Ik vind je tuin vogelvriendelijk maken eigenlijk een andere categorie dan met de hand een jong vogeltje grootbrengen. Dat ik niet 'oh' en 'ah' en 'held' roep, kun jij zuur vinden, maar daar heb ik niet zoveel boodschap aan, eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:29 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Tjah, mooie boel als wij de dieren niet zouden helpen - wij zijn diezelfde dieren die er een bende van maken in de leefomgeving van diezelfde dieren. Tuurlijk is de natuur hard, en natuurlijk is ingrijpen niet altijd goed - maar in dit geval leven de beestjes in ieder geval een stuk langer en het geeft een mooi topic met genoeg 'ahh' en 'ohhh' momenten. Wie weet plaatsen meer mensen nestkastjes, hangen meer mensen mezenbolletjes op en worden meer mensen lid van de vogelbescherming.
En anderen, die blijven zuur van achter hun toetsenbord preken over 'de natuur'
Goed zo.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:44 schreef oh-oh het volgende:
Ik vind mezelf alles behalve een held maar ook geen dierenbeul hoor, dus whatever
Daar kan ik over meepraten, mijn kat heeft in een week tijd 3 vogels te pakken gekregenquote:Op maandag 4 juni 2012 20:25 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Dan betekent dat hoogstwaarschijnlijk wel dat ie zelf z'n eten kan regelen, anders haalt ie dat wel van het schaaltje.
En wie leert hem om op poezen te letten? Sorry hoor, maar wat wil je nou eigenlijk zeggen?
Had ik hem niet meegenomen, was hij sowieso doodgegaan. En vogels die in het wild opgroeien worden ook door poezen gepakt.
Ik vind het wel mooi om te zien dat er in ieder geval nog mensen zijn die zich om een dierenleven bekommeren. Het is jammer dat ze hierom zo bekritiseerd worden, er zijn namelijk genoeg mensen die bij wijze van spreken zo'n beestje nog een trap na geven als ze zien liggen. Vogelopvang lijkt mij in ts d'r geval de beste optie.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vind je tuin vogelvriendelijk maken eigenlijk een andere categorie dan met de hand een jong vogeltje grootbrengen. Dat ik niet 'oh' en 'ah' en 'held' roep, kun jij zuur vinden, maar daar heb ik niet zoveel boodschap aan, eerlijk gezegd.
Wat heb ik haar bekritiseerd, dan? Volgens mij wordt mij nu van alles toegedicht wat ik in de verste verten niet heb beweerd. Hou daar eens mee op.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 23:14 schreef Bamba het volgende:
[..]
Ik vind het wel mooi om te zien dat er in ieder geval nog mensen zijn die zich om een dierenleven bekommeren. Het is jammer dat ze hierom zo bekritiseerd worden, er zijn namelijk genoeg mensen die bij wijze van spreken zo'n beestje nog een trap na geven als ze zien liggen. Vogelopvang lijkt mij in ts d'r geval de beste optie.
quote:Op dinsdag 5 juni 2012 23:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat heb ik haar bekritiseerd, dan? Volgens mij wordt mij nu van alles toegedicht wat ik in de verste verten niet heb beweerd. Hou daar eens mee op.
Oh, meestal als je iemand quote, dan reageer je vervolgens rechtstreeks op die persoon. Zoals ik nu op jou.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 23:22 schreef Bamba het volgende:
[..]Waar heb ik het specifiek over jou dan? Er zijn toch meer kritische noten in dit topic voorbij gekomen, daar doel ik op. Ik quote jou alleen omdat jij als laatste reageerde, xcuse me...
Ik reageerde op jouw stukje dat je niet automatisch ooh en aaah en held roept. Daar zeg ik op dat ik het wel mooi vind dat er nog mensen zijn die proberen om goed te doen voor zo'n beestje. De rest van mijn tekst gaat gewoon over het algemeen.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 23:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Oh, meestal als je iemand quote, dan reageer je vervolgens rechtstreeks op die persoon. Zoals ik nu op jou.
quote:
Mooi vogeltje, mooi meisje, mooie foto.quote:
Logeerkat had moeder merel in haar bek en jonge merel viel uit nest dakgootquote:Op zondag 3 juni 2012 13:53 schreef VeerEli het volgende:
en je zou ook niet zomaar het eerste beste vogeltje wat je tegenkomt mee moeten nemen. Het beste is ook dat ze leven met soortgenoten etc etc.
En omdat de man uit de dierenwinkel zei dat het geen verschil maakte of ik hem zou voeren of de vogelopvang, heb ik besloten het zelf te doen.
Het is een lokvogeltje.quote:Op woensdag 6 juni 2012 00:24 schreef APK het volgende:
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom dat meisje ook de hele tijd op de foto moet als het om dat vogeltje gaat
Altijd maar vragen om pics... krijg je ze een keer, is het weer niet goed. Geez.quote:Op woensdag 6 juni 2012 00:24 schreef APK het volgende:
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom dat meisje ook de hele tijd op de foto moet als het om dat vogeltje gaat
Hoi APKquote:Op woensdag 6 juni 2012 00:24 schreef APK het volgende:
Oh, ik zie mijzelf echt niet als een held hoor. En ben ook niet uit op 'oh' en 'ah'.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vind je tuin vogelvriendelijk maken eigenlijk een andere categorie dan met de hand een jong vogeltje grootbrengen. Dat ik niet 'oh' en 'ah' en 'held' roep, kun jij zuur vinden, maar daar heb ik niet zoveel boodschap aan, eerlijk gezegd.
Omdat ik het heel leuk vind om foto's te hebben met dit beestje waar ik nu al heel erg aan gehecht ben geraakt.quote:Op woensdag 6 juni 2012 00:24 schreef APK het volgende:
Er is geen big deal, zeg ik dat dan? En ja, inderdaad, die mogelijkheid bestaat. Maar als hij zelf geen eten kan regelen komen ze meestal echt wel terug hoor, zeker als je wat eten in de tuin laat staan.quote:Op woensdag 6 juni 2012 17:58 schreef Lienekien het volgende:
Het enige wat ik heb aangegeven dat het misschien te optimistisch is dat het vogeltje zich of goed alleen kan redden of terugkomt voor eten.
What's the big deal!
quote:Op woensdag 6 juni 2012 18:08 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Er is geen big deal, zeg ik dat dan? En ja, inderdaad, die mogelijkheid bestaat. Maar als hij zelf geen eten kan regelen komen ze meestal echt wel terug hoor, zeker als je wat eten in de tuin laat staan.
We zien het wel. Ik heb hem in elk geval nog een kans geboden, meer heb ik niet kunnen doen. Ik kan hem moeilijk houden, want dat mag niet en is ook zielig. Hij heeft nog een eerlijke kans nu in ieder geval.
Dat 'jij mag dat best anders zien', bijvoorbeeld. Dat suggereert dat ik meer heb beweerd dan ik heb gedaan en dat vind ik ergerlijk.quote:Op woensdag 6 juni 2012 17:48 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Ik vond dat dit op dat moment de beste oplossing was en daar sta ik nog steeds achter.
Jij mag dat best anders zien, maar ik kon het niet over mijn hart verkrijgen dat dier daar maar te laten staan tussen die drukke, winkelende mensen.
[..]
Jeetje, zeur alsjeblieft niet zo en lees anders even je berichten terug en de manier waarop jij de dingen brengt. Ik ben niet de enige die het op een bepaalde manier leest, dat kan jij wel ergerlijk vinden, maar je kan ook even bij jezelf nagaan als er meerdere mensen dat zo uiten.quote:Op woensdag 6 juni 2012 18:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
[..]
Dat 'jij mag dat best anders zien', bijvoorbeeld. Dat suggereert dat ik meer heb beweerd dan ik heb gedaan en dat vind ik ergerlijk.
Ja, ik zeur omdat mijn reactie steeds weer verkeerd wordt uitgelegd! Hou daar dan ook gewoon mee op!quote:Op woensdag 6 juni 2012 18:19 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Jeetje, zeur alsjeblieft niet zo en lees anders even je berichten terug en de manier waarop jij de dingen brengt. Ik ben niet de enige die het op een bepaalde manier leest, dat kan jij wel ergerlijk vinden, maar je kan ook even bij jezelf nagaan als er meerdere mensen dat zo uiten.
Ik leg helemaal niks verkeerd uit, ik zeg alleen dat jij het anders mag zien dan ik, that's it. Kan ik tegen iedereen zeggen, stel je a.u.b niet zo aan.quote:Op woensdag 6 juni 2012 18:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, ik zeur omdat mijn reactie steeds weer verkeerd wordt uitgelegd! Hou daar dan ook gewoon mee op!
Het was allang klaar.
Veel succes met je vogeltje.
Als ik het zo inschat dat hij het zelf eerst niet gaat redden, doe ik dat denk ik ook ja.quote:Op woensdag 6 juni 2012 18:41 schreef Bamba het volgende:
Is de vogelopvang geen optie na deze week VeerEli? Die kunnen hem misschien nog wat langer houden en eventueel uitzetten?
quote:Op woensdag 6 juni 2012 18:43 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Als ik het zo inschat dat hij het zelf eerst niet gaat redden, doe ik dat denk ik ook ja.
Ja, dat moet wel.quote:Op donderdag 7 juni 2012 15:28 schreef oh-oh het volgende:
Wss ergens tegenaan gevlogen?
![]()
Ik hoop dat ie snel opknapt, arme vogel
Komt wel weer goed. Vriend van me heeft een parkiet, en schijnbaar zien parkieten in de schemer niet zo goed als wij. Logisch resultaat is dus dat die ook ergens tegenaan vloog. Heeft 1,5 dag in de kooi gezeten voordat die weer een vlieg poging ondernam.quote:Op donderdag 7 juni 2012 15:33 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Ja, dat moet wel.![]()
Maar dit was echt de eerste keer, hij vliegt al dagen rond in huis, en soms knalt hij met zn lijfje tegen het plafond of iets, maar nooit zo hard en dan vliegt ie vrolijk door.
En baal ook echt dat ik het niet heb zien gebeuren gewoon, want nu weet ik dus niet hoe ernstig het was. Vind het zo zielig!!
Is nu al 2 uur geleden en hij ligt nog zo lui op mijn schouder, en vliegen wil hij nu al helemaal niet meer..
Ahh gossie!!!!quote:Op donderdag 7 juni 2012 15:37 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Komt wel weer goed. Vriend van me heeft een parkiet, en schijnbaar zien parkieten in de schemer niet zo goed als wij. Logisch resultaat is dus dat die ook ergens tegenaan vloog. Heeft 1,5 dag in de kooi gezeten voordat die weer een vlieg poging ondernam.
Whahahaha ik zie het al helemaal voor me... Zo'n vogel te rennenquote:Op donderdag 7 juni 2012 15:41 schreef oh-oh het volgende:
Piet van mij is al twee dagen klaar met vliegen, hij kan het heel goed, maar hij heeft ineens ontdekt dat lopen helemaal tha bomb is![]()
Hij rent dus echt de hele tijd als een gek door de kamer.
Ik heb hem gisteren alleen 1 keer zijn kooi in zien fladderen, verder heeft ie alleen maar gelopen de hele tijd, liefst met de honden mee rennenEcht geen gezicht
![]()
Hij eet nog steeds niet zelf trouwens, drinken wel.
Vandaag heb ik hem al drie weken.
Luie Piet.
Helemaal niks dus.quote:Op donderdag 7 juni 2012 16:06 schreef -Spring het volgende:
Volgels raken onwijs snel in shock (door een botsing). Hier staat wat je het beste kunt doen.
Het is niet raar dat hij niet zelf eet, en nee, ik ga hem houden.quote:Op donderdag 7 juni 2012 15:47 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Whahahaha ik zie het al helemaal voor me... Zo'n vogel te rennen
Ben je van plan hem uit te zetten? Wel raar dat hij dan nog steeds niet zelfstandig eet.
Ik had vanmiddag de vogelopvang gebeld, gezegd dat hij al goed vliegt maar dat hij nog niet zelf eet. Die man zei dat ze dat instinctief doen als ze vrijgelaten worden. Dat ze alleen in het begin nog om eten kunnen komen schooien, maar dat ze het meestal zelf wel redden.
Ik durf daar alleen niet zo op te vertrouwen...
Haha ja.. Nou daar ben ik dus bij mijn meesje ook een beetje bang voor dus.. Maar ja..quote:Op donderdag 7 juni 2012 16:14 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Het is niet raar dat hij niet zelf eet, en nee, ik ga hem houden.
Spreeuwen zijn echt hele toffe huisdieren en deze kan nooit meer wennen in de natuur. Gaat ie buiten op honden zitten en zo
Ja mijne was dus echt helemaal stil en lag echt op haar zij als een slap vogeltje.quote:Op donderdag 7 juni 2012 16:23 schreef oh-oh het volgende:
Piet vloog in het begin ook hard overal tegenaan, inmiddels gelukkig niet meer.
Dan hoorde je echt PLOK, en dan ging ie meteen zitten roepen want dan moest ik hem komen halen![]()
Hopelijk mijne ook..Maar vind dit al behoorlijk lang. Is nou al zo'n 3 uur geleden ofzo.quote:Op donderdag 7 juni 2012 16:30 schreef oh-oh het volgende:
Zo was die van mij na die waterstraal vorig weekend, maar die trok wel echt heel snel bij!
Nou, je kan hem dan best in een dichte, donkere doos in een rustig hoekje zetten zodat hij zo weinig mogelijk prikkels krijgt, op je schouder lijkt me daar niet de beste plek voor.quote:Op donderdag 7 juni 2012 16:10 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Helemaal niks dus.
Gelukkig heb ik mijn vogeltje nadat ik hem zo vond al de hele middag rustig op mijn schouder liggen..
Hij eet gelukkig nog wel, maar verder doet hij echt helemaal niks..
Maar hij ligt de hele tijd te slapen, met zijn snavel in zijn vacht.quote:Op donderdag 7 juni 2012 16:45 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Nou, je kan hem dan best in een dichte, donkere doos in een rustig hoekje zetten zodat hij zo weinig mogelijk prikkels krijgt, op je schouder lijkt me daar niet de beste plek voor.
Ja, grootste deel lag hij er zo bij ja. Ook wel gewoon sloom met zijn oogjes los, maar vooral zo.quote:Op donderdag 7 juni 2012 16:48 schreef oh-oh het volgende:
Ah hij zit echt met zijn kopje ingestopt te slapen?
Zo?
[ afbeelding ]
Dan valt het denk ik wel mee, hij zit dus niet gewoon te suffen.
In een kooi, maar als ik overdag thuis ben laat ik hem eigenlijk zoveel mogelijk rondvliegen in huis en chillen op mijn schouder enzo.quote:Op donderdag 7 juni 2012 16:51 schreef oh-oh het volgende:
Waar heb je hem nou de hele dag zitten eigenlijk?
In een kooi, in een doos of los?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |