abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 13 juni 2012 @ 23:31:07 #126
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112867938
die houding :D
pi_112874665
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 19:51 schreef SiGNe het volgende:
Vandaag nieuwe foto's van Jirō gekregen *O*
Jirō is de lichtste van het stel.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Zucht O+ zo lief! Ik wil ook nog een kitten erbij maar het mag niet van mijn vriend ;(
ROAR!!!!
pi_112874887
ik wil wel 10 kittens erbij, maar het mag niet van mijn rationele ik :D
  Moderator donderdag 14 juni 2012 @ 08:58:59 #129
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_112875003
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 19:51 schreef SiGNe het volgende:
Vandaag nieuwe foto's van Jirō gekregen *O*
Jirō is de lichtste van het stel.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ahhh O+

quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 08:51 schreef computergirl het volgende:
ik wil wel 10 kittens erbij, maar het mag niet van mijn rationele ik :D
Ik zou ook in de toekomst nog wel een kat erbij willen maar dat is voorlopig even niet. Ik denk wel dat het weer een Maine Coon zou worden dan, liefst een black tabby en een poly. Ah ja, dromen O+
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_112875095
shiva lijkt op onze Samba

  Moderator donderdag 14 juni 2012 @ 09:14:02 #131
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_112875282
Wat een mooi rank katje!
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_112875458
ze is ook pas een maand of 8, maar ze is inderdaad wel veel fijner gebrouwd als de andere van 10 maanden
  donderdag 14 juni 2012 @ 10:37:13 #133
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_112877308
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 08:37 schreef -o0tijgertjuh0o- het volgende:

[..]

Zucht O+ zo lief! Ik wil ook nog een kitten erbij maar het mag niet van mijn vriend ;(
Ik zou er het liefst ook nog wel eentje bij willen zodat de katten elkaar ook nog hebben om mee te spelen en te slapen maar ik heb er niet genoeg ruimte voor helaas.
Dus dan maar 1 die extra verwend wordt met drinkfonteinen, krabpalen en premium-voer (Smilla kitten, qua kwaliteit net zo goed als de bekende topmerken alleen een stuk goedkoper omdat je niet voor de naam hoeft te betalen)
pi_112879530
Al die langharigen en kittens... O+

Had hier in een topic gelezen over matatabi stokjes, die kende ik nog niet maar gister kwamen ze binnen. Alle drie vonden ze het wel wat, ook de gedroogde blaadjes vielen in de smaak, maar vooral Dew ging er mee aan 't gooien en op bijten enzo :Y)

pi_112880326
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 11:41 schreef Holyme het volgende:
Al die langharigen en kittens... O+

Had hier in een topic gelezen over matatabi stokjes, die kende ik nog niet maar gister kwamen ze binnen. Alle drie vonden ze het wel wat, ook de gedroogde blaadjes vielen in de smaak, maar vooral Dew ging er mee aan 't gooien en op bijten enzo :Y)

[ afbeelding ]
Mijn kat ging gigantisch kwijlen van die stokjes, er lag gewoon echt een plasje kwijl op de grond _O- nu is het effect wat minder omdat het stokje al wat ouder is, maar de eerste dag was het echt dikke pret
pi_112880847
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 11:58 schreef Sharana_LV het volgende:

[..]

Mijn kat ging gigantisch kwijlen van die stokjes, er lag gewoon echt een plasje kwijl op de grond _O- nu is het effect wat minder omdat het stokje al wat ouder is, maar de eerste dag was het echt dikke pret
Haha :D Dat viel hier dan nog wel mee gelukkig, ze reageerden allemaal maar ook vrij kort in verhouding met valeriaan en catnip. Maar goed, bij die dingen duurde 't ook 'n tijdje voor ze er echt helemaal los mee gingen, dus wie weet...zal vast een dweil klaarleggen!
pi_112880949
Mijn katten gaan snauwen tegen elkaar als dat stokje tevoorschijn komt :/ ze willen het allemaal tegelijk hebben haha! Maar om het effect te houden mogen ze het maar 5 minuten per dag hebben ofzo?
  donderdag 14 juni 2012 @ 12:26:55 #138
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_112881424
Julius nog een keertje, volgende week wordt hij 20, maar gisteren moest hij weer naar de dierenarts omdat zijn niesziekte niet met 1 antibiotica-kuur meer wegwil. 's Middags was het lekker weer, dus kon hij zich in het zonnetje gaan warmen, met zijn verstopte neus.



Aangezien ik van een 8MP naar een 16MP camera ben gegaan, nu maar even geschaald naar 640x480, de volledige resolutie wordt wat veel.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  donderdag 14 juni 2012 @ 14:16:00 #139
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_112885861
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 11:58 schreef Sharana_LV het volgende:

[..]

Mijn kat ging gigantisch kwijlen van die stokjes, er lag gewoon echt een plasje kwijl op de grond _O- nu is het effect wat minder omdat het stokje al wat ouder is, maar de eerste dag was het echt dikke pret
Die stokjes deden het bij Morgan ook erg goed, op catnip/valeriaan reageerde ie niet maar die stokjes zat ie altijd flink op te kauwen en aan te likken, als ie ermee klaar was was dat stokje echt kletsnat. :9~
Ook goed voor de tanden trouwens, dat kauwen op zo'n stokje, goed tegen tandsteen.

quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:26 schreef mvdejong het volgende:
Julius nog een keertje, volgende week wordt hij 20, maar gisteren moest hij weer naar de dierenarts omdat zijn niesziekte niet met 1 antibiotica-kuur meer wegwil. 's Middags was het lekker weer, dus kon hij zich in het zonnetje gaan warmen, met zijn verstopte neus.

[ afbeelding ]

Aangezien ik van een 8MP naar een 16MP camera ben gegaan, nu maar even geschaald naar 640x480, de volledige resolutie wordt wat veel.
Toch nog wel een mooie burmees, al zitten z'n sinussen onder z'n ogen ook flink vol denk ik.
Ik gok dat ie normaal een wat vollere blik heeft.
20 jaar is trouwens best oud voor een raskat eigenlijk.
M'n ouders hebben ook burmezen en een burmilla maar die hebben tot nu toe best veel dierenarts bezoekjes gehad met ze.
2 burmezen zijn al overleden, een na een half jaar aan FIP en een na 6,5jaar na FIP en de burmilla heeft ook al diverse operaties achter de rug en is nu hartstikke mager, is nu 7.

Ze hebben nu ook een burmees die tot nu toe wel nog heel gezond is gelukkig maar die is weer hartstikke scheel 8)7
Dat zou overigens te verhelpen zijn door elk half jaar botox in de oogspieren te spuiten maar dat doe je zo'n beestje ook niet aan.
pi_112887007
Waar kun je die stokjes krijgen? (niet dat ik een kwijlende kat hoef, dat doet die Rooie al als je hem lekker onder z'n kinnetje aan het krabben bent...)
  donderdag 14 juni 2012 @ 14:53:39 #141
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_112887337
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 14:16 schreef SiGNe het volgende:
Toch nog wel een mooie burmees, al zitten z'n sinussen onder z'n ogen ook flink vol denk ik.
Ik gok dat ie normaal een wat vollere blik heeft.
20 jaar is trouwens best oud voor een raskat eigenlijk.
Hij is altijd prachtig geweest, de fokker zag aanvankelijk zakken met geld als dekkater ... en toen bleek er een knikje in zijn staartpunt te zitten, een erfenis van het Siamezen-afstamming. Toen mocht hij zijn broertje achterna, die was vanwege een verkeerde kleurverdeling al als huisdier geplaatst.

Wat zijn blik betreft, hij zit hier te suffen in de warmte, en recht tegen de zon in te kijken. Ik heb nog wat foto's van hem staan op mijn web-ruimte bij mijn provider (niet echt een nette website, een dump van plaatjes met een handmatig bijgehouden index).

Caesar is 17,5 geworden, Burmezen hebben gelukkig niets in hun ras-standaard wat een slechte gezondheid "afdwingt". Toch hoorde ik juist gisteren van de DA dat doorfokken er toe heeft geleid dat ze nu regelmatig Burmezen tegenkomt die al op 6 jaar nier-problemen krijgen, bij mijn jongens begon dat pas rond 13 jaar, en dat is vrij normaal. Verder kregen ze vanaf die tijd allebei overactieve schildklieren, Julius staat ondertussen op 3 pilletjes Felimazole 5 mg per dag (afhankelijk van de bijsluiter is dat het maximum, of mag 4 pilletjes nog; je moet niet gaan opzoeken wat 6 pilletjes doen met een kat).

Een ander ouderdoms-problemen bij Julius is een volkomen versleten ruggegraat (je ziet op de roentgen-foto allemaal vergroeide randjes aan de wervels zitten) met mogelijk een beklemde zenuw, dat betekent verminderde controle over zijn achterhand, en pijn, dus hij staat nu ook op een maal Onsior 6 mg per dag. Dat is de pijnstiller met de minste belasting voor de nieren, hoewel niet volledig onschadelijk, maar liever iets eerder dood aan nierfalen, dan een langere tijd met teveel pijn.

Verder is hij grotendeels doof, hij lijkt alleen in een smalle band in de hoge tonen nog wat te horen. En hij heeft beginnende staar, maar dat ontwikkelt zich al een paar jaar niet verder, dus durf ik hem in onze rustige buurt rond te laten lopen.

Hij is met ca. 4 kg nu een paar onsjes zwaarder dan de rest van zijn leven, dat geeft een buffertje als hij problemen krijgt, onlangs hebben we daarom besloten het nodige gebitsonderhoud toch maar eens te doen (meneer is zelfs voor een kat moeilijk met verdovingen), dat ging aardig. Maar ja, al met al heb ik de afgelopen 2 maanden ergens rond de EUR 800 gestoken in de instandhouding van dit fossiel (ik heb al voorgesteld een kamertje in de praktijk van de DA te huren). Zolang hij nog plezier in het leven heeft, is dat voor mij geen probleem.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_112888121
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 23:28 schreef marleneke1980 het volgende:
[ afbeelding ]
Sneezy, onze 1 jarige poes.

[ afbeelding ]
Shyva onze 2 jarige poes.
Ik heb ook zo'n grijze gehad die zat in de avond altijd op mijn shirt te zabberen. O+
Ура для россии
  donderdag 14 juni 2012 @ 15:56:07 #143
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_112889826
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 14:44 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Waar kun je die stokjes krijgen? (niet dat ik een kwijlende kat hoef, dat doet die Rooie al als je hem lekker onder z'n kinnetje aan het krabben bent...)
Ik kocht ze bij de plaatselijke dierenwinkel (Zeist, Steynlaan), die is verder niet aangesloten bij een organisatie.
Misschien hebben ze het bij Pet's Place ook wel, op Zooplus kon ik het niet vinden.
  donderdag 14 juni 2012 @ 16:05:58 #144
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_112890299
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 14:53 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Hij is altijd prachtig geweest, de fokker zag aanvankelijk zakken met geld als dekkater ... en toen bleek er een knikje in zijn staartpunt te zitten, een erfenis van het Siamezen-afstamming. Toen mocht hij zijn broertje achterna, die was vanwege een verkeerde kleurverdeling al als huisdier geplaatst.

Wat zijn blik betreft, hij zit hier te suffen in de warmte, en recht tegen de zon in te kijken. Ik heb nog wat foto's van hem staan op mijn web-ruimte bij mijn provider (niet echt een nette website, een dump van plaatjes met een handmatig bijgehouden index).

Caesar is 17,5 geworden, Burmezen hebben gelukkig niets in hun ras-standaard wat een slechte gezondheid "afdwingt". Toch hoorde ik juist gisteren van de DA dat doorfokken er toe heeft geleid dat ze nu regelmatig Burmezen tegenkomt die al op 6 jaar nier-problemen krijgen, bij mijn jongens begon dat pas rond 13 jaar, en dat is vrij normaal. Verder kregen ze vanaf die tijd allebei overactieve schildklieren, Julius staat ondertussen op 3 pilletjes Felimazole 5 mg per dag (afhankelijk van de bijsluiter is dat het maximum, of mag 4 pilletjes nog; je moet niet gaan opzoeken wat 6 pilletjes doen met een kat).

Een ander ouderdoms-problemen bij Julius is een volkomen versleten ruggegraat (je ziet op de roentgen-foto allemaal vergroeide randjes aan de wervels zitten) met mogelijk een beklemde zenuw, dat betekent verminderde controle over zijn achterhand, en pijn, dus hij staat nu ook op een maal Onsior 6 mg per dag. Dat is de pijnstiller met de minste belasting voor de nieren, hoewel niet volledig onschadelijk, maar liever iets eerder dood aan nierfalen, dan een langere tijd met teveel pijn.

Verder is hij grotendeels doof, hij lijkt alleen in een smalle band in de hoge tonen nog wat te horen. En hij heeft beginnende staar, maar dat ontwikkelt zich al een paar jaar niet verder, dus durf ik hem in onze rustige buurt rond te laten lopen.

Hij is met ca. 4 kg nu een paar onsjes zwaarder dan de rest van zijn leven, dat geeft een buffertje als hij problemen krijgt, onlangs hebben we daarom besloten het nodige gebitsonderhoud toch maar eens te doen (meneer is zelfs voor een kat moeilijk met verdovingen), dat ging aardig. Maar ja, al met al heb ik de afgelopen 2 maanden ergens rond de EUR 800 gestoken in de instandhouding van dit fossiel (ik heb al voorgesteld een kamertje in de praktijk van de DA te huren). Zolang hij nog plezier in het leven heeft, is dat voor mij geen probleem.
Die Burmilla van m'n ouders heeft ook nog aan wedstrijden meegedaan en is ook 1 keer als dekkater gebruikt.
M'n ouders kregen toen ie anderhalf was als vervanging van de burmees die maar een half jaartje was geworden. Hij was een herplaatser en dankzij de fokkers van de burmees hebben m'n ouders 'm gratis gekregen.
Hier ligt ie nog met z'n inmiddels overleden "broertje" aan het zonnen:



twee seconden later:

:P

De kans op genetische ziektes is bij doorfokken natuurlijk wel groter maar Morgan, mijn Europese korthaar is ook maar anderhalf geworden, geboren met een lekkende hartklep bleek een week voor ie geuthaniseerd moest worden, pillen sloegen helaas niet meer aan.
Dat was best moeilijk maar ik ben wel blij dat ik over 5 weken een nieuw katertje krijg, Jiro.
Zijn naam is Japans en betekent tweede zoon (hij is m'n 2e eigen katertje).
  donderdag 14 juni 2012 @ 16:10:42 #145
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_112890500
Klein filmpje.... zit midden in een verhuizing dus het huis staat vol dozen. Een kattenparadijs.

Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  Moderator donderdag 14 juni 2012 @ 16:14:35 #146
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_112890656
quote:
7s.gif Op donderdag 14 juni 2012 16:10 schreef HAL9000S het volgende:
Klein filmpje.... zit midden in een verhuizing dus het huis staat vol dozen. Een kattenparadijs.

:D

Wat een leukerd! En wat een prachtige kat :o
Dozen zijn altijd een feest he? :D Dus inderdaad een feestje zo :D
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  donderdag 14 juni 2012 @ 16:19:37 #147
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_112890875
Als ze maar ergens in kunnen zitten :D
Die witte van hierboven zat het liefst in A4 dozen en die vrat ie dan van boven tot beneden helemaal op.
Naja.. vreten.. hij scheurde die doos in kleine stukjes tot er nog een randje van zo'n 2 cm hoog over was.
1 doos per maand _O-
pi_112901455
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 09:04 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
shiva lijkt op onze Samba

[ afbeelding ]
Dat lijkt ze zeker, mooie kat ook zeg, blauwe rus?
A dirty mind is a joy forever.
pi_112901520
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 15:13 schreef Woestijnvos het volgende:

[..]

Ik heb ook zo'n grijze gehad die zat in de avond altijd op mijn shirt te zabberen. O+
Wat grappig en lief he. Onze kleine grijze sabbelt bij een van onze katers, met trappelen erbij alsof het zijn moeder is en de kater vind het goed haha.
A dirty mind is a joy forever.
pi_112905768
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 20:28 schreef marleneke1980 het volgende:

[..]

Dat lijkt ze zeker, mooie kat ook zeg, blauwe rus?
We hebben dr bij een boer weggehaald, dus ik betwijfel het, ze heeft er wel veel van weg he
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')