abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 mei 2012 @ 22:07:10 #1
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112285723
Ik had een keer een gesprek met iemand in een chatroom. Hij deelde met mij iets heel aparts, toen we het hadden over bovennatuurlijke ervaringen. Hij zei dat hij op een gegeven moment christelijk was geweest, en later zijn geloof verloor. Wat hij daarbij beschreef was dat toen hij het christendom verliet, dat hij een soort zwarte gedaante uit zich zag komen, een soort donkere slechte kracht die uit hem wegging en wat als een bevrijding voelde. Oftewel, hij werd gevangen gehouden. Verder worden mensen in een soort dwang vastgehouden en worden ze vastgehouden in een vertekend beeld van de werkelijkheid, waarbij mensen in een soort gelukkige staat lijken te zijn soms, maar ze werkelijk eigenlijk in gevangenschap zitten. Verder is het nog opvallend hoe in de Bijbel in sommige verzen terugkomt hoe JHWH en Satan in feite sterk op elkaar lijken. Zou het christendom eigenlijk van de duivel afkomstig zijn om mensen te misleiden met God en een letterlijke interpretatie, en is zijn grootste truc om mensen te laten geloven dat ze werkelijk bevrijd zijn door God en Jezus, terwijl dat ze eigenlijk gevangen houdt?
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
  donderdag 31 mei 2012 @ 22:20:40 #2
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_112286572
Ik denk dat je de waanbeelden van 1 persoon in een chatroom niet te serieus moet nemen...
  donderdag 31 mei 2012 @ 22:27:50 #3
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112287034
quote:
2s.gif Op donderdag 31 mei 2012 22:20 schreef bioloogje het volgende:
Ik denk dat je de waanbeelden van 1 persoon in een chatroom niet te serieus moet nemen...
Ik baseer het ook niet alleen maar daarop...
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
  donderdag 31 mei 2012 @ 22:53:52 #4
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_112288674
Dan ben ik benieuwd naar de rest...
  donderdag 31 mei 2012 @ 23:06:09 #5
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112289482
quote:
2s.gif Op donderdag 31 mei 2012 22:53 schreef bioloogje het volgende:
Dan ben ik benieuwd naar de rest...
Het feit dat je allerlei dingen moet geloven die niet kloppen met de werkelijkheid, dat je vastgehouden wordt in dat geloof etc.
pi_112290705
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 22:07 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Ik had een keer een gesprek met iemand in een chatroom. Hij deelde met mij iets heel aparts, toen we het hadden over bovennatuurlijke ervaringen. Hij zei dat hij op een gegeven moment christelijk was geweest, en later zijn geloof verloor. Wat hij daarbij beschreef was dat toen hij het christendom verliet, dat hij een soort zwarte gedaante uit zich zag komen, een soort donkere slechte kracht die uit hem wegging en wat als een bevrijding voelde. Oftewel, hij werd gevangen gehouden. Verder worden mensen in een soort dwang vastgehouden en worden ze vastgehouden in een vertekend beeld van de werkelijkheid, waarbij mensen in een soort gelukkige staat lijken te zijn soms, maar ze werkelijk eigenlijk in gevangenschap zitten. Verder is het nog opvallend hoe in de Bijbel in sommige verzen terugkomt hoe JHWH en Satan in feite sterk op elkaar lijken. Zou het christendom eigenlijk van de duivel afkomstig zijn om mensen te misleiden met God en een letterlijke interpretatie, en is zijn grootste truc om mensen te laten geloven dat ze werkelijk bevrijd zijn door God en Jezus, terwijl dat ze eigenlijk gevangen houdt?
Ik heb dat ook wel een geopperd. En ik heb verschillende argumenten.
1) Als iemand van zichzelf zegt dat hij een hele toffe jongen is en dat we hem beslist moeten vertrouwen, vertrouw ik dat niet. Nixon zei van zichzelf dat hij geen schurk was, Clinton zei dat hij geen sex had gehad met die vrouw.
2) Als je nagaat hoe in de bijbel door god zelf moord en doodslag, oplichting en bedrog, verkrachting en overspel bevolen worden, en soms zelf uitgebreid uitgevoerd, kan ik niet meer geloven dat het een geestelijk gezonde god is die het beste met de mensheid voor heeft.
3) In naam van de bijbel (Oude èn Nieuwe Testament), en de koran trouwens ook, zijn en worden de felste gevechten en grootste moordpartijen en onderdrukkingen verdedigd.

Als de duivel de mensheid in het ongeluk had willen storten, had hij geen betere methode kunnen bedenken dan zich voor god uit te geven en een incoherent boek te laten schrijven.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_112290735
De duivel is ontstaan uit het christendom. Waarom zou het christendom dan van de duivel zijn?

Overigens kan een geloof ook gewoon een filosofisch/maatschappelijk boek zijn. Met de visie van bepaalde personen. In andere woorden een Aristoteles die zijn boeken in een ander jasje probeerde te stoppen dat geloof werd.

[ Bericht 55% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2012 23:33:30 ]
pi_112291126
quote:
11s.gif Op donderdag 31 mei 2012 23:28 schreef Argo het volgende:
De duivel is ontstaan uit het christendom. Waarom zou het christendom dan van de duivel zijn?

Overigens kan een geloof ook gewoon een filosofisch/maatschappelijk boek zijn. Met de visie van bepaalde personen. In andere woorden een Aristoteles die zijn boeken in een ander jasje probeerde te stoppen dat geloof werd.
Zie je: jij trapt er al in.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_112291370
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 23:36 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Zie je: jij trapt er al in.
Waar trap ik in? Ik ben niet gebonden door geloof, noch bang voor de duivel.
pi_112291732
quote:
11s.gif Op donderdag 31 mei 2012 23:41 schreef Argo het volgende:

[..]

Waar trap ik in? Ik ben niet gebonden door geloof, noch bang voor de duivel.
Jij zegt dat de duivel is ontstaan door het christendom. Maar jij gelooft dus dat het christendom van de goede god komt en dat de duivel slecht is.
Mijn stelling is, dat dat bedrog is van de duivel. En dat begint al in het oude testament, al bij Genesis.
Zelfs als je niet gebonden bent door geloof, ben je in onze maatschappij toch zo beïnvloed, dat je denkt dat god aan de goede kant staat en dat de bijbel verondersteld wordt zijn woord te zijn.

I did not have sex with that woman.
pi_112291877
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 23:49 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Jij zegt dat de duivel is ontstaan door het christendom. Maar jij gelooft dus dat het christendom van de goede god komt en dat de duivel slecht is.
Mijn stelling is, dat dat bedrog is van de duivel. En dat begint al in het oude testament, al bij Genesis.
Zelfs als je niet gebonden bent door geloof, ben je in onze maatschappij toch zo beïnvloed, dat je denkt dat god aan de goede kant staat en dat de bijbel verondersteld wordt zijn woord te zijn.

I did not have sex with that woman.
Hmm naastenliefde is dan natuurlijk ook puur en puur evil. Maar alle gekheid op een stokje. Hoe ontstaat kwaad? Vaak uit haat, haat ontstaat uit jaloezie of iets dergelijks? Klopt toch, of ga ik hier de fout in? In ieder geval waar was de duivel dan jaloers op of wat haatte hij dat hij z'n project begon. En niet 1 maar meerdere! Er moet toch wat dwars hebben gezeten dan!

En wie is dan de duivel zoals wij hem kennen?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2012 23:53:26 ]
pi_112292294
quote:
11s.gif Op donderdag 31 mei 2012 23:52 schreef Argo het volgende:

[..]

Hmm naastenliefde is dan natuurlijk ook puur en puur evil. Maar alle gekheid op een stokje. Hoe ontstaat kwaad? Vaak uit haat, haat ontstaat uit jaloezie of iets dergelijks? Klopt toch, of ga ik hier de fout in? In ieder geval waar was de duivel dan jaloers op of wat haatte hij dat hij z'n project begon. En niet 1 maar meerdere! Er moet toch wat dwars hebben gezeten dan!

En wie is dan de duivel zoals wij hem kennen?
Dat is deel van de misleiding: de tien geboden zijn ook best redelijk. En het evangelie is goed te pruimen, maar ik denk dat dat gewoon een soort lokkertje is. Het klinkt natuurlijk ook wel goed: je eigen zoon opofferen tot redding van de mensen.
Maar volgens de bijbel geeft god zelf bevel tot moord en doodslag en het uitroeien van hele volksstammen. Lijkt me strijdig met: gij zult niet doden.
En hij wordt ook wel erg snel jaloers als de joden weer eens aan andere god aanbidden. Dat is zelfs het eerste gebod: geen andere goden aanbidden, want ik ben een naijverig god.
Waarom zou een werkelijk almachtige god jaloers zijn???? Hij valt gewoon door de mand.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 00:04:05 #13
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_112292364
god yawee is inderdaad de duivel himself hij liegt en speelt gemeen spel de god voor yawee heet El
wel is de bijbel gelezen, gen 2 god had het nog niet laten regenen, weet wanneer het gaat regenen? bij noach pas en wel voor veertig dagen en alles verzuipt
There is only one religion
pi_112292377
Oh, voor de duidelijkheid: het christendom begint met christus, dus met de evangelies in het nieuwe testament. Het oude testament geldt voor de joden, en daar begint het meteen al.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 00:06:23 #15
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_112292458
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 00:04 schreef Kees22 het volgende:
Oh, voor de duidelijkheid: het christendom begint met christus, dus met de evangelies in het nieuwe testament. Het oude testament geldt voor de joden, en daar begint het meteen al.
ok was jesus een jood of een aanhanger van zoroastra want dat vertoont meer overeenkomsten dan met het jodendom
pi_112292980
Ik wilde eigenlijk alleen de TT nuanceren: ik denk dat niet zozeer het christendom, maar de hele bijbel (en dus ook de koran) geïnspireerd is door de duivel.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 00:20:42 #17
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_112292990
Daarbij ging jesus tegen de leer en wetten van het jodendom in , ook de reden waarom hij gekruisigt is. Hij was daar een rebel in zekere zin.En de vraag kan gesteld worden was hij jood of niet. het christendom heeft zijn wortels in een bepaalde tijd , die sterk samenhangt met de joodse religie.
pi_112293002
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 00:02 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat is deel van de misleiding: de tien geboden zijn ook best redelijk. En het evangelie is goed te pruimen, maar ik denk dat dat gewoon een soort lokkertje is. Het klinkt natuurlijk ook wel goed: je eigen zoon opofferen tot redding van de mensen.
Maar volgens de bijbel geeft god zelf bevel tot moord en doodslag en het uitroeien van hele volksstammen. Lijkt me strijdig met: gij zult niet doden.
En hij wordt ook wel erg snel jaloers als de joden weer eens aan andere god aanbidden. Dat is zelfs het eerste gebod: geen andere goden aanbidden, want ik ben een naijverig god.
Waarom zou een werkelijk almachtige god jaloers zijn???? Hij valt gewoon door de mand.
Maar wat haalt hij eruit?

Persoonlijk vind ik het standpunt dat door mensen is gemaakt, die een eigen visie hadden groter dan dat dit is gemaakt door de duivel.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 00:21:20 #19
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_112293010
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 00:20 schreef Kees22 het volgende:
Ik wilde eigenlijk alleen de TT nuanceren: ik denk dat niet zozeer het christendom, maar de hele bijbel (en dus ook de koran) geïnspireerd is door de duivel.
abrahamitische geloven vallen ze onder
pi_112293076
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 00:21 schreef Argo het volgende:

[..]

Maar wat haalt hij eruit?

Persoonlijk vind ik het standpunt dat door mensen is gemaakt, die een eigen visie hadden groter dan dat dit is gemaakt door de duivel.
De duivel geniet van het lijden, anders zou hij niet slecht zijn. Nou, in de bijbel zelf geeft de zogenaamde god al snel opdracht tot lijden en door de bijbel doen de mensen elkaar veel lijden aan.
Als ik de duivel was en keek naar de gevolgen van de bijbel, stond ik handenwrijvend te wachten op klanten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')