En Kid Risk en Jarno: bedankt voor de info over die Stockholm cd, ik heb hem helaas zelf nog niet weten te vinden.
Coltrane
quote:De Ultra Geile Deluxe Versie. Mijn dag kan niet meer stuk.
Op 04/05/2003 (14:57) heeft u onderstaand artikel bij ons besteld:Artiest: COLTRANE, JOHN (CD )
Titel: A LOVE SURPREMEDeze bestelling is vanaf heden af te halen in onze winkel.
Gelieve dit te doen voor 22/05/2003.Met vriendelijke groet,
Plato ZWOLLE
Kerkstraat 21
8011 RV Zwolle
Ascension heb ik sinds gisteren ook. Deze cd vind ik wat moeilijk om te beluisteren. Wat vinden jullie ervan?
quote:Ja, dat vind ik eigenlijk ook, vrijwel alles dat na 'A Love Supreme" en "The John Coltrane Quartet plays" is opgenomen ligt nogal lastig in het gehoor, naar mijn mening. Het is ook wel begrijpelijk dat McCoy Tyner en Elvin Jones de band verlieten omdat het allemaal wat te experimenteel werd.
Op zondag 11 mei 2003 14:49 schreef Mahavishnu het volgende:
Ascension heb ik sinds gisteren ook. Deze cd vind ik wat moeilijk om te beluisteren. Wat vinden jullie ervan?
Er zijn momenten waarop ik die platen goed kan luisteren, maar vaak grijp ik ook al snel weer naar de 'stop'-knop. Gelukkig heeft Coltrane ook nog zat muziek gemaakt die wat eenvoudiger te begrijpen is. 'Crescent' en 'Africa / Brass'-sessions vind ik bijvoorbeeld weer erg goed.
Hate me.
quote:Vorig jaar al op NSJ gezien, net als McCoy Tyner (
Op woensdag 21 mei 2003 10:43 schreef Mahavishnu het volgende:
Ik ga vandaag Elvin Jones zien!Hate me.
Veel plezier, in ieder geval.
Mischien ook wel es goed voor een luistersessie ofzo
Vandaag Interstellar Space gekocht. Het is alleen drums (Rashied Ali) en saxofoon. Ik vind het wat makkelijker te beluisteren dan Ascension. Dit is een paar maanden voor zijn dood opgenomen en je hoort nog meer dan normaal dat hij het uitschreeuwt, alsof hij weet dat hij nog maar kort te leven heeft en al zijn ideeen in één keer uitspuwt. Een hele bijzondere plaat.
[Dit bericht is gewijzigd door Mahavishnu op 25-08-2003 15:27]
quote:Ik zie 'm nog regelmatig liggen, maar het is wel altijd de "Deluxe edition" met een extra cd met een live-uitvoering van ALS. Die is overigens wel de moeite (+ extra geld) waard.
Op maandag 25 augustus 2003 17:22 schreef Swami_Twelvinchalami het volgende:
Ligt het nou aan mij, of is "a love supreme" van Coltrane in geen enkele winkel meer te koop? Ik kan hem in ieder geval niet vinden.
Of kijk ik gewoon niet goed genoeg?
Ik heb laatst ook nog 'Afro Blue Impressions' en 'The Paris Concert" aangeschaft. Beide zeer de moeite waard (vooral die "Afro Blue"-cd), alleen is de geluidskwaliteit van alletwee niet echt geweldig (ik wil nog net niet 'kut' zeggen, want 't blijft immers Coltrane).
quote:Da's vreemd. A Love Supreme is misschien wel zijn bekendste album, dus het zou niet zo'n probleem moeten zijn om hem te vinden. Anders kun je hem natuurlijk altijd ergens bestellen.
Op maandag 25 augustus 2003 17:22 schreef Swami_Twelvinchalami het volgende:
Ligt het nou aan mij, of is "a love supreme" van Coltrane in geen enkele winkel meer te koop? Ik kan hem in ieder geval niet vinden.
Of kijk ik gewoon niet goed genoeg?
quote:Die deluxe version, daar ben ik juist naar op zoek. Echt nergens kunnen vinden (omg. Eindhoven, Den Bosch)
Op maandag 25 augustus 2003 17:26 schreef Zander het volgende:[..]
Ik zie 'm nog regelmatig liggen, maar het is wel altijd de "Deluxe edition" met een extra cd met een live-uitvoering van ALS. Die is overigens wel de moeite (+ extra geld) waard.
Vandaag heb ik 'Thelonious Monk with John Coltrane' cadeau gekregen. ![]()
Heb hem nu voor de 3e keer opgezet, deze verdwijnt voorlopig niet uit mijn cdspeler!
Verdere aanraders zijn de platen;
Tanganyika strut 1958. ook mooie hoes
coltrane time - (shifting down, just friends, like someone in love, double-clutching)
cannonball and coltrane, met 6 nummers gespeeld door de alt-sax cannonball en de tenorsax coltrane
new thing at newport - coltrane and archie shepp
quote:Dat heb je al gedaan
Op donderdag 27 november 2003 20:05 schreef spacemangraig het volgende:
Vandaag m'n eerste jazz cd gekocht: Miles Davis - Kind of Blue
Dus binnenkort maar is wat van Coltrane kopen dan
[Dit bericht is gewijzigd door Summoner op 27-11-2003 23:54]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |