abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113883683
sporten is geen probleem :)
afhankelijk van de plaats waar je tatoeage zit zul je hoogstens de dag erna wat last hebben van pijnlijke huid maar dat heeft geen invloed op wel of niet sporten.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 14:08:38 #52
378920 Ploon
unique,like everyone else...
pi_113890296
ohh nee 5-10 jaar is wel heel veel!
maar ik zou er niet van uitgaan dat ie binnen 2 jaar weg is eigenlijk...
je kan beter uitgaan van 3-4 jaar denk ik.
misschien gaat t bij jou sneller hoor,dat zou kunnen,maar ik zou daar niet van uitgaan want
dan valt t misschien alleen maar tegen als t langer duurt..
maar zoiets kan je altijd vragen aan je behandelaar als je voor n eerste gesprek komt,die heeft er
meer verstand van dan ik,want t ligt er ook aan hoe diep die gezet is enzo.

t kan ook wel sneller hoor maar dat is n hele andere methode en dan krijg je echt lelijke littekens maar dan is ie wel zo weg,ik geloof zelfs binnen 1 keer maar dat weet ik niet zeker.
3-4 jaar lijkt heel lang maar als ik nu terug kijk (ik ben 5 jaar geleden begonnen) dan is
t toch heel snel voorbij gegaan vind ik en ik ben blij dat ik t gedaan heb..
en ik ben nog veeeeel blijer als blijkt dat ie echt helemaal weg is maar dat is nog even afwachten :)
pi_114336159
Ik val hier even binnen, veel goede raad en tips die ik graag ter referentie bij wil houden!
Ben trouwens verrast over de nu haalbare resultaten, ook wat ik hier voorbij zie en hoor komen!

Zo zit je in het tattoo topic met een idee voor een cover up, en zo bedenk je je dat je misschien het ding gewoon weg moet laten halen :{
Mijn tattoo is nu 4,5 jaar oud en ik vind het ontwerp nog steeds mooi, maar het ontwerp is ooit op mijn ruggengraat gezet waar hij nu knullig naast staat. (Mijn houding was voorheen scheef en dit is nu gecorrigeerd)
De cover-up is vanwege het benodigde formaat en noodzaak voor dekkend zwart van de baan, en nu ben ik een oriënterend rondje begonnen over het laseren.

Kan er iemand enige inschatting maken, met eigen referentie/ervaring/kennis als grondslag hoeveel er nodig is voor mijn lijnenspel? https://picasaweb.google.(...)eCSk?feat=directlink
Natuurlijk ga ik ook advies inwinnen bij de klinieken die hier voorbij komen in een goed daglicht, maar ik gewoon benieuwd wat de ervaringsdeskundigen aan de andere kant van het "lampje" denken.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 22:16:54 #54
378920 Ploon
pi_114336832
hoi lisald,ik vind t moeilijk om te zeggen hoe lang ik denk dat je er mee bezig bent om weg te laseren,volgens mij is dat bij elke tatoeage anders,
ligt eraan hoe diep gezet enzo geloof ik..
het lijkt maar n fijne tatoeage en ook niet super diep gezet maar ik ben ook geen expert :)
je moet er alleen rekening mee houden dat ie waarschijnlijk niet binnen een jaartje weg is,
maar ik zou gewoon voor n gesprek gaan naar een goede kliniek en daar kunnen ze
wel ongeveer zeggen hoe lang t zal gaan duren.
sorry dat ik je niet echt verder kan helpen maar ik wil je niet blij gaan maken met n dooie mus
of je juist afschrikken...
pi_114402117
Hoi Lisald,
dat is niet goed te zeggen omdat het van heel factoren afhangt die niet zichtbaar zijn op een foto, zoals de diepte van de tatoeage, hoe goed deze gezet is, je eigen huid.

zo op het eerste gezicht van de foto (maar pak mij niet serieus op uitspraken, het blijft een goedbedoelde gok) zou ik zeggen dat het moet meevallen om een aantal redenen:
- hij heeft geen kleurtjes, zwart is vaak wat eenvoudiger
- hij is vrij dun, geen hele dikke lijnen
- hij is niet groot, niet dat dit iets zegt over de snelheid van het verwijderen maar je kunt gewoon telkens in 1 behandeling de volledige tatoeage behandelen, niet alleen maar de helft ofzo

gemeten met zeker 3 maanden tussen elke behandeling, tja, ergens tussen de 5 en de 15 behandelingen in :)
maar reken in ieder geval op een paar jaar.
pi_114403431
en nog even uitgebreid een lang verwachte update:

yeah, ik mocht gister ook naar de kliniek voor de nieuwe behandeling, of beter gezegd de nieuwe uitvoer van een traditionele behandeling, nl de R20.
Voor de mensen die het nog niet gelezen hadden: het is gewoon de laserbehandeling zoals we hem hier bijna allemaal ondergaan, met dezelfde laser, het enige verschil zit 'm in de duur ertussen.
Het is gebruikelijk om 3 tot 4 maanden tussen de behandelingen in te doen, alleen bij deze behandeling doe je op 1 dag 3 tot 4 behandelingen met 20 minuten pauze tussen elke behandeling en daarna weer die 3 tot 4 maanden wachten.

De gedachte erachter is dat het menselijk lichaam toch gewoon die 3 tot 4 maanden nodig heeft om de inkt af te voeren, daar verandert ook niets aan, het lichaam kan niet spontaan opeens heel snel iets afvoeren, maar door enkele behandelingen zo dicht op elkaar te plaatsen valt er misschien méér in zijn totaliteit af te voeren die 3 tot 4 maanden.

Natuurlijk ben ik er ook kritisch over, werkt het inderdaad zo dat er meer inkt nu loskomt en de verwerkingstijd van het lichaam net zo lang is maar er dus nu meer wordt afgevoerd of is het onzin en gebaseerd op niets.
Ook heb ik net als jullie de vraag waar het idee vandaan komt, is dit afkomstig van behandelaren, van producenten van lasers, van cliënten, hoe komen ze op dit idee? Is het pure theorie, is het gewoon nuchter nadenken geweest dat tot dit idee is gekomen, we weten het niet.
Maar goed, als niemand het probeert zullen we er nooit achterkomen dus met eigen risico (letterlijk) is een aantal mensen waaronder ikzelf nu begonnen met deze behandeling en natuurlijk hoop ik in de eerste plaats voor mijzelf maar ook voor alle anderen dat dit DE nieuwe manier is die de boel kan versnellen.

Ik moest dus nog even rustig de tijd nemen na mijn laatste traditionele behandeling en kon gister terecht voor de nieuwe behandeling in Kliniek Veldhoven.
Vond het vooraf doodeng, angst voor meer pijn, angst voor meer beschadigingen, de duur is in 1 keer ook anders maar goed, na insmeren van de verdovende zalf op pad.
Ter plekke de zalf weer verwijdert (die deed zijn werk erg goed, je kon echt een hele witte vlek in de huid zien waar het verdoofd was).

De eerste keer laser was pijnlijk maar prima te doen, zoals gewoonlijk.
koelende zalf erop en eventjes wachten. na 20 minuten zalf eraf en volgende behandeling. raar maar waar: die was minder pijnlijk.
althans de laser, de huid zelf werd toch wel aardig rood en vond het niet fijn.
weer koelende zalf erop, even wachten, zalf er af en opnieuw de laser er weer op. nu voelde ik de laser niet maar de huid zelf was wel gevoelig.
de 4de behandeling niet gedaan, die had eigenlijk geen zin omdat de huid vrijwel niet meer reageerde.
alles goed ingesmeerd en ingepakt en weer terug naar huis.

de rest van de dag / avond had ik wel de normale verschijnselen die ik eigenlijk altijd heb: koorts, dikke enkel, pijnlijke enkel, onderhuids werd het een soort van dikke plak, alsof iemand silicone in mijn enkel had gespoten en daarmee alle huidcellen en vetcellen aan elkaar geplakt hadden.
trap lopen was een uitdaging, omdat ik die enkel dus niet meer goed kon scharnieren, dus super on-elegant rond gewaggeld :)
(gelukkig hoefde ik toch nergens naartoe)

nu vanochtend: iets opgezwollen, dikke enkel maar niet meer of minder dan normaal. wel gevoelige huid en dit keer zit dat iets meer aan de buitenkant. ik denk zelf dat dit komt omdat ik een super gevoelige huid heb en die vind het gewoonlijk al niet fijn als ik bv make up opdoe en weer afsmeer, dus laat staan nu verdovende zalf, 3x laser, 3x koelende zalf, mijn huid vind dat gewoon niet prettig en reageert heel snel en heel gevoelig.
verder, onderhuids; weinig tot geen last. wel nog koorts, maar zoals gezegd, dit is niet voor iedereen hetzelfde, er zijn ook mensen die prima lichamelijk hun eigen hitte kwijt kunnen en die hebben dit helemaal niet, ik heb er ook geen last van en ben gewoon naar mijn werk gegaan.

als iemand nog vragen heeft: be my guest!
want het is gewoon heel belangrijk dat we nieuwe ontwikkelingen met zijn allen delen.

foto's? ja ja, die volgen dit weekend ;)
  donderdag 19 juli 2012 @ 18:50:38 #57
378920 Ploon
pi_114426021
WRH dat klinkt best positief allemaal!
ik had eerlijk gezged verwacht dat t echt kei veel pijn zou doen die 2e en 3e en 4e keer over
t zelfde stuk huid,gelukkig is dat dus bij jou niet echt t geval.

ik had t zelf ook best willen proberen maar als t goed is was mn vorige bezoek aan de kliniek
meteen mn laatste :)

ben heel benieuwd naar de resultaten,als t echt werkt zou dat kei fijn zijn
want hoe sneller hoe liever natuurlijk.
ben benieuwd naar je fotos,ik zal straks aan mn dochter vragen of ze een foto
kan maken van mijn tatoeage en dan nog kijken hoe ik m hier krijg geplaatst.

hou ons op de hoogte :)
pi_114449929
dat hoop ik echt, dat het je laatste behandeling was, zou geweldig zijn!

ik vond de nieuwe behandelmethode in ieder geval enorm meevallen, had inderdaad ook op juist meer pijn gerekend dus dat was wel een positieve meevaller.
maarja, dat is de behandeling zelf, nu nog kijken of de uitwerking ook goed uitpakt, dat zullen we pas over een paar maandjes zien. (en weer wachten...)
ik zat terug in de auto, partner reed en ik zat een beetje met de enkel te draaien en te proberen hoe het voelde en kon alleen maar net als in de bierreclame eruit gooien: 'and now we wait'.. :)
pi_114523148
Sorry voor de late reactie Ploon en WRH, maar ontzettend bedankt voor jullie feedback!
Natuurlijk weet ik dat niemand beter dan de behandelaar kan vertellen hoe en wat, maar jullie ervaringen zijn ook wat waard en geven mij in ieder geval enige referentie.

Ik ben van plan om de afgelopen topics eens door te lezen om uit te vinden naar welke kliniek ik zal stappen voor een eerste informatie gesprek. Met minimaal een jaar in mn achterhoofd lijkt me dat zeer redelijk op een mensenleven. Plus, mijn tattoo spot is makkelijk te verbergen als hij in de tussentijd minder mooi wordt, alleen in bikini tijd moet ik dan maar even doorbijten.

Dit maakt wel extra definitief dat ik hem niet ga laten coveren naar iets wat me eigenlijk te groot en te donker zou worden! Weghalen en dan misschien plaatsen wat ik wél wil in de vorm en grootte die ik wil komt zo als optie bovendrijven.

Ik lees met belangstelling mee!
pi_114595716
Wat duurt t wachten op de resultaten van de "nieuwe" r20 methode toch lang hè ;-)

Zijn er al betere resultaten te zien bij degene die enige tijd gelden ermee behandeld zijn???

Ik ga in september terug naar Aesthetics en waarschijnlijk meteen de eerste behandeling!!

Nog een vraag over het vervagen van de tattoo over de duur van de behandeling. Gaat het vervagen redelijk gelijk over heel de tattoo of vallen er gaten in? Mijn tattoo zit dus wel gedeeltelijk in t zicht. Loop ik dus 3 jaar met een lelijke inktvlek rond eer ie weg is of valt dit mee??

Gr. Erik
pi_114598142
Hoi Lisald,
doe je goed hoor, een forum is tenslotte een platform van clienten, dus degene die de behandeling ondergaan en niet die van de 'doeners' , dus de behandelaars.
voor een goede uitgebreide uitleg moet je eigenlijk altijd naar een behandelaar, vind ik zelf, hier kunnen we feitelijk alleen uit eigen ervaring putten en dat is toch anders dan de theorie erachter, of de juiste kennis van het menselijk lichaam en de huid.

belangrijk is je een paar dingen te realiseren:
- je bent er niet snel vanaf, reken op een paar jaar vaak
- een slechte behandelaar kan meer schade aanrichten dan een goede behandelaar kan oplossen
- je bent er maar enkele keren per jaar, dus laat kosten en reistijd niet je keuze beinvloeden
- ga op je gevoel af; een goede behandelaar die uitgebreid de tijd neemt, je bedenktijd geeft, antwoorden kan geven, foto's kan laten zien van zijn eigen clienten, de werking van niet alleen de laser maar ook het menselijk lichaam begrijpt. dát zijn de belangrijkste zaken maar je eigen gevoel is ook echt belangrijk.
pi_114598332
spannend Erik-Nina!
duurt nog even he, dat wachten.
(en dan vervolgens weer alleen maar wachten)

maar over het vervagen van de tatoeage;
hm, helaas, ik ben bang dat ik daar alleen maar slecht nieuws over heb.
het is je huid en je huid is eigenlijk nergens perfect egaal, het vervagen gaat (in ieder geval bij mij) totaal niet netjes gelijkmatig.
sterker, er vallen inderdaad gaatjes overal en er zijn stukjes te zien die heel hardnekking donkerder blijven dan de rest.
hij vervaagt wel in zijn geheel, mijn zwart is al heel lang niet meer zwart, maar echt grijzig. ik kan 'm goed vergelijken met een andere tatoeage die ik heb die als grijs gezet en bedoeld is en het zijn echt 2 totaal verschillende tinten en de gelijkmatigheid die ik in mijn andere tatoeage heb die dus grijs is bedoeld líjkt niet op de tatoeage die ik laat verwijderen, helaas.

bovendien, wat ik ook merk is dat de inkt een beetje raar doet en aan het uitlopen is. de tekening was heel strak gezet, met goed scherpe lijnen maar daar is niets meer van te zien.
ik herken 'm nog wel als mijn oorspronkelijke tekening, maar als mensen 'm voor het eerst zouden zien nu zouden ze waarschijnlijk roepen dat ik mijn geld van de tatoeëerder terug moet vragen :)
het ziet er uit als een soort van inkt in water, ik heb een paar 'uitsteeksels' die rondom getekend waren en die raken elkaar nu, dat deden ze oorspronkelijk niet.

ik denk dat je kunt stellen dat een tatoeage meer verwaterd dan vervaagt.

foto's volgen nog op dit topic, ik ben momenteel een beetje hectisch met 2 woonplaatsen en heb telkens de benodigde spullen (zoals camera kabeltjes) precies in het andere huis liggen |:(
pi_114764958
zo hehe.. heb jullie weer gevonden..
zat steeds nog in dat oude topic te kijken.. maar daar werdt maar niet meer gereageerd haha..

Ik mag eind aug. voor de 3e keer naar de kliniek in Veldhoven..
Had de afspraak een maandje verplaatst.. maar denk dat ik ga proberen om hem iets naar voren te halen.. kan tenslote maar weer gebeurd zijn..

Zit sterk te twijfelen om ook die r20 metode uit te proberen..
er is helaas nog zo weinig van bekend
pi_114835683
misschien even overleggen Dennis.rsd., of je ook de andere behandeling wil doen.
denk erom dat je dan wel een stuk langer zit, dus dat je er meer tijd voor uittrekt.
en het hangt ook af van de grootte, een hele grote tatoeage is nauwelijks te doen op deze manier.

vwb mijn eigen behandeling;
de foto's staan inmiddels op de website van de behandelaar, te vinden via deze link: http://www.kliniekveldhov(...)20Voorbeeld%202.html

ik doe het ook maar even zo, want ik heb weer eens de verkeerde laptop bij me en kan niet bij de foto's nu om ze te uploaden. (maar volgens mij is het hier wel bekend dat dit mijn enkel en plakplaatje is ;) )
pi_114894951
Hey WRH,

Wanneer komt er weer een before and after foto van jouw tattoo?
Je bent al heel lang bezig en 'documenteert' alles netjes op fok en daarvoor mijn dank.

groet
pi_114897886
hi Jay, dat had ik gehoopt deze week te kunnen doen, maar helaas, ik woon momenteel op 2 verschillende locaties dus kan niet zo makkelijk bij al mijn spullen.
wel is de laatste behandeling te zien op de site van de behandelaar, zodra ik weer bij mijn andere laptop kan, zal ik eens goed gaan zoeken naar oude foto's en weer even een mooie samenvatting maken.
al blijft het, vind ik zelf, wel altijd wat moeilijk op foto's te zien, omdat door flitsen en inzoomen het niet altijd evengoed te zien is.

de tatoeage is wel absoluut lichter en vager geworden, maar is nog steeds enorm zichtbaar, geen enkele mogelijkheid om de tekening over het hoofd te zien, dus ik hoop dat daar nu met een paar maandjes wel verandering in gaat komen.

hij komt natuurlijk van écht diep-zwart, 2 tatoeages over elkaar, super gevoelige huid die razendsnel reageert, zo ongeveer alles wat maar tegen kan zitten, zit tegen.
gekke is, ik zit momenteel al wel weer te denken aan een nieuwe volgende tatoeage :)
maarja, alle anderen ben ik nog steeds enorm blij mee, deze moet alleen weg vanwege de foute associatie.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 20:52:55 #67
378920 Ploon
pi_114913890
ik wil graag een foto plaatsen maar echt geen flauw idee hoe dat moet..:(

kan iemand t uitleggen zodat zelfs ik t kan begrijpen en voor elkaar kan krijgen?
pi_115070017
Hallo!

Ik heb zo een aantal berichten zitten lezen en merk dat er idd verschil zit in welk kliniek je behandeld word en welke laser er wordt gebruikt.
Ik heb afgelopen woensdag mijn eerste laser behandeling gedaan bij Medisch Laser Centrum Amsterdam. Daar werken ze met Q-switched Ruby laser en Q-switched Nd YAQ laser. Deze lasernamen zie ik niet terug in jullie berichten wel de R20? Of wellicht overheen gelezen.

Ik heb dus wel last gehad van kleine blaartjes, 2 hele grote zelfs. Ik hoor ook veel verschillen in napijnen, nazorg en bijwerkingen. De twee grote blaren heb ik vandaag doorlaten prikken bij de huisarts. Want er stond zoveel spanning op dat ze anders waren geknapt.

Nu heb ik nu veel jeuk.
Ik ook vind het lastig om door alle klinieken en lasernamen het bos nog te zien. Hoe weet ik nu of ik bij een goede kliniek zit, bij een bahandelaar die weet wat ze doet?
Ik heb een lange intake gehad en alles wat in me opkwam gevraagd.... daar ik a. nieuwsgierig ben en b. behoorlijk kritisch.

Mijn behandelaarster zei dat ik over 6-8wkn weer terug kan komen. Maar ook hier lees ik verschillende berichten over. Ligt dit aan de laser die de klinieken gebruiken of ...?
Zijn er mensen die wellicht al langer meedraaien in de malle molen van tattoe verwijderen die misschien een lichtje voor me aan kunnen doen?

Sjank joe!
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 22:23:23 #69
378920 Ploon
pi_115072759
hoi nalini,
ik kan je helaas niet helpen daarbij want heb helemaal geen verstand van al die verschilende lasers en misschien heel fout maar ik heb me er ook nooit echt in verdiept..
wat je wel kan doen is veel zoeken op internet naar ervaringen van mensen..
ik ben daarom naar veldhoven gegaan, aesthetic clinics ( volgens mij heet t nu anders, geloof dat ze de naam hebben veranderd maar weet niet zeker) en ben daar altijd heel tevreden over geweest en goed gevoel bij gehad :)
ik heb nog nooit n blaar gehad moet ik zeggen, en ik word al ongeveer 4 jaar gelaserd
maar jeuk dat herken ik wel :(
na 6 weken terug komen vind ik best snel, maar zoals ik al zei je moet gewoon goed zoeken op internet en ik zou zelf persoonlijk liever 1 keer in de zoveel maanden 100 km rijden en er vertrouwen in hebben, dan 10 km rijden voor een behandeling bij een beunhaas!
dus ga eens flink googlen naar jouw behandelaar, medisch laser centrum amsterdam, en kijk wat er allemaal opduikt..
succes ermee :)
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 22:25:13 #70
378920 Ploon
pi_115072870
owja is er al iemand die me kan uitleggen hoe ik hier een foto kan plaatsen...
heb er 1 van hoe t er nu uit ziet, hij is nog wel te zien maar wel al heel licht :)
pi_115092026
Gewoon de [IMG] url plaatje [/IMG] code overnemen van http://tinypic.com.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 16:30:48 #72
378920 Ploon
pi_115098957

s kijken of dit lukt...
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 16:31:19 #73
378920 Ploon
pi_115098974
voila :)
dankjewel mylene!
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 16:35:36 #74
378920 Ploon
pi_115099102
nou dit is m dus, na ongeveer 4 jaar laseren ( hij was trouwens ook wel erg diep gezet ) , en als t goed is heb ik dus mn laatste behandeling gehad,
maar eerst zien dan geloven..
het zou me niet verbazen als ik toch nog n keer terug moet, maar ik moet nu even paar maandjes geduld hebben en kijken tot hoever hij zal verdwijnen :)
t is een soort van bandje helemaal om mn bovenarm met in t midden 2 letters.
ik hou jullie op de hoogte hoever hij nog wegtrekt!
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 20:13:31 #75
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_115106745
Hoi allen,

Ik wil graag de voorgaande topics teruglezen maar ik kan alleen #6 vinden....heeft iemand een linkje voor me??
Blood for breakfast, blood for lunch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')