abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 juni 2012 @ 15:59:44 #1
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_112479401
Bol.com schaft verzendkosten af AMSTERDAM - Voor veel klanten is onduidelijkheid rond verzendkosten een reden om toch maar naar een fysieke winkel te gaan. Bol.com heeft deze extra kosten daarom besloten af te schaffen.

De internetwinkel deed in de afgelopen jaren onderzoek om vast te stellen waarom klanten in Nederland en België een webwinkel boven een fysieke winkel verkiezen. Daaruit komt naar voren dat hoge en onduidelijke verzendkosten vaak nog een reden zijn om voor een fysieke winkel te kiezen. Hetzelfde geldt voor omslachtig retourneren en een beperkt bereikbare klantenservice.

Om te zeggen dat alle drempels weggenomen zijn is misschien veel gezegd. Het online warenhuis bezorgt alleen bestellingen boven de twintig euro gratis thuis. Dertig dagen bedenktijd en een 24 uur per dag bereikbare klantenservice zijn de andere vernieuwingen waarmee Bol.com haar klanten tegemoet wil komen.

Daniel Ropers, managing director bij bol.com: Als grootste webwinkel van Nederland en België nemen we onze klanten serieus. Als blijkt dat er nog steeds drempels zijn, dan zien wij het vanuit onze voortrekkersrol als een verplichting om deze barrières weg te nemen.

Tot gisteren werden bij bestellingen maximaal ¤ 1,95 verzendkosten in rekening gebracht. Nu bezorgt de winkel alle bestellingen vanaf ¤ 20,- kosteloos thuis. Met het afschaffen van de verzendkosten is een fikse investering van miljoenen euros gemoeid. Ropers: Dat is fors, maar dit past bij onze filosofie om klanten optimaal online winkelgemak te bezorgen. Nu al winkelen 8 miljoen consumenten in Nederland en België online. Wij investeren graag om ook consumenten die nu nog twijfelen, te overtuigen van de voordelen van online winkelen.


Bron: http://www.telegraaf.nl/u(...)zendkosten_af__.html

Goede initiatief van Bol.com. We zullen zien of hierdoor de omzet van de webwinkel stijgt. Het nadeel is dat de fysieke winkels hierdoor meer last krijgen van een verminderde omzet door de webaankopen. Dit hebben we al gezien bij Selexyz, die moesten saneren door een verminderde omzet. Wat vinden jullie hiervan?
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 5 juni 2012 @ 16:02:45 #2
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_112479537
^O^ Netjes van ze.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  dinsdag 5 juni 2012 @ 16:04:41 #3
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_112479620
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 16:02 schreef Cobra4 het volgende:
^O^ Netjes van ze.
Daar ben ik het mee eens, maar er kleven ook nadelen aan. We willen ook niet dat er over een aantal jaar alleen maar lege winkelstraten te vinden zijn. De winkeliers moeten zich gaan onderscheiden van de webwinkels, anders voorzie ik grote problemen in de toekomst.
pi_112479624
Ik neus graag door fysieke boekwinkels. Kan er urenlang rondstruinen. Van mij mogen de prijzen van boekenwebwinkels dan ook wel omhoog. Hoe meer omzet fysieke boekwinkels krijgen, hoe meer aanbod ze leveren en hoe beter dat is voor mij.
CD's enzo maakt me dan weer geen ruk uit.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 16:06:25 #5
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_112479684
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 16:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik neus graag door fysieke boekwinkels. Kan er urenlang rondstruinen. Van mij mogen de prijzen van boekenwebwinkels dan ook wel omhoog. Hoe meer omzet fysieke boekwinkels krijgen, hoe meer aanbod ze leveren en hoe beter dat is voor mij.
CD's enzo maakt me dan weer geen ruk uit.
Haha, gelukkig is Selexyz van de ondergang gered. Het zou eeuwig zonde zijn als de winkels failliet waren verklaard. Alleen het is mij niet duidelijk geworden hoe ze zich meer van de internetwinkels zijn gaan onderscheiden. Ik zeg dat winkeliers innovatief moeten zijn. Desnoods huren ze slimme koppen in.
pi_112479745
Een boek uitlezen in 30 dagen moet wel lukken.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_112479761
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 16:06 schreef Jellereppe het volgende:
Haha, gelukkig is Selexyz van de ondergang gered. Het zou eeuwig zonde zijn als de winkels failliet waren verklaard.
Mja Selexyz..
Ik had het meer over boekwinkeltjes die ook het wat meer obscure en niet-populaire werk in de collectie hebben.
Al vind ik het prima dat Selexyz nog bestaat.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 16:09:37 #8
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_112479815
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 16:08 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Mja Selexyz..
Ik had het meer over boekwinkeltjes die ook het wat meer obscure en niet-populaire werk in de collectie hebben.
Al vind ik het prima dat Selexyz nog bestaat.
Klopt. Daar zijn er ook veel te weinig van. Gemengde gevoelens bij dit nieuwsbericht, enerzijds een goede initiatief, anderszijds een bedreiging meer voor de winkeliers.
pi_112479859
Dit is wel weer een stap voorwaarts in de online retail. Lange bedenktijd en geen verzendkosten (ook als is het vanaf 20 euro) en dat in combinatie met de goede naam die Bol.com toch al had zal hun groei zeker helpen.
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 5 juni 2012 @ 16:10:49 #10
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_112479873
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 16:04 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens, maar er kleven ook nadelen aan. We willen ook niet dat er over een aantal jaar alleen maar lege winkelstraten te vinden zijn. De winkeliers moeten zich gaan onderscheiden van de webwinkels, anders voorzie ik grote problemen in de toekomst.
Eens. Maar deze opmars is niet te stuiten. Een fysieke boekhandel kan nu eenmaal niet 200.000 titels in de schappen hebben staan.

De huidige winkeliers zullen zich dus moeten gaan specialiseren.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  dinsdag 5 juni 2012 @ 16:12:11 #11
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_112479946
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 16:10 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Eens. Maar deze opmars is niet te stuiten. Een fysieke boekhandel kan nu eenmaal niet 200.000 titels in de schappen hebben staan.

De huidige winkeliers zullen zich dus moeten gaan specialiseren.
Ze moeten innovatief zijn. Ik zie een gat in de markt voor bedrijven die deze diensten aanbieden.
pi_112479981
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 16:12 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ze moeten innovatief zijn. Ik zie een gat in de markt voor bedrijven die deze diensten aanbieden.
Welke diensten?
Wat verwacht men precies van een boekenwinkel?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_112479982
Lees: bol.com verwerkt verzendkosten in de artikelprijs. Volgensmij is het namelijk altijd nog PostNL die bepaalt of er verzendkosten gerekend worden.
pi_112479991
Die verzendkosten worden echt wel in de prijzen verwerkt.
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
pi_112480008


[ Bericht 54% gewijzigd door Kapt-Ruigbaard op 05-06-2012 16:13:48 ]
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_112480033
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 16:12 schreef Intrepidity het volgende:
Lees: bol.com verwerkt verzendkosten in de artikelprijs. Volgensmij is het namelijk altijd nog PostNL die bepaalt of er verzendkosten gerekend worden.
De boeken zijn nog even duur als gisteren hoor.
To err is human, to forgive bovine.
pi_112480040
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 16:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Nee.
Ja. Bol.com moet die gewoon afdragen. Op welke manier die aan de klant doorberekend worden is een ander verhaal.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 16:14:22 #18
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_112480058
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 16:12 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Welke diensten?
Wat verwacht men precies van een boekenwinkel?
Extra diensten naar de consumenten toe. Ik roeptoeter maar wat, de mogelijkheid bijvoorbeeld om wat te drinken in een boekwinkel, dat zou mij wel trekken. :P Of directe bezorging door de winkeliers.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 16:14:31 #19
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_112480066
Bol is soms wel is handig maar vaak toch echt duurder dan ergens anders
pi_112480099
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 16:12 schreef Intrepidity het volgende:
Lees: bol.com verwerkt verzendkosten in de artikelprijs. Volgensmij is het namelijk altijd nog PostNL die bepaalt of er verzendkosten gerekend worden.
De prijzen van Bol.com zijn over het algemeen prima. Daarnaast schept het zoals gezegd duidelijkheid voor de klant, geen verborgen kosten die ergens aan het einde van het einde van het betaalproces aan bod komen zoals bij sommige andere internetaanbieders.
pi_112480136
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 16:14 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Extra diensten naar de consumenten toe. Ik roeptoeter maar wat, de mogelijkheid bijvoorbeeld om wat te drinken in een boekwinkel, dat zou mij wel trekken. :P Of directe bezorging door de winkeliers.
Wat boeit mij het nou of je wat kunt drinken in een boekwinkel.
Ik wil gewoon het boek wat ik zoek en voor de goedkoopste prijs en wel meteen.

En aangezien fysieke boekwinkels geen oneinige voorraad kunnen hanteren en vaak duurder zijn vallen ze, meestal, af.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_112480154
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 16:14 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Bol is soms wel is handig maar vaak toch echt duurder dan ergens anders
Absoluut, maar voor een hoop mensen is betrouwbaarheid en duidelijkheid heel wat waard als ze online winkelen. Daar springt bol.com heel goed op in.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 16:18:07 #23
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_112480232
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 16:16 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Wat boeit mij het nou of je wat kunt drinken in een boekwinkel.
Ik wil gewoon het boek wat ik zoek en voor de goedkoopste prijs en wel meteen.

En aangezien fysieke boekwinkels geen oneinige voorraad kunnen hanteren en vaak duurder zijn vallen ze, meestal, af.
Niet per sé iets drinken, maar ze voelen de hete adem van de internetwinkels. Ze zullen toch echt een meerwaarde ten opzichte van bijv. bol moeten bieden. Een meerwaarde is al dat je kunt snuffelen in boeken alvorens tot de koop over te gaan, maar niet genoeg, zie de financiële problemen van selexyz, en andere winkels die failliet zijn gegaan.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 16:19:55 #24
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_112480311
Mooi, hoef ik niet meer te googlen naar de gratis-verzenden kortingscode van de maand. Aan de andere kant is het nog steeds meestal goedkoper om je spullen uit het buitenland te halen.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_112480348
De gewone prijzen van alles gaat natuurlijk ietsje omhoog en daardoor maken ze uiteindelijk veel meer winst.

Marketing.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')