abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112545349
Hoi,

Een tijdje terug heb ik (op klaarlichte dag) met de fiets een kleine aanrijding gehad met een auto. Het stelde niet veel voor, maar de auto heeft een kras opgelopen. Mijn fiets is 100% intact, dus dat zegt genoeg over hoe heftig de botsing was.

De eigenaar auto kwam (rechts voor mij) uit een uitritconstructie en had mij voorrang moeten verlenen. Dat deed hij niet, ik kon ik niet op tijd meer remmen en reed ik tegen hem aan.

De automobilist daarentegen blijft stellig beweren dat hij geparkeerd stond (op een parkeerplaats links van mij, tegenover de uitrit dus) zo'n 4 meter verwijderd van de rechter kant van de weg waar ik reed, en dat ik zomaar uit het niet tegen hem aan reed. Niet een erg plausibel verhaal dus, als u het nog kunt volgen.

Hij weet waarschijnlijk zelf donders goed dat zijn verhaal niet waar is, maar dit is wel zeker weten waar hij mee naar zijn verzekeraar gaat.

Het probleem wat ik nu eigenlijk heb is;
Ik zit nu met een ingevuld schadeformulier en weet zeker dat hij fout zat, maar ben er dus achter gekomen dat ik helemaal niet WA verzekerd ben. Erg stompzinnig inderdaad, heb wel een rechtsbijstandverzekering daarentegen.

Ik heb dus geen enkel idee wat ik met dat schadeformulier aan moet.

Moet ik dat formulier naar zijn verzekeraaar sturen? Moet ik wachten tot er een schade claim komt van zijn verzekeraar en dan actie ondernemen?

Heeft iemand een idee?

[ Bericht 0% gewijzigd door gj3 op 06-06-2012 23:02:19 ]
  woensdag 6 juni 2012 @ 22:42:33 #2
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_112545507
Hoe staat de situatie op het schadeformulier beschreven?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_112545639
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 22:42 schreef ElisaB het volgende:
Hoe staat de situatie op het schadeformulier beschreven?
Dat.

En waar is die auto beschadigd? Als hij voor jou van rechts kwam, zal die beschadiging ergens links zitten.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_112545663
Hij heeft aangevinkt dat hij geparkeerd stond, zijn schets ken ik niet, dat heeft hij thuis ingevuld.
Bij mij doet het er niet zo toe totdat ik weet waar ik het naartoe moet sturen.
  PR/Manusje van alles woensdag 6 juni 2012 @ 22:45:09 #5
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_112545696
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 22:44 schreef gj3 het volgende:
Hij heeft aangevinkt dat hij geparkeerd stond, zijn schets ken ik niet, dat heeft hij thuis ingevuld.
Bij mij doet het er niet zo toe totdat ik weet waar ik het naartoe moet sturen.
dan neem ik aan dat jij dat niet ondertekend hebt?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_112545704
Kras zit achter zijn linker achterwiel
pi_112545746
Ik heb het wel ondertekend, politie was er wel bij maar niet officieel.
  PR/Manusje van alles woensdag 6 juni 2012 @ 22:47:08 #8
Toezicht is gezond!
pi_112545842
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 22:45 schreef gj3 het volgende:
Als je weet dat het niet de waarheid is... Waarom teken je daar dan wel voor? :X
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
pi_112545937
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 22:45 schreef gj3 het volgende:
|:(
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_112545968
Omdat dat van de agent moest (die redelijk aan mijn kant stond), die wist dat ik het er niet mee eens was, dus ik neem aan dat die handtekening niet per defenitie inhoud dat ik het er mee eens ben?
  PR/Manusje van alles woensdag 6 juni 2012 @ 22:49:23 #11
Toezicht is gezond!
pi_112546012
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 22:48 schreef gj3 het volgende:
Omdat dat van de agent moest (die redelijk aan mijn kant stond), die wist dat ik het er niet mee eens was, dus ik neem aan dat die handtekening niet per defenitie inhoud dat ik het er mee eens ben?
Wat zei die agent toen jij zei dat het niet klopte?
pi_112546093
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 22:49 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Wat zei die agent toen jij zei dat het niet klopte?
Ze spraken geen oordeel uit ofzo. Was meer van "vul de voorkant hier in onderteken het, vul de achterkant thuis in en prettige dag nog"
  PR/Manusje van alles woensdag 6 juni 2012 @ 22:51:43 #13
Toezicht is gezond!
pi_112546174
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 22:50 schreef gj3 het volgende:

[..]

Ze spraken geen oordeel uit ofzo. Was meer van "vul de voorkant hier in onderteken het, vul de achterkant thuis in en prettige dag nog"
Ik hoop dat je wat spaargeld hebt ;(
pi_112546177
en "vul op de achterkant in dat er geen politie bij was".
  PR/Manusje van alles woensdag 6 juni 2012 @ 22:52:31 #15
Toezicht is gezond!
pi_112546227
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 22:51 schreef gj3 het volgende:
en "vul op de achterkant in dat er geen politie bij was".
WAT :')
pi_112546279
Bovenaan een schadeformulier staat LETTERLIJK:

Europees Het invullen en ondertekenen van het schadeformulier betekent niet dat 1 van de parijen bij voorbaar schuld bekend
pi_112546343
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juni 2012 22:52 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

WAT :')
Tja, maar ik weet vrij zeker dat dat in mijn voordeel werkt, de agent gaf me nog net geen knipoog
pi_112546374
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 22:53 schreef gj3 het volgende:
Bovenaan een schadeformulier staat LETTERLIJK:

Europees Het invullen en ondertekenen van het schadeformulier betekent niet dat 1 van de parijen bij voorbaar schuld bekend
Ok, niet helemaal letterlijk, maar wel ongeveer
pi_112546465
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 22:54 schreef gj3 het volgende:

[..]

Ok, niet helemaal letterlijk, maar wel ongeveer
Ik bedoel dus:
"Het invullen en ondertekenen van het Europees schadeformulier betekent niet dat 1 van de partijen bij voorbaat schuld bekend."
pi_112546586
Maar mijn vraag was ook niet echt of de handtekening iets waard is, maar wat ik met mijn formulier aanmoet..
pi_112546828
Dat heb je mooi gedaan, nu mag je zijn nieuwe lak betalen.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_112546934
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juni 2012 23:00 schreef Quir het volgende:
Dat heb je mooi gedaan, nu mag je zijn nieuwe lak betalen.
Ok, aan dit soort reacties heb ik echt niks.
pi_112547374
Hij heeft wel gelijk. Hoe kan je zo dom zijn? Waar teken je anders voor? Voor de lol? Je tekent als je het ermee eens bent.
pi_112547494
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 23:07 schreef stoeltafel het volgende:
Hij heeft wel gelijk. Hoe kan je zo dom zijn? Waar teken je anders voor? Voor de lol? Je tekent als je het ermee eens bent.
Tsjongejonge, ik post net dat BOVENAAN het formulier staat dat je door te tekenen NIET per definitie schuld bekent.
  woensdag 6 juni 2012 @ 23:10:58 #25
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_112547625
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 23:09 schreef gj3 het volgende:

[..]

Tsjongejonge, ik post net dat BOVENAAN het formulier staat dat je door te tekenen NIET per definitie schuld bekent.
Het probleem is dat jij nu niets meer in te brengen heb. Je moet het zien dat je de zaak overgedragen hebt aan de verzekering van de tegenpartij :).
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')