Dat lijkt mij ook lastig, als je samen een kind hebt en je staat daar ineens zowat alleen voor.quote:Op woensdag 13 juni 2012 10:50 schreef LaLouchi het volgende:
[..]
Ja klopt. Vind mijn dochter dagelijks alleen verzorgen nog wel het ergste. Kan niet meer met hem overleggen over se opvoeding, hij vibd dat hij alleen hoeft op te voeden in zijn weekend. Ik mis zijn gezelschap, zijn raad, zijn grapjes enz. Maar de negatieve dingen mis ik dan weer niet. Het gaat met ups and downs, maar het gaat wel steeds beter.
And indeed, this too shall pass
Dat is ook heel erg moeilijk. Waar je eerst samen de beslissingen over nam (en een klankbord had indien niet "vanzelf sprekend"), moet je dit nu alleen doen. Kinderen zijn daarintegen flexibel, die buigen mee als je het zelf ook ff niet weetquote:Op woensdag 13 juni 2012 10:50 schreef LaLouchi het volgende:
[..]
Ja klopt. Vind mijn dochter dagelijks alleen verzorgen nog wel het ergste. Kan niet meer met hem overleggen over se opvoeding, hij vibd dat hij alleen hoeft op te voeden in zijn weekend. Ik mis zijn gezelschap, zijn raad, zijn grapjes enz. Maar de negatieve dingen mis ik dan weer niet. Het gaat met ups and downs, maar het gaat wel steeds beter.
And indeed, this too shall pass
Praat papa er ook over met haar? Of ziet ze hem op het moment helemaal niet?quote:Op woensdag 13 juni 2012 11:24 schreef LaLouchi het volgende:
Ja het is heel lastig. Vooral omdat ze het er heel moeilijk mee heeft, en dus erg dwars en verdrietig is soms. Ze snapt het niet, ik zelf ook niet. Probeer zo goed als ik kan om haar te helpen, met haar te praten, leuke dingen doen, enz. Gaat gelukkig ook steeds beter
Echt he. Een goede vriend zei tegen mij: "Vergeet die dame"quote:Op woensdag 13 juni 2012 10:40 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
[..]
Een breuk van een relatie (op welke manier dan ook) is voor niemand hetzelfde. Dagelijkse dingen alleen doen voor het eerst (zoals de boodschappen, koken voor jezelf, verjaardagen enz.) zijn vreselijk in de eerste maand(en).
Maar zoals Eckhart zei: "This too shall pass"
Ze ziet hem om het weekend en hij belt af en toe. Dan gaat hij leuke dingen met haar doen, maar nooit alleen met haar altijd met zijn ouders erbij. Verder praat hij er niet met haar over, omdat hij denkt dat ik erover lieg dat ze het moeilijk heeft. Dat is omdat ze het tegen hem niet durft te zeggen omdat ze dan bang is dat hij haar niet meer op wil halen. Ik zie niet in waarom ik erover.zou liegen, maargoed hij is daarvan overtuigd, en praat er dus niet met haar over. Beetje struisvogwl politiek. Maar daar heeft hij vooral mijn dochter mee, en dat is frustrerend.quote:Op woensdag 13 juni 2012 11:47 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
[..]
Praat papa er ook over met haar? Of ziet ze hem op het moment helemaal niet?
Papa zal het goed in de gaten moeten houden dat ie er ook met zijn dochter over praat. Dat hij 'alleen-tijd' met haar doorbrengt en zij zich op haar gemak voelt bij hem. Ondanks wat er gebeurd is tussen papa en mama, zij er altijd tot toe zal doen voor hen. Dat zij belangrijk is.quote:Op woensdag 13 juni 2012 12:06 schreef LaLouchi het volgende:
[..]
Ze ziet hem om het weekend en hij belt af en toe. Dan gaat hij leuke dingen met haar doen, maar nooit alleen met haar altijd met zijn ouders erbij. Verder praat hij er niet met haar over, omdat hij denkt dat ik erover lieg dat ze het moeilijk heeft. Dat is omdat ze het tegen hem niet durft te zeggen omdat ze dan bang is dat hij haar niet meer op wil halen. Ik zie niet in waarom ik erover.zou liegen, maargoed hij is daarvan overtuigd, en praat er dus niet met haar over. Beetje struisvogwl politiek. Maar daar heeft hij vooral mijn dochter mee, en dat is frustrerend.
Kan me heel goed voorstellen.quote:Op woensdag 13 juni 2012 13:27 schreef LaLouchi het volgende:
Weet ik. Komt mijn frustratie ook vandaan. Mijn ouders konden elkaars bloed wel drinken toen ze gingen schriden, heb ik.zelf ook de nodige klappen aan over gehouden. Ik weet hoe belangrijk steun van beide ouders is, hij onderschat dat. Heeft ook niet echt voor ons huwelijk gevochten. Vandaar het onbegrip.
Mijne ook, behalve dat ze gewoon lief blijft doen, zegt dat ik niks fout heb gedaan en dat alles leuk was.quote:
Heb het idee dat in mijn geval zij niet realiseert wat ze allemaal aan het doen is. Ze praat het allemaal goed door te zeggen dat haar gevoel dit zegt. Verder doet ze alsof het allemaal gewoon cool is tussen ons..quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:45 schreef SunTzu het volgende:
[..]
Mijne ook, behalve dat ze gewoon lief blijft doen, zegt dat ik niks fout heb gedaan en dat alles leuk was.
nee, maar ga dat wel doen... zie:quote:Op woensdag 13 juni 2012 09:17 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
[..]
Mindfulness al eens geprobeerd?
Dat hoeft totaal niet zweverig te zijn (kun je wel altijd maken natuurlijk), maar wellicht helpt het inzicht te geven vanuit het gevoel i.p.v. vanuit het hoofd?
quote:Op dinsdag 12 juni 2012 18:43 schreef NaRRaToR het volgende:
[..]
Ben je net als ik een pessimist en een Zwart/Wit Denker? Ik neig er persoonlijk erg naar om dingen te over analyseren en i.c.m. mijn pessimise kan dit leiden tot malen etc. Ik ga binnenkort eens kijken bij een cursus mindfullness om geestelijk wat rust te kunnen krijgen. Bij mij is het tevens voor wat meer rust te krijgen op het werk, maar ik denk dat het wel kan helpen op andere vlakken
Dan is het juist een bitch toch? Deed die van mij ook. Ik ren de hele tijd achter dr reet aan met suggesties als citytrip, hiken, zeevissen, what ever. Vervolgens dumpt ze me en mailt een week later dat ze graaaaag allemaal toffe dingen met me wil doen.quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:45 schreef SunTzu het volgende:
[..]
Mijne ook, behalve dat ze gewoon lief blijft doen, zegt dat ik niks fout heb gedaan en dat alles leuk was.
1 reactie van mij aan deze(!!!!!!!) kant... Knufffffffffquote:Op woensdag 13 juni 2012 18:09 schreef QEX het volgende:
Kan niet, ik moet nog altijd rekening houden met het feit dat er bepaalde mensen zijn die mee kunnen lezen.
Hoe dan ook; Sterkte!!quote:Op woensdag 13 juni 2012 17:54 schreef QEX het volgende:
Ik zal waarschijnlijk een tijdje niet posten, misschien krijgen sommige van jullie nog wel PM-DM van mij.
x 1 miljard en zelfde aantal
Deur staat open.quote:Op woensdag 13 juni 2012 17:54 schreef QEX het volgende:
Ik zal waarschijnlijk een tijdje niet posten, misschien krijgen sommige van jullie nog wel PM-DM van mij.
x 1 miljard en zelfde aantal
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |