abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112464934
Goed, ik zit behoorlijk in de knoop met mezelf, waardoor mijn darmen de laatste dagen spastisch reageren en in een drie dubbele knoop zitten. Geen fijn gevoel kan ik je zeggen :P

Helaas heb ik dit gevoel al vaker gehad, maar niet zo erg als afgelopen dagen (ik heb de diagnose PPD-NOS sinds mijn 15-16de (ben 22), dus wel wat vaker last gehad van prikkels).

Ik wil het 'onmogelijke', althans zo voelt het voor mij... namelijk iemand ontmoeten in het verre buitenland (USA). We kennen elkaar al zo'n 7,5 jaar, altijd goed met elkaar kunnen praten over van alles en nog wat.
We kunnen namelijk echt alles tegen elkaar zeggen, en dat voelt heerlijk en zo ontspannen als ik met haar praat!

Nu hebben we al vaker gehad over onze gevoelens voor elkaar, en het is duidelijk dat ik veel om haar geef, en zei om mij. We hebben het laatst weer een keer over gehad om elkaar eens te ontmoeten, ik zou dit graag willen, maar alleen als ik er al aan denk krijg ik een halve paniek aanval.

Het is namelijk zo dat ik nog nooit ooit ver gereisd heb (belgie en duitsland is het verste), en ik zoveel dingen op me af zie komen als ik er aan denk... brrr! En ik heb totaal geen idee hoe ik dit aan mijn ouders kan vertellen, want er zit namelijk ook een leeftijdverschil tussen ons twee.

Ze is namelijk 32, en heeft 2 schattige kinderen. Persoonlijk zie ik niet echt problemen in dit verschil, maar goed, ik denk dat vele hier anders over denken.

Ik wil dit allemaal een kans geven omdat het goed voelt, zij is van de ene kant een beetje terughoudend omdat ze vind dat ik beter kan (iemand jonger en zonder kinderen). Hier hecht ik weinig waarde aan, gezien ze al een tijd erg onzeker is over haarzelf en haar uiterlijk, en omdat ik vind dat je af en toe gewoon op je gevoel moet afgaan.

Heeft iemand wel eens in hetzelfde schuitje gezeten en in godsnaam hoe leg je dit uit aan je ouders? En is dit iets wat kan werken?

PS: heeft iemand de gouden tip om mijn darmen wat te ontspannen? :P
  dinsdag 5 juni 2012 @ 09:57:19 #2
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112465007
quote:
Heeft iemand wel eens in hetzelfde schuitje gezeten en in godsnaam hoe leg je dit uit aan je ouders?
Ja, en ik heb het gewoon verteld. Wat zij er vervolgens van vonden interesseerde me weinig, het is mijn leven.

quote:
En is dit iets wat kan werken?
In dit geval lijkt het me vrij sterk dat het gaat werken vanwege afstand (en dan vooral: je kan daar niet zomaar naartoe verhuizen), het leeftijdsverschil en de kinderen, maar zeg nooit nooit.
pi_112465011
Just goooo
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_112465076
Doe het want als je het niet doet krijg je er spijt van.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 10:07:08 #5
67670 Skv
Cynist.
pi_112465229
Niet doen. :N
Genoeg vrouwen te vinden die in de buurt wonen, meer richting jouw leeftijd gaan en geen kinderen hebben. Dit zijn wel achterlijk veel minpunten bij elkaar. En als je goed met elkaar kan chatten is dat mooi, maar zegt het niks over of die klik er in het echt ook is.

Als de klik er niet is, is het kut omdat je dan je huidige contact ook kwijt bent.
Als de klik er wel is, is het kut omdat je graag bij elkaar wil zijn en aan de andere kant van de wereld woont.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 10:13:35 #6
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112465401
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 10:07 schreef Skv het volgende:
Als de klik er niet is, is het kut omdat je dan je huidige contact ook kwijt bent.
Als de klik er wel is, is het kut omdat je graag bij elkaar wil zijn en aan de andere kant van de wereld woont.
En het is nog kutter omdat je, als de klik er niet is, waarschijnlijk nog een paar weken met haar opgescheept zit :') Want je boekt geen vlucht voor een weekendje neem ik aan. Of je moet daar ineens de rest van de tijd gaan rondreizen o.i.d.
pi_112465529
als je 22 bent en kennelijk nog voor alles toestemming van je ouders nodig hebt, ben je dan niet gewoon laagbegaafd?
hoe zelfstandig ben je in staat je eigen leven te leiden?

De kans dat deze relatie goed gaat is vermoedelijk van beide kanten niet groot, het zal geen toeval zijn dat beide personen contact zoeken met iemand die voroal veraf woont en waarbij allerhande 'drempels' liggen om ooit serieus verder ermee te gaan... meestal is dat ook een onbewuste poging vooral _niet_ verder te kunnen komen en veilig in je bekende omgeving te blijven maar zulk een conact als een 'emotionele vlucht' te gebruiken om aan alledaagse porbleempjes te kunnen ontsnappen...

een contact via internet met iemand die duizenden kilometers ver weg woont is vaak vooral handig omdat het ook ver van reele sociale contacten afligt en dat zou je doorbreken door har op te zoeken..
anderszijds, als je 22 bent en langzaam toch wat zelfstandiger moet woren, kan het goed zijn wel een stap te wagen 'ooit' wat meer voor jezelf ook te doen...
vraag is hooguit of het niet een brug te ver is direkt naar en ander continent te willen reizen op jezelf.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_112466125
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 10:07 schreef Skv het volgende:
Niet doen. :N
Genoeg vrouwen te vinden die in de buurt wonen, meer richting jouw leeftijd gaan en geen kinderen hebben. Dit zijn wel achterlijk veel minpunten bij elkaar. En als je goed met elkaar kan chatten is dat mooi, maar zegt het niks over of die klik er in het echt ook is.

dit!!

Waarom bewust jezelf allerlei gedoe op je hals halen?

Minder chatten en meer naar buiten om hier in NL iemand te ontmoeten.
En dan hou je die dame gewoon als een fijn positief contact aan
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  dinsdag 5 juni 2012 @ 10:59:46 #9
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_112466891
Zelf zou ik nooit de moeite nemen om het zover van huis te halen. Te veel gedoe, te duur en ik geloof niet in het idee dat er één perfecte vrouw is en dat die dan ook 8000 km verderop kan wonen.

Maar in jouw specifieke geval denk ik juist dat het goed is om er gewoon voor te gaan. Dat is niet moeilijk, je vertelt het je ouders (misschien zijn ze wel blij dat je eindelijk iets hebt), boekt je ticket voor 3 maanden en gaat daar naar toe. Misschien de liefde van je leven en je blijft in Amerika, misschien valt het tegen en ga je weer terug. Maar dan heb je tenminste een avontuur ondernomen. Door dat te doen zal je zelfvertrouwen alleen maar groeien en je drempels lager zijn.

Dus doen, je wordt er hoe dan ook beter van. Halve imbecielen slagen erin om de wereld over te steken terwijl ze niet eens één woord Engels spreken en geen geld hebben, dus jij kan dat zeker.
The End Times are wild
  dinsdag 5 juni 2012 @ 11:04:57 #10
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_112467103
Hoe goed het contact online ook kan zijn, dat zegt niets over hoe het daadwerkelijk zou zijn. Dus ik zou daar zeker niet voor naar Amerika reizen. Niet speciaal voor haar. En wat nou als het niet klikt? Dan zit je daar, wat je niet wil. Dan bne je het contact kwijt zoals het nu is. Dat zou zonde zijn.

Gewoon doorgaan met wat jullie nu doen. En mocht er ooit eentje op vakantie gaan in het land van de ander dan kan je elkaar wel opzoeken.

En TS zoek het gewoon hier in NL. Stukken beter!
  dinsdag 5 juni 2012 @ 11:11:42 #11
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_112467362
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 10:37 schreef rhubarbje het volgende:
Minder chatten en meer naar buiten om hier in NL iemand te ontmoeten.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 11:12:29 #12
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_112467382
Maar het is wel superspannend!
Je moeder is een hamster
  dinsdag 5 juni 2012 @ 11:13:16 #13
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_112467418
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 11:12 schreef Crutch het volgende:
Maar het is wel superspannend!
In NL de mensen opzoeken ook! ;)
pi_112467620
Zoiets valt 99.9% van de tijd vies tegen.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 11:19:36 #15
118585 Crutch
pi_112467689
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 11:13 schreef Cue_ het volgende:

[..]

In NL de mensen opzoeken ook! ;)
Klopt, maar toch; een ontmoeting na 7,5 jaar.
Dat is toch mooi om eindelijk eens mee te maken.
Je moeder is een hamster
pi_112467717
Heb je haar in die 7,5 jaar tijd eens echt gezien dmv skype/msn? Dus geen foto's enzow... Chatten is trouwens ook een stuk anders dan realtime tegenover elkaar zitten en een gesprek voeren. En ook het praten over gevoelens is via de chat een stuk makkelijker. Hoe ontspannen het nu ook kan zijn met haar des te ongemakkelijker het kan zijn wanneer je haar daadwerkelijk opzoekt ;)
  dinsdag 5 juni 2012 @ 11:20:40 #17
118585 Crutch
pi_112467747
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 11:18 schreef Scorpie het volgende:
Zoiets valt 99.9% van de tijd vies tegen.
Niet mee eens.
Je moeder is een hamster
pi_112467826
Hou er ook rekening mee dat mocht het (als een wonder) niet tegenvallen dat jij daar niet zomaar mag gaan wonen en andersom
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  dinsdag 5 juni 2012 @ 11:22:25 #19
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_112467835
Zou idd dan zeker wel eerst will skypen / cammen enzo. Want dat geeft al een veel beter beeld van iemand. Want dan krijg je ook wat meer niet-verbale communicatie erbij
  dinsdag 5 juni 2012 @ 11:25:06 #20
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112467966
22 vs 32 + 2 kids, en jij maakt je zorgen over een darmkramp?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 5 juni 2012 @ 11:27:08 #21
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_112468059
Ik heb wel eens een fokster gemeet waarbij het online gewoon ontzettend goed klikte. Daar eigenlijk al voor het ontmoeten afgesproken mee op vakantie te gaan. De eerste ontmoeting was oke, Maar de klik was toch heel anders. De vakantie was verder erg tof, maar zij en ik klikten hoe langer we bij elkaar waren hoe minder. Terwijl het online juist heel goed werkte.
Dus ik zou zo'n gok echt niet gaan wagen meer :N
pi_112468095
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 11:25 schreef Re het volgende:
22 vs 32 + 2 kids, en jij maakt je zorgen over een darmkramp?
TS gaat daar helemaal uitgewoond worden door die vrouw :9~
  dinsdag 5 juni 2012 @ 11:29:10 #23
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_112468151
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 11:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]

TS gaat daar helemaal uitgewoond worden door die vrouw :9~
Als ze over haar onzekerheid heen komt tenminste ;)
  dinsdag 5 juni 2012 @ 11:31:01 #24
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_112468241
Laat me raden, je kunt hartstikke goed met haar praten over alles, via internet.

Toch ?

Vergeet niet dat het in het echt compleet anders kan zijn...
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_112468480
Uiteraard heb ik haar wel vaker gezien via msn (en dus niet alleen een foto).

Het klinkt ook allemaal mooier dan dat het waarschijnlijk is, dat besef ik ook wel, maar ik ben heel erg bang dat ik spijt krijg als ik het niet doe.

Wellicht gewoon een keer als vakantie voor 2-3 weken en wie zien dan wel weer?

En nee ik heb geen toestemming nodig van mijn ouders, maar het lijkt me wel logisch dat je met hun er over praat ;)
  dinsdag 5 juni 2012 @ 11:37:44 #26
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_112468522
Zorg dan dat je gewoon zelf op vakantie gaat daarheen, met ouders/vrienden ofzo. En dan haar gaat ontmoeten als gewoon dagje er tussen uit enzo. Niet enkel om haar dus te ontmoeten :)
pi_112469123
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 11:37 schreef Cue_ het volgende:
Zorg dan dat je gewoon zelf op vakantie gaat daarheen, met ouders/vrienden ofzo. En dan haar gaat ontmoeten als gewoon dagje er tussen uit enzo. Niet enkel om haar dus te ontmoeten :)
En als het erg gezellig is dan loop je te balen dat je maar 1 dag bent gegaan :9

Maar een vakantie van 2-3 weken is inderdaad wel te doen, alleen zorgen dat je wat plannen achter de hand hebt, en er niet blindelings vanuit gaat dat je daar 2-3 weken gaat spenderen.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 11:55:54 #28
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_112469231
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 11:53 schreef kahnus het volgende:

En als het erg gezellig is dan loop je te balen dat je maar 1 dag bent gegaan :9

Dan plan je wat vrije dagen, dus dat je wat speling hebt. :)
pi_112478593
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 11:37 schreef Cue_ het volgende:
Gewoon alleen gaan, c'mon hij is 22. Geen baby.
Je ziet soms de meest vreemde mensen, soms die van alles mankeren bij Hello Goodbye die het zo aanpakken, en andersom.. jonge buitenlanders die hiernaartoe reizen :).
En als je niet alleen wil, ga dan met een vriend.

Straks is het supertof met haar enzo, en dan zit je met je ouders opgescheept, omdat ze zich zorgen maken vanwege je stoornis :')
Zit je straks alsnog met haar en je ouders boerenkool te vreten in je beschermde hotel.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 15:42:49 #30
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_112478670
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 15:40 schreef Shashaska het volgende:

[..]

Je ziet soms de meest vreemde mensen, soms die van alles mankeren bij Hello Goodbye die het zo aanpakken, en andersom.. jonge buitenlanders die hiernaartoe reizen :).

Straks is het supertof met haar enzo, en dan zit je met je ouders opgescheept, omdat ze zich zorgen maken vanwege je stoornis :')
Zit je straks alsnog met haar en je ouders boerenkool te vreten in je beschermde hotel.
ik weet z'n situatie niet en dergelijke. Hij zegt het al helemaal eng te vinden mbt de gedachte .. en paniekaanvallen half krijgt erdoor. Tja dan vraag ik me af of je de kans moet nemen om straks alleen zit in een land waar het totaal niet klikt met iemand.

Als je dat niet ziet zitten of daar niet mee om kan gaan moet je die situatie proberen te verkleinen. En met wie hij dan zou 'moeten' gaan. Ja dat is aan hem, het hoeft van mij geen groepsreis te worden :P
pi_112478983
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 15:42 schreef Cue_ het volgende:

[..]

ik weet z'n situatie niet en dergelijke. Hij zegt het al helemaal eng te vinden mbt de gedachte .. en paniekaanvallen half krijgt erdoor. Tja dan vraag ik me af of je de kans moet nemen om straks alleen zit in een land waar het totaal niet klikt met iemand.

Als je dat niet ziet zitten of daar niet mee om kan gaan moet je die situatie proberen te verkleinen. En met wie hij dan zou 'moeten' gaan. Ja dat is aan hem, het hoeft van mij geen groepsreis te worden :P
Hij moet doen wat voor hem het beste voelt, dus als hij denkt dat er toch iemand mee moet, gewoon doen :) Als je het gevoel heb, alleen gaan is geen probleem, gewoon doen :) Maar hij moet wel over die angst heen stappen.
Want TS? Skype je met haar met cam?
Dan is het heel anders namelijk! Soms skypen mensen uren lang, en uiteindelijk ontmoeten ze elkaar in het echt.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 15:59:43 #32
374569 Hanako
Russian car imports BV.
pi_112479399
Gewoon doen je leeft maar een keer.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 18:51:13 #33
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_112486475
Vroegah!
Toen was ik hooguit tot oostenrijk gekomen samen met mijn ouders.

De laatste jaren trok Amerika me echter alleen wilde niemand mee of kon niemand mee.

Uiteindelijk heb ik het gewoon gedaan, op een zaterdag avond na een aantal glazen whisky gewoon geboekt, vlucht geboekt naar NY, hotel geboekt.
Dan wordt het namelijk een stuk lastiger om terug te krabbelen.

Ja, vliegveld is wat eng en groot, maar volg gewoon de borden en je komt vanzelf op je eindbestemming.
In NY Taxi besteld, opgegeven welk hotel en klaar. ik was in NY, helemaal alleen en nog nooit eerder gevlogen.

Wat ben ik blij dat ik dat heb gedaan, ik heb nu al plannen voor Las Vegas, spanje en zelfs japan.

Tot zo ver het reis gedeelte...

Als ik jou was zou ik ergens bij haar in de buurt een hotelletje boeken, dan ben je niet van haar afhankelijk en heb je toch altijd een plek om te slapen.

Je bent 22, dus hebben je ouders niets meer over je te zeggen...in theorie...want ik begrijp het wel, het blijft moeilijk.
Je kunt ook zeggen dat je gewoon een keer naar Amerika wilt en niet over haar vertellen, gewoon een vakantie.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_112492998
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 15:40 schreef Shashaska het volgende:

[..]

Jup, gewoon gaan maak er een vakantie van, zorg ervoor dat je eerste paar dagen iig een hotel hebt, in de vs kan je zo bijboeken, vaak stuk goedkoper dan dat je hier kan boeken.

Ga naar dr toe, en is het leuk, nou mooi (leuk als in gezellig, relatie gaat wss idd niet werken)
valt het tegen, maak je er een leuke vakantie van ofzo :)

reden om te gaan is dat je iig buiten de deur komt, ervaring opdoet enzo, dat is sowieso goed :)

GL :)
pi_112495417
Bedankt voor de reacties iedereen, denk dat ik er gewoon een vakantie van maak en we zien wel verder. :)

Moet eens leren om me niet over druk over te maken :P
  woensdag 6 juni 2012 @ 02:13:19 #36
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_112506778
Ik heb zelf een lang weekend NYC geboekt om m'n huidige vriendin voor het eerst te ontmoeten. Het was spannend (en vooral m'n moeder vond het ook doodeng) maar het heeft allemaal heel goed uitgepakt. :) Voordeel van zo'n lang weekend in 'n stad was voor mij ook dat als het echt niks werd ik niet te lang ergens in the middle of nowhere zou zitten. :)

Gewoon doen dus!
Hallon!
  woensdag 6 juni 2012 @ 09:24:25 #37
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_112509356
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 21:37 schreef .Ken het volgende:
Bedankt voor de reacties iedereen, denk dat ik er gewoon een vakantie van maak en we zien wel verder. :)

Moet eens leren om me niet over druk over te maken :P
Dit kan ik je wel aanraden ja.
With my pack on my back, down the road I will stray.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')