quote:Op donderdag 7 juni 2012 21:37 schreef Juud79 het volgende:
Hier altijd kind in bed gehad, strak tegen mij aan. Ze heeft altijd geslapen, half slapend drinken en weer meteen verder tukken, nooit wakker, kletsen of spoken.
Ik denk dat het komt omdat ze warm tegen mij aan lag en wist dat ik er altijd was, ze kon me ruiken en hoefde niet wakker te worden om me te zoeken.
Na 11 maanden ging ze doorslapen dus, van de ene op de andere dag, niets aan gedaan, gewoon vanzelf.
Eerder sliep ze wel eens een of twee nachten door, maar dat stopte dan weer, toen was ze er blijkbaar nog niet aan toe. Lientje heeft ook altijd twee of drie keer per nacht gedronken, maar ik werd er na een maand of drie zelden meer wakker van, of in ieder geval niet langer dan 5 sec.
Dus het gaat vast over, maar ik geloof niet zo in zelf in slaap laten vallen, proberen langer te laten slapen e.d. ik denk namelijk dat een kleine baby daarin 's nachts niet echt te sturen is en dat dat je uiteindelijk gewoon ook heel veel energie kost.
quote:Op donderdag 7 juni 2012 21:43 schreef Morretje het volgende:
Juud, jouw situatie klinkt al als een hele fijne! Isabel ging doorslapen met 4 maanden, ging dus op haar eigen kamer, en kapte met doorslapen toen ze 7 maanden was. We zijn daarna opnieuw gaan co-sleepen, omdat ze idd niet meer alleen kon slapen.
Ik denk wel dat het 'leren' in slaap vallen, niet per se iets onnatuurlijks is. Het enige wat een mini moet leren begrijpen is dat je er nog steeds bent als ze je niet zien.
Dat was hier al een 'issue' toen ik haar met 3 maanden boven overdag liet slapen. Daarvoor sliep ze beneden, maar toen ging ik merken dat ze onrustig werd van alles wat ik beneden deed. Ook toen moest ik eerst naast haar zitten, anders viel ze niet in slaap. Voeden deed ik beneden, dus onderweg werd ze dan weer wakker.
Plus, dat als je binnen je gezin allemaal vindt, dat het geen probleem is zoals het nu gaat, je er ook niets aan hoeft te veranderen.. Maar als er iemand structureel niet aan z'n slaap toekomt. Ik slaap niet als er gedronken wordt bijv.
quote:Op donderdag 7 juni 2012 21:44 schreef octopussy het volgende:
Misschien een rare gedachte, maar kan de nabijheid juist niet ook meespelen in het vaak willen drinken? Je bent al moeder dan natuurlijk ook altijd 'beschikbaar' en het schijnt dat beebjes de aanwezigheid van moederlief (en dus melk) kunnen ruiken. Tel daarbij op dat de baby sneller wakker wordt door geluiden van de ouders en de mama ook lichter slaapt door aanwezigheid van een kleine gnorf naast haar.
quote:Op donderdag 7 juni 2012 21:47 schreef Juud79 het volgende:
Octo, ja!
Dat heb ik ook altijd gedacht, vooral tot een maand of 6/7 werd ze wel eens wakker van gesnurk (manlief snurkt hard) en soms van aanraking van een van ons.
De laatste maanden niet, dan lag ze helemaal in coma en stoorde zich nergens aan.
Ik geloof zeker dat ze telkens hun mama en melk ruiken en dan instinctief weer even willen aanhappen.
quote:Op donderdag 7 juni 2012 21:48 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Zit best wat in, S heeft vaker trek als ze bij me ligt of als ze me ruikt (als m'n vriend dr verschoont en ik aai even over dr gezichtje ofzo)
Als ze heel onrustig is en net gedronken heeft, neemt m'n vriend haar even over en dan is die 'trek' en het onrustige ook weg.
Maar hoe lig je dan? Veilig liggen we wel trouwens, met dit warme weer kan ik mijn dekbed rustig maar tot mijn middel hebben liggen, maar ik lig dan op mijn zij, met mijn onderste arm boven zijn hoofdje langs. En dan lig ik dus eigenlijk met een opgetrokken schouder. Voor even tijdens een voeding is dat niet zo erg, maar om een paar uur te slapen...quote:Op vrijdag 8 juni 2012 00:16 schreef WupWup het volgende:
Bleie, ik zou je willen adviseren om te zorgen dat je wel prettig en veilig in slaap kunt vallen tijdens het voeden. Ik heb zelf in de beginperiode gemerkt dat dat zoveel slaap oplevert. Regelmatig had ik 's ochtends zelfs geen flauw idee of en hoe vaak ik gevoed had die nacht. Ik hoefde er namelijk niet meer helemaal wakker voor te worden of te blijven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |