Ik baseer het ook niet alleen maar daarop...quote:Op donderdag 31 mei 2012 22:20 schreef bioloogje het volgende:
Ik denk dat je de waanbeelden van 1 persoon in een chatroom niet te serieus moet nemen...
Het feit dat je allerlei dingen moet geloven die niet kloppen met de werkelijkheid, dat je vastgehouden wordt in dat geloof etc.quote:
Ik heb dat ook wel een geopperd. En ik heb verschillende argumenten.quote:Op donderdag 31 mei 2012 22:07 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Ik had een keer een gesprek met iemand in een chatroom. Hij deelde met mij iets heel aparts, toen we het hadden over bovennatuurlijke ervaringen. Hij zei dat hij op een gegeven moment christelijk was geweest, en later zijn geloof verloor. Wat hij daarbij beschreef was dat toen hij het christendom verliet, dat hij een soort zwarte gedaante uit zich zag komen, een soort donkere slechte kracht die uit hem wegging en wat als een bevrijding voelde. Oftewel, hij werd gevangen gehouden. Verder worden mensen in een soort dwang vastgehouden en worden ze vastgehouden in een vertekend beeld van de werkelijkheid, waarbij mensen in een soort gelukkige staat lijken te zijn soms, maar ze werkelijk eigenlijk in gevangenschap zitten. Verder is het nog opvallend hoe in de Bijbel in sommige verzen terugkomt hoe JHWH en Satan in feite sterk op elkaar lijken. Zou het christendom eigenlijk van de duivel afkomstig zijn om mensen te misleiden met God en een letterlijke interpretatie, en is zijn grootste truc om mensen te laten geloven dat ze werkelijk bevrijd zijn door God en Jezus, terwijl dat ze eigenlijk gevangen houdt?
Zie je: jij trapt er al in.quote:Op donderdag 31 mei 2012 23:28 schreef Argo het volgende:
De duivel is ontstaan uit het christendom. Waarom zou het christendom dan van de duivel zijn?
Overigens kan een geloof ook gewoon een filosofisch/maatschappelijk boek zijn. Met de visie van bepaalde personen. In andere woorden een Aristoteles die zijn boeken in een ander jasje probeerde te stoppen dat geloof werd.
Jij zegt dat de duivel is ontstaan door het christendom. Maar jij gelooft dus dat het christendom van de goede god komt en dat de duivel slecht is.quote:Op donderdag 31 mei 2012 23:41 schreef Argo het volgende:
[..]
Waar trap ik in? Ik ben niet gebonden door geloof, noch bang voor de duivel.
Hmm naastenliefde is dan natuurlijk ook puur en puur evil. Maar alle gekheid op een stokje. Hoe ontstaat kwaad? Vaak uit haat, haat ontstaat uit jaloezie of iets dergelijks? Klopt toch, of ga ik hier de fout in? In ieder geval waar was de duivel dan jaloers op of wat haatte hij dat hij z'n project begon. En niet 1 maar meerdere! Er moet toch wat dwars hebben gezeten dan!quote:Op donderdag 31 mei 2012 23:49 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Jij zegt dat de duivel is ontstaan door het christendom. Maar jij gelooft dus dat het christendom van de goede god komt en dat de duivel slecht is.
Mijn stelling is, dat dat bedrog is van de duivel. En dat begint al in het oude testament, al bij Genesis.
Zelfs als je niet gebonden bent door geloof, ben je in onze maatschappij toch zo beïnvloed, dat je denkt dat god aan de goede kant staat en dat de bijbel verondersteld wordt zijn woord te zijn.
I did not have sex with that woman.
Dat is deel van de misleiding: de tien geboden zijn ook best redelijk. En het evangelie is goed te pruimen, maar ik denk dat dat gewoon een soort lokkertje is. Het klinkt natuurlijk ook wel goed: je eigen zoon opofferen tot redding van de mensen.quote:Op donderdag 31 mei 2012 23:52 schreef Argo het volgende:
[..]
Hmm naastenliefde is dan natuurlijk ook puur en puur evil. Maar alle gekheid op een stokje. Hoe ontstaat kwaad? Vaak uit haat, haat ontstaat uit jaloezie of iets dergelijks? Klopt toch, of ga ik hier de fout in? In ieder geval waar was de duivel dan jaloers op of wat haatte hij dat hij z'n project begon. En niet 1 maar meerdere! Er moet toch wat dwars hebben gezeten dan!
En wie is dan de duivel zoals wij hem kennen?
ok was jesus een jood of een aanhanger van zoroastra want dat vertoont meer overeenkomsten dan met het jodendomquote:Op vrijdag 1 juni 2012 00:04 schreef Kees22 het volgende:
Oh, voor de duidelijkheid: het christendom begint met christus, dus met de evangelies in het nieuwe testament. Het oude testament geldt voor de joden, en daar begint het meteen al.
Maar wat haalt hij eruit?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 00:02 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat is deel van de misleiding: de tien geboden zijn ook best redelijk. En het evangelie is goed te pruimen, maar ik denk dat dat gewoon een soort lokkertje is. Het klinkt natuurlijk ook wel goed: je eigen zoon opofferen tot redding van de mensen.
Maar volgens de bijbel geeft god zelf bevel tot moord en doodslag en het uitroeien van hele volksstammen. Lijkt me strijdig met: gij zult niet doden.
En hij wordt ook wel erg snel jaloers als de joden weer eens aan andere god aanbidden. Dat is zelfs het eerste gebod: geen andere goden aanbidden, want ik ben een naijverig god.
Waarom zou een werkelijk almachtige god jaloers zijn???? Hij valt gewoon door de mand.
abrahamitische geloven vallen ze onderquote:Op vrijdag 1 juni 2012 00:20 schreef Kees22 het volgende:
Ik wilde eigenlijk alleen de TT nuanceren: ik denk dat niet zozeer het christendom, maar de hele bijbel (en dus ook de koran) geïnspireerd is door de duivel.
De duivel geniet van het lijden, anders zou hij niet slecht zijn. Nou, in de bijbel zelf geeft de zogenaamde god al snel opdracht tot lijden en door de bijbel doen de mensen elkaar veel lijden aan.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 00:21 schreef Argo het volgende:
[..]
Maar wat haalt hij eruit?
Persoonlijk vind ik het standpunt dat door mensen is gemaakt, die een eigen visie hadden groter dan dat dit is gemaakt door de duivel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |