abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112349963
Stekelenburg

Van der Wiel - Heitinga - Vlaar - Willems

van Bommel - de Jong

van Persie - Sneijder - Robben

Huntelaar
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_112349990
hoi, ik ben michiel en ik houd van pizza
* Verwijderd *
pi_112350022
hallo ik ben een topic piraat

vanaf nu gaat dit topic over olifanten

quote:
De olifanten (Elephantidae) vormen een familie uit de orde der slurfdieren (Proboscidea), waartoe de grootste hedendaagse landzoogdieren behoren. Grotere landzoogdieren (zoals het Indricotherium) hebben bestaan, maar zijn uitgestorven.
Olifanten onderscheiden zich van andere dieren doordat ze een lange slurf bezitten, die zij als grijporgaan gebruiken, bijvoorbeeld om voedsel op te pakken en zich met water en zand te bestrooien.
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  zaterdag 2 juni 2012 @ 17:36:58 #4
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_112350061
Wat is je tactiek?
Feyenoord Rotterdam
  zaterdag 2 juni 2012 @ 17:37:10 #5
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_112350073
tegenwoordig moet je opstellingen van 12 man maken
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_112350107
  zaterdag 2 juni 2012 @ 17:38:57 #7
374703 wickedmen
Doet Berkeldansje
pi_112350132
pi_112350133

Ik zou graag met olifanten willen knuffelen, maar ze zijn erg groot en ze passen niet in mijn slaapkamer. Daarom verzamel ik olifantenknuffels en spulletjes :*
pi_112350146

Die kleine vooraan is Sneijder. _O_
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_112350160

deze olifant houdt niet zo van regen :@
pi_112350180
  zaterdag 2 juni 2012 @ 17:40:32 #12
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_112350186
hoi, ik ben een dolfijn
"Ik vind Marcellis wel zo iemand die er op zijn 28e achter komt dat hij eigenlijk linksbenig is." - Tim86
"Marcellis legt ze zo op de stropdas. Mits ze een stropdas van 8 meter aan zouden hebben." - Toefjes
kortom:
pi_112350197
quote:
Die rechtse is een Rus :{w
pi_112350207
AZIATISCHE OLIFANT
Feiten en cijfers:

Wetenschappelijke naam: Elephas maximus
Leefgebied: bos
Aantal: ongeveer 40.000
Schouderhoogte: tot 3,35 meter
Gewicht: tot 5400 kilo
Grootste bedreiging: ontbossing

Kenmerken:

Kruin: op zijn voorhoofd twee bulten (uitgroeisels van de schedel)
Oor: kleinere oren dan de Afrikaanse olifant (maar groter dan jij). Zijn oor is vanaf de zijkant gezien een stuk kleiner dan de kop; de vorm lijkt een beetje op India (driehoekig)
Slagtand: Alleen mannetjes hebben slagtanden (en niet eens allemaal)
Slurf: Gladde slurf (als hij naar beneden hangt)
Slurfpunt: Eén 'vinger', kan daar overigens ook prima kleine voorwerpen mee pakken
Kies met rechte ribbels (als ribbelkarton)
Rug: Bolle rug. Komt door uitsteeksels op de middelste rugwervels
Hoe jonger, hoe hariger
pi_112350231
Het dagboek van een Olifant leven
Geboren! Negentig kilo. Niet zo'n zware meid, dus. Maar dat komt nog wel.

5 minuten: Ik sta! Ik sta!

2 weken: Moeilijk zeg, melk drinken. Mijn slurfje hangt er steeds voor.

5 maanden: Lekker geoefend met mijn slurf. Kan al kleine takjes oppakken.

11 maanden: Lieve oppas-tante heb ik toch. Ik mocht steeds weer uit haar mond eten. Gekauwd gras: mijn lievelingseten.

6 jaar: Mijn lievelingsneef is nu echt verdwenen. Waarschijnlijk bij die vijf opgeschoten jongens. Het werd tijd: hij is twee jaar ouder dan ik.

2.5 jaar: Moeder wil niet meer dat ik melk bij haar drink.

4 jaar: Ik zag iets bewegen, laag in een boom. Ik ernaartoe, was het een jonge neusaap. Hij schrok zich rot! Ik maar een beetje.

9 jaar: Ik heb gepaard. Met die stoere stier die al een week bij me in de buurt liep. Nu ben ik echt volwassen.

11 jaar: Ik ben zo trots. En wat is zij lief, dat kleintje van me. Mijn zussen helpen me goed en mijn moeder komt ook vaak even snuffelen en knuffelen.

16 jaar: Ik groei niet zo snel meer. Ik hoor ook al bij de grotere tantes van onze kudde.

20 jaar: Een jongen! Mijn derde kind alweer. Mijn eerste kind is al volwassen. Wat een meid! En mijn tweede heeft het helaas niet gehaald.
pi_112350254

24 jaar: Het is al tijden niet zo droog geweest. Het is moeilijker om voedsel te vinden. We zijn nu met vijf families bij elkaar. Een grote groep: bijna vijftig olifanten.

34 jaar: Flink wat gelopen deze week. We trekken langs de Kinabatangan-rivier naar het mangrovebos.

41 jaar: Mijn oudste zoon is nu vijf. Die blijft niet lang meer bij ons. Zes kinderen heb ik nu gehad, en dat zullen er niet meer worden. Daarvoor ben ik nu te oud.

44 jaar: Wat een verschrikkelijke nacht! We waren de plantage ingegaan. Toen klonk overal geknal en waren er lichtflitsen. En die stank! Voor ik het doorhad zag ik Ma in elkaar zakken. Met de rest konden we ontkomen.

45 jaar: Het was een moeilijk jaar. Niemand wist hoe we zonder Ma verder moesten. Ik wist het nog het best, merkte ik. En de anderen vonden dat ook. Dus nu ben ik de bazin. Best wel trots, trouwens.

51 jaar: Het water van de rivier staat erg hoog, dit jaar. Geen probleem voor ons. Maar die mensen lijken zich nogal druk te maken.

52 jaar: Een ramp. Altijd konden we erdoor en nu niet meer. Ik hoop dat we om die nieuwe plantage heen kunnen, anders gaat het echt mis. Dan hebben we te weinig ruimte om te leven.

56 jaar: Fantastisch. De mensen hebben een stuk plantage weggehaald. Ik weet niet waarom, maar voor ons is het perfect. We kunnen nu weer langs de rivier lopen.

58 jaar: Het zit niet goed in mijn mond. Het kauwen gaat zo moeilijk.

58.5 jaar: Ik ben hongerig en zwak. En moe. Heel erg moeZe mogen me alleen laten. Maar ze doen het niet. De lieverds

:'(
  zaterdag 2 juni 2012 @ 17:43:19 #17
374703 wickedmen
Doet Berkeldansje
pi_112350285
pi_112350288
Ik moet huilen... :'(
pi_112350307
Koel blijven is een belangrijk probleem voor een groot dier als de olifant. Daarom neemt hij graag een bad. Door zijn ruime rimpelige huid blijft de olifant langer nat en koelt daardoor beter af. Tegen de zon en tegen nare stekende insecten rolt hij ook graag door de modder.

pi_112350354
pi_112350364
Een olifant heeft ook veel water nodig. Hij moet elke dag drinken. Ongeveer 200 liter water!!! Hij zuigt het water op in zijn slurf en spuit het vervolgens leeg in zijn mond. Maar ook baden vindt de Aziatische olifant heerlijk. Zijn slurf werkt als douche en als hij dieper gaat als een snorkel. Water geeft hem ook verkoeling; voor een groot dier in een warm land is dat erg belangrijk.

pi_112350383
pi_112350401
  zaterdag 2 juni 2012 @ 17:46:35 #24
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_112350404
Mijn opstelling

Krul

Vlaar

Sneijder vdVaart Robben Van Persie Huntelaar Luuk De Jong Affelay Narsingh