OK, ik ben nu niet meer van de jongste (64 jaar) maar toch.....Ik leer nu luisteren naar mijn lichaam: gaat het - dan doe ik het/ gaat het niet - dan doe ik het niet.
Conclussie: met 1 nier kan je 100 jaar oud worden maar de kwaliteit van je leven gaat wel een pak minder zijn. Dit ervaar ik dagelijks.''
Kwam uit een forum over iemand die nog maar 1 nier had. Zegt genoeg, niet doen dus!
http://www.kankerpatient.net/viewtopic.php?f=14&t=3696quote:Op vrijdag 8 juni 2012 16:37 schreef Trunks90 het volgende:
''1 ding weet ik zeker; er is een groot verschil tussen leven met 2 nieren of met 1 nier. (waarom worden we anders geboren met 2 nieren??) . Fysiek voel ik het verschil maar al te goed. Vroeger was ik een actief persoon en nu kom ik amper uit mijn zetel. Niets intresseert me nog, alhoewel ik heel wat hobby's heb. OK, ik ben nu niet meer van de jongste (64 jaar) maar toch.....Ik leer nu luisteren naar mijn lichaam: gaat het - dan doe ik het/ gaat het niet - dan doe ik het niet.
Conclussie: met 1 nier kan je 100 jaar oud worden maar de kwaliteit van je leven gaat wel een pak minder zijn. Dit ervaar ik dagelijks.''
Kwam uit een forum over iemand die nog maar 1 nier had. Zegt genoeg, niet doen dus!
Dat weet ik niet zo zeker. Een groot deel van mijn rechter nier is weggehaald en ik voel me prima.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 16:37 schreef Trunks90 het volgende:
2 hebben is ook een risico.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 17:04 schreef -Strawberry- het volgende:
Omdat je er dan nog maar één over hebt, dat alleen al is een risico. En je krijgt er een lelijk litteken bij.
Sterke onderbouwing ook.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 16:37 schreef Trunks90 het volgende:
Ik heb toch echt liever een reserve nier. Zeker aangezien kanker in de familie zit en mijn tante daar nog een nier door verloren is.quote:
Non-argument. Sommige mensen leven een veel meer risicovol leven dan anderen. Living on the edge. Je kan natuurlijk nooit alle risico's vermijden, maar het opzoeken is ook weer zoiets.quote:Hell, het complete leven is een risico.
Als het in de familie voor komt is het idd raadzaam om het niet te doen.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 17:11 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik heb toch echt liever een reserve nier. Zeker aangezien kanker in de familie zit en mijn tante daar nog een nier door verloren is.
[..]
Non-argument. Sommige mensen leven een veel meer risicovol leven dan anderen. Living on the edge. Je kan natuurlijk nooit alle risico's vermijden, maar het opzoeken is ook weer zoiets.
Punt is wel dat je niet weet of je een tweede nier nodig zult hebben later in je leven.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 17:13 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Als het in de familie voor komt is het idd raadzaam om het niet te doen.
Het leven brengt risico's met zich mee, maar daarom hoef je zoals ik dus al zei niet extra risico's op te zoeken. Dat is als zeggen "ik kan buiten overreden worden door een idioot, dus laat ik maar levensgevaarlijke sporten gaan beoefenen, want risico loop ik toch al". De meeste mensen proberen wel zo veilig mogelijk te leven en voor mij houdt dat in dat ik niet mijn nier ga afstaan.quote:Hoezo non argument?
Als je buiten loopt kan je overreden worden door een malloot.
Als je auto rijd kan je voor je flikker gereden worden omdat je plots in een file staat.
Als je in een vliegtuig zit kan dat ding naar beneden storten.
En dat is allemaal zonder een risicovol leven.
Klinkt eerder als een depressie imho.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 16:37 schreef Trunks90 het volgende:
Punt is dat je ook met 2 nieren nooit weet of je ze gaat behouden in de toekomst.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 17:31 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Punt is wel dat je niet weet of je een tweede nier nodig zult hebben later in je leven.
[..]
Het leven brengt risico's met zich mee, maar daarom hoef je zoals ik dus al zei niet extra risico's op te zoeken. Dat is als zeggen "ik kan buiten overreden worden door een idioot, dus laat ik maar levensgevaarlijke sporten gaan beoefenen, want risico loop ik toch al". De meeste mensen proberen wel zo veilig mogelijk te leven en voor mij houdt dat in dat ik niet mijn nier ga afstaan.
Mwa. Litteken is the least of my concern.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 17:04 schreef -Strawberry- het volgende:
Omdat je er dan nog maar één over hebt, dat alleen al is een risico. En je krijgt er een lelijk litteken bij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |