Hoe bedoel je?quote:
Je haalt de max van 5 gram, verkoopt er 4 voor dezelfde prijs en lekker gratis roken de rest van de dag.quote:
Oh, op zo'n fiets.quote:Op zondag 10 juni 2012 14:01 schreef sig000 het volgende:
Je haalt de max van 5 gram, verkoopt er 4 voor dezelfde prijs en lekker gratis roken de rest van de dag.
Slim idd.quote:Op zondag 10 juni 2012 13:56 schreef sig000 het volgende:
Er zijn nu ineens leden van de coffeeshop die opvallend veel per dag kopen.
quote:
quote:"America's 50-year war on drugs has been an abysmal failure," said Rep. John Savage, a retired school principal from East Providence. "Marijuana in this country should be legalized. It should be sold and taxed."
Er is geen wietpas.quote:Op zondag 10 juni 2012 14:27 schreef VaderTosti het volgende:
Is het overigens al bekend of er bedrijven (buiten die van de overheid) weten of mensen een wietpas hebben?
Don't try to bend the spoon, that's impossible. Instead try to realise the truth: There is no spoon.quote:
Het is wel bekend dat de politie in breda al de BSN nummers van klanten heeft opgeschreven om deze op het bureau na te trekken. Het is niet bekend of er afdoende procedures bij de politie zijn dat deze nummers niet op een aparte lijst terecht komen.quote:Op zondag 10 juni 2012 14:27 schreef VaderTosti het volgende:
Is het overigens al bekend of er bedrijven (buiten die van de overheid) weten of mensen een wietpas hebben?
bronquote:Coffeeshop verliest zaak wietpas
Easy Going mag geen wiet verkopen aan mensen zonder wietpas
ANP
De Maastrichtse coffeeshop Easy Going mag geen wiet verkopen aan mensen zonder wietpas. Dat heeft de rechter vandaag in een kort geding besloten. Easy Going mag wel weer open.
Marc Josemans, eigenaar van de coffeeshop Easy Going, weigerde bij de invoering van de wietpas zich te houden aan de nieuwe regels. Zo hield hij geen ledenlijst bij en verkocht hij wiet aan buitenlanders. De Maastrichtse burgemeester Hoes besloot daarop de coffeeshop voor een maand te sluiten.
Discriminatie
Josemans wilde niet met de wietpas werken, omdat buitenlandse klanten niet voor zo'n pas in aanmerking komen. Volgens Josemans is dat discriminatie. De rechter zegt daar in zijn uitspraak niets over.
Er loopt nog een bodemprocedure over de wietpas van alle Maastrichtse coffeshophouders.
Op 1 mei werd de wietpas in Limburg, Brabant en Zeeland ingevoerd.
bronquote:Wietpas leidt niet tot straathandel
GOES - De invoering van de wietpas leidt in Goes zeker niet tot 'Maastrichtse toestanden'. Dat antwoordde burgemeester René Verhulst deze week op vragen vanuit de raadscommissie.
Die besprak het uitvoeringsprogramma aanpak alcohol en drugs en verschillende fracties wilden in dat verband weten hoe het er ruim een maand na invoering van de pas voor staat in Goes. In Maastricht leidt de wietpas, waardoor coffeeshops besloten clubs zijn geworden, namelijk tot een explosieve toename van de straathandel. Volgens Verhulst heeft dat ermee te maken dat gemeentebestuur en coffeeshops daar een 'kat-en-muisspel' spelen. "Wij doen dat niet, we gaan als volwassenen met elkaar om." Op de vraag hoeveel mensen zich inmiddels hebben geregistreerd, kon hij geen antwoord geven. "We wachten bewust even met het controleren van de administratie om de coffeeshophouders de tijd te gunnen zaken op orde te brengen." Verhulst zei dat het rustige beeld wekelijks wordt bevestigd door rapportages van de politie. Wel gaf hij aan dat er signalen zijn dat de wietpas zelf ook straathandel is geworden.
"verliest"?quote:
Je weet wel, die fysieke pas!quote:
Kan ik als nederlander niet klagen dat ik gediscrimineerd wordt wanneer ik op dit moment in het zuiden van het land anoniem soft drugs wil kopen.quote:Op maandag 11 juni 2012 14:20 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Die kan (IMO) met recht over discriminatie klagen - omdat die gediscrimineerd wordt (en niet de coffeeshophouders).
Je kunt het proberen, maar je hebt geen enkele kans.quote:Op maandag 11 juni 2012 14:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Kan ik als nederlander niet klagen dat ik gediscrimineerd wordt wanneer ik op dit moment in het zuiden van het land anoniem soft drugs wil kopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |