abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112425917
Hoi,

Om de tijd heb ik op mijn Windows 7 pc en OSX MacBook dat de internetverbinding wegvalt. Op Windows komt er bij het wirelessontvangst-icoontje dan een geel waarschuwingsbordje te staan. Als ik Troubleshoot problems doe krijg ik vrijwel altijd deze melding: The default gateway could not be accessed, welke hij vervolgens fixed. Echter valt binnen 5 minuten de verbinding dan weer weg en is het dweilen met de kraan open. Alleen een router reset werkt dan nog.
Op OSX laden pagina's opeens niet meer, als ik dan opnieuw verbinding maak doet hij het soms weer maar meestal maar voor 5 seconden. OSX geeft als probleem ook iets met DNS-instellingen op.
Zelf heb ik er wel naar gegoogled maar kan geen concrete oplossing vinden. Enigste wat ik heb gedaan is zelf DNS-adressen invullen in plaats van dat dit automatisch gebeurt, maar dat heeft niet geholpen.
Dus, kan iemand me helpen? Alvast bedankt!

Systemen:
Windows 7 Enterprise 64 bit
OSX Lion, gebruik ik OpenDNS op.
Wireless modem/router van Ziggo en dus ook internet van Ziggo.
I'm the motherfucking baboon
pi_112426115
Gebruik een normale router en niet die uBee router van Ziggo. Dat ding werkt voor geen meter met draadloos internet en elke willekeurige Netgear router werkt een stuk beter.
pi_112426120
Ik heb het op mijn Windows pc soms meerdere malen per dag, andere momenten werkt het goed voor een paar dagen. En van andere internetgebruikers hier in huis hoor ik nooit wat over problemen, zij gebruiken Windows XP.
pi_112426121
verander eens de DNS in

8.8.8.8.
8.8.4.4.
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_112426326
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 15:09 schreef Dimens het volgende:
Gebruik een normale router en niet die uBee router van Ziggo. Dat ding werkt voor geen meter met draadloos internet en elke willekeurige Netgear router werkt een stuk beter.
Heb hier nog een D-Link DIR-655 liggen, zelfde problemen. Deze heeft een minder goed draadloos signaal dan de Ziggo router/modem. Die heb ik begin dit jaar van Ziggo gekregen, ze zeiden dat deze nodig was om gebruik te kunnen maken van de nieuwe internetsnelheden. Het gaat om deze, van Cisco:

quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 15:09 schreef AldoTheApache het volgende:
verander eens de DNS in

8.8.8.8.
8.8.4.4.
ipv4 of ipv6? Weet het verschil niet echt...
pi_112426346
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 15:14 schreef Fruitsalade het volgende:

[..]

Heb hier nog een D-Link DIR-655 liggen, zelfde problemen. Deze heeft een minder goed draadloos signaal dan de Ziggo router/modem. Die heb ik begin dit jaar van Ziggo gekregen, ze zeiden dat deze nodig was om gebruik te kunnen maken van de nieuwe internetsnelheden. Het gaat om deze, van Cisco:

[ afbeelding ]

[..]

ipv4 of ipv6? Weet het verschil niet echt...
bij ipv 4
pi_112426423
Heb het gedaan, zal wel zien hoe het uitpakt. En op OSX dan?
pi_112426460
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 15:16 schreef Fruitsalade het volgende:
Heb het gedaan, zal wel zien hoe het uitpakt. En op OSX dan?
dat weet ik niet,

maakt het verschil=
pi_112426506
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 15:17 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

dat weet ik niet,

maakt het verschil=
Ga er zo even naar kijken, Mac is nu dood en ben toch even op deze pc aan het werken.
pi_112426556
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 15:09 schreef Dimens het volgende:
Heeft die ubee wireless dan, volgens mij niet?
pi_112426632
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 15:19 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Heeft die ubee wireless dan, volgens mij niet?
Geen idee. Wat ik wel weet is dat die draadloze modems van Ziggo zuigen en dat je die niet moet hebben.
pi_112426705
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 15:21 schreef Dimens het volgende:

[..]

Geen idee. Wat ik wel weet is dat die draadloze modems van Ziggo zuigen en dat je die niet moet hebben.
Ubee is de modem, zonder wifi. Ziggo levert Netgear routers.
pi_112426780
Ik zou mijn DNS instellingen niet aanpassen trouwens, dat heeft er 0.0 mee te maken.
  maandag 4 juni 2012 @ 15:25:56 #14
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_112426841
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 15:22 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Nieuwe Ubee's van Ziggo zijn modem/router combi's. En inderdaad superslecht wireless, als ik met de laptop een halve meter naast dat ding ging zitten kwam mijn TP-link die boven staat, en dus door aardig wat beton moet, nog steeds beter door.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_112426851
quote:

[..]

Ik heb dus een Cisco modem/router combinatie gekregen van Ziggo, die voor de rest prima functioneert op dit probleem na. Gewoon hetzelfde zoniet beter dan die DIR-655 welke toch wel een bekende en gewaardeerde router was.
pi_112426922
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 15:26 schreef Fruitsalade het volgende:

[..]

Ik heb dus een Cisco modem/router combinatie gekregen van Ziggo, die voor de rest prima functioneert op dit probleem na. Gewoon hetzelfde zoniet beter dan die DIR-655 welke toch wel een bekende en gewaardeerde router was.
Ik had hiervoor een linksys, had om de 1-3 dagen uitval. Toen een sitecom gekocht: hetzelfde.

Opgelost nu met een asus router.
pi_112427280
quote:

[..]

Tegenwoordig volgens mij ook modems met ingebouwde wifi.

Toch zou ik, als ik de TS was, gewoon een goede router van Netgear ertussen zetten en het draadloze signaal uit het Cisco apparaat stop zetten.
pi_112427341
Heb je er trouwens al aan gedacht het kanaal in de modem te veranderen? Staat meestal op auto maar kun je het beste op een kanaal zetten wat niet veel gebruikt wordt.
pi_112427960
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 15:37 schreef Dimens het volgende:
Heb je er trouwens al aan gedacht het kanaal in de modem te veranderen? Staat meestal op auto maar kun je het beste op een kanaal zetten wat niet veel gebruikt wordt.
Kan je uitleggen hoe ik dit kan doen? Lijkt me al een stap in de goede richting om het in het modem zelf aan te pakken.
En een nieuwe router heb ik geen zin in, is enkel het probleem ontwijken, en zie het probleem zo weer terugkomen. Toen ik nog met Vista werkte had ik een ander netwerkprobleem, wat een bekend Vistaprobleem was en waar geen oplossing voor was, beetje duur grapje om in zo'n geval maar een even een nieuwe router te kopen.
pi_112624910
Kickje, nog steeds last van.
pi_112634605
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 18:38 schreef Fruitsalade het volgende:
Kickje, nog steeds last van.
DNS weer naar auto zetten.

Probeer eens kanaal 8.
Roses are red
Violets are blue