abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112479468
Precies wat formerjellybean zegt. Ik ben niet eens boos op haar. Het heeft gewoon geen enkele zin meer om op wat voor manier dan ook deze vriendschap opnieuw leven in te blazen. Bovendien heb ik al vaak genoeg aangegeven om erover te praten.

Dus toch 'just deal with it'. Heeft het zin om haar nog duidelijk te maken dat ik er niet van gediend ben dat ze op deze manier, via mijn collega's waar ze voorheen ook niet mee omging, contact probeert te zoeken? Snap überhaupt niet waarom ze dan niet direct naar mij stapt, maar goed...

Moord en emigratie zijn niet nodig hoor. :)
pi_112479572
Ik denk dat ze een beetje moeite heeft met grenzen, maar ik denk wel dat je haar heel erg duidelijk moet maken dat je het contact ook echt niet meer wil, dan is het aan haar wat ze er mee doet maar dan ben je wel zelf heel duidelijk geweest.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 16:23:25 #28
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_112480457
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 15:56 schreef formerjellybean het volgende:
Je kan iemand ook vergeven hoor door gewoon alsnog het contact niet te willen. Soms is er gewoon te veel gebeurd en blijf je iemand kansen geven om vervolgens weer in hetzelfde schuitje te zitten , dan is het niet van boos blijven maar gewoon geen contact meer willen.
Jij stelt ze gelijk, maar dat bedoelde ik niet, hoor. Ik bedoel: gewoon vergeven, en dan lekker negeren. Dan zit het TS ook niet dwars als hij d'r ziet. Dan is het gevoel gewoon van "tja, ik zie je, je bent okay maar voor de rest niks".

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 16:01 schreef MooiWeertjuh het volgende:
Dus toch 'just deal with it'. Heeft het zin om haar nog duidelijk te maken dat ik er niet van gediend ben dat ze op deze manier, via mijn collega's waar ze voorheen ook niet mee omging, contact probeert te zoeken?
Maar waarom denk je dat ze contact met JOU wil zoeken? Dat heeft ze toch helemaal niet gedaan?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_112481106
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 16:23 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Jij stelt ze gelijk, maar dat bedoelde ik niet, hoor. Ik bedoel: gewoon vergeven, en dan lekker negeren. Dan zit het TS ook niet dwars als hij d'r ziet. Dan is het gevoel gewoon van "tja, ik zie je, je bent okay maar voor de rest niks".

[..]

Maar waarom denk je dat ze contact met JOU wil zoeken? Dat heeft ze toch helemaal niet gedaan?
Klopt. Ik zou niet weten waarom ze, uit het niets, contact zou willen met mijn directe collega's? Ze heeft ze één keer gesproken, een jaar geleden. Daarna ging ze ook niet met mijn collega's om.

Doet er verder ook niet veel toe, ze mag omgaan met wie ze wil. Maar ik hoef er niet bij betrokken te worden. Of wel? :)
pi_112482589
je kan beter doen alsof je neus bloedt. als dan een collega bv vraagt "jullie waren toch vrienden?" zeg je gewoon "ja, vroeger wel idd. maar we gaan al een tijd niet meer met elkaar om". en verder niks. niets over waarom, niets over hoe jullie dan nu met elkaar omgaan, gewoon...niks.
sta erboven. negeer. van die behoeftige personen bevestig je anders alleen maar, da's niks.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 5 juni 2012 @ 17:21:28 #31
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_112482868
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 16:38 schreef MooiWeertjuh het volgende:

[..]

Klopt. Ik zou niet weten waarom ze, uit het niets, contact zou willen met mijn directe collega's? Ze heeft ze één keer gesproken, een jaar geleden. Daarna ging ze ook niet met mijn collega's om.
Volgens mij zie je spoken, er is geen enkele aanwijzing waarom het om jou en haar draait. Misschien heeft ze weer leuk contact met een van de collega's, via social media, via de kroeg, of via een gezamenlijke kennis.
quote:
Doet er verder ook niet veel toe, ze mag omgaan met wie ze wil. Maar ik hoef er niet bij betrokken te worden. Of wel? :)
Dat wordt je toch ook niet? En zoja, wat kan het jou dan schelen? Als je d'r tegenkomt, dan zeg je hoi en verder niks. Als ze wil praten, dan maak je 1 minuut een beleefdheidspraatje en ga je met iemand anders praten.

Wat gaat er in je hoofd om? Volgens mij is er levensveel dat niet gezegd wordt hier.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_112498491
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 17:15 schreef simmu het volgende:
je kan beter doen alsof je neus bloedt. als dan een collega bv vraagt "jullie waren toch vrienden?" zeg je gewoon "ja, vroeger wel idd. maar we gaan al een tijd niet meer met elkaar om". en verder niks. niets over waarom, niets over hoe jullie dan nu met elkaar omgaan, gewoon...niks.
sta erboven. negeer. van die behoeftige personen bevestig je anders alleen maar, da's niks.
Bedankt! Hier kan ik een hoop mee. :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 17:21 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Volgens mij zie je spoken, er is geen enkele aanwijzing waarom het om jou en haar draait. Misschien heeft ze weer leuk contact met een van de collega's, via social media, via de kroeg, of via een gezamenlijke kennis.

[..]

Dat wordt je toch ook niet? En zoja, wat kan het jou dan schelen? Als je d'r tegenkomt, dan zeg je hoi en verder niks. Als ze wil praten, dan maak je 1 minuut een beleefdheidspraatje en ga je met iemand anders praten.

Wat gaat er in je hoofd om? Volgens mij is er levensveel dat niet gezegd wordt hier.
Dat word ik wel. De enige connectie die deze mensen met elkaar delen op dit moment, ben ik. Gesprekken als 'Hey! Een berichtje van je vriendin <naam>... waarom stuurt ze mij een berichtje?' geven mij op dit moment een heel raar gevoel. Ik wil niet voor niets afstand hebben. Over een tijdje is dat gevoel vast en zeker weg, en op dat moment geef ik je helemaal gelijk, maar op dit moment niet. Het kan me dus, helaas, wel schelen. :(

Zoals ik zei, het is niet relevant. En inderdaad er wordt heel erg veel niet verteld. Persoon in kwestie was/is een heel erg belangrijk persoon voor mij geweest en heeft mij meer dan eens gekwetst. Daar kan ik me prima overheen zetten. Als daar dan niet over gesproken kan worden, maar zij wel dezelfde vriendschap als voorheen verwacht, houd het voor mij op. Wel knap van je dat je dat hieruit kunt halen trouwens. Werk? ;)
pi_112498772
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 22:29 schreef MooiWeertjuh het volgende:
Zoals ik zei, het is niet relevant. En inderdaad er wordt heel erg veel niet verteld. Persoon in kwestie was/is een heel erg belangrijk persoon voor mij geweest en heeft mij meer dan eens gekwetst. Daar kan ik me prima overheen zetten. Als daar dan niet over gesproken kan worden, maar zij wel dezelfde vriendschap als voorheen verwacht, houd het voor mij op. Wel knap van je dat je dat hieruit kunt halen trouwens. Werk? ;)
Het is best wel overduidelijk hoor...
Ja, ik generaliseer.
pi_112500697
quote:
"Pools are perfect for holding water"
pi_112500987

[ Bericht 100% gewijzigd door Thaboel op 05-06-2012 23:24:02 ]
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_112501856
Als die persoon ook bevriend is met jouw vrienden? Niet. Dan kan je doen wat je wil, maar je zal zo iemand nooit helemaal uit je leven kunnen bannen. Deal with it.
pi_112509331
quote:

[..]

Bedankt! Hier kan ik een hoop mee. :)

[..]

Dat word ik wel. De enige connectie die deze mensen met elkaar delen op dit moment, ben ik. Gesprekken als 'Hey! Een berichtje van je vriendin <naam>... waarom stuurt ze mij een berichtje?' geven mij op dit moment een heel raar gevoel. Ik wil niet voor niets afstand hebben. Over een tijdje is dat gevoel vast en zeker weg, en op dat moment geef ik je helemaal gelijk, maar op dit moment niet. Het kan me dus, helaas, wel schelen. :(
antwoord: "ik heb ook geen idee, vraag het haar :)" en negeer verder ;)
  woensdag 6 juni 2012 @ 11:00:40 #38
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_112512028
quote:

Dat word ik wel. De enige connectie die deze mensen met elkaar delen op dit moment, ben ik. Gesprekken als 'Hey! Een berichtje van je vriendin <naam>... waarom stuurt ze mij een berichtje?' geven mij op dit moment een heel raar gevoel.
Oh, dat is wel een beetje eigenaardig, inderdaad. Niet cool, als jij zegt "geen contact" dan verwacht je dat mensen dat respecteren, beetje jammer.

Dan zeg ik toch hetzelfde als Simmu hierboven, negeren.

Een vriend van mij heeft ook hetzelfde gehad, maar dan een graadje erger. Vrouw zocht hem op zijn werk op enzovoort, heel vervelend.
pi_113755538
quote:
je kan beter doen alsof je neus bloedt.
Dat is niet verwerken maar negeren, hopend dat iets vanzelf weggaat. Bovendien hou je zo anderen voor de gek en stel je je afhankelijk op, anderen ervan proberen te overtuigen dat het je niets meer doet terwijl dat niet zo is en als dat lukt dan is het goed. Zonder die overtuiging is het dus minder goed waardoor er weer allerlei lastige vragen of negatieve beeldvorming vanuit de omgeving kan komen.

Leren verwerken en mensen geestelijk buitensluiten kan moeilijk zijn als je dat niet als kind hebt geleerd van ouder of de omgeving. Maar het hoort bij het volwassen worden, iedereen zou het moeten leren ipv dat we met z'n allen gaan doen alsof onze neuzen bloeden. Waarvan ik begrijp dat dat zo vaak gebeurt.

TS zal toch flink zijn best moeten gaan doen om de grip op zijn gedachtes terug te krijgen ipv mee gaan doen met anderen beinvloeden om haar uit het eigen leven te houden. Tenminste, als dat de reden is dat zij contact zocht, om TS' collega's/vrienden hun beeld van TS negatief te veranderen als een soort wraak actie. Zoals eerder gepost, het komt kinderachtig over, bij iemand die volwassen hoort te zijn kan het al snel lijken alsof je geestelijk minder sterk bent en daarmee ook nog 's minder intelligent. Dat merken anderen op die je voor zichzelf lager op de sociale ladder plaatsen en daardoor mis je weer de leukere dingen in het leven.
pi_113755655
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 12:21 schreef loop het volgende:

[..]

Dat is niet verwerken maar negeren, hopend dat iets vanzelf weggaat. Leren verwerken en mensen geestelijk buitensluiten kan moeilijk zijn als je dat niet als kind hebt geleerd van ouder of de omgeving.

TS zal toch flink zijn best moeten gaan doen om de grip op zijn gedachtes terug te krijgen ipv mee gaan doen met anderen beinvloeden om haar uit het eigen leven te houden. Tenminste, als dat de reden is dat zij contact zocht, om TS' collega's/vrienden hun beeld van TS negatief te veranderen als een soort wraak actie. Zoals eerder gepost, het komt kinderachtig over, bij iemand die volwassen hoort te zijn kan het al snel lijken alsof je geestelijk minder sterk bent en daarmee ook nog 's minder intelligent. Dat merken anderen op die je voor zichzelf lager op de sociale ladder plaatsen en daardoor mis je weer de leukere dingen in het leven.
nee, dat is er boven staan. want als je er in meegaat geef je die persoon exact dat waar het die persoon om te doen is: aandacht. dan kan je dus beter zo iemand behandelen als een kind en het gewoon domweg negeren. bij directe vragen van collega's kan je dan heus wel uitleg geven, maar ga er gewoon niet zelf over beginnen.
pi_113755718
Ze heeft je vent dus gepijpt TS?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_113756079
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 12:25 schreef simmu het volgende:
nee, dat is er boven staan. want als je er in meegaat geef je die persoon exact dat waar het die persoon om te doen is: aandacht. dan kan je dus beter zo iemand behandelen als een kind en het gewoon domweg negeren. bij directe vragen van collega's kan je dan heus wel uitleg geven, maar ga er gewoon niet zelf over beginnen.
Ik bedoelde meer een bepaalde onthechting, dat het voor jou verleden tijd is en dat je verder wil. Alsof het een puur zakelijke deal is geweest die nu eenmaal niet meer geldig is, er is geen 'meegaan' meer. Als je er boven gaat staan dan zit het toch weer in je eigen denken, immers die persoon moet er ook bij zijn om laag/hoog te definieren. Ik bedoelde meer dat die hersencellen met herinneringen van haar nooit meer gebruikt zullen worden, dan kan ze doen en laten wat ze wil, de meest vreselijke verhalen over je vertellen maar als jij het hebt losgelaten en mensen zien dat dan zullen ze eerder geneigd zijn te besluiten dat het aan de ex ligt die wraak wil nemen.

Dat mag je inderdaad zoals je zegt niet zelf gaan proberen te sturen want dan speel je haar spelletje. Tenzij zoals je aangeeft zij vragen hebben, dan is het het beste om toch enigzins positief te zijn over de ex, in ieder geval niet negatief want dan lijkt het weer alsof het je nog bezighoud en je een wrok koestert wat een ander zou kunnen interpreteren als dat zo iemand ook tegen hen een wrok kan koesteren.
pi_113756317
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 12:38 schreef loop het volgende:

[..]

Ik bedoelde meer een bepaalde onthechting, dat het voor jou verleden tijd is en dat je verder wil. Alsof het een puur zakelijke deal is geweest die nu eenmaal niet meer geldig is, er is geen 'meegaan' meer. Als je er boven gaat staan dan zit het toch weer in je eigen denken, immers die persoon moet er ook bij zijn om laag/hoog te definieren. Ik bedoelde meer dat die hersencellen met herinneringen van haar nooit meer gebruikt zullen worden, dan kan ze doen en laten wat ze wil, de meest vreselijke verhalen over je vertellen maar als jij het hebt losgelaten en mensen zien dat dan zullen ze eerder geneigd zijn te besluiten dat het aan de ex ligt die wraak wil nemen.

Dat mag je inderdaad zoals je zegt niet zelf gaan proberen te sturen want dan speel je haar spelletje. Tenzij zoals je aangeeft zij vragen hebben, dan is het het beste om toch enigzins positief te zijn over de ex, in ieder geval niet negatief want dan lijkt het weer alsof het je nog bezighoud en je een wrok koestert wat een ander zou kunnen interpreteren als dat zo iemand ook tegen hen een wrok kan koesteren.
of je denkt en zegt gewoon: "whatever, ik weet ook niet waarom die persoon zo doet" :P
pi_113757126
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 12:45 schreef simmu het volgende:

[..]

of je denkt en zegt gewoon: "whatever, ik weet ook niet waarom die persoon zo doet" :P
Maar dan loop je het risico dat je overkomt als onverschillig en een beetje dom omdat je de ander niet begrijpt en dan probeert jezelf te associeren met een succesvolle cultuur nl. engels/amerikaans door whatever. Wat iedereen zo vaak doet, ik zelf ook soms. Met het 'ook' geef je aan dat je verwacht dat de ander iets niet weet of begrijpt terwijl iemand die vragen gaat stellen juist al een aanname heeft gemaakt en bevestiging/ontkenning zoekt. Dat zijn meestal de waardevollere vrienden die het belangrijk vinden met wie ze omgaan en niet zomaar aannemen dat hun aannames waarheid zijn.

Mierenneuken misschien maar als je het eenmaal veranderd dan hoef je er niet meer zoveel over na te denken, kom je spontaner en zelfverzekerder over. Ik zou het gewoon zo laten en zeggen dat je ooit iets met die persoon hebt gehad voor x aantal tijd, dat jullie uit elkaar zijn gegaan en verder nauwelijks meer met elkaar omgaan. Als degene die het vraagt dan doorvraagt komt diegene vanzelf met informatie wat de aanleiding van de vraag was. Als het iets negatiefs is, gewoon zeggen dat je het jammer vind dat die ander zich zo opstelt maar dat je er verder niets mee kan en verder wil met het eigen leven.
pi_113757514
nja, ik vind dat je een beetje teveel nadruk legt op "hoe dingen overkomen op een ander". doet me altijd denken aan mijn oma vroeger, die eerst door de gordijnen gluurde wie er op zondagochtend allemaal naar de kerk gingen voordat ze zelf besloot al dan niet te gaan

echte vrienden prikken er vanzelf wel doorheen en de rest zijn enkel collega's enzo. die hoeven toch niet alle details van je leven te weten?
pi_113778169

[ Bericht 55% gewijzigd door level26 op 04-07-2012 22:32:18 ]
  vrijdag 6 juli 2012 @ 11:51:31 #47
372782 Herkenbaarheid
Is een beetje verlegen
pi_113844129
Gewoon laten gaan en er verder geen energie meer in steken. Heb zelf ook vaak zat met dit soort situaties te maken gehad en je doet jezelf te kort door je er nog zo druk om te maken. Communiceer met haar als het nodig is, en een simpele hoi is natuurlijk ook niet erg. Maar zo te lezen is het goed bevriend zijn er wel van af.. En soms moet je er dan gewoon een streep onder zetten ;)
pi_113845658
Heel eerlijk je kan er ook voor kiezen om gewoon er boven te staan en het proberen grappig te vinden en het loslaten, want ik denk juist doordat jij je eraan irriteert zij het schijnbaar grappig vind.
Laat je niet op de kast jagen negeer het gewoon en lach eraan, want ik denk juist doordat je er aan irriteert zij je heeft waar ze je hebben wil.
pi_113853790
quote:
Hoe verwijder je iemand uit je leven?
met een kalashnikov
pi_113854245
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 15:38 schreef Pikkebaas het volgende:
Wordt niet altijd op prijs gesteld

[ afbeelding ]
Ik haat dat lied, om de reden dat de inhoud compleet destructief is. Laten we maar vrienden blijven met de ex ja, zodat we het hoofdstuk nooit kunnen afronden en met onverwerkte gevoelens blijven zitten. 3 jaar later sta je met een depressie bij de psycholoog

Vrienden blijven na de relatie is zoals zeggen " De hond is wel dood, maar we kunnen hem nog bijhouden "

Schiet je niks mee op. Weg met facebook, weg met gsm nummers, weg met alle contact. Minimaliseer het op zijn minst
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')