abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5370118
Ik vind het erg leuk om te lezen dat dit topic sommige mensen wellicht heeft overgehaald om Coltrane's muziek wat beter te leren kennen, tenslotte is het een van de groten uit de jazz.

En Kid Risk en Jarno: bedankt voor de info over die Stockholm cd, ik heb hem helaas zelf nog niet weten te vinden.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_8640862
Vandaag die dubbelcd-versie van A Love Supreme maar gekocht, eigenlijk tegen mijn principes omdat ik de oude al had. Maar ik ben erg content met de mooie live-versie die op cd 2 staat, en bovendien een goed excuus om dit topic maar eens een flinke schop te geven.
  zondag 4 mei 2003 @ 05:52:50 #28
2889 Zander
He's gone
pi_10192495
Fuck it, ik geef 'm gewoon nog een schop. Je weet gewoon niet wat je mist.

Coltrane

zondag 4 mei 2003 @ 10:42:40 #29
4277 DeF2K
#woest
pi_10192959
Nog een fan hier. Ik was ook van plan om My Favorite Things te noemen, prachtige versie. Laatst bij Ken Burns nog de Coltrane aflevering gezien anyone?
pi_10193035
Vrijdag heb ik mijn 2e cd van Coltrane aangeschaft. Ik vond Blue Train al geweldig, maar Giant Steps is ook zeker geniaal te noemen.
  donderdag 8 mei 2003 @ 15:31:30 #31
46605 Mahavishnu
I've seen things.
pi_10298555
quote:
Op 04/05/2003 (14:57) heeft u onderstaand artikel bij ons besteld:

Artiest: COLTRANE, JOHN (CD )
Titel: A LOVE SURPREME

Deze bestelling is vanaf heden af te halen in onze winkel.
Gelieve dit te doen voor 22/05/2003.

Met vriendelijke groet,

Plato ZWOLLE
Kerkstraat 21
8011 RV Zwolle

De Ultra Geile Deluxe Versie. Mijn dag kan niet meer stuk.
Like carrots, handbags, cheese, toilets, Russians, planets, hamsters, weddings, poets, Stalin, Kuala Lumpur, pygmys, budgies, Kuala Lumpur, carrots, handbags, cheese.
  zondag 11 mei 2003 @ 14:49:44 #32
46605 Mahavishnu
I've seen things.
pi_10353621
Mijn God, wat is A Love Supreme toch mooi.

Ascension heb ik sinds gisteren ook. Deze cd vind ik wat moeilijk om te beluisteren. Wat vinden jullie ervan?

Like carrots, handbags, cheese, toilets, Russians, planets, hamsters, weddings, poets, Stalin, Kuala Lumpur, pygmys, budgies, Kuala Lumpur, carrots, handbags, cheese.
  maandag 12 mei 2003 @ 09:05:50 #33
2889 Zander
He's gone
pi_10367424
quote:
Op zondag 11 mei 2003 14:49 schreef Mahavishnu het volgende:
Ascension heb ik sinds gisteren ook. Deze cd vind ik wat moeilijk om te beluisteren. Wat vinden jullie ervan?
Ja, dat vind ik eigenlijk ook, vrijwel alles dat na 'A Love Supreme" en "The John Coltrane Quartet plays" is opgenomen ligt nogal lastig in het gehoor, naar mijn mening. Het is ook wel begrijpelijk dat McCoy Tyner en Elvin Jones de band verlieten omdat het allemaal wat te experimenteel werd.

Er zijn momenten waarop ik die platen goed kan luisteren, maar vaak grijp ik ook al snel weer naar de 'stop'-knop. Gelukkig heeft Coltrane ook nog zat muziek gemaakt die wat eenvoudiger te begrijpen is. 'Crescent' en 'Africa / Brass'-sessions vind ik bijvoorbeeld weer erg goed.

pi_10370740
Iemand hier bekend met Steve Coleman and Five Elements?
"They will have been reduced to the status of domestic animals."
  woensdag 21 mei 2003 @ 10:43:46 #35
46605 Mahavishnu
I've seen things.
pi_10580307
Ik ga vandaag Elvin Jones zien!

Hate me.

woensdag 21 mei 2003 @ 15:27:49 #36
2889 Zander
He's gone
pi_10586332
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 10:43 schreef Mahavishnu het volgende:
Ik ga vandaag Elvin Jones zien!

Hate me.

Vorig jaar al op NSJ gezien, net als McCoy Tyner ()

Veel plezier, in ieder geval.

pi_10602623
John Coltrane ---wieeeeehoooo!!.... * luistert giant steps
Die gast is echt MEGA!

Mischien ook wel es goed voor een luistersessie ofzo

maandag 25 augustus 2003 @ 15:21:18 #38
46605 Mahavishnu
I've seen things.
pi_12702845
*HAIJA!*

Vandaag Interstellar Space gekocht. Het is alleen drums (Rashied Ali) en saxofoon. Ik vind het wat makkelijker te beluisteren dan Ascension. Dit is een paar maanden voor zijn dood opgenomen en je hoort nog meer dan normaal dat hij het uitschreeuwt, alsof hij weet dat hij nog maar kort te leven heeft en al zijn ideeen in één keer uitspuwt. Een hele bijzondere plaat.

[Dit bericht is gewijzigd door Mahavishnu op 25-08-2003 15:27]

maandag 25 augustus 2003 @ 17:19:12 #39
46605 Mahavishnu
I've seen things.
pi_12706180
Hey Zander, ga je me nog helpen dit topic hoog te houden? .
  maandag 25 augustus 2003 @ 17:22:06 #40
14505 OProg
A Life in Music
pi_12706269
Toeval dat dit topic omhoog kwam net nu ik Giant Steps heb gekocht
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  maandag 25 augustus 2003 @ 17:22:46 #41
49957 Swami_Twelvinchalami
Spiritual lovemachine.
pi_12706285
Ligt het nou aan mij, of is "a love supreme" van Coltrane in geen enkele winkel meer te koop? Ik kan hem in ieder geval niet vinden.
Of kijk ik gewoon niet goed genoeg?
De man. Het kapsel. Het charisma. De stem. De brede borstkas. De swami. Eén brok liefde. Warm en puur. Heb mij lief.
Fotoboek.
pi_12706404
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 17:22 schreef Swami_Twelvinchalami het volgende:
Ligt het nou aan mij, of is "a love supreme" van Coltrane in geen enkele winkel meer te koop? Ik kan hem in ieder geval niet vinden.
Ik zie 'm nog regelmatig liggen, maar het is wel altijd de "Deluxe edition" met een extra cd met een live-uitvoering van ALS. Die is overigens wel de moeite (+ extra geld) waard.

Ik heb laatst ook nog 'Afro Blue Impressions' en 'The Paris Concert" aangeschaft. Beide zeer de moeite waard (vooral die "Afro Blue"-cd), alleen is de geluidskwaliteit van alletwee niet echt geweldig (ik wil nog net niet 'kut' zeggen, want 't blijft immers Coltrane).

maandag 25 augustus 2003 @ 17:26:56 #43
46605 Mahavishnu
I've seen things.
pi_12706410
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 17:22 schreef Swami_Twelvinchalami het volgende:
Da's vreemd. A Love Supreme is misschien wel zijn bekendste album, dus het zou niet zo'n probleem moeten zijn om hem te vinden. Anders kun je hem natuurlijk altijd ergens bestellen.
  maandag 25 augustus 2003 @ 17:28:30 #44
49957 Swami_Twelvinchalami
Spiritual lovemachine.
pi_12706458
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 17:26 schreef Zander het volgende:

[..]

Ik zie 'm nog regelmatig liggen, maar het is wel altijd de "Deluxe edition" met een extra cd met een live-uitvoering van ALS. Die is overigens wel de moeite (+ extra geld) waard.

Die deluxe version, daar ben ik juist naar op zoek. Echt nergens kunnen vinden (omg. Eindhoven, Den Bosch)
Ik heb nog niet bij online winkels gekeken, goed idee.
De man. Het kapsel. Het charisma. De stem. De brede borstkas. De swami. Eén brok liefde. Warm en puur. Heb mij lief.
Fotoboek.
pi_12706733
Play.com en Bol hebben hem iig nog 'in stock', volgens hun sites. Maar het zou idd best kunnen dat het een 'limited edition' is, en niet meer wordt bijgeperst. En er is kennelijk nu ook een Super Audio CD - versie beschikbaar, voor de echte audiofiel.
pi_14475374
*schop*

Vandaag heb ik 'Thelonious Monk with John Coltrane' cadeau gekregen.

Heb hem nu voor de 3e keer opgezet, deze verdwijnt voorlopig niet uit mijn cdspeler!

Unox, the worst operating system.
  zaterdag 8 november 2003 @ 16:25:37 #47
29445 Maar-T
Die Sahne kommt!!!!
pi_14483205
Ik hou me zelf zeer veel bezig met techno enzo maar als we het over jazz gaan hebben begin ik een spraakwaterval over deze geweldige saxofonist. Ik heb zelf ook saxofoon gespeeld dus zodoende heb ik weer wat met saxofoons.
Mijn lievelingsnummers van hem zijn toch wel
blue train, gewoon lekker
A love supreme, geweldig hoe hij met 4 tonen zo'n extatisch geheel kan maken. Ik heb dit nummer zelf op cd, een 8 minuten versie, het schijnt ook zo te zijn dat hij dit nummer live speelde, wat wel een halfuur kon duren! Geweldig! Lekker heftig, die uitschieters van hoge tonen en dan ineens een lage B eruit knallen!

Verdere aanraders zijn de platen;
Tanganyika strut 1958. ook mooie hoes
coltrane time - (shifting down, just friends, like someone in love, double-clutching)
cannonball and coltrane, met 6 nummers gespeeld door de alt-sax cannonball en de tenorsax coltrane
new thing at newport - coltrane and archie shepp

pi_14981566
Vandaag m'n eerste jazz cd gekocht: Miles Davis - Kind of Blue
Dus binnenkort maar is wat van Coltrane kopen dan
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_14988383
quote:
Op donderdag 27 november 2003 20:05 schreef spacemangraig het volgende:
Vandaag m'n eerste jazz cd gekocht: Miles Davis - Kind of Blue
Dus binnenkort maar is wat van Coltrane kopen dan
Dat heb je al gedaan
  donderdag 27 november 2003 @ 23:53:17 #50
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_14989147
Ik heb nu een aantal Coltrane albums, maar ben me op het moment meer op Coleman aan het richten. En met jazz ben je niet bepaald snel klaar met een artiest.

[Dit bericht is gewijzigd door Summoner op 27-11-2003 23:54]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')