abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112607952
Hallo allemaal,

Ik heb wat advies nodig over een situatie waar ik helaas in zit op dit moment.

Ik heb de man van mijn dromen ontmoet ongeveer 2 jaar geleden. Hij is geweldig en vanaf het moment dat we elkaar kennen gaat alles gewoon geweldig. Wij hebben nooit ruzie of onenigheden. Mijn familie is helemaal weg van hem, mijn vrienden en onze gezamelijke vrienden zijn weg van hem...kortom alles klopt.

Nou ja alles.... alleen zijn familie veroorzaken een probleem.

Na ongeveer 10 maanden verkering te hebben begon de ellende. Zijn moeder en zus hadden een soort interventie geplanned voor mijn vriend en hebben hem toen van alles verteld wat er wel niet goed was aan mij en hoe hij werd onderdrukt en dat ik onbeschoft ben en respectloos, omdat ik niet tijdens een diner al mijn eten had opgekregen. Het ging allemaal te snel volgens hun, ik gebruikte hem, ik dwong hem om dingen te doen die hij helemaal niet wilde doen etc etc.

Na 2 uur lang te hebben uitgelegd dat alles in het land der fabelen behoorde ging hij weg en kreeg ik alles te horen. Mijn oren klapperde!!! Zo boos was ik! Ik heb direct zijn moeder gebeld en haar geconfronteerd hiermee. Zij had toen toegegeven dat het niet slim was om het zo aan te passen en heeft haar verontschuldigingen aangeboden die ik natuurlijk accepteerde. Voor mij was het boek toen gesloten, helaas was dat niet het einde voor haar.

Met Sinterklaas kreeg ik van alles naar mijn hoofd geslingerd. Dat ik onbeschoft was, dat ik rare dieeten deed, dat ik mezelf niet goed verzorgde, dat ik mijn vriend onder de duim hield, ik moest ze wat vaker uitnodigen om te komen eten. Mijn vriend kreeg te horen dat hij niet alleen maar een persoon in zijn leven aandacht moest geven. Dat ze het niet leuk vonden dat hij niet meer advies aan hun vroegen. Dat hij goed aan zijn eigen hobbies en vrienden moest denken etc etc. Zulke jaloerse rot opmerkingen gewoon! Ik voelde me echt zo ontzettend voor schut gezet. En vond ook dat de intellegentie van mijn vriend werd onderschat. Waarom zou hij met iemand zijn die een soort toverspreuk op hem zou zetten? Hij doet waar hij zelf zin in heeft en ik heb daar echt geen invloed op.

Ik wilde het toen laten rusten, maar sindsdien is het van kwaad tot erger gegaan. Ja ze was tijdens het bezoek stil, dus het laat zien dat ze niet geinteresseerd is in onze familie. Ik vroeg haar hoe het was op het werk, en ze vroeg het niet terug aan mij. Ze liet mij niet eerst binnen gaan bij een restaurant. Ben jij het die nu praat of hoor ik alleen je vriendin? ja we zien dat je gelukkig bent, jammer alleen dat het met haar is etc etc

Ik heb ze ondertussen ongeveer 8 maanden niet gezien of gesproken maar de klachten blijven maar komen. Zelfs toen ik voor zijn moeders 60e verjaardag een grote taart had gemaakt kon ze 2 weken erna opbellen om over mij te klagen. Alle acties die ik heb geprobeerd om vrede en acceptatie te creeren zijn met vreselijke jaloezie van hun kant weggeschoven. Ik ben zelfs de laatste paar maanden niet eens meer uitgenodigd op familie uitjes en etentjes. Maar IK wordt ervan beschuldigd hun niet te accepteren.

Volgende maand gaan we met de hele familie praten. Ik kan er al tijden niet van slapen. Mijn vriend ook niet. Hij heeft mij al verteld 100% achter mij te staan en altijd voor mij te kiezen. Maar ik wil dat iedereen gewoon normaal en leuk met elkaar om kan gaan. Uiteindelijk gaat dit toch om zijn geluk? En ik wil dat alle vrouwen in zijn leven het beste voor hem willen...hij gaat hieraan kapot en dat hebben ze gewoon niet door.

Hebben jullie tips voor mij hoe ik het beste met deze situatie om kan gaan en wat ik kan zeggen tijdens de confrontatie van volgende maand?
hallo, kom hier vooral voor advies
  vrijdag 8 juni 2012 @ 12:26:10 #2
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_112608059
Maak het goed met ze, erken dat je fouten hebt gemaakt!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 8 juni 2012 @ 12:26:30 #3
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_112608072
Ik heb 1 ding geleerd in de jaren: verhuis of blijf zo ver mogelijk weg van dat soort families. Verbreek het contact tot 1x per jaar.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_112608349
@Maanvis...erken dat ik fouten heb gemaakt?

Welke fouten? Sinds wanneer is het een godszonde om niet je bord leeg te eten?
pi_112608366
gewoon zelf aardig blijven en laat hun maar zeuren
ze zeuren tegen je lief en niet tegen jou lees ik?
nou prima laat hem gewoon elke keer het zelfde mantra opdreunen (ik hou van haar, het is mijn keus en ik wil niet dat je zo over haar praat anders ga ik nu weg (en dan ook weg gaan) en laat ze verder in hun sop gaar koken
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  vrijdag 8 juni 2012 @ 12:33:28 #6
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_112608386
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 12:32 schreef Royalchic het volgende:
@Maanvis...erken dat ik fouten heb gemaakt?

Welke fouten? Sinds wanneer is het een godszonde om niet je bord leeg te eten?
het is onbeleefd, als jij daar gewoon sorry voor zegt dan hebben zij ook zoiets van 'hey die meid is goed' :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 8 juni 2012 @ 12:35:55 #7
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112608483
Ik zou die taart in haar gezicht hebben geduwd.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Moderator vrijdag 8 juni 2012 @ 12:38:25 #8
5428 crew  miss_sly
pi_112608591
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 12:33 schreef Maanvis het volgende:

[..]

het is onbeleefd, als jij daar gewoon sorry voor zegt dan hebben zij ook zoiets van 'hey die meid is goed' :)
Is het onbeleefd om je bord niet leeg te eten? Dat is voor het eerst dat ik dat hoor.

Ik zou in ieder geval tijdens het gesprek proberen om dingen bij jezelf te houden. Dus dingen zeggen als "ik vind" en "ik voel" etc. Geen beschuldigingen, dat werkt vrijwel altijd negatief.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_112608710
quote:

[..]

Ik heb eerlijk gezegd niet het idee dat dat nou het hele probleem is. Dat is inmiddels ook al meer dan een jaar geleden als ik het goed begrijp en daarna is het alleen van kwaad tot erger gegaan.

En sowieso, mag je schoondochter zich na 10 maanden nog niet zo vrij voelen om haar eten niet op te eten als ze vol zit? Bij een eerste ontmoeting kan ik me voorstellen dat je het misschien nog onbeleefd zou vinden
  vrijdag 8 juni 2012 @ 12:42:13 #10
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_112608756
quote:

[..]

:') Daar maanden na dato nog je excuses voor aanbieden. :')
Gourmetten of steengrillen?
pi_112608800
quote:

[..]

:') en daarmee is alles opgelost?
Als men daar al over valt dan is de basis sowieso al niet in orde. Volgens mij kan je maar 1 ding doen en dat is in het komende gesprek alles open en eerlijk bespreken en op tafel gooien en proberen er een streep onder te zetten. Willen ze niet op normale voet verder gaan dan het contact verbreken. Vooral je vriend niet betrekken in de keus om te breken want die voelt zich misschien onbewust tussen zijn familie en jou instaan en moet zijn eigen keuze maken hoe hij verder wil
pi_112608941
Hahaha als ik dit lees zou ik denken dat je in de familie zit waar ik in heb gezeten, herken het helemaal, wat ik deed was ze compleet negeren, ik kwam niet meer langs, als mijn man op verjaardag ging kocht ik alleen het cadeau en stuurde manlief erheen.

Na het overlijden van mijn man escaleerde het helemaal met de familie en nu zijn mijn dochter en ik verhuisd en hebben we helemaal niets meer met ze van doen.
Het enige wat ze nu 'gewonnen' hebben is dat ze het kind van hun zoon/broer/oom niet meer zien, zijn ze vast super trots op.
pi_112609018
quote:
Ze liet mij niet eerst binnen gaan bij een restaurant
:? Wtf is dit nou weer
pi_112609109
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 12:47 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Mja die snap ik ook niet :?
  vrijdag 8 juni 2012 @ 12:50:03 #15
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_112609112
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 12:26 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik heb 1 ding geleerd in de jaren: verhuis of blijf zo ver mogelijk weg van dat soort families. Verbreek het contact tot 1x per jaar.
Mee eens.

Het punt is namelijk ook niet dat zij haar eten niet opat, maar dit zijn mensen die constant zullen zoeken naar 'fouten' van anderen om daarover te gaan zeuren en ermee te treiteren als een soort zelfbevrediging.
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
pi_112609118
quote:

[..]

Yep precies wat ik dacht toen ik het hoorde. Ik dacht echt bij mezelf huh,,,waar haalt dat mens het toch vandaan?
  vrijdag 8 juni 2012 @ 12:52:17 #17
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_112609201
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 12:50 schreef Royalchic het volgende:

[..]

Yep precies wat ik dacht toen ik het hoorde. Ik dacht echt bij mezelf huh,,,waar haalt dat mens het toch vandaan?
Lijkt me zo'n typische familie die altijd over alles lopen te zeiken.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_112609241
quote:

[..]

Dat verwijt kreeg ze naar haar hoofd van schoonmoeder ;)
  vrijdag 8 juni 2012 @ 12:53:35 #19
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112609255
Waarschijnlijk zal er nooit een vrouw goed genoeg zijn voor zoon-/broerlief.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 8 juni 2012 @ 12:54:56 #20
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_112609310
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 12:52 schreef Id_do_her het volgende:
Lijkt me zo'n typische familie die altijd over alles lopen te zeiken.
Ja, en die een orgasme krijgen als door hun toedoen en machtsspelletjes dingen escaleren.
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
  vrijdag 8 juni 2012 @ 12:55:22 #21
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_112609323
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 12:54 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Ja, en die een orgasme krijgen als door hun toedoen en machtsspelletjes dingen escaleren.
Erg herkenbaar, gewoon negeren dat soort tuig.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_112609343
Als je zo'n schoonfamilie hebt zal je vriend ook wel niet veel soeps zijn, genetica wint altijd.
pi_112609358
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 12:53 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Dat verwijt kreeg ze naar haar hoofd van schoonmoeder ;)
Oh :@
pi_112609375
Kapot laten vallen dat soort mensen.
Blijf tijdens De Confrontatie rustig anders hebben zij hun "zie je wel"-momentje.
Tijdens dat gesprek moet je hun op de man af vragen wat hun probleem met jou is. Zullen ze vast wel weer met die slappe smoesjes van hun aankomen maar die moet je dan direct van tafel vegen.
verder vraag ik me af hoe ze kunnen weten dat jij je vriend onder de duim houdt, zendertjes in je huis geplaatst misschien?
  vrijdag 8 juni 2012 @ 13:01:28 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112609553
Dom dom dom van ze ook, als ze zo snel mogelijk van je af wilden dan zouden ze iig niet hun zoon/broer telkens over je moeten aanvallen.... ze begrijpen nog steeds niet hoe het werkt kennelijk.

Dom volk, zo ver mogelijk van wegblijven en laat je verkering het maar zien te redden met het gezeik van z'n moeder en zus, jouw probleem niet, moet je je probleem ook niet van maken.

Desnoods niet meer meegaan, niet meer uitnodigen, het is immers duidelijk dat ze je liever niet dan wel zien, het zou echter wel slim zijn dat ze zich bedenken dat ze dan ook niet uitgenodigd worden als ze er wellicht wel graag willen zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')