abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112510504
Zwangerschap & geboorte

12 juni: adesse
23 juni: Phaidra (jongetje)
26 juni: KatyM (jongetje)
26 juni: Marjolijntje (meisje)
29 juni: Lunta
30 juni: clauwheee (meisje)

04 Juli: Bodpa09
*** 8 juli: mereltje en Forno ***
13 juli: Kersjes (jongen)
17 juli: Sonnetje85 (meisje)
21 juli: Gerberaatje (meisje)
24 juli: Tante_Soesa (meisje)
26 juli: Troeta (meisje)

Eerste helft augustus: SilkTie
01 augustus: Nanadu (jongen)
03 augustus: _Bunny_ (meisje)
06 augustus: maffemuts (jongetje)
16 augustus: SupremeEvil
16 augustus: Vamperotica
21 augustus: Labelloo
27 augustus: MixedEmotions
28 augustus: Cantare

01 september: Sopho
10 september: LeNeHe (meisje)
***10 september: Loodje en Blijepeen***
11 September: Frups (jongetje)
17 september: Kwisted (meisje)
26 september: NiGeLaToR (meisje)

01 oktober: Women86
03 oktober: Freubelot (meisje)
04 oktober: Admiraal_Anaal (papa)
05 oktober: Zolena
10 oktober: Mangostine
16 oktober: Sorbootje (neefje)
16 oktober: _Ophelia_
18 oktober: Skoap
19 oktober: detulp050 (papa)
22 oktober: Spockjuh_
23 oktober: Enfermera
31 oktober: Twinkle20

08 november: Cocotrimonium
11 november: Spees_Eend
27 november: OooLizaooO
30 november: Kaatjejannie

06 december: Nytar
26 december: Ladylike
31 december: becky27

Estrys

2013

01 januari: rebel-angel
papillion

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 07-06-2012 13:28:06 ]
*poef* nu is het weg
pi_112510623
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 09:59 schreef pardijntje het volgende:
*egopost*

Moet Waterijs gaan proberen, heb potje urine ingeleverd wat er niet heel goed uitzag, over uurtjehopelijk uitslag en dan vanmiddag kontakt dieetste
ben benieuwd hoop dat ik thuis mag blijven
:*
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_112510765
Batsen.... Haha nou ik weet niet of ik mn vent nog zover kan krijgen :P dat is al heel lang geleden!
Mijn bekken vind dat echt niet grappig. De laatste keer heb ik er twee dagen pijn van gehad!

He jakkes Pardijntje, hopelijk mag je thuis blijven!
pi_112510783
Hoop met je mee Pardijntje.
Ik lig in bed, vannacht enorme hoofdpijn. Vanmorgen ging het wel, ging even nog een half uurtje liggen nou daarna ging het dus niet meer. Echt knallende kop. En de hele tijd zodra ik mijn ogen sluit:dromen en als ik wakker ben piekeren en vreselijk emotioneel de hele tijd. Tranen stromen zonder reden over mijn wangen. Gaat nergens over. Hormonen gieren vandaag echt door mijn lijf denk ik. Bah
ti amo più di ieri ma meno di domani
  woensdag 6 juni 2012 @ 10:49:18 #5
374616 pardijntje
gelooft in wonderen
pi_112511638
Mango sorbetijs noteert

ha belde al terug; geen ketonen dus dat is goed! Voorlopig thuis
wel witte bloedcellen? Alleen had stagiaire mn potje al weg gegooid dus nu moet ik opnieuw plassen (als het lukt ) en voor 15.00 in ziekenhuis afleveren

geen idee wat het inhoudt en of ik gyn moet inlichten?
pi_112511944
Pardijntje :* Ik zou de nieuwe test in het ziekenhuis even afwachten voor je de gyn inlicht.

Estrys, beterschap! Hoofdpijn is naar :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 6 juni 2012 @ 11:16:09 #7
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112512555
Pardijntje, ik denk dat ze een blaasontsteking vermoeden dan. Dat kan ook de klachten zoals het vele overgeven verergeren.

Ik ga ook maar aan het sorbet-ijs denk ik, gaat hier ook weer de verkeerde kant op en ik heb nog wel zo'n dorst :{
.... met gevoel voor drama....
pi_112512599
Ik heb ook geen idee wat dat in zou kunnen houden Pardijntje. Maar wacht de test vanmiddag even af voordat je de gyn belt.

Estrys :* voor je hoofdpijn. Hopelijk trekt het snel weer weg.

Hmm sorbetijs, goed idee Kers! Heb nog citroensorbetijs en frambozensorbetijs in de vriezer liggen. Jummie :)
  woensdag 6 juni 2012 @ 11:26:31 #9
374977 eliis
Relativeer!
pi_112512901
Vraagje: zijn er hier dames die de hebben gekozen voor de combinatietest, en wat waren jullie redenen om het wel of niet te doen?

Wij staan nu voor de keuze, en voor mij hoeft het niet maar mijn vriend wil het wel graag. Dus waarschijnlijk gaan we het wel doen. Ik vroeg me af hoe dat bij jullie is gegaan :)
  † In Memoriam † woensdag 6 juni 2012 @ 11:30:13 #10
309370 Nanadu
pi_112513058
Pardijntje gelukkig dat er geen ketonen in je bloed zitten en je voorlopig thuis kan blijven. Nu nog afwachten wat de andere urinetest voor uitslag geeft.

Estrys :*

Bijtje toch waarschijnlijk bezig met voorwerk.

Marjolijntje wat goed dat je toch nog heb gebeld naar het ziekenhuis ^O^ Vandaag ook weer te horen gekregen dat ze liever hebben dat je teveel belt dan dat je te lang afwacht, want het kan heel snel gaan met bloeddruk.

Eliis wij hebben de combinatietest niet gedaan, omdat het een kansberekening is. Voor mij voelt het dan niet als zekerheid krijgen, maar ik kan mij ook goed voorstellen als mensen er anders over denken.

Vandaag 32 weken *O* en echo gehad. Alles zag er goed uit en keurig op schema (volgens de berekeningen van de computer op 31w5d). Ook al deed volgens mijn dochter de baby het eerst niet, pas toen ze de hartslag hoorde deed hij het ;) Wel op mijn kop gekregen dat ik gisteren niet gebeld heb :@ . Ik had sinds gisteren eind van de middag heel veel last van harde buiken (die ook pijnlijk waren) en steken in mijn schaamstreek. Het deed zoveel pijn dat ik niet meer op mijn benen kon staan. Voor nu ziet alles er goed uit, maar als ik er weer last van krijg, bloed verlies of de baby minder voel moet ik meteen bellen. Op dit moment doe ik maar rustig aan, maar ben benieuwd hoe het morgen gaat als ik weer moet werken.
pi_112513070
wij hebben de combinatietest gedaan. Voor mij hoefde het ook niet zo, maar mijn vriend wilde het graag. Achteraf gezien ben ik wel blij, maar dat is ook omdat de uitslag positief was. Voor ons is het nu net een stukje meer zekerheid..
Als de uitslag minder positief was geweest, pff geen idee wat ik dan gedaan zou hebben..
pi_112513092
witte bloedcellen kan ( oa) duiden op (bacteriele) urineweginfecties
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_112513139
Nanadu, fijn dat je een goede echo had!

Wij hebben de pretecho gepland met 28 weken, op 28 juni. De echoscopiste heeft dan een nieuw apparaat, dus als het goed is hele mooie beelden dan. Ik verheug me er zo op!! *O*

Vanmiddag trouwringen uitzoeken met mijn O+ verloofde O+ wat een leuk woord :P
pi_112513316
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 11:30 schreef Kwisted het volgende:
wij hebben de combinatietest gedaan. Voor mij hoefde het ook niet zo, maar mijn vriend wilde het graag. Achteraf gezien ben ik wel blij, maar dat is ook omdat de uitslag positief was. Voor ons is het nu net een stukje meer zekerheid..
Als de uitslag minder positief was geweest, pff geen idee wat ik dan gedaan zou hebben..
Hier ongeveer hetzelfde verhaal. Vriend wilde het voornamelijk als extra zekerheid, op basis van leeftijd en familie hadden we al een kleine kans. Maar we hebben niet echt besproken wat we zouden doen bij een minder gunstige uitslag. Ik denk wel dat we dan een punctie hadden laten doen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112513366
Meld :D!

Marjolijntje, ik heb dat écht helemaal niet, over die 'leukheid'. Ik ben ervan overtuigd dat mijn kinderen de allerleukste en knapste van de wereld zullen zijn met zulke ouders :o :+.

Wow, kwisted, trouwringen uitzoeken, leuk hoor O+.

Sterkte voor alle mensen die het moeilijk hebben :*.

Vind jouw voorwerk bijtje, wel serieus klinken hoor. Zouden ze dan gewoon zeer binnenkort komen :o?

Hier wel een combitest gedaan, waren toen heel erg blij met de uitslag, achteraf eigenlijk niet veel meer over nagedacht. Maar ja, juist door de goede uitslag misschien. Veel mensen geven dan aan dat 'je dan wel moet weten wat je gaat doen als het slecht nieuws is'. Ik heb alleen gedacht, dan doen we een vruchtwaterpunctie en zien we het wel weer. Je kan je over elk rampscenario wel druk gaan maken van tevoren, dat helpt ook niks :). Als het jou een rustige zwangerschap oplevert zou ik het gewoon doen.
pi_112513372
Nanadu wat fijn dat de echo goed was!

@Eliis: wij hebben een combinatietest laten doen. Mijn man wilde dat sowieso graag en ik ook wel.
.Het geeft een beetje zekerheid. Als het mis was geweest hadden we verdere testen laten doen en vanuit daar verder gekeken... Gelukkig bleek alles goed.
Life is what happens while you are busy making other plans...
  woensdag 6 juni 2012 @ 11:40:55 #17
374977 eliis
Relativeer!
pi_112513514
Ik vind het eigenlijk best verrassend hoeveel vrouwen hier de combinatietest hebben gedaan! Ik dacht dat de minderheid dat deed (maar hee, wat weet ik er nou van ;)).

M'n vriend wil het graag voor de extra zekerheid, dus dan vind ik het ook prima. Maar misschien moet ik inderdaad maar niet teveel nadenken over 'wat als het niet goed is'; dat zien we wel als het zover mocht zijn.
pi_112513600
Wij hebben geen combitest gedaan. Bij Sofie ook niet.
*poef* nu is het weg
  woensdag 6 juni 2012 @ 11:50:34 #19
374616 pardijntje
gelooft in wonderen
pi_112513844
Estrys :*

Kersjes hopelijk red het ijs je nu weer

Voor mij hoeft de combitest ook niet , ook omdat we toch ook een uitgebreide 20wk echo krijgen, meneer wil het wel die wil vooral op tijd praktisch voorbereid zijn in geval van...
  woensdag 6 juni 2012 @ 11:50:56 #20
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112513855
Bijtje, ik had dit keer ook de citroen-variant. Had ja, beker is alweer leeg :@

Wij zijn ook alle keren voor de combinatie-test gegaan. Heb iets te vaak van vrij dichtbij meegemaakt dat de uitslag niet goed was, je kan maar beter voorbereid zijn voor zo ver dat kan.
  woensdag 6 juni 2012 @ 11:51:55 #21
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112513894
Wonder-spul is het Pardijntje, echt!! Mijn dorst is nu gelukkig ook een stuk minder.
pi_112514040
Hier beide keren geen combinatietest gedaan :)
  woensdag 6 juni 2012 @ 11:59:05 #23
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_112514135
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 11:40 schreef eliis het volgende:
Ik vind het eigenlijk best verrassend hoeveel vrouwen hier de combinatietest hebben gedaan! Ik dacht dat de minderheid dat deed (maar hee, wat weet ik er nou van ;)).

M'n vriend wil het graag voor de extra zekerheid, dus dan vind ik het ook prima. Maar misschien moet ik inderdaad maar niet teveel nadenken over 'wat als het niet goed is'; dat zien we wel als het zover mocht zijn.
Ik heb er de laatste tijd héél veel over opgezocht omdat wij dus zo's super slechte uitslag hebben gekregen. Volgens het rapport dat ik las (ik meen van het RIVM en recent) kiest 25% van de zwangeren voor een nekplooimeting in Nederland. In België is het zelfs standaard om dit te doen. Denk er in ieder geval goed over na wat je met de uitslag wil en realiseer je dat het een kansberekening is. Het kan zijn dat je valse zekerheid krijgt (ook bij een kans van 1 op 2000 kan jij die ene zijn) en het kan ook zijn dat je enorm in spanning zit wat achteraf onterecht blijkt. Wij kwamen op een kans van 1 op 8 ondanks mijn leeftijd (28) en niemand met een syndroom in beide families. Wij hebben 4 enorm onzekere en enge weken gehad, en gisteren in ieder geval deels opluchting gekregen door de goede uitslag. Al kan er in de echo nog een hartafwijking naar voren komen.

Of je er uiteindelijk voor kiest, is natuurlijk je eigen keuze maar ik wilde je even my two cents geven. Ik had achteraf in ieder geval gewild dat ik er beter over na had gedacht en had gelezen dat er zoveel mensen zijn die een slechte uitslag van de combitest krijgen terwijl er niets aan de hand blijkt te zijn. Al kan ik dat ook pas met zekerheid zeggen na onze echo. Weet in ieder geval dat je met een combitest alléén niet zoveel kan, het is statistiek. Denk er over na vanaf welke uitslag je vervolgonderzoek wil doen, bijvoorbeeld wanneer de kans op een afwijking groter is dan de kans op een miskraam door een vruchtwaterpunctie.

Succes!
pi_112514302
quote:
Ik heb juist weinig zomerdingen en was bang dat ik op het laatste moment nog nieuwe kleding moest gaan scoren. Nou, is dát even een meevaller met dit weer }:|.

Bang voor de bevalling is een groot woord. Ik heb er steeds vertrouwen in gehad eigenlijk, maar ik merk dat ik nu, als ik pijnlijke harde buiken heb, toch erg verkramp. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Als ik dan bedenk dat weeën nog veel pijnlijker moeten zijn... :X Maar het gaat vast goedkomen, op een vreemde manier heb ik altijd al willen weten hoe het is om te bevallen en nu ga ik het ook echt meemaken binnenkort!!
Ik leen even de post van Phaidra, die had ook van mij kunnen zijn, haha.

Hier de hele nacht wakker geweest, was misselijk, buikpijn en kon niet lekker liggen. En ben verkouden, ook handig :P Dus vanochtend ook maar de hele ochtend in bed gebleven...het regent toch :+
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  woensdag 6 juni 2012 @ 12:11:01 #25
374977 eliis
Relativeer!
pi_112514519
Dank je wel voor je uitgebreide antwoord Spees_Eend!

Wat jij omschrijft, is precies waar ik mee zit. Als het een goede uitslag is, heb je eigenlijk een soort valse zekerheid. En een kans van 1 op 150 schijnt dus al een verhoogde kans te zijn, maar dan gaat het dus bij 149 alsnog goed, en dan ga ik geen punctie laten doen met het risico op een miskraam. Dus dan betekent het een paar maanden flinke stress, misschien ook helemaal voor niks.

Maar jeetje, een kans van 1 op 8! Dan sta je wel even te kijken. Wat fijn dat jullie nu een goede uitslag hebben gekregen!! Wat je omschrijft is denk ik precies juist: als de kans op een afwijking groter is dan de kans op een miskraam door punctie, dan alsnog doen.

Echt heel fijn advies, dankje :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')