quote:Op woensdag 6 juni 2012 09:59 schreef pardijntje het volgende:
*egopost*
Moet Waterijs gaan proberen, heb potje urine ingeleverd wat er niet heel goed uitzag, over uurtjehopelijk uitslag en dan vanmiddag kontakt dieetste
ben benieuwd hoop dat ik thuis mag blijven
Hier ongeveer hetzelfde verhaal. Vriend wilde het voornamelijk als extra zekerheid, op basis van leeftijd en familie hadden we al een kleine kans. Maar we hebben niet echt besproken wat we zouden doen bij een minder gunstige uitslag. Ik denk wel dat we dan een punctie hadden laten doen.quote:Op woensdag 6 juni 2012 11:30 schreef Kwisted het volgende:
wij hebben de combinatietest gedaan. Voor mij hoefde het ook niet zo, maar mijn vriend wilde het graag. Achteraf gezien ben ik wel blij, maar dat is ook omdat de uitslag positief was. Voor ons is het nu net een stukje meer zekerheid..
Als de uitslag minder positief was geweest, pff geen idee wat ik dan gedaan zou hebben..
Ik heb er de laatste tijd héél veel over opgezocht omdat wij dus zo's super slechte uitslag hebben gekregen. Volgens het rapport dat ik las (ik meen van het RIVM en recent) kiest 25% van de zwangeren voor een nekplooimeting in Nederland. In België is het zelfs standaard om dit te doen. Denk er in ieder geval goed over na wat je met de uitslag wil en realiseer je dat het een kansberekening is. Het kan zijn dat je valse zekerheid krijgt (ook bij een kans van 1 op 2000 kan jij die ene zijn) en het kan ook zijn dat je enorm in spanning zit wat achteraf onterecht blijkt. Wij kwamen op een kans van 1 op 8 ondanks mijn leeftijd (28) en niemand met een syndroom in beide families. Wij hebben 4 enorm onzekere en enge weken gehad, en gisteren in ieder geval deels opluchting gekregen door de goede uitslag. Al kan er in de echo nog een hartafwijking naar voren komen.quote:Op woensdag 6 juni 2012 11:40 schreef eliis het volgende:
Ik vind het eigenlijk best verrassend hoeveel vrouwen hier de combinatietest hebben gedaan! Ik dacht dat de minderheid dat deed (maar hee, wat weet ik er nou van).
M'n vriend wil het graag voor de extra zekerheid, dus dan vind ik het ook prima. Maar misschien moet ik inderdaad maar niet teveel nadenken over 'wat als het niet goed is'; dat zien we wel als het zover mocht zijn.
Ik leen even de post van Phaidra, die had ook van mij kunnen zijn, haha.quote:Ik heb juist weinig zomerdingen en was bang dat ik op het laatste moment nog nieuwe kleding moest gaan scoren. Nou, is dát even een meevaller met dit weer.
Bang voor de bevalling is een groot woord. Ik heb er steeds vertrouwen in gehad eigenlijk, maar ik merk dat ik nu, als ik pijnlijke harde buiken heb, toch erg verkramp. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Als ik dan bedenk dat weeën nog veel pijnlijker moeten zijn...Maar het gaat vast goedkomen, op een vreemde manier heb ik altijd al willen weten hoe het is om te bevallen en nu ga ik het ook echt meemaken binnenkort!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |