Ohja, dat is waar ach ik weet waarschijnlijk toch straks niet meer wat exact gedaan had.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 13:39 schreef HunterSThompson het volgende:
De laatste 2 tot 5 minuten is toch echt je korte termijn geheugen.
Niet geen stress of geheugenproblemen? Maar kan ik het niet trainen dan?quote:Volgens mij niks vreemds aan.
That sucksquote:Op zaterdag 2 juni 2012 13:49 schreef Kper_Norci het volgende:
Ik heb altijd het probleem dat ik de meest onzinnige dingen wel onthoud, maar dingen die ik echt moet onthouden niet![]()
Zo pik ik bijvoorbeeld heel vaak van die bizarre feitjes op in documentaires enzo, maar vergeet ik al een week naar de woningstichting te bellen omdat er in huis iets niet goed is
Nee hoewel ik al vroeger een nachtritme had die op en neer ging, kort gezegd dan.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 13:59 schreef Kper_Norci het volgende:
TS, blow je ook? Ik heb gemerkt dat mijn geheugen daardoor ook een stuk minder is geworden hoor.
- visoliequote:Op zaterdag 2 juni 2012 13:28 schreef CoolCat31 het volgende:
Weet iemand een oplossing om mijn lange termijn geheugen te trainen?
Wat bij mij heel goed werkt is na te denken aan andere dingen die toen gebeurd zijn of die er mee te maken hebben. Als ik bijv. wil weten wie ik in het dorp tegen kwam dan denk ik eerst na over welke winkel ik toen geweest was etcquote:Op zaterdag 2 juni 2012 13:28 schreef CoolCat31 het volgende:
Hebben jullie dat ook wel eens dat je een dag of als ik zou zeggen wat ik deze week gedaan had moet ik echt de tijd nemen kan het zo 1,2,3 niet opnoemen\ de datum van hou ik ook niet meer bij of word ik nou langzamerhand gewoon jong oud?
Namen onthouden oke, maar soms weet ik niet meer wat ik de laatste 2-5 minuten gedaan had of ik het leven gaat volgens mij soms te hard om zelfs simpelste dingen nog te onthouden.
Ook ligt het er maar net aan om wat voor info het gaat, ik bedoel, lekker boeiend wat ik of jij gisteren gegeten hebben. Als het iets speciaals is geweest dan zal je het waarschijnlijk wel makkelijker onthouden.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 19:24 schreef Luxuria het volgende:
Volgens mij is dat idd normaal.
Ik moet bijv. ook diep nadenken over wat ik gisteren gegeten heb.
Waarom zou je simpele dingen willen onthouden? Alleen overbodige ballast. Dingen die belangrijk zijn die onthoud je vaak wel. Ik vind het vervelender dat ik dingen vergeet die ik moest regelen. Daarom heb ik zelf een to-do-list op mijn werk en schrijf ik iets waar ik op dat moment niet aan toe kom gewoon op omdat ik dat anders vergeet. Niet altijd en het zijn vaak ook de voor mij onbelangrijke dingen maar ik vind het een beetje lullig als iemand mij iets vraagt en hij komt na een paar dagen erop terug en ik heb het nog niet gedaan.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 13:28 schreef CoolCat31 het volgende:
Namen onthouden oke, maar soms weet ik niet meer wat ik de laatste 2-5 minuten gedaan had of ik het leven gaat volgens mij soms te hard om zelfs simpelste dingen nog te onthouden.
quote:
alsof ik dat zegquote:Op zaterdag 2 juni 2012 23:58 schreef Skitzofrenix het volgende:
[..]Als of alzheimer alleen vergeetachtigheid is dombo
wat wil je zeggen dan met je reactie alzheimerquote:Op zaterdag 2 juni 2012 23:59 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
alsof ik dat zeg, en je hoeft niet te schelden
Sorry maar dit vind ik niet geloofwaardig kola, kan je ook nog herinneren hoe je in de buik van je moeder bent gekomen dan?quote:Op zondag 3 juni 2012 00:02 schreef Kola het volgende:
Ik kan me het doorknippen van mijn navelstreng nog herinneren als de dag van gister.
Nee dat niet. Jij wel?quote:Op zondag 3 juni 2012 00:07 schreef CoolCat31 het volgende:
[..]
Sorry maar dit vind ik niet geloofwaardig kola, kan je ook nog herinneren hoe je in de buik van je moeder bent gekomen dan?![]()
Nee eigenlijk niet als ik het wel wist was kon ik je het vertellenquote:
Ik vond het zielig voor je, zou je jaloers worden op wat ik me nog allemaal kan herinneren.quote:Op zondag 3 juni 2012 00:12 schreef CoolCat31 het volgende:
[..]
Nee eigenlijk niet als ik het wel wist was kon ik je het vertellen. Waarom had je trouwens je reactie weggehaald?
gewoon, daar dacht ik aan omdat ik heel veel mensen ken met alzheimer die niet eens weten dat ze 5 minuten geleden een kopje koffie hebben gehad, maar het was niet echt serieus bedoeldquote:Op zondag 3 juni 2012 00:04 schreef Skitzofrenix het volgende:
[..]
wat wil je zeggen dan met je reactie alzheimer
oke, nouwja dombo had ik ook niet hoeven te zeggen, ik heb me wel door jou reactie laten inspireren voor een nieuw topic, bedankt!quote:Op zondag 3 juni 2012 00:17 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
gewoon, daar dacht ik aan omdat ik heel veel mensen ken met alzheimer die niet eens weten dat ze 5 minuten geleden een kopje koffie hebben gehad, maar het was niet echt serieus bedoeld
Haha ik mag jou welquote:Op zondag 3 juni 2012 00:17 schreef Kola het volgende:
[..]
Ik vond het zielig voor je, zou je jaloers worden op wat ik me nog allemaal kan herinneren.
Inderdaad. Trainen dus, maak ze jaloers!quote:Op zondag 3 juni 2012 00:27 schreef CoolCat31 het volgende:
[..]
Haha ik mag jou wel, maarja met een beetje training hou ik het wel bij dan kan ik zeggen; 'ha' ben je nu niet jaloers op mij
?
God training is nu begonnen, you watch! Wie is 'z'? Oh no, als je erom vraagt bewijs ik me wel ^^.quote:
Dat 'probleem' heb ik ook.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 13:49 schreef Kper_Norci het volgende:
Ik heb altijd het probleem dat ik de meest onzinnige dingen wel onthoud, maar dingen die ik echt moet onthouden niet![]()
Zo pik ik bijvoorbeeld heel vaak van die bizarre feitjes op in documentaires enzo, maar vergeet ik al een week naar de woningstichting te bellen omdat er in huis iets niet goed is
Te voorspelbaar dat ik hem niet eens wilde plaatsenquote:Op zondag 3 juni 2012 01:14 schreef MaGNeT het volgende:
Ik had een tip voor je, TS, maar ik ben ff vergeten wat.
Vraag het aan jezelfquote:Op zaterdag 2 juni 2012 23:58 schreef Skitzofrenix het volgende:
[..]Als of alzheimer alleen vergeetachtigheid is
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |