Ben nog niet helemaal uit over de seizoensfinale... en dat komt eigenlijk allemaal door the House of the Undying, waar ik me zoooo veel meer van had voorgesteld! Voor mij zou dat echt het hoogtepunt van deze finale worden: al die mysterieuze "visioenen" etc, die je volop aan het speculeren zetten van wat er komen gaat. En dan krijgen we alleen maar een besneeuwde Iron Throne, The Wall en het saaiste visioen van allemaal (al is het voor Dany de grootste beproeving en snap ik dat die erin is gehouden): de tent met Drogo.
Maar dat allemaal had ik ze nog kunnen vergeven, als ze niet HET BELANGRIJKSTE VAN ALLES hadden weggelaten, namelijk de woorden die Dany de komende boeken zullen blijven achtervolgen en werkelijk ál haar belangrijke beslissingen beïnvloeden:
quote:
Mother of dragons, child of three, three heads has the dragon, mother of dragons, child of storm
Three fires must you light, one for life and one for death and one to love
Three mounts must you ride, one to bed and one to dread and one to love
Three treasons will you know, once for blood and once for gold and once for love
En ja, ze gaan de voorspelling er vast nog wel in gooien via Quaithe, maar dat heeft voor mij niet hetzelfde gewicht. Quaithe heeft een eigen agenda en de Undying hadden dat in mijn ogen niet (tenminste, wat het verkondigen van hun profetie betreft). Dus ik vind het stom

Echt de eerste keer dat ik zó teleurgesteld ben dankzij mijn boeklezers perspectief, al vond ik wel weer dat de Qarth verhaallijn als geheel tof is afgerond (beter dan in het boek), met Xaro en Doreah als verraders en zijn rijkdom als een leugen. Leuk bedacht!

Oh, en ik hoopte even dat we al Sam the Slayer te zien zouden krijgen, maar daar kan ik nog wel even op wachten.
Vond de rest erg puik wel, maar de HotU-deceptie haalt de glans er voor mij een beetje af

Waar gaat het complot met Varys en Ros eigenlijk heen? Ik vind het stiekem wel leuk dat het verhaal van Ros nog geheel onbekend is, dat houdt een deel van het verhaal nog fris

Al zal het niet een heel spectaculaire ontknoping krijgen waarin Ros opeens Joffrey vermoordt ofzo (hoop ik!

)
[ Bericht 1% gewijzigd door Zhenar op 04-06-2012 22:35:26 ]
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(