SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door kingtoppie op 04-06-2012 02:38:17 ]Rustig aan.
Mannen die veel te 'lief' zijn deel 2quote:Op maandag 4 juni 2012 02:30 schreef KermitKikker het volgende:
Ik vind dat je een nogal onsamenhangend verhaal hebt weten te produceren, zou je 't misschien kunnen verduidelijken met een voorbeeld? Off misschien door de gedachtegang te beschrijven die jou tot dit inzicht deed komen?
Ik kan het ook niet helemaal volgen.quote:Op maandag 4 juni 2012 02:30 schreef KermitKikker het volgende:
Ik vind dat je een nogal onsamenhangend verhaal hebt weten te produceren, zou je 't misschien kunnen verduidelijken met een voorbeeld? Off misschien door de gedachtegang te beschrijven die jou tot dit inzicht deed komen?
Dat misschien niet, maar je komt op mij wel over als echt zo'n arabische kooivechter, bah, die meoten we hier niet!quote:
quote:Op maandag 4 juni 2012 04:29 schreef Piet_Piraat het volgende:
Het maakt al verschil met welke kloon ik dit post.
"Dat misschien niet"quote:Op maandag 4 juni 2012 03:30 schreef KermitKikker het volgende:
[..]
Dat misschien niet, maar je komt op mij wel over als echt zo'n arabische kooivechter, bah, die meoten we hier niet!
Dat kan zijn, ik denk dat als jij mij in het echt zou tegenkomen dat je veel van me zou kunnen leren.quote:Op maandag 4 juni 2012 08:07 schreef JaniesBrownie het volgende:
Meestal is een vooroordeel precies dat, een VOORoordeel. Als mensen dan wat verder kijken, laten ze dat los, of stellen ze het wat bij.
Op internet (fok) hoef je niet bij te stellen en kun je roepen wat je wil.
Overigens had ik over jou eerst niet echt een vooroordeel, maar heb ik na wat meer van je gelezen te hebben nu het oordeel dat je wereldvreemd bent
En hier ben ik het dus mee eens... Ik snap niet dat iets zo hardnekkig kan zijn dat je de ''waarheid'' uit het oog kunt verliezen.quote:Op maandag 4 juni 2012 08:13 schreef Lienekien het volgende:
Vooroordelen zijn juist heel hardnekkig, omdat mensen de neiging hebben om te focussen op wat hun idee bevestigt en veel minder op wat het zou kunnen ontkrachten.
Ik heb gisteren vernomen dat mensen het ook gewoon een goede eigenschap van zichzelf vinden om niet ''politiek correct'' te wezen... In deze zin is ''politiek correct'' een andere bewoording voor genuanceerd.quote:Op maandag 4 juni 2012 16:35 schreef -Strawberry- het volgende:
Bij sommige mensen ontbreekt nuance, een kritische blik. Het leven is een stuk overzichtelijker als alles in te delen valt in hokjes without a second thought.
Dat zijn gewoon mensen die tegen dingen aanschoppen om het schoppen. Ik vind het niks met genuanceerdheid te maken hebben.quote:Op maandag 4 juni 2012 16:41 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik heb gisteren vernomen dat mensen het ook gewoon een goede eigenschap van zichzelf vinden om niet ''politiek correct'' te wezen... In deze zin is ''politiek correct'' een andere bewoording voor genuanceerd.
Mooie eigenschapquote:Op maandag 4 juni 2012 17:10 schreef Luxuria het volgende:
Ik ben bewust van vooroordelen en probeer het daarom niet te doen.
Ik ga overal blanco in en laat me niet beïnvloeden door wat andere mensen over iemand zeggen. Ik geloof iets pas als ik het opgemaakt heb uit mijn eigen perceptie.
Vroeger ging ik blanco overal in. Totdat ik m'n mening gevormd had. Helaas bleken sommige vooroordelen toch wel te kloppen. In elk geval voor mij.quote:Op maandag 4 juni 2012 17:11 schreef Kandijfijn het volgende:
Iedereen heeft TERECHT vooroordelen, omdat deze je nu eenmaal helpen sneller mensen te vermijden die een gevaar voor je kunnen vormen en sneller mensen te ontmoeten die je verder kunnen helpen.
Een mens die wat meer open-minded is zal het eerste oordeel redelijk snel laten lopen en een meer gegrond oordeel gaan vormen. Alhoewel het eerste vooroordeel er natuurlijk wel voor kan zorgen dat je uiteindelijke vooroordeel sneller bevestigd zal worden.
Mensen die overal ''blanco'' ingaan zonder vooroordelen geloof ik daarom ook niet. Dat gaat tegen de menselijke natuur in.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |