abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 juni 2012 @ 23:26:36 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_112455828
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  maandag 4 juni 2012 @ 23:27:22 #2
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_112455883
fipo!
Kwak
  maandag 4 juni 2012 @ 23:28:48 #3
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_112455976
en op dit hoogtepunt ga ik maar naar bed. ik besef net dat ik daar net alle kleren die ik moet opruimen op gegooid had toen ik besloot wat te gaan eten... ik moet dus was opruimen voor ik kan slapen, want de bed-bank-shuffle gaat nu echt niet meer lukken...

(schone was op t bed, schone was op de bank, slapen, schone was op t bed, schone was op de bank, etc.)

:')
Kwak
  maandag 4 juni 2012 @ 23:29:25 #4
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_112456015
Plannen en uitvoeren Kwakje :D
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  maandag 4 juni 2012 @ 23:29:29 #5
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_112456020
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2012 22:03 schreef Probability het volgende:

[..]

Dit is ook niet jouw topic :P
Ik weet het :@ ...maar het moest even :7
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_112456177
zo, ik heb een mini urbanathlon sessie gehad vanmorgen :P

Wilde in de cardio ruimte gaan hardlopen want fucking warm buiten. Ga ik om 0605 naar de sportschool is alles al bezet :') En de tent ging om 0600 open.

Dus mijn lesje buiten gelopen, terwijl het 29 graden was :') En je hebt veel hellingen en ook een soort flyovers, want je hebt geen kruispunten waar je als voetganger kan oversteken. Dus trap op, bijna doodgaan :P dan naar de overkant hobbelen en de trap weer af.

Was wel leuk :Y
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  maandag 4 juni 2012 @ 23:31:56 #7
377090 Pinoooo
Ik ben pino....
pi_112456194
IK wil zo graag 5 kilo kwijt.. nog een beetje van de zwangerschap :s)
'M'n nieuwe accountje ... groetjes Pinoooo
  maandag 4 juni 2012 @ 23:32:40 #8
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_112456237
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 23:31 schreef Pinoooo het volgende:
IK wil zo graag 5 kilo kwijt.. nog een beetje van de zwangerschap :s)
Doe je aan sport? Wat eet je? Hou je van brocolli?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_112456251
Uniek: plannen was erg lastig. Na avond weg met Freud in hotel geslapen. Na ontbijt direct naar huis, douch gepakt en naar kantoor gegaan. Snel twee overleggen voorbereid, bij eerste overleg geluncht met appeltaart :').

Tweede overleg was tot half vier en toen eindelijk een pistoletje met kipfilet op. Thuis wel gewoon gegeten met wokje van groenten en rijst. Daarna kitten weg gebracht. Savonds nog craqottes met paturain. En thee.

/stomme dag. :D
  maandag 4 juni 2012 @ 23:33:14 #10
377090 Pinoooo
Ik ben pino....
pi_112456271
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 23:31 schreef _aurum_ het volgende:

Wilde in de cardio ruimte gaan hardlopen want fucking warm buiten. Ga ik om 0605 naar de sportschool is alles al bezet :') En de tent ging om 0600 open.

Dus mijn lesje buiten gelopen, terwijl het 29 graden was :') En je hebt veel hellingen en ook een soort flyovers, want je hebt geen kruispunten waar je als voetganger kan oversteken. Dus trap op, bijna doodgaan :P dan naar de overkant hobbelen en de trap weer af.

Waar heb jij 29 graden?? _O_
  maandag 4 juni 2012 @ 23:36:27 #11
377090 Pinoooo
Ik ben pino....
pi_112456466
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 23:32 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Doe je aan sport? Wat eet je? Hou je van brocolli?
IK hou totaal niet van groente!! Gewoon aardappelen met vlees savonds.. ik sport niet beweeg wel veel.. ontbijten doe ik eigenlijk ook nooit :X

IK woog altijd 60 kilo ik Ben 1.73 en weeg nu 70 ik wil m'n bovenbenen minder hebben en beetje me buik.. *O*
  maandag 4 juni 2012 @ 23:38:14 #12
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_112456617
Dik ben je volgens mij niet, wel verslapt waarschijnlijk.
Als ik jou was zou ik gaan sporten en daarnaast je eetgewoontes aanpassen. Ik denk dat je niet eens minder hoeft te eten, maar vooral anders.
Vermoedelijk ben je dan binnen no-time weer in vorm.
  maandag 4 juni 2012 @ 23:40:08 #13
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_112456756
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 23:31 schreef _aurum_ het volgende:

Bikkel! _O_
  maandag 4 juni 2012 @ 23:40:48 #14
377090 Pinoooo
Ik ben pino....
pi_112456799
Dik ben ik zeker niet.. en Wat is anders eten? Zoals Wat?
  maandag 4 juni 2012 @ 23:42:07 #15
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_112456899
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 23:40 schreef Pinoooo het volgende:
Dik ben ik zeker niet.. en Wat is anders eten? Zoals Wat?
Groente, fruit, volkorenproducten, kwark, vis, etc.
Alles wat puur is en niet uit een zakje komt.
  maandag 4 juni 2012 @ 23:45:38 #16
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_112457131
Niet dik is niet gelijk aan gezond :)

Ik lust geen groente??... dan doe je wat verkeerds met die krengen :D
En het klinkt wel heel kinderachtig :@
pi_112457952
Mijn lijstje vandaag was:
O:4 bth ham smeerkaas
L: 4 bth ham smeerkaas met sla
D1: sla met kipfilet, 250 gram kwark na
B: 40 minuten fietsen
D2: salade met tomaat, walnoot, spekjes, aardappeltjes, yoghurt na
T 2 biertjes
Nu banaan..
Best veel voor mijn gevoel. Diner had bijna geen carbs, denk 50 gram aardappeltjes.
Blijkbaar verandert mn lichaam toch nog wel, ondanks mn steady 80 kg.. Kwam een vriend tegen die ik 3 maanden niet gezien had en die vond dat ik er dun maar wel gespierd uitzag.. Ik vind mezelf nog lang niet dun, heb nog lang geen sixpack..
  maandag 4 juni 2012 @ 23:59:25 #18
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_112458198
Vind het voor een man maar moeilijk hoor...
Mijn lief eet standaard elke dag:
2 boterhammen boter en kaas
2 boterhammen boter en hagelslag
2 boterhammen boter en pindakaas
500 ml yoghurt met bruine suiker en vla
1 appel
1 kiwi
1 banaan
4 blokjes pure choco
kom soep
1 krentenbol met boter of suikerbrood

Avondeten
pi_112458556
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 23:59 schreef uniekhoorn het volgende:
Vind het voor een man maar moeilijk hoor...
Mijn lief eet standaard elke dag:
2 boterhammen boter en kaas
2 boterhammen boter en hagelslag
2 boterhammen boter en pindakaas
500 ml yoghurt met bruine suiker en vla
1 appel
1 kiwi
1 banaan
4 blokjes pure choco
kom soep
1 krentenbol met boter of suikerbrood

Avondeten
Lijkt ongeveer hetzelfde qua brood, fruit enzo. Iets lagers in suikers eet ik denk ik. Alleen hoeveel is avondeten? Ik eet vaak weinig aardappelen,rijst,pasta, maar veel groente en behoorlijk veel (mager) vlees
  dinsdag 5 juni 2012 @ 00:20:14 #20
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_112459082
Mijn lief eet meestal minder dan mij :o, enkel als ik zijn boterhammetjes smeer eet hij wat overdag.

Weekend was druk, begrafenis was super mooi en verdrietig. Wel nog wat boodschappen kunnen gaan doen voor IJsland, en een nieuwe loopschort voor mij, nu nog een nieuwe t-shirt voor erbij.

Lijstje:
O: 300 gram magere kwark met een klein banaantje en 2 lepels havermout
T: /
L: Kom soep. Bak rauwkost (schep witloof, schep rucola, schep tomaatjes, schepje rodekoolsalade, schepje pastasalade)
T: Appel en nectarine.
T: 2 boterhammen met verse kaas en advocado. Paprika.
D: Omelet van 2 eitjes, klein beetje feta, spinazie, paprika en suikerboontjes. 2 boterhammen kaas met mosterd. Paprika.
T: /
S: Nadanoppes
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_112462407
Goed dat het in ieder geval mooi was Sjaapje, fijn dat je afscheid hebt kunnen nemen.

Verder meld ik me vandaag aan als stijve plank, niet de neiging veel te bewegen.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_112462459
Ml, sterkte!

Kwak, dank je voor de update over Syrena. Dat is nog relatief goed nieuws. Als iemand haar adres heeft hoor ik het ook graag :)

Sjaap, fijn dat het een mooi afscheid was :*

[ Bericht 5% gewijzigd door Phaidra op 05-06-2012 06:50:23 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112462604
Over Syrena's adres: als iemand mij haar mailadres van 't werk kan pm'en, dan kan ik het misschien opzoeken in 't systeem op 't werk. Geen garanties though.
pi_112462754
Fijn dat het een mooie begrafenis was Sjaap :*.

Mijn planning:
O: Yoghurt met appel, pompoenpitten-cracker met biefstukworst, muesli-cracker met hütenkäse (en komkommer)
L: Twee geroosterde volkoren boterhammen met zelfgemaakte eiersalade/gerookte kip, muesli-cracker met hütenkäse (en komkommer)
T: Salade van veldsla, komkommer, dressing, zongedroogde tomaten, fricandeau en zachte geitenkaas.
D: Wraps met gebakken champignons, allerlei roerbakgroenten en hamblokjes.
T: Bak optimel yoghurt met verse mango
pi_112462778
Hopelijk trekt de stijfheid snel wat bij Ml! Vervelend!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')