abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112357204
Dankjewel! Ik was hier niet zoveel meer de laatste maanden, maar ik ga even mijn best doen een spammetje te maken..

Bartje vond zijn loopfiets heel mooi, en heeft zijn stukje taart heel netjes met twee handjes opgegeten. En we ontdekten net dat tand 3 op het punt van doorkomen staat. Het is een heerlijk, blij, makkelijk jochie!

Even de fotospam in een spoiler, ik haal hem morgen wel weer weg...

[ Bericht 55% gewijzigd door laiveneertiekje op 03-06-2012 08:35:16 ]
pi_112357737
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 15:18 schreef Zoë23 het volgende:

S lijkt na de voeding wat soms misselijk, trekt ze moeilijke gezichten en lijkt de voeding omhoog te komen maar dan slikt ze het weer door -O-
Is dat normaal of heeft ze dan bijv teveel gehad?
R (net als mama) eet met dr ogen :P vroegah toen ze heeel klein was heeft ze soms om het uur een paar slokjes en dan leek het alsof ze veel meer op heeft dat ze aan kon want er kwam echt heeeel veel uit...paar keer per dag alles onder de spuug...
Ze leek geen pijn te hebben trouwens was alleen maar een wasmachine probleem. Nu komt wat omhoog en dan "kauwt" ze erop en slikt ze het weer :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 20:43:27 #78
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_112357792
Liene al staan, wat goed!!

PE, wat een mooie foto O+

L'tiekje, wat een mooie foto''s! Die met de yoghurt is grappig en hij kijkt erg trots met zijn nieuwe fiets! O+
  zaterdag 2 juni 2012 @ 21:12:59 #79
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_112359407
Mooie foto PE! O+ Lief armbandje! Anouk heeft hem 1 keer gedragen...daarna paste het niet meer :D :X :@

L'tiekje wat is Bartje een mooierd! O+ En idd, die met die yoghurt _O- Lekkere lachebek O+
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_112359926
PE lieve foto!

Gefeliciteerd Bartje!
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_112360004
Bartje alweer 1 van harte.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 23:02:38 #82
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_112365519
L'tiekje, wat is ie leuk! En zo groot geworden zeg, wat een kereltje al!
pi_112367728
Ik twijfel of ik een nieuw topic moet openen of het hier moet posten, maar laat ik het toch hier proberen.

Ons kleine (geboren 03-02-2012) heeft al sinds ~2 maanden drink problemen. De eerste 2 maanden ging heel goed, hij wilde meer dan dat hij moest drinken, maar plots ging het slechter. Hij moet per dag zo een 800-1000ml drinken, hij drinkt met moeite (wij zijn echt 24 uur met hem bezig) 400-500ml op een dag.
Hij weigerde sinds het begin al de borst, dus krijgt hij kunstvoeding, al heeft hij ook redelijk wat binnen gekregen dmv kolven.

Hij is begonnen met Nutrilon H.A., op aanraden van de kinderarts zijn wij overgestapt op Nutrilon Pepti (omdat hij weinig drinkt, zou koemelkallergie de reden kunnen zijn). Ook Pepti drinkt hij niet. Volgens de kinderarts heeft hij een verborgen reflux (al hebben wij onze vraagtekens erbij).

De CB, de kinderarts, huisarts, ze zeggen allemaal, blijf volhouden, het komt vanzelf goed. Maar wij zijn hem met de dag slechter worden. Voor zijn reflux heeft hij Zantac gekregen, dit zou de zuur remmen.

Echter zien wij 0.0 vooruitgang.

Kunnen wij echt niks anders doen dan alleen proberen en afwachten?

:(
pi_112368707
Je kunt ze niet dwingen om te eten Xaban.. Afwachten en goed in de gaten houden lijkt me idd de enige optie voor nu. Meer kinderen maken een moeilijke periode door met eten. Vaak komt het vanzelf of met wat hulp goed. Wat je kunt doen als je twijfelt aan de diagnose van de artsen is een second opinion aanvragen in een ander zkh. Veel sterkte :*
pi_112370057
Xaban, ben je al bij de logopedist geweest hiermee?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_112370794
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 01:26 schreef Clubsoda het volgende:
Xaban, ben je al bij de logopedist geweest hiermee?
Is gisteren langsgeweest. Zij verdenkt dat hij moeite heeft met zijn tong (hij zoekt met zijn tong). Zij heeft geadviseerd om langs een osteopaat te gaan (gingen we sowieso al, alleen pas over 3 weken :().
  zondag 3 juni 2012 @ 07:34:18 #87
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_112372749
Misschien een stomme vraag, maar wat zie je slechter worden?
Ik bedoel groeit hij verder goed? Volgt hij zijn lijntje verder goed?
pi_112373994
Je hebt vast het standaard riedeltje al geprobeerd, maar ik vraag het toch.
- Misschien een andere fles proberen?
- Of nog een tip: laat hem eens op de bank liggen terwijl jij hem de fles geeft. Klinkt raar, maar mijn neefje drinkt dus absoluut niet als hij bij je op de arm of op je benen ligt. Alleen als hij plat op zijn rug, los van een volwassene ligt, drinkt hij zijn fles.
- Creeëren van rustmomentje? Dus boven gaan zitten zonder radio, televisie, visite, andere omgevingsgeluiden?
pi_112375360
Xaban, ik weet niets anders toe te voegen dan de vraag of je het wel genoeg tijd geeft. Zantac werkte hier ook niet van de ene op de andere dag. Daar is toen ruim een week overheen gegaan. Wennen aan een nieuwe fles kost ook wel een paar dagen en wennen aan andere voeding kan helemaal lang duren.

Hier vannacht voor de tweede keer in een half jaar (ik reken de begintijd dat ik in het ziekenhuis lag maar even niet mee) een nachtje zonder sc-tje gehad. SD en ik gaan vanavond naar een concert en daarom zou sc-tje sowieso al richting mijn schoonouders gaan. Maar logistiek gezien was het handiger om sc-tje gisteren al naar opa en oma te brengen.
En het blijft raar. Ik kwam heel erg moeilijk in slaap en bij elk geluid dat ik hoorde dacht ik dat het sc-tje was. Maar, toen ik eenmaal sliep (tegen een uur of 1) heb ik wel meteen even doorgeslapen tot uur vanmorgen. Ik zal het dus wel echt nodig gehad hebben.
  zondag 3 juni 2012 @ 11:38:40 #90
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_112375519
Wel lekker denk ik SB? En vannacht dus weer? Offtopic: welk concert?
Volgende week mag Anouk logeren bij mijn zus, maar lief weet nog niet of hij het wil (anders blijft hij thuis) Dat zou dan de eerste nacht zonder Anouk zijn (ik ben wel al 3 nachten zonder geweest, maar dat was dat ik in een hotel was en zonder lief, is toch anders!)
pi_112376828
het was inderdaad wel lekker om zo lang te kunnen slapen. Maar nu voelt het weer erg gek. Straks naar Tenacious D, dus dan hebben we geen tijd om onze meid te missen.
  zondag 3 juni 2012 @ 12:31:18 #92
100412 mefke79
komt goed!
pi_112376855
xaban, wat anderen zeggen, zantac (of nou ja, wij hebben ranatidide) werkte hier ook niet meteen. En anders is er nog nexium. Waarom denk jij dat het geen reflux is?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_112376963
xaban, ik zou het niet weten want bv maar misschien kan je het ook in de flesvoeding topic vragen? hoewel hier zitten meerdere dames die tips kunnen geven.

Succes!
pi_112377978
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 20:42 schreef bitterend het volgende:

[..]

R (net als mama) eet met dr ogen :P vroegah toen ze heeel klein was heeft ze soms om het uur een paar slokjes en dan leek het alsof ze veel meer op heeft dat ze aan kon want er kwam echt heeeel veel uit...paar keer per dag alles onder de spuug...
Ze leek geen pijn te hebben trouwens was alleen maar een wasmachine probleem. Nu komt wat omhoog en dan "kauwt" ze erop en slikt ze het weer :D
:D

Maar idd, het is missch meer een wasmachine probleem (niet dat ik het erg vind, heb liever dat ze het eruit spuugt)

quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 15:52 schreef Nirak het volgende:

[..]

Hebben we hier ook gehad, vooral de periodes dat hij zijn grenzen ging verleggen met hoeveelheden. Maar ik had niet de indruk dat hij er echt last van had. Maar je geeft borst toch? En mijn ervaring is dat kindertjes zich aan de borst niet snel overdrinken. Met de fles deed onze knul dat wel. Of je er nu 150 of 200 ml in deed, die fles moest leeg, rn daar had hij dan wel last van..

Maar wat zijn de signalen waardoor je denkt dat ze misselijk is?

Ik geef de fles en de borst

Ze trekt moeilijke gezichten, steekt de tong uit, zie spuug met bubbels en ze is wat onrustig enz. En als het omhoog komt dan slikt ze het door & soms spuug ze het uit

Lieve foto PE!

Veel plezier vanmiddag SB

S heeft gisteravond bijna om het uur gedronken (op een gegeven moment wilde ze niet meer & na n uur dus wel weer) vannacht redelijk doorgeslapen & m'n lief heeft de geklofte voedingen gedaan & verschoont zodat ik wat kon slapen ivm zere borst O+
  zondag 3 juni 2012 @ 16:42:54 #95
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_112386805
Kan iemand mijn baby terug brengen?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 3 juni 2012 @ 16:45:22 #96
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_112386893
quote:
2s.gif Op zondag 3 juni 2012 16:42 schreef Asyniur het volgende:
:D O+

je ziet echt dat t broertjes zijn he O+
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_112386993
laiveneertiekje even een dagje laat, maar alsnog gefeliciteerd.

SB veel plezier bij het concert!

Xaban, wil je even sterkte wensen! Hoop dat jullie gauw een oplossing vinden.

Zoë komen de verschijnselen niet door ingeslikte lucht, die wel of niet in een boertje resulteert maar ook in teruggeven van melk of het omhoog komen en weer inslikken?

Wij hebben net Sock ons gescoord. Moet zeggen tot nu toe bevalt het prima en is ook een leuk idee voor een kraamcadeau.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_112387921
Huubke! :o :D
  zondag 3 juni 2012 @ 17:31:58 #99
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_112388714
quote:
*O* en jullie enthousiasme ook! O+
pi_112389100
quote:
*O*

goed hoor!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')