gewoon een kommetje water, dat kunnen ze zelf...quote:Op vrijdag 1 juni 2012 18:39 schreef VeerEli het volgende:
Ik was aan het winkelen in Zwolle en zag dat een vrouw uit een kledingwinkel een jong vogeltje naar buiten gooide. Ze zei toen dat hij binnen was komen wandelen.
Omdat het diertje met mensenhanden aangeraakt was en het midden in het centrum was, heb ik hem meegenomen. Anders zou hij gegarandeerd doodgetrapt worden of op een andere manier dood gaan.
Hij zit al helemaal in de veren en fladdert met zijn vleugels, kan alleen nog niet vliegen.
Ik ben naar de dierenwinkel gegaan en die gaf aan dat ik het zelf kon opvoeden tot het kon vliegen.
Nou geef ik hem universeelvoer en meelwormpjes.
Maar moet ik dit beestje ook drinken geven? En zo ja, hoe?
Op welke manier geef ik hem de beste overlevingskans? Tot nu toe eet hij super goed en heeft hij al een paar keer gepoept. Het is een koolmeesje of een pimpelmeesje.
Zal ik later er op zettenquote:
Deze heeft gelukkig al zijn veren al, staat volgens mij echt al op het punt om te gaan vliegen... Dus ik hoop dat zijn overlevingskans hoog is.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 18:40 schreef gogosweden het volgende:
Even volgen, ik had vroeger een klein vogeltje waar net de veren aan kwamen.
het beest is alleen doodgegaan
Vogels drinken nietquote:Op vrijdag 1 juni 2012 18:43 schreef Innisdemon het volgende:
Vogels drinken niet. Ze krijgen hun vocht via het voedsel binnen. Je kunt evt dat voer een beetje nat maken.
Ik heb universeelvoer gekocht voor hem, dat raadde de dierenwinkel aan en hij krijgt tussendoor een paar meelwormpjes. (met de koppen eraf)quote:Op vrijdag 1 juni 2012 18:42 schreef Wootism het volgende:
Heb ook een keer een merel grootgebracht![]()
Enige wat ik deed is het beest in een kartonnen doos zetten en een paar keer per dag wat brood zompig maken met water/melk.
Meer heeft zo'n beest niet nodig.
Yup, dan krijgt hij voldoende vocht binnen. Maar als je het niet zeker weet kan je altijd nog wat water in z'n bekje druppelen, hij laat het vanzelf merken als ie het niet tof vindt.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 18:44 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Ik heb universeelvoer gekocht voor hem, dat raadde de dierenwinkel aan en hij krijgt tussendoor een paar meelwormpjes. (met de koppen eraf)
Hij zit in een schoenendoos en heb daar wat washandjes ingelegd en een beetje hooi, en grote gaten in de deksel gemaakt.
Het uniserveelvoer maak ik ook nat, maar of hij dan genoeg vocht binnenkrijgt weet ik niet?
Oh. Naja, ik was in de veronderstelling dat dat dus wel zo was, en ook al is het niet zo, hij stond in een drukke winkelstraat. Hij zou binnen no time vertrapt worden ben ik bang.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 18:46 schreef Plantagehouder het volgende:
Overigens mag je een baby vogeltje gewoon met je handen vast pakken/aanraken, het is een mythe dat vogel moeders om die reden hun kroost afstoten. De meeste vogels kunnen het geeneens ruiken.
Ja, de oma van mijn vriend geeft mijn vriend een pipetje mee en dan zal ik eens testen of het vogeltje het op prijs steltquote:Op vrijdag 1 juni 2012 18:46 schreef Wootism het volgende:
[..]
Yup, dan krijgt hij voldoende vocht binnen. Maar als je het niet zeker weet kan je altijd nog wat water in z'n bekje druppelen, hij laat het vanzelf merken als ie het niet tof vindt.
Maar je hebt het in ieder geval lux aangepakt aangezien het met water en brood ook zou lukken
Wel goed bezig!
Ik had hem ook meegenomen hoor, snap sowieso niet waarom mensen met vogeltjes gaan gooien.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 18:52 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Oh. Naja, ik was in de veronderstelling dat dat dus wel zo was, en ook al is het niet zo, hij stond in een drukke winkelstraat. Hij zou binnen no time vertrapt worden ben ik bang.
Ik dacht in ieder geval dat ik er goed aan deed het diertje mee te nemen.
Wat doen mijn vogels dan in vredesnaam met dat water wat ze steeds drinkenquote:
Het was ook sarcastisch tegenover 'Innisdemom', natuurlijk drinken vogels wel.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 19:07 schreef trovey het volgende:
[..]
Wat doen mijn vogels dan in vredesnaam met dat water wat ze steeds drinken![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |