abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 juni 2012 @ 22:03:23 #26
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_112448396
quote:
14s.gif Op maandag 4 juni 2012 12:35 schreef muzas het volgende:

Robb :') Wat een schijtverhaallijn is dat geworden zeg.. Zo flinterdun... Heb het idee dat hier ook een hoop is weggelaten?
Zelfs GRRM vond het een schijtverhaal en heeft het in de boeken weggelaten :')
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
  maandag 4 juni 2012 @ 22:16:13 #27
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_112449533
Ben nog niet helemaal uit over de seizoensfinale... en dat komt eigenlijk allemaal door the House of the Undying, waar ik me zoooo veel meer van had voorgesteld! Voor mij zou dat echt het hoogtepunt van deze finale worden: al die mysterieuze "visioenen" etc, die je volop aan het speculeren zetten van wat er komen gaat. En dan krijgen we alleen maar een besneeuwde Iron Throne, The Wall en het saaiste visioen van allemaal (al is het voor Dany de grootste beproeving en snap ik dat die erin is gehouden): de tent met Drogo.
Maar dat allemaal had ik ze nog kunnen vergeven, als ze niet HET BELANGRIJKSTE VAN ALLES hadden weggelaten, namelijk de woorden die Dany de komende boeken zullen blijven achtervolgen en werkelijk ál haar belangrijke beslissingen beïnvloeden:
quote:
Mother of dragons, child of three, three heads has the dragon, mother of dragons, child of storm
Three fires must you light, one for life and one for death and one to love
Three mounts must you ride, one to bed and one to dread and one to love
Three treasons will you know, once for blood and once for gold and once for love
En ja, ze gaan de voorspelling er vast nog wel in gooien via Quaithe, maar dat heeft voor mij niet hetzelfde gewicht. Quaithe heeft een eigen agenda en de Undying hadden dat in mijn ogen niet (tenminste, wat het verkondigen van hun profetie betreft). Dus ik vind het stom :(
Echt de eerste keer dat ik zó teleurgesteld ben dankzij mijn boeklezers perspectief, al vond ik wel weer dat de Qarth verhaallijn als geheel tof is afgerond (beter dan in het boek), met Xaro en Doreah als verraders en zijn rijkdom als een leugen. Leuk bedacht! :Y

Oh, en ik hoopte even dat we al Sam the Slayer te zien zouden krijgen, maar daar kan ik nog wel even op wachten.

Vond de rest erg puik wel, maar de HotU-deceptie haalt de glans er voor mij een beetje af ;(

Waar gaat het complot met Varys en Ros eigenlijk heen? Ik vind het stiekem wel leuk dat het verhaal van Ros nog geheel onbekend is, dat houdt een deel van het verhaal nog fris :D Al zal het niet een heel spectaculaire ontknoping krijgen waarin Ros opeens Joffrey vermoordt ofzo (hoop ik! }:| )

[ Bericht 1% gewijzigd door Zhenar op 04-06-2012 22:35:26 ]
  maandag 4 juni 2012 @ 22:52:17 #28
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_112453129
Wat ik vooral jammer vond aan de HotU scene was dat ze nu al Dracarys deed.
Ik vond die scene met the Unsullied zo fantastisch in de boeken, ik heb zelden kippenvel tijdens het lezen maar dat was toch wel zo'n momentje.
Nu gaat dat gewoon een herhaling worden maar dan wat groter, het nieuwe is er al vanaf, de mensen weten al wat er gaat komen als ze dat roept.
Of, erger nog, misschien gaan ze die Unsullied-scène zelfs helemaal skippen in de serie. ;(
  maandag 4 juni 2012 @ 22:56:49 #29
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_112453519
De draakjes waren wel mooi O+.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  maandag 4 juni 2012 @ 23:19:18 #30
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_112455270
Jammer alleen dat die White Walker precies hetzelfde geluid maakte :')
  maandag 4 juni 2012 @ 23:22:15 #31
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_112455495
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 22:52 schreef Gwywen het volgende:
[..]

Of, erger nog, misschien gaan ze die Unsullied-scène zelfs helemaal skippen in de serie. ;(
No way, dat is het enige opzienbarende dat Dany in heel boek 3 meemaakt! Komt goed :Y
  maandag 4 juni 2012 @ 23:22:46 #32
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_112455537
Ja en nu moet je dus opeens inloggen op het ASoIaF forum :( :(
pi_112455614
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 23:19 schreef Gwywen het volgende:
Jammer alleen dat die White Walker precies hetzelfde geluid maakte :')
Zelfde taal misschien? :p dienaren van rholl'or en the great other :p
Beneath the gold, the bitter steel
  maandag 4 juni 2012 @ 23:25:09 #34
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_112455708
quote:
8s.gif Op maandag 4 juni 2012 23:22 schreef Zhenar het volgende:
Ja en nu moet je dus opeens inloggen op het ASoIaF forum :( :(
Kun je niet meer zomaar meelezen?
Haha, ze zijn zeker te bang voor al die seriekijkers die huilie gaan doen als ze een spoiler lezen.
Even accountje aanmaken joh, is zo gebeurd. :Y
  maandag 4 juni 2012 @ 23:26:56 #35
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_112455845
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 23:25 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Kun je niet meer zomaar meelezen?
Haha, ze zijn zeker te bang voor al die seriekijkers die huilie gaan doen als ze een spoiler lezen.
Even accountje aanmaken joh, is zo gebeurd. :Y
Denk eerder dat ze proberen om het verkeer wat omlaag te brengen. Die site lag altijd een dag plat nadat GoT was uitgezonden.

En dan komen ze daar nu na de laatste aflevering mee :')

Maar ik had dus al een account, alleen vergeten op welk mailadres en welke inlog, ww enzo :') Nu maar nog eentje aanmaken dan :P Ik vind het altijd smullen om te lezen wat voor gezeik er over een aflevering is, maar ook als mensen dingen zien die ik gemist heb.
  maandag 4 juni 2012 @ 23:32:03 #36
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_112456207
Ik heb de eerste paar boeken vrijwel over alle hints en spoilers heen gelezen, pas toen ik regelmatig op het Asoiaf forum kwam ontdekte ik hoe je deze boeken echt moet lezen, omdat er zo veel tussen de regels door staat, en in boek 4 en 5 lukte het me inderdaad om er heel wat op te pikken. Mijn boeken staan nu vol aantekeningen in de kantlijn :P
pi_112460953
Gemengde gevoelens over de finale. Aan de ene kant viel de HotU idd tegen, had toch een paar meer 'mindfuck' visioenen gezien, aan de andere kant is het einde van de Qarth verhaallijn erg mooi gedaan :) Ik had al verwacht dat het seizoen zo zou eindigen met de White Walkers, maar écht geweldig toen ik het zag hoor. Geniaal, creepy, en een zeer dikke cliffhanger, zoals het hoort _O_
  dinsdag 5 juni 2012 @ 08:16:19 #38
211083 Angelof9
I must go first
pi_112463096
quote:
2s.gif Op maandag 4 juni 2012 23:22 schreef Zhenar het volgende:

[..]

No way, dat is het enige opzienbarende dat Dany in heel boek 3 meemaakt! Komt goed :Y
Sterker nog, het is het enige interessante hoofdstuk in de hele Dany verhaallijn
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_112471289
Achteraf hebben ze de House of the Undead helemaal verkeerd aangepakt imo. Waarom moet per se Xaro nu al zo vijandig zijn? En waarom had Pyat Pree al haar draken gestolen? En als ze dan draken stelen, waarom beschermen ze zichzelf dan niet tegen vuur? Die hele scene was eigenlijk gewoon te zielig voor worden...

Dat was dan in het boek wel beter, daar gaat ze op een uitnodiging in van Pyat Pree (ondanks de waarschuwingen van Xaro) en neemt ze Drogon mee op haar schouder. Komt dan veel logischer over dat ze dankzij de draak kan ontsnappen...
  dinsdag 5 juni 2012 @ 13:21:58 #40
211083 Angelof9
I must go first
pi_112472495
Het idee wat ze wilden overbrengen was dat er niets meer te doen is in Qarth. Dat al haar opties uitgeput zijn. Daar kwam het in het boek uiteindelijk ook op neer. Ben wel benieuwd hoe ze het nu gaan doen met Selmy, in het boek was hij haar enige hoop met z'n schip, maar nu heeft ze zelf geld om een schip te kopen, dus waarom zou ze met hem meegaan?
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  dinsdag 5 juni 2012 @ 14:49:20 #41
331552 Wihakayda
Water/Vuur
pi_112476380
Ik had kippenvel O+ Draakjes vuurspuw-scene

Maar wel jammer dat het zo ingekort was ja, maarjah wat wil je; het past gewoon niet...
Het was al een flinke epi, anders hadden ze er 2 van moeten maken (niet dat ik dat erg vind :P )

Pyat was alleen wel snel dood zeg :D
Ben ook wel benieuwd hoe ze nu de profetie van 3 gaan doen....

Verders: Top ^O^ Maar nu dus weer wachten -O-
Kom met vuur; ik geef je water. Kom met woorden en ik blijf met je praten.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 14:53:08 #42
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_112476570
Weet je wat ik hoop, ik hoop dat ze bij HBO zo positief verrast zijn door de opbrengsten door miljoenen kijkers plus de opbrengsten van de DVD/Blue-Rayverkoop, dat ze voor de komende seizoenen ofwel meer budget gaan uittrekken, ofwel meer afleveringen per seizoen gaan maken.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 15:02:55 #43
162838 Asskimo
avoid boring people
pi_112477078
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 14:53 schreef Gwywen het volgende:
Weet je wat ik hoop, ik hoop dat ze bij HBO zo positief verrast zijn door de opbrengsten door miljoenen kijkers plus de opbrengsten van de DVD/Blue-Rayverkoop, dat ze voor de komende seizoenen ofwel meer budget gaan uittrekken, ofwel meer afleveringen per seizoen gaan maken.
Amen
pi_112477229
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 13:21 schreef Angelof9 het volgende:
Het idee wat ze wilden overbrengen was dat er niets meer te doen is in Qarth. Dat al haar opties uitgeput zijn. Daar kwam het in het boek uiteindelijk ook op neer. Ben wel benieuwd hoe ze het nu gaan doen met Selmy, in het boek was hij haar enige hoop met z'n schip, maar nu heeft ze zelf geld om een schip te kopen, dus waarom zou ze met hem meegaan?
Niet zo'n groot probleem eigenlijk. Bij wijze van spreken koopt/huurt zij alsnog zijn schip.

Wat ik me wél afvraag, hoe gaan ze Barristan vermommen zodat de kijkers niet meteen doorhebben dat hij het is? :D Of zullen ze dat gewoon maar niet doen -O-
pi_112477623
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 15:06 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Niet zo'n groot probleem eigenlijk. Bij wijze van spreken koopt/huurt zij alsnog zijn schip.

Wat ik me wél afvraag, hoe gaan ze Barristan vermommen zodat de kijkers niet meteen doorhebben dat hij het is? :D Of zullen ze dat gewoon maar niet doen -O-
Ik vraag me eerder af of de kijkers überhaupt nog weten wie Barristan is :')
pi_112477995
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 15:15 schreef MAHL het volgende:

[..]

Mja, maar toch, het was wel een leuke verrassing in het boek :Y)

Kijk alweer uit naar Barristan, en vooral de ontmaskering van Jorah :W
  dinsdag 5 juni 2012 @ 15:31:47 #47
331552 Wihakayda
Water/Vuur
pi_112478241
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 15:15 schreef MAHL het volgende:

[..]

Ik kreeg vorige week van een kijker de vraag of hij nog terug zou komen, dus schijnbaar wel :)
Kom met vuur; ik geef je water. Kom met woorden en ik blijf met je praten.
pi_112484216
Het andere topic is uitgemond in een discussie over of je als niet-lezer kunt zien of de wights en White Walkers wezenlijk verschillend zijn... Nou ja, eindelijk iets anders dan over spoilers :')
pi_112484400
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 17:57 schreef MAHL het volgende:
Het andere topic is uitgemond in een discussie over of je als niet-lezer kunt zien of de wights en White Walkers wezenlijk verschillend zijn... Nou ja, eindelijk iets anders dan over spoilers :')
Bluf dat je het woord boek in dat andere topic zet :D
Beneath the gold, the bitter steel
pi_112486100
Ik moet zeggen dat ik in het begin ook niet helemaal het verschil tussen wights and White Walkers/Others doorhad in het boek. Heb het op een gegeven moment maar opgezocht.

Ben inmiddels ook begonnen aan herlezen van de boeken. Alles is opeens zo helder qua namen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')