abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 15:16:02 #201
371032 GoedeVraag
Het begint met een vraag.
pi_115683415
quote:
Tijdens de bespreking stelde Zuckerberg voor de eerste keer dat de verkoop van aandelen het bedrijf zou kunnen schaden. Hij noemde de situatie waarin investeerders massaal hun Facebookaandelen van de hand doen 'pijnlijk'. 14 november komen er ruim 1 miljard aandelen vrij. Zuckerberg hoopt met de bespreking misschien medewerkers ervan te overtuigen hun aandelen vast te houden.
Dus eigenlijk heeft hij zijn medewerkers ook nog bestolen (door ze een illusionaire bonus te geven in de vorm van 'waardeloze' aandelen)?
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 15:19:00 #202
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_115683493
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 15:16 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

Dus eigenlijk heeft hij zijn medewerkers ook nog bestolen (door ze een illusionaire bonus te geven in de vorm van 'waardeloze' aandelen)?
Bestolen. Get real. Zelfs de koffiejuffrouw kan haar aandelen tegen de huidige koers nog voor meer dan een miljoen kwijt.
The End Times are wild
pi_115683579
Schitterend dit. Mensen die weken geleden zich lieten opnaaien door allerlei
analisten die (bewust) op tv vooral de mensen aanspoorden toch maar een
aandeel FB te kopen omdat... ze beter van zouden worden.

Ik zeg maar 1 ding:
pi_115683887
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 15:19 schreef LXIV het volgende:

[..]

Bestolen. Get real. Zelfs de koffiejuffrouw kan haar aandelen tegen de huidige koers nog voor meer dan een miljoen kwijt.
Nu hebben ze het in het bericht over nog 1 miljoen aandelen die door medewerkers gedumpt kunnen worden. Er zijn volgens wiki 2000 medewerkers dus deze hebben gemiddeld dan maar 500 aandelen, tegen een koers van 20 dollar kom ik toch maar op 10.000 dollar ipv meer dan een miljoen. ;)
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 15:34:08 #205
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_115683966
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 15:31 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nu hebben ze het in het bericht over nog 1 miljoen aandelen die door medewerkers gedumpt kunnen worden. Er zijn volgens wiki 2000 medewerkers dus deze hebben gemiddeld dan maar 500 aandelen, tegen een koers van 20 dollar kom ik toch maar op 10.000 dollar ipv meer dan een miljoen. ;)
Een miljoen of een miljard? Het gaat natuurlijk vooral om de medewerkers van het eerste uur.
The End Times are wild
pi_115684281
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 15:34 schreef LXIV het volgende:

[..]

Een miljoen of een miljard? Het gaat natuurlijk vooral om de medewerkers van het eerste uur.
opes foutje ik had wat verkeerd gelezen dan zouden het idd gemiddeld 500.000 aandelen per medewerker zijn. Ieder dus 10 miljoen. :D
pi_115684482
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 15:31 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nu hebben ze het in het bericht over nog 1 miljoen aandelen die door medewerkers gedumpt kunnen worden. Er zijn volgens wiki 2000 medewerkers dus deze hebben gemiddeld dan maar 500 aandelen, tegen een koers van 20 dollar kom ik toch maar op 10.000 dollar ipv meer dan een miljoen. ;)
Het gaat dan ook niet om 1 miljoen, maar om (meer dan) 1 miljard aandelen. 1,2 miljard om precies te zijn, waarvan ongeveer een derde van Mark Zuckerberg zelf.

edit: te laat :P
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 15:53:17 #208
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_115684656
En als je bij de eerste 1000 medewerkers hoorde, dan zit je dus echt wel goed!
The End Times are wild
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 15:56:43 #209
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_115684778
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 15:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

opes foutje ik had wat verkeerd gelezen dan zouden het idd gemiddeld 500.000 aandelen per medewerker zijn. Ieder dus 10 miljoen. :D
Ik las eerder data waaruit bleek dat (uit m'n hoofd) het gemiddelde personeelslid 93.000 aandelen heeft. Toen ik dat las 2 miljoen dollar per persoon, nu iets minder.
Normaal zie je dergelijke bonussen alleen in de bankenwereld, dus ik denk niet dat de medewerkers te klagen hebben.
censuur :O
  † In Memoriam † vrijdag 17 augustus 2012 @ 16:01:56 #210
230491 Zith
pls tip
pi_115684964
De verdeling is natuurlijk wel erg skewed... denk dat de median werknemer tusen de 0 - 500 aandelen heeft oid :P
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_115685617
De gemiddelde werknemer zegt inderdaad niet zoveel aangezien een klein aantal mensen in de top het leeuwendeel van deze aandelen in handen heeft. Toch zullen de werknemers die vrijwel vanaf het begin er bij betrokken zijn nu (op papier) wel redelijk binnen zijn.

Het lijkt me trouwens wel enorm demotiverend als werknemer; je mag je aandelen nog niet verkopen en daardoor zijn je aandelen nu al de helft minder waard. Dat lijkt me niet echt bevorderlijk voor de atmosfeer op het werk, met het risico dat het allemaal in een negatieve spiraal komt.
pi_115685822
En het zakken lijkt door te gaan :)
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 augustus 2012 @ 17:22:34 #213
862 Arcee
Look closer
pi_115687408
Yep: $19.04 -0.83 (-4.18%)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 17:34:19 #214
371032 GoedeVraag
Het begint met een vraag.
pi_115687743
Die verdomde shortsellers ook. Eerst hebben ze jarenlang het goud omlaag lopen manipuleren, nu pakken ze facebook.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 18:19:45 #215
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_115689067
Mark is al druk bezig medewerkers te overtuigen vooral niet te laten verkopen....Tsja, om dan als medewerker uiteindelijk nog minder te kunnen cashen...
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 19:20:57 #216
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_115691148
Het punt met FB is dat het zo snel gegroeid is dat de grenzen nu al in zicht komen (Nog genoeg arme mensen, maar die hebben geen waarde voor adverteerders en dus ook niet voor FB). De groei in de toekomst valt dus wel mee. Ik denk ook niet dat mensen nog echt veel meer achter FB gaan zitten als ze nu al doen. Dat het jarenlang zo explosief gegroeid is, is dus eerder een grens dan een mogelijkheid!

Dan maken ze ca 1 miljard winst (met een marge van 30%!!). Laten we het een K/W van heel gewoon 10 geven, dan is zo'n aandeel dus een euro of 4, 5 waard. Meer niet echt. Er kan dus nog wel wat vanaf.
The End Times are wild
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 18 augustus 2012 @ 00:19:29 #217
862 Arcee
Look closer
pi_115702506
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 05:49:51 #218
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_115707166
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 18:19 schreef gebrokenglas het volgende:
Mark is al druk bezig medewerkers te overtuigen vooral niet te laten verkopen....Tsja, om dan als medewerker uiteindelijk nog minder te kunnen cashen...
kan wel lager, veel lager

quote:
Facebook-werknemers die aandelen bezitten, kunnen hun stukken nog niet verkopen. In oktober, november en december lopen verschillende zogenoemde lock-upperiodes af.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_115707270
Ach beleggers krijgen toch wel weer hun geld terug net als bij World Online
pi_115707437
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 19:20 schreef LXIV het volgende:
Het punt met FB is dat het zo snel gegroeid is dat de grenzen nu al in zicht komen (Nog genoeg arme mensen, maar die hebben geen waarde voor adverteerders en dus ook niet voor FB). De groei in de toekomst valt dus wel mee. Ik denk ook niet dat mensen nog echt veel meer achter FB gaan zitten als ze nu al doen. Dat het jarenlang zo explosief gegroeid is, is dus eerder een grens dan een mogelijkheid!
Als je dit meet in aantallen gebruikers dan heb je gelijk. De groei zit hem echter in de omzet per gebruiker. De groeimogelijkheden zijn hier imho nog enorm groot. Daar hoeven de bestaande gebruikers niet eens langer voor in te loggen.

De advertenties in de rechter kolom van het scherm zijn enorm slecht afgestemd op de gebruiker. Er is meestal geen enkele relatie met mijn persoonlijke interesses die Facebook kan weten uit mijn profiel. Ik heb zelfs eens advertentie volledig in het Chinees gezien! Er zijn duidelijk mogelijkheden om hier veel meer click throughs uit te halen.

Ik heb zelf een Like aan Starbucks Nederland gegeven. Je krijgt dan zo nu en dan een berichtje met nieuws of akties in de filialen met een aantrekkelijke foto van hun producten er bij. Ik heb gelezen dat deze reclame vorm nu nog gratis is voor Starbucks. Ik vermoed dat dergelijke bedrijfspagina's een grote bron van inkomsten kunnen worden voor Facebook als zij hier kosten voor in rekening gaat brengen. Als bedrijven in een normale frequentie berichten in je newsfeed zetten, zoals in mijn voorbeeld, dan is dit een goede manier om met de klant te communiceren.

quote:
Dan maken ze ca 1 miljard winst (met een marge van 30%!!). Laten we het een K/W van heel gewoon 10 geven, dan is zo'n aandeel dus een euro of 4, 5 waard. Meer niet echt. Er kan dus nog wel wat vanaf.
Ik heb bij een K/W van 20 al interesse. Uiteraard moet je wachten met kopen totdat die pakketten van de IPO aandeelhouders verhandeld zijn, maar dat is meer een handelstechnische kwestie. Ook zit ik een beetje met de vraag waarom Facebook die advertentie mogelijkheden na al die jaren nog steeds niet beter benut. Het zou mooi zijn als een of andere marketing goeroe hier binnenkort de regie over neemt.
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 09:29:22 #221
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_115708087
Teveel reclame ineens, en de mensen haken af. Vooral als mensen een keuze hebben. En die keus is er, zat mogelijkheden.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 09:46:15 #222
78918 SeLang
Black swans matter
pi_115708267
Okee, ik heb hier geen verstand van maar even met mijn gezond verstand: De waarde van alle advertising ter wereld (papier+web) zou niet moeten toenemen (iig niet met een groeipercentage dat hoger ligt dan het wereldwijde GDP groei bij benadering) omdat de sales gelijk blijven. Dus meer advertising betekent gewoon dat de waarde per click omlaag gaat.

Het is dus een business waarbij de winst van een concurrent (papier+web) kannibaliseerd moet worden omdat (aantal clicks )*(waarde per click) bij jou moet stijgen en dus bij een ander moet dalen. Degene die hier leeggegeten moet worden is in dit geval vooral Google.

Ik kan me wel voorstellen dat er unieke mogelijkheden zijn met lokale business in de buurt (de lokale shoarmatent, de lokale disco, etc) als je die gaat liken en je bepaalde aanbiedingen krijgt. Dat is iets waar bijvoorbeeld Google moeilijker grip op zal krijgen.

Persoonlijk zou ik nooit commerciele boodschappen tussen persoonlijke boodschappen willen ontvangen. Dat is toch niet anders dan spam in je mailbox? Maar goed, in de Facebook/ ipad/ hipster wereld is dat misschien wel normaal. Ik ben ouderwets, heb zelf geen Facebook en begrijp ook helemaal niets van dat iHipster gedoe daarom beleg ik er ook niet in :P
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 10:02:42 #223
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_115708456
Daar heb je gelijk in: mensen geven totaal maar een x-bedrag uit, dat kan niet meer worden omdat er meer geadverteerd wordt. Mensen verdienen een bepaald bedrag a wat dan als volgt verdeeld wordt: een bedrag b voor de minimale primaire levensbehoeften, een bedrag c voor gadgets, uitstapjes en luxere dingen, en een bedrag d, als dat nog over is, wat naar de spaarpot gaat.

't is niet zo dat door meer adverteren, mensen ineens meer a gaan verdienen en dus veel meer c kunnen doen. Een gegeven dat menig bedrijf en econoom maar niet lijkt te begrijpen. Je krijgt hoogstens een verschuiving binnen c, wat SeLang ook zegt.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 10:13:40 #224
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_115708581
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 09:46 schreef SeLang het volgende:
Okee, ik heb hier geen verstand van maar even met mijn gezond verstand: De waarde van alle advertising ter wereld (papier+web) zou niet moeten toenemen (iig niet met een groeipercentage dat hoger ligt dan het wereldwijde GDP groei bij benadering) omdat de sales gelijk blijven. Dus meer advertising betekent gewoon dat de waarde per click omlaag gaat.

Het is dus een business waarbij de winst van een concurrent (papier+web) kannibaliseerd moet worden omdat (aantal clicks )*(waarde per click) bij jou moet stijgen en dus bij een ander moet dalen. Degene die hier leeggegeten moet worden is in dit geval vooral Google.

Ik kan me wel voorstellen dat er unieke mogelijkheden zijn met lokale business in de buurt (de lokale shoarmatent, de lokale disco, etc) als je die gaat liken en je bepaalde aanbiedingen krijgt. Dat is iets waar bijvoorbeeld Google moeilijker grip op zal krijgen.

Persoonlijk zou ik nooit commerciele boodschappen tussen persoonlijke boodschappen willen ontvangen. Dat is toch niet anders dan spam in je mailbox? Maar goed, in de Facebook/ ipad/ hipster wereld is dat misschien wel normaal. Ik ben ouderwets, heb zelf geen Facebook en begrijp ook helemaal niets van dat iHipster gedoe daarom beleg ik er ook niet in :P
De totale advertentieuitgaven zullen wel niet sterk groeien. Dat ben ik met je eens. Maar er is wel een enorme verschuiving van de traditionele media naar het internet. Vooral omdat het adverteren op internet extreem veel effectiever is.
Op de eerste plaats is het véél beter te targeten. Bij een reclame op TV is misschien 10% van de kijkers doelgroep. Op het internet is er zoveel informatie beschikbaar over wie de pagina open heeft, dat dit wel 90% kan zijn.
Op de tweede plaats kan er doordat internet interactief is, op de reclame meteen een actie van de consument volgen om geld uit te geven. Dit is ook direct te koppelen aan de adverteerder.

Stel bijv: dat een computerwinkel reclame uitzendt voor een laptop in de aanbieding op de TV. Hoeveel van de mensen die deze reclame zien zullen hem kopen? Misschien is 0,5% van de mensen geinteresseerd en die zijn die reclame morgen al vergeten.
Nu een individuele consument, waarvan facebook (of google) weet dat ze op zoek zijn naar een laptop. Die kunnen ze een banner geven met die laptop-aanbieding. De kans dat die klikt is misschien wel 5%, dat er een koop uit volgt misschien wel 1%. Als de verkoper 5 euro per laptop aan acquisitiekosten overheeft, is zo'n klik dus wel een hele euro waard! Dus 20 'kijkers' levert 1 euro op voor de adverteerder! Dat is een magnitude groter dan bij gewone media.
The End Times are wild
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 10:22:46 #225
78918 SeLang
Black swans matter
pi_115708710
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 10:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

De totale advertentieuitgaven zullen wel niet sterk groeien. Dat ben ik met je eens. Maar er is wel een enorme verschuiving van de traditionele media naar het internet.
Maar ligt dat niet voor het grootste deel al achter ons? Door die verschuiving is Google zo hard gegroeid in het afgelopen decennium. Gaat het wat betreft FB dan niet vooral om het afsnoepen van de taart van Google?

In jouw laptop voorbeeld zet Google natuurlijk ook relevante ads bij zoekresultaten naar laptop reviews e.d.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')