en nog even uitgebreid een lang verwachte update:
yeah, ik mocht gister ook naar de kliniek voor de nieuwe behandeling, of beter gezegd de nieuwe uitvoer van een traditionele behandeling, nl de R20.
Voor de mensen die het nog niet gelezen hadden: het is gewoon de laserbehandeling zoals we hem hier bijna allemaal ondergaan, met dezelfde laser, het enige verschil zit 'm in de duur ertussen.
Het is gebruikelijk om 3 tot 4 maanden tussen de behandelingen in te doen, alleen bij deze behandeling doe je op 1 dag 3 tot 4 behandelingen met 20 minuten pauze tussen elke behandeling en daarna weer die 3 tot 4 maanden wachten.
De gedachte erachter is dat het menselijk lichaam toch gewoon die 3 tot 4 maanden nodig heeft om de inkt af te voeren, daar verandert ook niets aan, het lichaam kan niet spontaan opeens heel snel iets afvoeren, maar door enkele behandelingen zo dicht op elkaar te plaatsen valt er misschien méér in zijn totaliteit af te voeren die 3 tot 4 maanden.
Natuurlijk ben ik er ook kritisch over, werkt het inderdaad zo dat er meer inkt nu loskomt en de verwerkingstijd van het lichaam net zo lang is maar er dus nu meer wordt afgevoerd of is het onzin en gebaseerd op niets.
Ook heb ik net als jullie de vraag waar het idee vandaan komt, is dit afkomstig van behandelaren, van producenten van lasers, van cliënten, hoe komen ze op dit idee? Is het pure theorie, is het gewoon nuchter nadenken geweest dat tot dit idee is gekomen, we weten het niet.
Maar goed, als niemand het probeert zullen we er nooit achterkomen dus met eigen risico (letterlijk) is een aantal mensen waaronder ikzelf nu begonnen met deze behandeling en natuurlijk hoop ik in de eerste plaats voor mijzelf maar ook voor alle anderen dat dit DE nieuwe manier is die de boel kan versnellen.
Ik moest dus nog even rustig de tijd nemen na mijn laatste traditionele behandeling en kon gister terecht voor de nieuwe behandeling in Kliniek Veldhoven.
Vond het vooraf doodeng, angst voor meer pijn, angst voor meer beschadigingen, de duur is in 1 keer ook anders maar goed, na insmeren van de verdovende zalf op pad.
Ter plekke de zalf weer verwijdert (die deed zijn werk erg goed, je kon echt een hele witte vlek in de huid zien waar het verdoofd was).
De eerste keer laser was pijnlijk maar prima te doen, zoals gewoonlijk.
koelende zalf erop en eventjes wachten. na 20 minuten zalf eraf en volgende behandeling. raar maar waar: die was minder pijnlijk.
althans de laser, de huid zelf werd toch wel aardig rood en vond het niet fijn.
weer koelende zalf erop, even wachten, zalf er af en opnieuw de laser er weer op. nu voelde ik de laser niet maar de huid zelf was wel gevoelig.
de 4de behandeling niet gedaan, die had eigenlijk geen zin omdat de huid vrijwel niet meer reageerde.
alles goed ingesmeerd en ingepakt en weer terug naar huis.
de rest van de dag / avond had ik wel de normale verschijnselen die ik eigenlijk altijd heb: koorts, dikke enkel, pijnlijke enkel, onderhuids werd het een soort van dikke plak, alsof iemand silicone in mijn enkel had gespoten en daarmee alle huidcellen en vetcellen aan elkaar geplakt hadden.
trap lopen was een uitdaging, omdat ik die enkel dus niet meer goed kon scharnieren, dus super on-elegant rond gewaggeld

(gelukkig hoefde ik toch nergens naartoe)
nu vanochtend: iets opgezwollen, dikke enkel maar niet meer of minder dan normaal. wel gevoelige huid en dit keer zit dat iets meer aan de buitenkant. ik denk zelf dat dit komt omdat ik een super gevoelige huid heb en die vind het gewoonlijk al niet fijn als ik bv make up opdoe en weer afsmeer, dus laat staan nu verdovende zalf, 3x laser, 3x koelende zalf, mijn huid vind dat gewoon niet prettig en reageert heel snel en heel gevoelig.
verder, onderhuids; weinig tot geen last. wel nog koorts, maar zoals gezegd, dit is niet voor iedereen hetzelfde, er zijn ook mensen die prima lichamelijk hun eigen hitte kwijt kunnen en die hebben dit helemaal niet, ik heb er ook geen last van en ben gewoon naar mijn werk gegaan.
als iemand nog vragen heeft: be my guest!
want het is gewoon heel belangrijk dat we nieuwe ontwikkelingen met zijn allen delen.
foto's? ja ja, die volgen dit weekend
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.