Hallo allemaal,
Ik heb wat advies nodig over een situatie waar ik helaas in zit op dit moment.
Ik heb de man van mijn dromen ontmoet ongeveer 2 jaar geleden. Hij is geweldig en vanaf het moment dat we elkaar kennen gaat alles gewoon geweldig. Wij hebben nooit ruzie of onenigheden. Mijn familie is helemaal weg van hem, mijn vrienden en onze gezamelijke vrienden zijn weg van hem...kortom alles klopt.
Nou ja alles.... alleen zijn familie veroorzaken een probleem.
Na ongeveer 10 maanden verkering te hebben begon de ellende. Zijn moeder en zus hadden een soort interventie geplanned voor mijn vriend en hebben hem toen van alles verteld wat er wel niet goed was aan mij en hoe hij werd onderdrukt en dat ik onbeschoft ben en respectloos, omdat ik niet tijdens een diner al mijn eten had opgekregen. Het ging allemaal te snel volgens hun, ik gebruikte hem, ik dwong hem om dingen te doen die hij helemaal niet wilde doen etc etc.
Na 2 uur lang te hebben uitgelegd dat alles in het land der fabelen behoorde ging hij weg en kreeg ik alles te horen. Mijn oren klapperde!!! Zo boos was ik! Ik heb direct zijn moeder gebeld en haar geconfronteerd hiermee. Zij had toen toegegeven dat het niet slim was om het zo aan te passen en heeft haar verontschuldigingen aangeboden die ik natuurlijk accepteerde. Voor mij was het boek toen gesloten, helaas was dat niet het einde voor haar.
Met Sinterklaas kreeg ik van alles naar mijn hoofd geslingerd. Dat ik onbeschoft was, dat ik rare dieeten deed, dat ik mezelf niet goed verzorgde, dat ik mijn vriend onder de duim hield, ik moest ze wat vaker uitnodigen om te komen eten. Mijn vriend kreeg te horen dat hij niet alleen maar een persoon in zijn leven aandacht moest geven. Dat ze het niet leuk vonden dat hij niet meer advies aan hun vroegen. Dat hij goed aan zijn eigen hobbies en vrienden moest denken etc etc. Zulke jaloerse rot opmerkingen gewoon! Ik voelde me echt zo ontzettend voor schut gezet. En vond ook dat de intellegentie van mijn vriend werd onderschat. Waarom zou hij met iemand zijn die een soort toverspreuk op hem zou zetten? Hij doet waar hij zelf zin in heeft en ik heb daar echt geen invloed op.
Ik wilde het toen laten rusten, maar sindsdien is het van kwaad tot erger gegaan. Ja ze was tijdens het bezoek stil, dus het laat zien dat ze niet geinteresseerd is in onze familie. Ik vroeg haar hoe het was op het werk, en ze vroeg het niet terug aan mij. Ze liet mij niet eerst binnen gaan bij een restaurant. Ben jij het die nu praat of hoor ik alleen je vriendin? ja we zien dat je gelukkig bent, jammer alleen dat het met haar is etc etc
Ik heb ze ondertussen ongeveer 8 maanden niet gezien of gesproken maar de klachten blijven maar komen. Zelfs toen ik voor zijn moeders 60e verjaardag een grote taart had gemaakt kon ze 2 weken erna opbellen om over mij te klagen. Alle acties die ik heb geprobeerd om vrede en acceptatie te creeren zijn met vreselijke jaloezie van hun kant weggeschoven. Ik ben zelfs de laatste paar maanden niet eens meer uitgenodigd op familie uitjes en etentjes. Maar IK wordt ervan beschuldigd hun niet te accepteren.
Volgende maand gaan we met de hele familie praten. Ik kan er al tijden niet van slapen. Mijn vriend ook niet. Hij heeft mij al verteld 100% achter mij te staan en altijd voor mij te kiezen. Maar ik wil dat iedereen gewoon normaal en leuk met elkaar om kan gaan. Uiteindelijk gaat dit toch om zijn geluk? En ik wil dat alle vrouwen in zijn leven het beste voor hem willen...hij gaat hieraan kapot en dat hebben ze gewoon niet door.
Hebben jullie tips voor mij hoe ik het beste met deze situatie om kan gaan en wat ik kan zeggen tijdens de confrontatie van volgende maand?
hallo, kom hier vooral voor advies