[Dit bericht is gewijzigd door spaceben op 02-08-2002 21:29]
quote:pff, lag dat gelukkig niet aan mij
Op vrijdag 02 augustus 2002 21:28 schreef spaceben het volgende:zaten nog best lastige tussen, dat betekend vast dat ik oud aan het worden ben...
quote:nu beginnen we eindelijk onze pappa's en mamma's te begrijpen... *auw*
Op vrijdag 02 augustus 2002 21:29 schreef cptmarco het volgende:[..]
pff, lag dat gelukkig niet aan mij
Die stereo's met die kleurtjes en rare knoppen heb ik nog nooit gesnapt, maar past wel leuk bij een schilderij van het huilende zigeunerkind en bankstellen met krulpoten en plastikke kroonluchters
En mijn vriendje heeft hem ook even ingevuld
Over 1 jaar begin ik aan mijn scriptie.
Verwacht ik ook wel hulp
Succes met de rest van je scriptie!!
niet verwacht in 5 min 40 nieuwe resultaten te krijgen, dat gaat wel heeel snel.
Tof dat jullie de test leuk vonden, dat maakt het leven weer een stuk aangenamer. De gegevens verzamel ik dus en ga er vervolgens allerlei statistische gegevens uithalen, ik kan dus niet meteen resultaten geven. Ik zal hier wel weer posten als de resultaten online staan.
Tenslotte wil ik vragen of vooral meisjes/dames/vrouwen de test willen doen, ik heb er nog maar weinig van en wil graag een goed beeld krijgen of er verschillen zijn in denkwijze etc. dus kom op en vul even in!
Bedankt allemaal en spread the word (aan je moeder bijvoorbeeld)!
groet, Mark Nuijten.
zo niet, vergeef mijn offtopicheid en succes met je onderzoek!
quote:Ik (=meisje) wil 'm doen, maar hij doet het niettttttttt!
Op vrijdag 02 augustus 2002 22:00 schreef BuG2FiX het volgende:
Tenslotte wil ik vragen of vooral meisjes/dames/vrouwen de test willen doen, ik heb er nog maar weinig van en wil graag een goed beeld krijgen of er verschillen zijn in denkwijze etc. dus kom op en vul even in!
Ik klik echt oneindig veel op dat donkere mannetje maar hij laadt 'm niet
quote:pop-up stopper o.i.d aan staan misschien???
Op vrijdag 02 augustus 2002 22:03 schreef Qarinx het volgende:[..]
quote:gewoon nederlands?
Op vrijdag 02 augustus 2002 22:05 schreef cptmarco het volgende:[..]
pop-up stopper o.i.d aan staan misschien???
ik roep ook maar wat hoor...
quote:Er wordt wel een tweede scherm geopend, maar van daaruit kan ik niet verder.. ik kom tot aan de instructies
Op vrijdag 02 augustus 2002 22:08 schreef cptmarco het volgende:
als je op het figuurtje klikt, wordt er een pop-up scherm/tweede venster geopend. Als je een progje draait wat dat tegen gaat (bijv. popupstopper) wordt dat tweede scherm niet geopend.ik roep ook maar wat hoor...
Veel succes met je onderzoek en ik ben erg benieuwd naar de antwoorden op de vragen.
Zou je verder nog wat meer willen vertellen over de achtergrond en doel van je scriptie??
quote:Maak de map met tijdelijks internetbestanden leeg en verwijder je cookies. Probeer het dan nog eens!
Op vrijdag 02 augustus 2002 22:03 schreef Qarinx het volgende:[..]
Ik (=meisje) wil 'm doen, maar hij doet het niettttttttt!
Zoals hierboven en ook deels op de site te lezen is gaat mijn scriptie over intuitiviteit in interfaces. Hoe handelen mensen op situaties die (schijnbaar) zodanig ontworpen zijn dat je handelingen niet als vanzelfsprekend kan uitvoeren. Ik zie om mij heen altijd veel mensen klooien met allerlei apparaten etc. waarvan ik denk dat ze heel 'logisch' zijn. Ik kan nu al aan de resultaten zien dat vooral de voorbeelden die ik heb gegeven niet door iedereen hetzelfde worden beoordeeld. Het is voor mij dus eigenlijk ook niet van belang of je iets goed of fout hebt, het gaat erom of het ontwerp zodanig is dat het genoeg informatie geeft om de werkwijze te snappen. Zo heb je bij de laatste vraag 4 opties. 'Hoe gaat de deur open?'
optie a is wel de minst logische, dan gaat de deur niet open
optie c zou kunnen, als je em open zou duwen
optie d zou kunnen, als je zou trekken
optie b is de enige juiste in dit geval. bovenaan kun je de rails zien waarover de schuifdeur loopt... deze deuren komen vaker voor dan je denkt en je kunt je niet voorstellen hoeveel mensen eraan trekken...
mijn taak als designer is dus om te kijken of het ontwerp niet goed is of de gebruiker het niet goed kan waarnemen en wat daar dan de reden voor is.
ik studeer trouwens aan de HKU studie Interaction Design (Master of Arts)
ik zou het heel cool vinden nog steeds als jullie vooral VROUWEN (vriendinnen etc.) de link kunnen toesturen, ik heb er nog een aantal nodig voor een goede verdeling. Als je de test zelf leuk vond, vertel het dan ook anderen!
bedankt allemaal en nog een prettig weekend!
Mark Nuijten
quote:das dus niet handig. Zo kan Bug2fix nooit nieuw design op 'mensen als jij'
Op zondag 04 augustus 2002 01:19 schreef 0 het volgende:
keb hem halverwege maar afgesloten want ik begon me heel dom te voelen...
Had ik toch die ene vraag maar ff goed..
Erg leuke test trouwens.. MIjn complimenten.. Ik hoop dat je wat aan mij hebt gehad..hihi..
quote:Bug,
Op zaterdag 03 augustus 2002 17:31 schreef BuG2FiX een heleboel om wat te verduidelijken
Ik vind deze testen altijd erg fascinerend.
Ik heb hem gemaakt en had de vraag met de schuifdeur (ik had jouw stukje daarover nog niet gelezen toen ) idd fout.
Ik vroeg me alleen het volgende af:
In je inleiding stel je dat wanneer je aan de test deelneemt je niet moet nadenken maar moet klikken op het eerste wat in je opkomt. Ik ben daarom vooral benieuwd naar de uitkomst van dit voorbeeld omdat je, mijns inziens, toch erg snel moet kijken wil je die glij-rails zien.
Daarbij komt dat de handvaten op deze deur echt uitnodigen om een hele stevige ruk te geven
Wanneer heb je de resultaten gepland? Post je die hier ook?
Groeten,
bman
En nog een paar dingetjes, maar leuke poll
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |