abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5248187
Over anderhalve week hebben ik en m'n zus allebei tegelijk vakantie. Da's al een poos geleden dus stelde ze voor gezellig te gaan winkelen. Aangezien we in zeeland wonen en er hier nauwelijks winkels zijn hebben we besloten naar Breda te gaan. De vraag is nu, welke winkels MOETEN we gewoon heen?
Playlist | Studio Brussel (NL 102.1 FM / BE 100.9 FM)
pi_5248212
Je hebt de binnenstad echt wel in een paar uurtjes hoor. Dus dan heb je de winkels ook allemaal wel gehad!
pi_5248248
Sla in ieder geval het overdekte winkelcentrum de Barones niet over. Jammer dat de H&M daar geen jongerenafdeling heeft. Ze verkopen er alleen voor kinderen en dertig+. Maar toch is 'ie best groot.

En in een zijstraatje zit ergens een fantastische winkel vol met redelijk goedkope tweedehands cd's, helaas weet ik de straatnaam & naam van de winkel niet meer maar het is in ieder geval nog echt in het centrum (alleen niet in de belangrijkste straat).

Ik weet niet of je van Vlaamse (dance)muziek houdt....Maar zowel van Leest als de Free Record Shop verkopen er veel muziek van over de grens. En dat is alleen in de meest zuidelijke steden van Nederland zo, heb ik gemerkt (Eindhoven al niet meer, vroeger wel trouwens).

Als je wilt uitblazen zoek je de kerk op en ga je aan het aangrenzende pleintje zitten. Erg knus!

[Dit bericht is gewijzigd door postinggirl op 02-08-2002 22:26]

pi_5248274
Vlaamse muziek genoeg hier (zeeuws-vlaanderen) dus dat zit wel goed Maar bedankt voor de tips alvast!
  vrijdag 2 augustus 2002 @ 22:27:03 #5
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_5248287
quote:
Topic: Winkels in breda
Die zijn er vast wel.

HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_5248335
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 22:23 schreef postinggirl het volgende:
En in een zijstraatje zit ergens een fantastische winkel vol met redelijk goedkope tweedehands cd's, helaas weet ik de straatnaam & naam van de winkel niet meer maar het is in ieder geval nog echt in het centrum (alleen niet in de belangrijkste straat).
Ik denk dat je Play It Again bedoelt, zit in de Lange Brugstraat (vanaf de Grote Markt de bordjes Havengarage/Haagdijk volgen, dan zit ie aan de rechterkant van de straat)
quote:
Als je wilt uitblazen zoek je de kerk op en ga je aan het aangrenzende pleintje zitten. Erg knus!
De Havermarkt, idd erg gezellig. Maar Café "Hoe Smaakt Wit" (ik noem geen merknaam ) is ook errug gezellig - op de Grote Markt, onder de toren.
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_5248340
Er dient wel opgemerkt te worden dat Breda vooral een gezèllig winkelcentrum is en dat je voor gigantische hoeveelheden tassen vol met kleding beter naar Rotterdam, Eindhoven of Amsterdam kunt gaan. Je kunt wel slagen maar in die andere steden hebben ze toch net wat meer (onder meer een Bijenkorf en een H&M mèt jongerenkleding).

En trek je wandelschoenen aan als je liever bezuinigt op busstrippen voor de stadsbus want er zit een gigantisch (wel mooi trouwens) stadspark tussen station & centrum. Het centrum is ook niet makkelijk te vinden als je het park uit bent. Er zitten nog wat gebouwen tussen en de richtingaanwijzers zijn ook niet top. De eerste keer ben ik verdwaald......

pi_5248429
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 22:31 schreef postinggirl het volgende:

En trek je wandelschoenen aan als je liever bezuinigt op busstrippen voor de stadsbus want er zit een gigantisch (wel mooi trouwens) stadspark tussen station & centrum. Het centrum is ook niet makkelijk te vinden als je het park uit bent. Er zitten nog wat gebouwen tussen en de richtingaanwijzers zijn ook niet top. De eerste keer ben ik verdwaald......

De wegwijzering is inderdaad kut, je bent niet de enige die verdwaald is, ik hoor er meer mensen over.

Die muziekzaak is inderdaad de "Play it again". Trouwens ook een gezellig terras is café Bruxelles op de havermarkt.

pi_5248491
Hoe heet dat gezellige hoekpandje eigenlijk ook alweer aan het plein bij de kerk? Ik heb daar ooit hele lekkere appeltaart gehad (tip!). En niet eens duur.

Ik moet toch maar weer eens een keer gaan, ik ben alle straatnamen e.d. kwijt. (Ik ben ruim een half jaar geleden voor het laatst in Breda geweest)

pi_5248504
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 22:44 schreef postinggirl het volgende:
Hoe heet dat gezellige hoekpandje eigenlijk ook alweer aan het plein bij de kerk? Ik heb daar ooit hele lekkere appeltaart gehad (tip!). En niet eens duur.
Café Zeezicht? (Ik weet ook niet waarom het zo heet hoor )
  vrijdag 2 augustus 2002 @ 22:50:26 #11
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_5248569
Wat wil je?

Voor Dancemuziek ga je naar Magik, het hol van oa dj Tiësto, Cor Fijneman, Montana, ook vaak bezocht door Ferry Corsten, Armin van Buuren, ikzelf en alle andere gangmakers van nederlande bodem.

Eu euhm, voor de rest is Breda rather saai... Grote markt en terrasjes en (eet)Café's zijn goed te doen!

Action is the enemy of thoughts
pi_5248667
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 22:50 schreef Reintje het volgende:
Wat wil je?
Kleding toch.. kunnen we dan beter ergens anders heen gaan? Liefst ga ik met de auto dus het moet niet te ver zijn
pi_5248747
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 22:56 schreef Herfst het volgende:

[..]

Kleding toch.. kunnen we dan beter ergens anders heen gaan? Liefst ga ik met de auto dus het moet niet te ver zijn

Rotterdam dus. Drie keer zoveel keus maar tegelijkertijd een stuk killer, minder gezellig.

Of ga naar Antwerpen. Het beste van beiden: Goede sfeer èn genoeg keus.

zaterdag 3 augustus 2002 @ 00:36:56 #14
32979 FranZanoVa
All rights reserved
pi_5249655
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 22:18 schreef Herfst het volgende:
Over anderhalve week hebben ik en m'n zus allebei tegelijk vakantie. Da's al een poos geleden dus stelde ze voor gezellig te gaan winkelen. Aangezien we in zeeland wonen en er hier nauwelijks winkels zijn hebben we besloten naar Breda te gaan. De vraag is nu, welke winkels MOETEN we gewoon heen?
Je ziet van zelf wel welke winkels er leuk uitzien en die hebben ze er zat hoor in breda.

Kom er bijna elke week, behalve in de vak.

Groetjes!

Als je het verderop gaat zoeken, zul je toch dichtbij moeten beginnen.
pi_5252564
Ok thanks voor de tips, het wordt waarschijnlijk toch breda en anders rotterdam.
pi_5252578
Gewoon de winkelstraat uit lopen, ff de Barones in en evt. nog de Torenpassage. That's it. Tenzij je nog naar de dump wil ofzo. Breda is nou ook weer iet zo'n verschrikkelijk grote winkelstad...
  zaterdag 3 augustus 2002 @ 14:00:35 #17
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_5252604
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 22:23 schreef postinggirl het volgende:

Ik weet niet of je van Vlaamse (dance)muziek houdt....Maar zowel van Leest als de Free Record Shop verkopen er veel muziek van over de grens. En dat is alleen in de meest zuidelijke steden van Nederland zo, heb ik gemerkt (Eindhoven al niet meer, vroeger wel trouwens).

Breda ligt niet zuidelijker als eindhoven hoor...en Free Recordshop in Tilburg verkoopt dat soort cd's niet meer of minder als in de rest van nederland...dus over dat de zuidelijke steden in nederland ze alleen verkopen is bullshit hoor
To infinity…and beyond!
  zaterdag 3 augustus 2002 @ 14:11:49 #18
10744 2meter3
Volle bak Ambiance.
pi_5252695
quote:
Je kunt wel slagen maar in die andere steden hebben ze toch net wat meer (onder meer een Bijenkorf)
In Breda hebben we ook een Bijenkorf.
Groot geworden door niet klein te blijven.
pi_5261557
Wat is trouwens gemiddeld de MINST drukke dag in de week om te gaan winkelen?
pi_5261573
Maandag. En dan vooral de ochtend. Wel erg ongezellig. Dinsdag vind ik zelf de ideale winkeldag. Niet druk maar wel een prettige sfeer.
pi_5262732
thanks postinggirl 't zal dan maandag of dinsdag worden
  zondag 4 augustus 2002 @ 20:38:30 #22
14790 EvilFaith
zie signature
pi_5263344
Ohh shit!! Ik ben der laatst geweest en was toen in een enorm gave winkel, niet groot, wel duur, maar ook hele gave dingen! Als ik op de naam kom zet ik het nog wel neer!
sorry ik koos deze nick toen ik 16 was.
pi_5263361
quote:
Op zondag 04 augustus 2002 16:03 schreef postinggirl het volgende:
Maandag. En dan vooral de ochtend. Wel erg ongezellig. Dinsdag vind ik zelf de ideale winkeldag. Niet druk maar wel een prettige sfeer.
De maandag is hier alles pas rond twaalf uur open. Dinsdag dan maar?
pi_5263412
quote:
Op zondag 04 augustus 2002 20:38 schreef EvilFaith het volgende:
Ohh shit!! Ik ben der laatst geweest en was toen in een enorm gave winkel, niet groot, wel duur, maar ook hele gave dingen! Als ik op de naam kom zet ik het nog wel neer!
Nou vertel wat verkochten ze dr ben gister in de stad geweest

Ff edit-eh moet dr wel ff wa over de winkels bij mikken natuulk

Ik vind Breda zelf wel oke winkelen. Ze hebben dr de Purple Haze (Leuk alternatief winkeltje bij de Kerk in de buurt). De Britain (Stukje voorbij de Play It Again) en verder is De Barones beetje saai hoor.
Een gigantische V&D van 4 verdiepingen (of 3:?).
Maar verder is het wel es de moeite waard . Alleen niet als je dr woont verveelt zo snel heh

I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_5263545
quote:
Op zondag 04 augustus 2002 20:40 schreef esjuh het volgende:

[..]

De maandag is hier alles pas rond twaalf uur open. Dinsdag dan maar?

Dinsdag dan maar
quote:
Op zondag 04 augustus 2002 20:45 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Nou vertel wat verkochten ze dr ben gister in de stad geweest

Ff edit-eh moet dr wel ff wa over de winkels bij mikken natuulk

Ik vind Breda zelf wel oke winkelen. Ze hebben dr de Purple Haze (Leuk alternatief winkeltje bij de Kerk in de buurt). De Britain (Stukje voorbij de Play It Again) en verder is De Barones beetje saai hoor.
Een gigantische V&D van 4 verdiepingen (of 3:?).
Maar verder is het wel es de moeite waard . Alleen niet als je dr woont verveelt zo snel heh

Britain, wat voor soort winkel is dat? En heb je verder nog tips, mijn voorkeur gaat uit naar netjes/casual kleding. En er is ook een score geloof ik he, voor wat broeken, weet je die misschien te zijn?
pi_5263881
waarom heeft nou niemand het over de bonk???

dat is de winkel in breda! in een zei staatje van de markt en de iedeale winkel voor je skate kleding, surf kledins snowboardspullen etc etc etc!

maar niet te vergeten de jongens die er rond lopen/ personeel ........oelala!

achterin ataat een rode bank waar je alles rustig over je heen kan laten komen!
heerlijke winkel! zulleke winkels vind je bijna nergens! zelfs niet in rdam, waar overigens nu ook een braitan is.

voor skate spullen en jongens ga je dus naar de bonk!!!

als je uit zeeland komt maakt het niet uit of je naar brada gaat of naar rotterdam, in rotterdam zit echt wel alles. maar is weer heel erg verspreid, veel lopen dus. als je naar rotterdam gaat moet je vooral de h&m s niet overslaan!

het zijn er drie en alle drie weer anders! laat even weten hoe het was!

we'll make a chocolate mouse!
pi_5264127
quote:
Op zondag 04 augustus 2002 21:31 schreef Peentje het volgende:

dat is de winkel in breda! in een zei staatje van de markt en de iedeale winkel voor je skate kleding, surf kledins snowboardspullen etc etc etc!

heerlijke winkel! zulleke winkels vind je bijna nergens! zelfs niet in rdam, waar overigens nu ook een braitan is.

als je uit zeeland komt maakt het niet uit of je naar brada gaat of naar rotterdam, in rotterdam zit echt wel alles. maar is weer heel erg verspreid, veel lopen dus. als je naar rotterdam gaat moet je vooral de h&m s niet overslaan!

Nou dan zou ik liever naar de Britain gaan voor de mannen hoor
pi_5264158
Ontopic please ik ga niet naar breda voor de mannen
pi_5264164
quote:
Op zondag 04 augustus 2002 20:59 schreef Herfst het volgende:

[..]

Dinsdag dan maar
[..]

Britain, wat voor soort winkel is dat? En heb je verder nog tips, mijn voorkeur gaat uit naar netjes/casual kleding. En er is ook een score geloof ik he, voor wat broeken, weet je die misschien te zijn?

Britain is dan niks voor jou sorry.
Voor de casual stuff kun je naar de LadySting, Only en Open32 in de Barones.
Een score? The Score? bedoel je misschien. Die zit in de buurt van de Xenos (weet niet alles preziez te zitten). Maar dan moet je de Eindstraat door, de kruising oversteken (kijk uit voor de doorrijdende bussen, langs de bodyshop (aan je rechterhand) een eindje doorlopen en daar zitten de wat meer casual stuff-winkels. (Street One e.d.)
  woensdag 7 augustus 2002 @ 10:54:58 #30
7114 incubus
The Cult DIVX king
pi_5289197
quote:
Op zondag 04 augustus 2002 21:31 schreef Peentje het volgende:

[off topic]
Geinig winkel idd kocht er vroeger veel stuff tegenwoordig alleen voor hoodedsweats ofzo lekker baggy. Alleen ze zijn daar zo opdringerig fuck it man niet in de zin van koop dit maar je zet 1 voet in de winkel meteen 3 dudes aan je voeten die vanalles naar je toe gooiten laat mij maar alleen winkelen en een beetje kijken vind ik zeker zo vet.
[/off topic]
Het beste kan je beginnen bij de dump van breda en zo richting de kerk lopen. zodra je bij de kerk bent de afslagen links en rechts ff doen en dan heb je de stad wel gehad.

Winkels waar ik altijd even binnen stap (voor mij en mijn vriendin dan)

H&M (altijd.....zucht)
Van leest
play it again (de 2e hands cd winkel)
tango (jammergenoeg dicht)
sting

ach je komt toch alles tegen

have phun

010
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: