abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 juni 2012 @ 18:39:19 #1
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_112316781
Ik was aan het winkelen in Zwolle en zag dat een vrouw uit een kledingwinkel een jong vogeltje naar buiten gooide. Ze zei toen dat hij binnen was komen wandelen.
Omdat het diertje met mensenhanden aangeraakt was en het midden in het centrum was, heb ik hem meegenomen. Anders zou hij gegarandeerd doodgetrapt worden of op een andere manier dood gaan.

Hij zit al helemaal in de veren en fladdert met zijn vleugels, kan alleen nog niet vliegen.
Ik ben naar de dierenwinkel gegaan en die gaf aan dat ik het zelf kon opvoeden tot het kon vliegen.
Nou geef ik hem universeelvoer en meelwormpjes.

Maar moet ik dit beestje ook drinken geven? En zo ja, hoe?
Op welke manier geef ik hem de beste overlevingskans? Tot nu toe eet hij super goed en heeft hij al een paar keer gepoept. Het is een koolmeesje of een pimpelmeesje.
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
pi_112316810
Pics?
Ik zwaai naar dieren.
pi_112316814
Even volgen, ik had vroeger een klein vogeltje waar net de veren aan kwamen.

het beest is alleen doodgegaan ;(
  vrijdag 1 juni 2012 @ 18:40:30 #4
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_112316815
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 18:39 schreef VeerEli het volgende:
Ik was aan het winkelen in Zwolle en zag dat een vrouw uit een kledingwinkel een jong vogeltje naar buiten gooide. Ze zei toen dat hij binnen was komen wandelen.
Omdat het diertje met mensenhanden aangeraakt was en het midden in het centrum was, heb ik hem meegenomen. Anders zou hij gegarandeerd doodgetrapt worden of op een andere manier dood gaan.

Hij zit al helemaal in de veren en fladdert met zijn vleugels, kan alleen nog niet vliegen.
Ik ben naar de dierenwinkel gegaan en die gaf aan dat ik het zelf kon opvoeden tot het kon vliegen.
Nou geef ik hem universeelvoer en meelwormpjes.

Maar moet ik dit beestje ook drinken geven? En zo ja, hoe?
Op welke manier geef ik hem de beste overlevingskans? Tot nu toe eet hij super goed en heeft hij al een paar keer gepoept. Het is een koolmeesje of een pimpelmeesje.
gewoon een kommetje water, dat kunnen ze zelf...
"Ik vind Marcellis wel zo iemand die er op zijn 28e achter komt dat hij eigenlijk linksbenig is." - Tim86
"Marcellis legt ze zo op de stropdas. Mits ze een stropdas van 8 meter aan zouden hebben." - Toefjes
kortom:
pi_112316849
laat hem sowieso niet in de zon op de vensterbank staan,

mijn maat had ook zo'n vogeltje en die heeft hem daar laten koken :')_! (niet expres)
pi_112316862
Misschien met een pipet?
pi_112316888
Heb ook een keer een merel grootgebracht O+
Enige wat ik deed is het beest in een kartonnen doos zetten en een paar keer per dag wat brood zompig maken met water/melk en dat in z'n keel stoppen.

Meer heeft zo'n beest niet nodig.
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
  vrijdag 1 juni 2012 @ 18:43:23 #8
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_112316902
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 18:40 schreef Geerd het volgende:
Pics?
Zal ik later er op zetten :)
quote:
4s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 18:40 schreef gogosweden het volgende:
Even volgen, ik had vroeger een klein vogeltje waar net de veren aan kwamen.

het beest is alleen doodgegaan ;(
Deze heeft gelukkig al zijn veren al, staat volgens mij echt al op het punt om te gaan vliegen... Dus ik hoop dat zijn overlevingskans hoog is.
  Redactie Frontpage vrijdag 1 juni 2012 @ 18:43:26 #9
38148 crew  Innisdemon
pi_112316904
Vogels drinken niet. Ze krijgen hun vocht via het voedsel binnen. Je kunt evt dat voer een beetje nat maken.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_112316923
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 18:43 schreef Innisdemon het volgende:
Vogels drinken niet. Ze krijgen hun vocht via het voedsel binnen. Je kunt evt dat voer een beetje nat maken.
Vogels drinken niet :')
  vrijdag 1 juni 2012 @ 18:44:32 #11
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_112316946
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 18:42 schreef Wootism het volgende:
Heb ook een keer een merel grootgebracht O+
Enige wat ik deed is het beest in een kartonnen doos zetten en een paar keer per dag wat brood zompig maken met water/melk.

Meer heeft zo'n beest niet nodig.
Ik heb universeelvoer gekocht voor hem, dat raadde de dierenwinkel aan en hij krijgt tussendoor een paar meelwormpjes. (met de koppen eraf)
Hij zit in een schoenendoos en heb daar wat washandjes ingelegd en een beetje hooi, en grote gaten in de deksel gemaakt.
Het uniserveelvoer maak ik ook nat, maar of hij dan genoeg vocht binnenkrijgt weet ik niet?
pi_112317018
Overigens mag je een baby vogeltje gewoon met je handen vast pakken/aanraken, het is een mythe dat vogel moeders om die reden hun kroost afstoten. De meeste vogels kunnen het geeneens ruiken.
pi_112317029
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 18:44 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Ik heb universeelvoer gekocht voor hem, dat raadde de dierenwinkel aan en hij krijgt tussendoor een paar meelwormpjes. (met de koppen eraf)
Hij zit in een schoenendoos en heb daar wat washandjes ingelegd en een beetje hooi, en grote gaten in de deksel gemaakt.
Het uniserveelvoer maak ik ook nat, maar of hij dan genoeg vocht binnenkrijgt weet ik niet?
Yup, dan krijgt hij voldoende vocht binnen. Maar als je het niet zeker weet kan je altijd nog wat water in z'n bekje druppelen, hij laat het vanzelf merken als ie het niet tof vindt.

Maar je hebt het in ieder geval lux aangepakt aangezien het met water en brood ook zou lukken :P
Wel goed bezig! ^O^
  vrijdag 1 juni 2012 @ 18:52:49 #14
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_112317227
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 18:46 schreef Plantagehouder het volgende:
Overigens mag je een baby vogeltje gewoon met je handen vast pakken/aanraken, het is een mythe dat vogel moeders om die reden hun kroost afstoten. De meeste vogels kunnen het geeneens ruiken.
Oh. Naja, ik was in de veronderstelling dat dat dus wel zo was, en ook al is het niet zo, hij stond in een drukke winkelstraat. Hij zou binnen no time vertrapt worden ben ik bang.
Ik dacht in ieder geval dat ik er goed aan deed het diertje mee te nemen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 18:46 schreef Wootism het volgende:

[..]

Yup, dan krijgt hij voldoende vocht binnen. Maar als je het niet zeker weet kan je altijd nog wat water in z'n bekje druppelen, hij laat het vanzelf merken als ie het niet tof vindt.

Maar je hebt het in ieder geval lux aangepakt aangezien het met water en brood ook zou lukken :P
Wel goed bezig! ^O^
Ja, de oma van mijn vriend geeft mijn vriend een pipetje mee en dan zal ik eens testen of het vogeltje het op prijs stelt :P
Ja, wil het zo goed mogelijk doen voor het beestje. Zou het vreselijk vinden als hij nog dood gaat.
pi_112317544
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 18:52 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Oh. Naja, ik was in de veronderstelling dat dat dus wel zo was, en ook al is het niet zo, hij stond in een drukke winkelstraat. Hij zou binnen no time vertrapt worden ben ik bang.
Ik dacht in ieder geval dat ik er goed aan deed het diertje mee te nemen.

Ik had hem ook meegenomen hoor, snap sowieso niet waarom mensen met vogeltjes gaan gooien.
pi_112317598
Schaaltje water en het komt goed.
Ook vogelzaad geven.
Eigenlijk alles wat ze in de natuurlijk ook krijgen.
Ook in moeilijke tijden.
  Redactie Frontpage vrijdag 1 juni 2012 @ 19:06:57 #17
38148 crew  Innisdemon
pi_112317779
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 18:44 schreef Wootism het volgende:

[..]

:6
  vrijdag 1 juni 2012 @ 19:07:29 #18
244933 trovey
Nachtoele
pi_112317799
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 18:44 schreef Wootism het volgende:

[..]

Wat doen mijn vogels dan in vredesnaam met dat water wat ze steeds drinken :? :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  Redactie Frontpage vrijdag 1 juni 2012 @ 19:11:59 #19
38148 crew  Innisdemon
pi_112318002
-
-
  vrijdag 1 juni 2012 @ 19:15:15 #20
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_112318124
Foto's van het vogeltje:

pi_112318167
Ze plassen niet, misschien is dit door elkaar gehaald ofzo?
pi_112319260
Het is een pimpelmeesje denk ik.
En volgens mij doe je het best goed zoals je nu bezig bent. Let er op dat je geen brood of pinda's geeft, gewoon (onkruid)zaad halen en maden. Wat betreft het drinken: een schoteltje met steeds het water verversen moet voldoende zijn. Een schoteltje is voor een jong vogeltje makkelijker dan een kommetje.
Verder heeft het vogeltje veel geluk nodig en moet je hopen dat het niets mankeert.

Succes ermee en ik hoop van harte dat ie binnenkort gezond uitvliegt :)
Oh I'm sorry, did I break your concentration?
  † In Memoriam † vrijdag 1 juni 2012 @ 19:45:01 #23
34726 Fratz
Max
pi_112319367
Held! :)
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_112319495
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 19:07 schreef trovey het volgende:

[..]

Wat doen mijn vogels dan in vredesnaam met dat water wat ze steeds drinken :? :')
Het was ook sarcastisch tegenover 'Innisdemom', natuurlijk drinken vogels wel.
pi_112319550
Denk dat het een koolmeesje is trouwens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')