tja, sociale wetenschappen he daar heb je niet de moeilijkste wiskunde voor nodig breinkonijn.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 23:35 schreef PizzaGeit het volgende:
Ik wil niet trollen, maar zijn dit serieus de toelatingseisen voor een universitaire studie![]()
![]()
Ik zou, op basis van wat ik hier zie, in ieder geval kunnen zeggen dat die toets niet al te moeilijk is.
Het is zo dat ik een aantal jaar eruit ben geweest. Weliswaar is de stof niet super lastig. Alleen om de stof in 4 weken in mijn hoofd te krijgen vergt wat werkdruk. Vandaar de vraag of iemand hier ervaring mee hoeft om zodoende tot een beter beeld te komen van de toets en de zwaarte van de toets. Maar inderdaad, anders was it a piece of cakequote:Op woensdag 6 juni 2012 16:52 schreef Aardappeltaart het volgende:
Moet je je hier na je eindexamen daadwerkelijk druk om maken?
Of maken ze het superlastig met veel 'out of the box'?
Heb je het centaal examen van wiskunde C wel eens bekeken, meer dan dit krijgen die ook niet echt.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 23:35 schreef PizzaGeit het volgende:
Ik wil niet trollen, maar zijn dit serieus de toelatingseisen voor een universitaire studie![]()
![]()
Ik zou, op basis van wat ik hier zie, in ieder geval kunnen zeggen dat die toets niet al te moeilijk is.
Dit is ongeveer het vroegere 2-MAVO/3-MAVO-niveau, alleen kregen ze daar geen logaritmes.quote:Ik wil niet trollen, maar zijn dit serieus de toelatingseisen voor een universitaire studie![]()
Ik heb het boek"Wiskunde voor statistiek, een voorbereiding"aangeschaft. Inmiddles loop ik te kl*ten met logaritmen maar is het een kwestie van oefenen.quote:Op donderdag 7 juni 2012 16:12 schreef Br0ken het volgende:
Hoi allen!
Net zoals Boswandeling heb ik mij ook ingeschreven aan de FSW. (Beleid, Organisatie en Communicatie) en zit een beetje met hetzelfde probleem. Mijn 'basis kennis' wiskunde staat niet op een al te hoog pitje en ik wil me goed voorbereiden om enige tegenslag te kunnen voorkomen.
Tips / Voorbeelden zijn zeker welkom![]()
Welk boek ben jij aan het bestuderen Boswandeling?
Zelf heb ik mijn oude wiskundeleraar geconsulteerd (De vader van een goede vriend van me) om me te helpen. (Tsja, je moet wat)
Nee niet echt het niveau van mavo2/3, helaas... ik had mij vergist in de stof en dacht nog piece-of-cake... maar goed, stof ophalen na een x aantal jaar niks mee gedaan te hebben is ff lastigquote:Op zondag 10 juni 2012 18:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dit is ongeveer het vroegere 2-MAVO/3-MAVO-niveau, alleen kregen ze daar geen logaritmes.
Het Basisboek Wiskunde is geschikt om deze stof in een korte tijd in te halen.
Ervaring met het boek bedoel je? Zo ja, voor welke toets?quote:Op zondag 10 juni 2012 21:24 schreef Straalkachel het volgende:
klikkerdeklik
Vind ik persoonlijk een hele goede.
Nogmaals, het vroegere (in ieder geval tot eind jaren 90), niet het huidige!quote:Nee niet echt het niveau van mavo2/3
Okquote:Op maandag 11 juni 2012 00:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nogmaals, het vroegere (in ieder geval tot eind jaren 90), niet het huidige!
Ergens aan het begin van het millennium is het wiskunde-onderwijs op het MAVO veranderd in voortgezet rekenonderwijs. Zonde. Ik kan me voorstellen dat de zwakkere VMBO-leerlingen dat nodig hebben maar doe dat de VMBO-TL-leerlingen niet aan.
Nee, ik bedoelde het linkje.quote:Op zondag 10 juni 2012 21:28 schreef boswandeling83 het volgende:
[..]
Ervaring met het boek bedoel je? Zo ja, voor welke toets?
Ah bedankt voor je reactie!! Ja die heb ik inderdaad doorgespit. En hoe bedoel je makkelijk? Hahaha! Vergelijkingen en ongelijkheden heb ik nu wel doorquote:Op maandag 25 juni 2012 02:09 schreef dude1986 het volgende:
deze toets vorig jaar gemaakt. was een makkie. gewoon dat (mini)boek aanschaffen wat ze voorschrijven.
Ah, dat is handig ! Bedankt voor 't delen van deze link! Wil toch als ik dit jaar de tijd heb gaan kijken of ik met zelfstudie wat wiskunde door kan krijgen zonder dat er 'druk' achter zit en ga hier maar 's beginnen! Thanks!quote:
Die man legt het echt fan-tas-tisch uitquote:Op maandag 25 juni 2012 11:41 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ah, dat is handig ! Bedankt voor 't delen van deze link! Wil toch als ik dit jaar de tijd heb gaan kijken of ik met zelfstudie wat wiskunde door kan krijgen zonder dat er 'druk' achter zit en ga hier maar 's beginnen! Thanks!
Alle hulp is welkom! Ik heb woensdag aanstaande de toets. Ik begin um te knijpen..quote:Op maandag 25 juni 2012 12:44 schreef Safaris het volgende:
Ik weet niet of dat je er iets aan hebt, maar ik heb pasgeleden een toets gemaakt bij een andere universiteit waar je exact dezelfde stof moest doornemen.
De toets werd daar eigenlijk alleen gezien als een formaliteit en stelde dus ook niet zo veel voor.
Het boek dat werd aangeraden was - Wiskunde voor statistiek (Franken, W.M. & Bouts)
Zo'n beetje elke bibliotheek heeft dat boek wel
Bram, kan jij mij een tip geven war ik een simpele, trage uitleg kan krijgen over logaritmen? De essentie snap ik, verder kom ik (nog) niet. Het kwartje moet even vallen dan ga ik als een speer.quote:Op maandag 25 juni 2012 15:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Motorbloempje, Khanacademy is ook een prima website voor jou.
Weet niet meer precies, maar elk hoofdstuk wordt getoetst en het de opgaven leken echt gewoon op de opgaven uit het boek.quote:Op maandag 25 juni 2012 11:16 schreef boswandeling83 het volgende:
[..]
Ah bedankt voor je reactie!! Ja die heb ik inderdaad doorgespit. En hoe bedoel je makkelijk? Hahaha! Vergelijkingen en ongelijkheden heb ik nu wel door. Waar ik tegen aan loop zijn de logaritmen
. Heb gewoon te weinig tijd. Weet je nog wat ze vroegen? Dus wat ik sowieso echt ff moet kennen?
Thanks man!
Hello!quote:Op woensdag 27 juni 2012 18:22 schreef martinishaken het volgende:
Hallo boswandeling,
Vroeg me af hoe je toets vandaag is gegaan. Ik heb hem zaterdag... Was het moeilijk? Was het te doen? Waar moet ik rekening mee houden?
Alvast bedankt voor een reactie!
Nou, heb het overleefd hoor. Viel inderdaad mee. 75 van de 124 punten sowieso. Zou een 6 zijn, maar ik ken de normering niet... Nu 2 weken in spanning wachtenquote:Op maandag 25 juni 2012 18:05 schreef dude1986 het volgende:
[..]
Weet niet meer precies, maar elk hoofdstuk wordt getoetst en het de opgaven leken echt gewoon op de opgaven uit het boek.
succes iig
Dat is dan wel een veel andere toets dan dat ik heb gehad, ik kreeg nog niet eens 20 vragen.quote:Op donderdag 28 juni 2012 19:05 schreef boswandeling83 het volgende:
[..]
Nou, heb het overleefd hoor. Viel inderdaad mee. 75 van de 124 punten sowieso. Zou een 6 zijn, maar ik ken de normering niet... Nu 2 weken in spanning wachten
Hmmz, ok.. dat is wel heel wat anders jaquote:Op donderdag 28 juni 2012 19:10 schreef Safaris het volgende:
[..]
Dat is dan wel een veel andere toets dan dat ik heb gehad, ik kreeg nog niet eens 20 vragen.
Die vervolgens met de losse pols in een minuutje of 2 werden nagekeken
Wiskunde, geen meerkeuze. Eigenlijk wel veel algebra. Succes!quote:Op donderdag 28 juni 2012 21:57 schreef martinishaken het volgende:
Hoe moet je de antwoorden trouwens invullen? Is het meerkeuze?
Vraag misschien beetje veel, maar toch handig om te weten
Vooral statistiekquote:Op woensdag 6 juni 2012 00:34 schreef Adelovici het volgende:
[..]
tja, sociale wetenschappen he daar heb je niet de moeilijkste wiskunde voor nodig breinkonijn.
Ik begrijp het zeker, no worries. Maar niet iedereen kent de simpele manier om percentages te berekenen en dat is toch wel wat ze verwachten. Vandaar de toelichtingquote:Op donderdag 28 juni 2012 23:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Boswandeling, hoe je met percentages moet rekenen kan je uit je hoofd leren maar het is veel gemakkelijker als je ervoor zorgt dat je het begrijpt. Dat geldt ook vaak voor wiskunde.
Hoe is het gegaan?? Had je ook op de VU of een andere uni?quote:Op donderdag 28 juni 2012 21:57 schreef martinishaken het volgende:
Hoe moet je de antwoorden trouwens invullen? Is het meerkeuze?
Vraag misschien beetje veel, maar toch handig om te weten
Nou nou nou? Erg benieuwdquote:Op zaterdag 30 juni 2012 13:15 schreef boswandeling83 het volgende:
[..]
Hoe is het gegaan?? Had je ook op de VU of een andere uni?
Ik voor politicologie. En heb nog geen uitslag, nu een week voorbij, oei wat spannend!quote:Op woensdag 4 juli 2012 02:26 schreef martinishaken het volgende:
Sorry, was even niet bereikbaar!
Ben zeer benieuwd... Geen idee hoeveel punten ik heb gehaald, dat stond nergens... Heb het denk ik wel gehaald, of net niet...
Was ook op de VU ja... Voor opleiding communicatiewetenschappen! Jij?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |