Net zoals ze de vermeende overlast van coffeeshop ook niet konden onderbouwen maar het verhaal lang genoeg herhaald hebben dat het gepeupel echt denkt dat shops grote overlast veroorzaken.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 09:29 schreef Copycat het volgende:
[..]
Bron
We kunnen niks onderbouwen, dus pakken we de meest rooskleurige optie.
Zou best wel eens waar kunnen zijn, veel mensen in het zuiden van het land rijden nu nog naar de plaatsen waar het wel nog gewoon verkocht mag worden. Vanaf 1 januari ga je denk pas echt duidelijk zien dat er straathandel op gang begint te komen.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 09:29 schreef Copycat het volgende:
[..]
Bron
We kunnen niks onderbouwen, dus pakken we de meest rooskleurige optie.
Áls dat gebeurt ja...quote:Op vrijdag 15 juni 2012 17:06 schreef YazooW het volgende:
[..]
Zou best wel eens waar kunnen zijn, veel mensen in het zuiden van het land rijden nu nog naar de plaatsen waar het wel nog gewoon verkocht mag worden. Vanaf 1 januari ga je denk pas echt duidelijk zien dat er straathandel op gang begint te komen.
En dat doen alsof er supermarkten aan wiet op staat gaan staan, zelfs die dealers zijn niet zó dom, je gaat niet onder ogen van de politie een dealtje maken plus dat je een undercoveragent er zo uitpiktquote:Op vrijdag 15 juni 2012 10:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Net zoals ze de vermeende overlast van coffeeshop ook niet konden onderbouwen maar het verhaal lang genoeg herhaald hebben dat het gepeupel echt denkt dat shops grote overlast veroorzaken.
Autoflowers.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 23:15 schreef Kentoet het volgende:
Normaal gesproken vind ik mijn buitenplantjes (elk jaar 1-3 plantjes) niet zo belangrijk, gewoon geinig om te zien groeien.
Maar ik merk dat ik er sinds dat wietpas-gezeik toch beter voor zorg en hoop dat er wat lekkere wiet aan komt.
Ik moest het even googlen, maar dat ziet er wel grappig uit. Soort van bonsaiquote:
3x oogsten per zomer en leuk op het balkon.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 23:42 schreef Kentoet het volgende:
[..]
Ik moest het even googlen, maar dat ziet er wel grappig uit. Soort van bonsai
Je draait een beetje door vind ik.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 00:03 schreef Life2.0 het volgende:
Uiteraard, je denkt toch niet dat ze (ondertussen zowat 2 jaar terug) de wetgeving in hadden gevoerd waarbij zelf kweken gold als meewerken aan een criminele organisatie voor niets?
Dit is een spel wat de politiek weigert te verliezen, dus spelen ze vals.
Hoezo draai ik door? De wetgeving is er al, ga jij bij de eerste nieuwsbericht roepen OOOH WTF?! Of denk je 'dat was te verwachten'?quote:
Wetgeving? Wiet is alleen gedoogd en nog altijd verboden volgens de wet.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 00:28 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Hoezo draai ik door? De wetgeving is er al, ga jij bij de eerste nieuwsbericht roepen OOOH WTF?! Of denk je 'dat was te verwachten'?
Iets met een pan met water en kikkers..
quote:Landelijk protest tegen wietpas
De wietpas blijft de gemoederen bezighouden. Coffeeshophouders en andere wietliefhebbers kwamen vanmiddag bij elkaar om tegen landelijke invoering van de wietpas te protesteren. De demonstratie was in het Westerpark in Amsterdam, waar voor de vierde keer Cannabis Bevrijdingsdag wordt georganiseerd.
De organisator van het evenement, het Verbond voor Opheffing van het Cannabisverbod (VOC), zegt dat er ruim duizend mensen op de demonstratie zijn afgekomen.
Faillissementen
Vanaf 1 januari wordt de wietpas landelijk ingevoerd. In het zuiden van het land gebeurde dat al eerder. Daar zijn de coffeeshophouders niet blij met de pas: ze zeggen dat de negatieve financiële gevolgen groot zijn
Eigenaars van coffeeshops in andere delen van het land zijn bang dat de invoering van de wietpas bij hen ook zal zorgen voor minder klandizie, ontslag van werknemers en faillissementen, net als bij hun collega's in het zuiden.
Coffeeshops dicht
In Groningen zijn vandaag alle dertien coffeeshops dicht uit protest tegen de wietpas.
Het VOC lanceert vandaag ook de campagne 'Vote to smoke'. Daarmee roept het VOC alle Nederlanders op om op 12 september te stemmen op een partij die tegen de invoering van de wietpas is.
Buitenlanders
Als de wietpas landelijk wordt ingevoerd mag geen wiet meer worden verkocht aan mensen uit het buitenland. Nederlanders moeten zich laten registreren bij de coffeeshops. In het zuiden wordt er al druk geprocedeerd tegen deze beperkingen.
Waar heb jij het overquote:Op zaterdag 16 juni 2012 00:46 schreef sig000 het volgende:
[..]
Wetgeving? Wiet is alleen gedoogd en nog altijd verboden volgens de wet.
GroenLinks, D66, PvdA, SP, PvdD, Piratenpartij geloof ik.quote:Op zondag 17 juni 2012 18:23 schreef Tism het volgende:
En welke partijen zijn tegen de invoering van de wietpas?..
quote:
quote:Daan Vonk en Theo Roelofs trokken op de brommer naar Albanië. Ze troffen een dorp aan, Lazarat, waar iedereen van de wietteelt leeft (zie onderstaande video vanaf 25.44 minuut). Overal waar je kijkt, zie je wietplanten groeien. De politie komt er niet en de bewoners van Lazarat staan nogal vijandig tegenover buitenstaanders, maar twee jongens uit Nederland zijn wel welkom.
Op radio1 hadden ze het vanmiddag over deze jongens.quote:
quote:EINDHOVEN - De ene jongerenwerker zegt: "De wietpas is een prachtige actie om criminelen te steunen." En de andere: "Allerlei kleine dealertjes zijn netwerken aan het creëren." De ene is Marc Min, werkzaam in Eindhoven en Laarbeek, de andere is Jeroen Janssen, wiens werkterrein Cranendonck bestrijkt.
De beelden die ze los van elkaar schetsen, komen overeen.
Sinds de invoering van de wietpas, op 1 mei, heeft een beduidend deel van de handel in wiet zich verplaatst van coffeeshops naar de straat. De Eindhovense coffeeshops derven naar eigen zeggen zestig procent aan inkomsten, omdat lang niet iedereen zich verplicht wil laten registreren als wietgebruiker om daarna met een wietpas in de shops inkopen te kunnen doen.
Wie geen pas wenst, kan een paar kanten op: stoppen met blowen, thuis telen of illegaal inkopen op straat of bij een huisdealer. "Wij verkeren niet in de veronderstelling dat veel gebruikers nu zijn gestopt. Zeker niet massaal", zegt Leon de Leijer van Novadic Kentron, de instelling voor verslavingszorg.
Marc Min signaleert dat de straathandel in wiet goede tijden doormaakt, in de stadswijken en in de dorpen. "In Laarbeek laat bijna niemand zich registreren, maar ze roken wel. Straatsoldaatjes lopen te cashen. Het zijn best talentjes, ze hebben veel vaardigheden. Alleen gebruiken ze die op de verkeerde manier, vinden wij. Vroeger lieten ze zich nog wel eens inschrijven bij een uitzendbureau om aan werk te komen, maar door de verdiensten die ze nu met wiet hebben, is dat niet aantrekkelijk meer. De handel wordt gedreven met snelle wagentjes, je voelt het broeien. Hennep is de rode draad bij dat broeien. Crimineeltjes zijn blij met de wietpas", zo schetst Min.
http://www.ed.nl/regio/ei(...)in-wiet-floreert.ece
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |