abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112516023
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 12:41 schreef schaal_9 het volgende:
Goed initiatief! Via amazon is bestellen ook zonder verzendkosten, voor inwoners van sommige landen. Nederland kan dan niet achterblijven.
Het schijnt dat amazon.de ook gratis naar Nederland verzendt.

Maar de verzendkosten zijn er natuurlijk wel. Wat ik vooral irritant vond was dat je bij veel online aankopen de hele bestelling door moest voordat je wist wat het in totaal ging kosten. Maak dat transparant en klaar, lijkt me.

Als ik een cdtje bestel van <20 dan heb ik liever dat er gewoon bijstaat wat dan de totaalprijs wordt dan dat de verzendkosten in de prijs verscholen zitten als ik er 2 in 1 keer bestel.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_112537091
Leuk geen verzendkosten, maar dan maken ze alsnog dikke winst met hun woekerprijzen. :')
  woensdag 6 juni 2012 @ 21:11:31 #103
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_112538987
Geen probleem toch als zij een dikke winst maken. Het is niet zo dat ze de enige mogelijkheid zijn om te bestellen, en als mensen er voor willen betalen lijkt mij het geen enkel probleem.

Wel is het natuurlijk stom als je iets onder de twintig euro koopt en nu opeens wel bij bol besteld.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  woensdag 6 juni 2012 @ 23:13:22 #104
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_112547817
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 21:11 schreef Redefine het volgende:
Wel is het natuurlijk stom als je iets onder de twintig euro koopt en nu opeens wel bij bol besteld.
Het is nog stommer dat jij geen Nederlands kan.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  donderdag 7 juni 2012 @ 00:01:34 #105
28033 Pek
je moet wat
pi_112550971
BESTELT IS MET EEN "T", GODGLOEIENDE!!! :(

:')
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_112551837
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 12:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het schijnt dat amazon.de ook gratis naar Nederland verzendt.
Klopt, en amazon.co.uk ook. Amazon heeft daarvoor speciaal een distributiecentrum in NL, zodat het niet met de internationale post hoeft.

Bol,com doet dus helemaal niks revolutionairs nieuws, maar hinkt juist achter de concurrentie aan. Iets wat overigens ook in andere opzichten geldt, want in vergelijking met amazon werkt hun site voor geen meter en het assortiment is ook veel beperkter.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2012 00:21:08 ]
  donderdag 7 juni 2012 @ 00:27:25 #107
321876 Cherna
Fuck the System
pi_112552082
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 00:20 schreef Igen het volgende:

[..]

Klopt, en amazon.co.uk ook. Amazon heeft daarvoor speciaal een distributiecentrum in NL, zodat het niet met de internationale post hoeft.

[url=www.Bol,com]Bol,com[/url] doet dus helemaal niks revolutionairs nieuws, maar hinkt juist achter de concurrentie aan. Iets wat overigens ook in andere opzichten geldt, want in vergelijking met amazon werkt hun site voor geen meter en het assortiment is ook veel beperkter.
Oh ik wist niet dat amazon.co.uk ook gratis verzendt. Ik heb daar altijd bestelt mocht ik iets nodig hebben. Wel boeken of cd's . Ligt misschien ook aan de hoogte van de prijs.
Maar je hebt gelijk dat amazon beter is mbt assortiment en site. Wat mij wel opvalt is dat amazon vaak doorverwijst naar externe leveranciers die via amazon verkopen. Misschien dat het daar mee te maken heeft.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  donderdag 7 juni 2012 @ 00:31:36 #108
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_112552222
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 23:13 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Het is nog stommer dat jij geen Nederlands kan.
En het is nog eens veel stommer als je een taalnazi bent. Maar als het jou blijer maakt, zal ik voortaan nog even een seconde op mijn scherm kijken of ik geen typfouten heb gemaakt.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_112552250
quote:
12s.gif Op donderdag 7 juni 2012 00:27 schreef Cherna het volgende:

[..]

Oh ik wist niet dat amazon.co.uk ook gratis verzendt. Ik heb daar altijd bestelt mocht ik iets nodig hebben. Wel boeken of cd's . Ligt misschien ook aan de hoogte van de prijs.
Maar je hebt gelijk dat amazon beter is mbt assortiment en site. Wat mij wel opvalt is dat amazon vaak doorverwijst naar externe leveranciers die via amazon verkopen. Misschien dat het daar mee te maken heeft.
Ja, die externe verkopers die bepalen zelf hun verzendkosten. En het moet bij amazon idd ook minstens een bepaald bedrag zijn.

Bij bol . com heb je trouwens ook externe verkopers, maar dat heet bij hun 'tweedehands' ook al verkopen ze het product nieuw. :')

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2012 00:33:05 ]
pi_112555467
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 23:24 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Dit geldt toch wel alleen voor Nederlandstalige boeken, toch? Belachelijk deze wetgeving, maar goed...
Een van de redenen waarom ik al jaren alleen maar Nederlandstalig koop als het moet. Nodeloze marktinmenging.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_112606295
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 17:40 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Als de ketens het hoofd boven water houden en zich meer gaan onderscheiden is het winst voor de consument. Ben benieuwd naar de ontwikkelingen de komende jaren.
De grote ketens staan al ongelofelijk onder druk. De grootste klappen vallen echter bij de kleinere zelfstandige boekhandels en de franchise winkels. Tachtig procent van de zelfstandige winkels is in de laatste 10 jaar al verdwenen. Het gevolg is dat over 5 a 10 jaar hele gebieden afhankelijk zijn van Albert Heyns en een incidentele AKO voor boeken.

Voor mensen die toch al veel online kopen is dit goed nieuws. Voor mensen die graag willen snuffelen en soms boeken eerst in hun handen willen hebben is dit slecht nieuws. Voor een hoop mensen die nog onbekend zijn met internet winkelen, zoals ouderen, is dit erg slecht nieuws.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 28 juni 2012 @ 18:11:17 #112
16715 Mylene
*schatje*
pi_113520863
quote:
Reclamecommissie vindt tv-spot Bol.com misleidend

AMSTERDAM - Bol.com heeft in een tv-reclame ten onrechte de suggestie gewekt dat het bedrijf geen verzendkosten in rekening brengt, zo blijkt donderdag uit een uitspraak van de Reclame Code Commissie. De commissie noemt het spotje oneerlijk en misleidend.

In de gewraakte tv-reclame wordt volgens de commissie nauwelijks duidelijk gemaakt dat er bij bestellingen tot 20 euro wel degelijk verzendkosten moeten worden betaald.

De klacht was ingediend door concurrent Cosmox.nl, die de handelwijze van Bol.com als oneerlijke concurrentie betitelt.

Bol.com voerde ter verweer aan dat veel producten meer dan 20 euro kosten. De Reclame Code Commissie was echter gevoeliger voor het argument van Cosmox.nl dat bijvoorbeeld 83.000 van de 86.000 boeken bij Bol.com minder kosten dan 20 euro.

"Verzendkosten spelen zeker bij goedkopere artikelen als boeken, cd’s en dvd’s een belangrijke rol in de keuze van de consument", zegt Cosmox-directeur Hubert de Koning, wiens winkel geen verzendkosten rekent.

De reclamecommissie beveelt Bol.com om de reclame aan te passen. De webwinkel heeft nog 14 dagen om te beslissen of het bedrijf in beroep gaat tegen de uitspraak.
bron

Terechte uitspraak, eerst waren de verzendkosten voor populaire boeken ook gratis, maar nu dus niet meer.
pi_113520975
Tja bol :r
  donderdag 28 juni 2012 @ 19:17:12 #114
8372 Bastard
Persona non grata
pi_113523352
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 18:11 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron

Dat staat ook genoemd linksonderin de spot hoor.
The truth was in here.
  Moderator donderdag 28 juni 2012 @ 19:56:11 #115
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_113525080
Toch simpel?

Gaan ze alles kunstmatig laten stijgen.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_113531540
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 19:56 schreef capuchon_jongen het volgende:
Toch simpel?

Waarna er nog meer kopers weglopen naar een Amazon.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_113534874
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 19:56 schreef capuchon_jongen het volgende:
Toch simpel?

Voor Nederlandse boeken is het voordeel van de vaste boekenprijs dat ze overal dezelfde prijs hebben. Winkels die Nederlandse boeken gratis verzenden hebben bij mij dus een streepje voor. Alleen 'jammer van bol.com' dat de meeste boeken die ik bestel geen 20 euro kosten. Ik blijf boeken dus kopen bij cosmox.nl of ako.nl waarvan ik weet dat ze geen verzendkosten rekenen. Voor andere producten check ik vaak even een site als gratisverzending.nl of verzendkostenvrij.nl. Voor de rest ben ik het met anderen eens dat het jammer is van de boekenwinkel om de hoek maar in hoeverre blijf je die trouw als je boeken sneller en voor de zelfde prijs thuis krijgt?
  vrijdag 29 juni 2012 @ 07:36:23 #118
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_113544902
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 16:14 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Bol is soms wel is handig maar vaak toch echt duurder dan ergens anders
Bol.com is best wel duur. Even rondshoppen levert je altijd ergens anders wel een goedkopere op.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 12:15:34 #119
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_113551897
quote:
14s.gif Op donderdag 28 juni 2012 21:40 schreef Litpho het volgende:

[..]

Waarna er nog meer kopers weglopen naar een Amazon.
Amazon is de God der webshops _O_
Bol.com is niet eens een webshop profeet vergelijken met Amazon, niet eens een Paus of een heilige, maar een simpele priester hihaho
  maandag 2 juli 2012 @ 19:06:14 #120
16715 Mylene
*schatje*
pi_113683249
quote:
Bol.com-reclame moet van de buis
AMSTERDAM - Bol.com heeft in haar televisiereclame ten onrechte gesuggereerd dat het bedrijf geen verzendkosten in rekening brengt. De commercial is misleidend en mag niet meer worden uitgezonden, zo oordeelt de Reclame Code Commissie.

Het oordeel is geveld na een klacht van concurrent Cosmox.nl, zo meldt Adformatie. In de reclame wordt de suggestie gewekt dat er bij Bol.com geen verzendkosten worden berekend, maar in werkelijkheid gebeurt dat bij bestellingen tot twintig euro wel.

Als verweer zegt Bol.com dat veel producten boven de twintig euro kosten. Maar Cosmox.nl haalt aan dat dat er toch nog altijd zo’n 83 duizend van de 86 duizend boeken bij bol.com onder de twintig euro kosten.

Laatstgenoemde is dan ook blij met de uitspraak van de Reclame Code Commissie. “Het is nu aangetoond dat de commercial valse suggesties wekt en de consument op het verkeerde been wordt gezet”, zegt Hubert de Konink, commercieel directeur bij Cosmox.nl. Bovendien, zo vindt Cosmox.nl, was hier prake van oneerlijke concurrentie omdat Cosmox.nl wel gratis bezorgt.
bron
pi_113684192
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 19:06 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron
en terecht, sowieso zijn veel cd's en dvd's ook onder de 20 euro.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')