Heb hier nog een D-Link DIR-655 liggen, zelfde problemen. Deze heeft een minder goed draadloos signaal dan de Ziggo router/modem. Die heb ik begin dit jaar van Ziggo gekregen, ze zeiden dat deze nodig was om gebruik te kunnen maken van de nieuwe internetsnelheden. Het gaat om deze, van Cisco:quote:Op maandag 4 juni 2012 15:09 schreef Dimens het volgende:
Gebruik een normale router en niet die uBee router van Ziggo. Dat ding werkt voor geen meter met draadloos internet en elke willekeurige Netgear router werkt een stuk beter.
ipv4 of ipv6? Weet het verschil niet echt...quote:Op maandag 4 juni 2012 15:09 schreef AldoTheApache het volgende:
verander eens de DNS in
8.8.8.8.
8.8.4.4.
bij ipv 4quote:Op maandag 4 juni 2012 15:14 schreef Fruitsalade het volgende:
[..]
Heb hier nog een D-Link DIR-655 liggen, zelfde problemen. Deze heeft een minder goed draadloos signaal dan de Ziggo router/modem. Die heb ik begin dit jaar van Ziggo gekregen, ze zeiden dat deze nodig was om gebruik te kunnen maken van de nieuwe internetsnelheden. Het gaat om deze, van Cisco:
[ afbeelding ]
[..]
ipv4 of ipv6? Weet het verschil niet echt...
dat weet ik niet,quote:Op maandag 4 juni 2012 15:16 schreef Fruitsalade het volgende:
Heb het gedaan, zal wel zien hoe het uitpakt. En op OSX dan?
Ga er zo even naar kijken, Mac is nu dood en ben toch even op deze pc aan het werken.quote:Op maandag 4 juni 2012 15:17 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
dat weet ik niet,
maakt het verschil=
Heeft die ubee wireless dan, volgens mij niet?quote:Op maandag 4 juni 2012 15:09 schreef Dimens het volgende:
Gebruik een normale router en niet die uBee router van Ziggo. Dat ding werkt voor geen meter met draadloos internet en elke willekeurige Netgear router werkt een stuk beter.
Geen idee. Wat ik wel weet is dat die draadloze modems van Ziggo zuigen en dat je die niet moet hebben.quote:Op maandag 4 juni 2012 15:19 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Heeft die ubee wireless dan, volgens mij niet?
Ubee is de modem, zonder wifi. Ziggo levert Netgear routers.quote:Op maandag 4 juni 2012 15:21 schreef Dimens het volgende:
[..]
Geen idee. Wat ik wel weet is dat die draadloze modems van Ziggo zuigen en dat je die niet moet hebben.
Nieuwe Ubee's van Ziggo zijn modem/router combi's. En inderdaad superslecht wireless, als ik met de laptop een halve meter naast dat ding ging zitten kwam mijn TP-link die boven staat, en dus door aardig wat beton moet, nog steeds beter door.quote:Op maandag 4 juni 2012 15:22 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ubee is de modem, zonder wifi. Ziggo levert Netgear routers.
Ik heb dus een Cisco modem/router combinatie gekregen van Ziggo, die voor de rest prima functioneert op dit probleem na. Gewoon hetzelfde zoniet beter dan die DIR-655 welke toch wel een bekende en gewaardeerde router was.quote:Op maandag 4 juni 2012 15:22 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ik had hiervoor een linksys, had om de 1-3 dagen uitval. Toen een sitecom gekocht: hetzelfde.quote:Op maandag 4 juni 2012 15:26 schreef Fruitsalade het volgende:
[..]
Ik heb dus een Cisco modem/router combinatie gekregen van Ziggo, die voor de rest prima functioneert op dit probleem na. Gewoon hetzelfde zoniet beter dan die DIR-655 welke toch wel een bekende en gewaardeerde router was.
Tegenwoordig volgens mij ook modems met ingebouwde wifi.quote:Op maandag 4 juni 2012 15:22 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Kan je uitleggen hoe ik dit kan doen? Lijkt me al een stap in de goede richting om het in het modem zelf aan te pakken.quote:Op maandag 4 juni 2012 15:37 schreef Dimens het volgende:
Heb je er trouwens al aan gedacht het kanaal in de modem te veranderen? Staat meestal op auto maar kun je het beste op een kanaal zetten wat niet veel gebruikt wordt.
DNS weer naar auto zetten.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |