wij hebben n pak houdbare volle liggen, maar dat is meer omdat we verder geen melk in huis hebben. met halfvolle moet het ook prima lukkenquote:Op woensdag 28 november 2012 10:39 schreef Vlassie1980 het volgende:
Wat voor melk is trouwens het beste om te gebruiken met een aeroccino?
We hebben standaard halfvolle melk in huis, weet niet of dat een beetje goed werkt.
Altijd met verse volle melk, kan ook met halfvol of magere melk maar daar zit minder smaak aan dan volle melk.quote:Op woensdag 28 november 2012 10:39 schreef Vlassie1980 het volgende:
Wat voor melk is trouwens het beste om te gebruiken met een aeroccino?
We hebben standaard halfvolle melk in huis, weet niet of dat een beetje goed werkt.
Dat kan maar ik doe hem altijd op 60 ml (standaard hoeveelheid) Een ristretto is eigenlijk een sterk kopje espresso met minder inhoud (25-35 ml) dan een reguliere espresso.quote:Op dinsdag 4 december 2012 11:54 schreef Stefan het volgende:
wil nog wel een keer de ristretto vooral voor de ochtend maar las dat Ristretto met 25 cl gedronken moet worden, dat is 1 slok ofzo?
Ik vind dat een beetje een vreemde hoeveelheid van Nespresso. De Nespresso heeft namelijk maar 2 standen, en dat is de lungo en de espresso variant. Hoe kan ik een ristretto drinken met 25cl? Kan volgens mij alleen door de espresso-stand te veranderen naar een ristretto-stand. Maar dan kan ik dus geen espresso meer drinken.quote:Op dinsdag 4 december 2012 11:54 schreef Stefan het volgende:
Zo, eindelijk een Nespresso in huis, 66 euro met cashback, heb de apreggio en Lungo Groen erbijgekocht, wil nog wel een keer de ristretto vooral voor de ochtend maar las dat Ristretto met 25 cl gedronken moet worden, dat is 1 slok ofzo?
Geen idee maar in t boekje staat Ristretto aanbevolen 25 mlquote:Op dinsdag 4 december 2012 13:31 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik vind dat een beetje een vreemde hoeveelheid van Nespresso. De Nespresso heeft namelijk maar 2 standen, en dat is de lungo en de espresso variant. Hoe kan ik een ristretto drinken met 25cl? Kan volgens mij alleen door de espresso-stand te veranderen naar een ristretto-stand. Maar dan kan ik dus geen espresso meer drinken.
Ik drink de ristretto dus standaard als espresso
Ja, dat weet ik. Maar er is geen aparte knop voor, laat ze dan een extra knopje ontwerpen voor de ristretto'squote:Op dinsdag 4 december 2012 14:11 schreef Stefan het volgende:
[..]
Geen idee maar in t boekje staat Ristretto aanbevolen 25 ml
Moet niet, het kanquote:Op dinsdag 4 december 2012 11:54 schreef Stefan het volgende:
Zo, eindelijk een Nespresso in huis, 66 euro met cashback, heb de apreggio en Lungo Groen erbijgekocht, wil nog wel een keer de ristretto vooral voor de ochtend maar las dat Ristretto met 25 cl gedronken moet worden, dat is 1 slok ofzo?
Ik gebruik die dubbelwandige veel te dure Nespresso glazen. Blijft je koffie wel lekker lang warm!quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:23 schreef Stefan het volgende:
Sowieso vind ik 40 ml voor een espresso persoonlijk net iets te sterk (arpeggio)
Wil daar 50 ml van maken
De Lungo mag wmb 120 a 130 ml zijn (Fortissio)
Welke kopjes en glazen gebruiken jullie
Die heb ik toevallig dit weekend ook gekocht. Ik kocht de Lungo en Latte-versie.quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:34 schreef spenky het volgende:
[..]
Ik gebruik die dubbelwandige veel te dure Nespresso glazen. Blijft je koffie wel lekker lang warm!
Als je het leuk vindt om die presentatiekist te krijgen en alle Grand Crus wilt uitproberen, dan is dat leuk. Anders zou ik die 30 euro besteden aan alleen de soorten die je echt lekker lijken.quote:Op dinsdag 4 december 2012 19:55 schreef Deezertje het volgende:
Kennismakingsaanbod voor 51,10 euro accepteren (250 cups + opbergbox) of kiezen voor 30 euro cashback?
Alhoewel die welkomstaanbieding niet echt voordelig is, is het lastig om op één cupje per smaak (16 welkomstcapsules) je smaak te bepalen. Heb dus voor de box gekozen. Hopelijk krijg ik per smaak één doosje en dan nog een paar dubbel...quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:26 schreef Rabrynil het volgende:
[..]
Als je het leuk vindt om die presentatiekist te krijgen en alle Grand Crus wilt uitproberen, dan is dat leuk. Anders zou ik die 30 euro besteden aan alleen de soorten die je echt lekker lijken.
verwarm je je kopjes voor met heet water?quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:48 schreef StevenTerpstra het volgende:
Ik moet nog wel wennen aan de behoorlijk-lage temperatuur van de espressos.
Heb mijn tweedehands Essenza'tje ingeruild voor een nieuwe DeLonghi Latissimmo
maar ook deze heeft nou niet echt een 'lekker heet' bakkie........
Yup! En ik laat altijd eerst 2x heet water door de machine lopen alvorens ik de koffie maak...quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:03 schreef Adelante het volgende:
[..]
verwarm je je kopjes voor met heet water?
Klopt, de meest populaire krijg je tweemaal: http://www.nespresso.com/(...)l&ref=DB%20BOX%20250quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:38 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Alhoewel die welkomstaanbieding niet echt voordelig is, is het lastig om op één cupje per smaak (16 welkomstcapsules) je smaak te bepalen. Heb dus voor de box gekozen. Hopelijk krijg ik per smaak één doosje en dan nog een paar dubbel...
Vreemd, zeer vreemd.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:48 schreef StevenTerpstra het volgende:
Ik moet nog wel wennen aan de behoorlijk-lage temperatuur van de espressos.
Heb mijn tweedehands Essenza'tje ingeruild voor een nieuwe DeLonghi Latissimmo
maar ook deze heeft nou niet echt een 'lekker heet' bakkie........
Ik zat een tijdje zonder echte Nespresso cups omdat de proefcups op waren en de bestelling liet wat langer op zich wachten. Tussentijds van die DE cups besteld om de periode te overbruggen. Ik vond het een veredelde sloot Senseo. Echt slappe hap vergeleken met de echte Nespresso.quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:43 schreef Stefan het volgende:
Zie dat de Albert Heijn thirdparty cupjes heeft, iemand die al geprobeerd?
Alleen de sterkste varianten van L'Or zijn een beetje te vergelijken met slappe Nespresso capsulesquote:Op woensdag 5 december 2012 11:54 schreef Vlassie1980 het volgende:
[..]
Ik zat een tijdje zonder echte Nespresso cups omdat de proefcups op waren en de bestelling liet wat langer op zich wachten. Tussentijds van die DE cups besteld om de periode te overbruggen. Ik vond het een veredelde sloot Senseo. Echt slappe hap vergeleken met de echte Nespresso.
Schijnt inderdaad ook zo te zijn dat ze je apparaat kunnen verkloten of niet lekker doorlopen. Voortaan alleen maar de echte cups!
Ja, ik denk dat er Nespresso medewerkers spookverhalen neerzetten op internet. En de consumentenbondtest was niet blind dus dan is het echte al snel lekkerderquote:Op woensdag 5 december 2012 13:12 schreef littledrummergirl het volgende:
denk dat het grotendeels indianenverhalen zijn hoor, dat je machine eraan kapot zou gaan etc, dat hoorde je ook in de begintijd van de senseopads enzodat je toch wel echt de DE moest gebruiken anders kwam het allemaal niet goed, nou heeft iedere winkel zijn eigen aanbod en er is niks vreselijks gebeurd
Klopt. Tijdje geleden was L'or in de aanbieding bij de AH en toen heb ik een paar doosjes gehaald. Wat mij wel opviel is dat de doorloop bij de sterkste wat langzaam verliep, maar verder geen vreemde dingen opgevallen.quote:Op woensdag 5 december 2012 13:12 schreef littledrummergirl het volgende:
denk dat het grotendeels indianenverhalen zijn hoor, dat je machine eraan kapot zou gaan etc, dat hoorde je ook in de begintijd van de senseopads enzodat je toch wel echt de DE moest gebruiken anders kwam het allemaal niet goed, nou heeft iedere winkel zijn eigen aanbod en er is niks vreselijks gebeurd
ik heb mijn machine echt om zeep geholpen met die L'Or cupjesquote:Op woensdag 5 december 2012 13:12 schreef littledrummergirl het volgende:
In de shops kan je ze per doosje halen.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:00 schreef Deezertje het volgende:
Kan je ook gewoon koffie (de variations 2012 a 42 cent per stuk) halen in de Bijenkorf in Arnhem? Online kan je alleen per 50 bestellen zie ik (3.90 bezorgkosten onder de 200 cups) en om nou meteen 200 cups te bestellen om 4 euro te besparen... (heb net 250 welkomstcups binnen). Afhalen kan alleen bij de echte Nespresso winkels... Kan je ze in Arnhem gewoon per doosje halen of moet dat dan ook per 50?
Da's logisch: de gemalen koffie neemt ook een deel van het water op.quote:Op zondag 9 december 2012 21:19 schreef Stefan het volgende:
Ik ben er achter dat als je m laat lopen zonder cupje er meer water in je kop komt
Ik heb op gevoel dat ding afgesteld
Koffie hitte verschilt ook zo nu en danquote:Op maandag 10 december 2012 10:29 schreef Maloney het volgende:
[..]
Da's logisch: de gemalen koffie neemt ook een deel van het water op.
Ik heb het wel eens met een maatbekertje opgemeten bij het schoonmaken maar er komt inderdaad niet elke keer dezelfde hoeveelheid water uit. Er zitten wat afwijkingen in.
Lungo is sowieso heterquote:Op maandag 10 december 2012 11:45 schreef littledrummergirl het volgende:
heb ook t gevoel dat hij beter warm wordt naarmate hij langer aanstaat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |