Kijk maar uit. Als er één land is, waar het goed fout kan gaan met stormen en overstromingen, is het wel de Filipijnen. Niet alleen het grootste aantal, maar ook vaak de meeste schade.quote:Op donderdag 19 juli 2012 04:19 schreef LangeTabbetje het volgende:
Volgens Herman Finkers is er ook een tehuis voor lieve kinderen
Lekker regen weer de laatste dagen. Vanuit het westen komt er monsoon showers aan, vanuit het oosten komt een low pressure area die zich nog kan ontwikkelen tot een tropical storm. En net boven Manila (waar ik dus zit, komen die 2 elkaar tegen).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aangrijpend.quote:
Oh, dat is toch helemaal gerestyled? Interactiever. Vonden ze het leuk?quote:Wij hebben het toppunt van toerisme-in-Nederland vandaag bereikt. Of misschien moet ik 'laagtepunt' zeggen: Madurodam
Madurodam is leuk! De laatste keer was 2001 voor mij toen ik m'n huisgenoten Nederland liet zien en ze hebben het nog steeds over die vakantie. Als ik weer eens tijd heb op een zie-m'n-vaderland-rondje zou ik het weer eens moeten doen, maar er zijn zoveel dingen te zien!quote:Op vrijdag 20 juli 2012 22:12 schreef Gaoxing het volgende:
In welke zin, k? Ja, ik ken 'm.
Wij hebben het toppunt van toerisme-in-Nederland vandaag bereikt. Of misschien moet ik 'laagtepunt' zeggen: Madurodam
Voorlopig wel denk ik. Eerst dacht ik dat ik na een jaartje ofzo wel weg zou gaan (ik heb nooit besloten om hier te gaan wonen, ik ben hier gewoon verzeild geraakt). Maar ik vind het hier steeds leuker. Bovendien is het voor mij veel goedkoper dan NL. Het klimaat is ook fijn. Mede om die reden is z.o. Azië wat uit het zicht de laatste tijd (kutklimaat).quote:Op zaterdag 21 juli 2012 09:37 schreef Gaoxing het volgende:
Oe wat mooi Se Lang! Blijf jij voorlopig nog in de UK wonen?
iDbus, een nieuwe busdienst van de Franse spoorwegen, heeft een introductie-aanbieding. Het is niet heel veel goedkoper dan Eurolines of Megabus, maar wel een stuk luxer. Extra beenruimte, WiFi en stopcontact in de stoel. Ik ben benieuwd, het is alweer ene tijd geleden dat ik een bus heb gebruikt in dit deel van Europa (juist vanwege de ervaringen met Eurolines...)quote:
iDbus heeft dan alleen geen 1-2 opstelling, maar gewoon 2-2. Maar ze adverteren met extra beenruimte voor lange mensen en geen sardine-vervoer, dus ik verwacht er wel wat van.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 19:52 schreef Thetallguy het volgende:
Tussen Riga en Vilnius gereist met LUXexpress. Stoelen met veel beenruimte in 1-2 opstelling (dus vrij breed), leren verstelbare stoelen met stopcontact en wifi (hoewel dat eenmaal over de Lets/Litouwse grens heen minder goed werkte). Was 5 uurtjes rijden en erg goed te doen, beetje vergelijkbaar met iDbus als ik het zo bekijk
Je ziet de "regenhoes" erop liggen, dus gewoon dat erover heen trekken, simpels. Verder leuke foto's!quote:Op donderdag 26 juli 2012 04:07 schreef flipsen het volgende:
Leuke foto´s (as always), vooral van Tate Modern. Die street piano lijkt me geweldig (behalve als het regent, hoe doen ze dat?).
is het Thorntree forum nog een beetje bruikbaar? Daar wilde ik vroeger nog weleens rondneuzen voor tips and tricks.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 18:00 schreef k_man het volgende:
De site van Lonely Planet blijkt tegenwoordig vooral gevuld te zijn met allerlei advertenties voor excursies. Klik bij een willekeurige bestemming 'thin
gs to do' aan en je wordt bedolven door allerlei advertenties, met hier en daar ook nog een echte bezienswaardigheid.
Heb er ook altijd wel goede tips gevonden, maar je moet dus wel even kijken naar de postgeschiedenis van iemand als je een tip krijgtquote:Op donderdag 16 augustus 2012 09:18 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik heb altijd wel veel bruikbare tips gevonden op de LP site en op de Thorn Tree. Je ziet wel vaak dezelfde vragen voorbij komen, maar dat is dan ook wel weer handig.
Wel een vrij tijdrovende bezigheid trouwens.
Dit. Hoewel voordat ik naar een compleet nieuw gebied ga wel even op wikitravel kijk. Hostels/guesthouses/b&b etc weten vaak veel van de omgeving en hebben vaak de contacten die je nodig hebt als je ze zelf nog niet had. Daarnaast ontmoet je veel mede-reizigers met vaak goede tips.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 11:18 schreef SeLang het volgende:
Ik kom nooit op dat soort websites. Gewoon als je op je bestemming bent ter plekke op zoek gaan naar guesthouses en informatie. Is ook leuker, want flexibel.
Jammer vind ik dat eigenlijk. Het grote voordeel van vakantie vind ik dat je even uit je normale wereld bent, en iets compleet anders doet. Geen email, geen belletjes, geen fok en facebook. Ik probeer dat dus ook zoveel mogelijk te vermijden!quote:Op donderdag 16 augustus 2012 11:41 schreef Individual het volgende:
[..]
(al heb ik wel m'n netboekje bij me en overal (zelfs veel 3e wereld) hebben ze tegenwoordig wifi) Reizen zonder telefoon of internet is er niet meer bij.
Times are changing.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 11:59 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Jammer vind ik dat eigenlijk. Het grote voordeel van vakantie vind ik dat je even uit je normale wereld bent, en iets compleet anders doet. Geen email, geen belletjes, geen fok en facebook. Ik probeer dat dus ook zoveel mogelijk te vermijden!
KLM is trouwens in de war met prijzen:
[ afbeelding ]
En daarom moet je het ook aan de professionals overlaten hequote:Op donderdag 16 augustus 2012 09:18 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Wel een vrij tijdrovende bezigheid trouwens.
Mooie site en als ik reisorganisaties zou gebruiken zou ik wel voor Tipica Reizen gaan.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:34 schreef flipsen het volgende:
Ik heb goed nieuws voor de modjes op Fok, ik heb besloten de Tipica Reizen website minder te spammen
De nieuwe site voor Chili daarentegen kan nog wel wat links en clicks gebruiken
Hier kan je meer informatie en ervaringen van klanten vinden k_man, geen dankquote:Op donderdag 23 augustus 2012 18:21 schreef k_man het volgende:
Tipica Reizen? Daar heb ik nou nog helemaal nooit van gehoorrd. Kun je daar eens iets meer over vertellen flipsen? Wat doen ze zoal, waar zijn ze goed in? En heb je toevallig een adres van hun site?
Stuur maar op!quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 15:36 schreef Thetallguy het volgende:
Ik heb nog twee vrijkaartjes voor het van Gogh (geldig tm 31-08) die ik waarschijnlijk niet ga gebruiken. anyone interested? flipsen, Gao?
Ik kan ze morgen op de post doen, dan heb je ze evt. woensdag op zijn vroegst. Of ben je nog in de buurt van Schiphol deze week?quote:
Schiphol is nooit ver weg. Plus dan heb ik eens een andere route naar huis van kantoor. Hoe laat schikt een kleine TRV-meeting morgen op Schiphol?quote:Op maandag 27 augustus 2012 11:08 schreef Thetallguy het volgende:
Ik kan ze morgen op de post doen, dan heb je ze evt. woensdag op zijn vroegst. Of ben je nog in de buurt van Schiphol deze week?
Zo rond 1700u vertrek ik meestal richting huisquote:Op maandag 27 augustus 2012 11:21 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Schiphol is nooit ver weg. Plus dan heb ik eens een andere route naar huis van kantoor. Hoe laat schikt een kleine TRV-meeting morgen op Schiphol?
Gezien mijn lege agenda moet het mogelijk zijn daar rond die tijd te zijn. Waar spreken we af? Voor de deur van de KMar op Plaza? Ergens anders?quote:Op maandag 27 augustus 2012 12:00 schreef Thetallguy het volgende:
Zo rond 1700u vertrek ik meestal richting huis
De dobbelsteen vindt voor de KMar een prima ideequote:Op maandag 27 augustus 2012 12:05 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Gezien mijn lege agenda moet het mogelijk zijn daar rond die tijd te zijn. Waar spreken we af? Voor de deur van de KMar op Plaza? Ergens anders?
Altijd leuk een kleine omweg naar huis. Van het Waterlooplein naar Schiphol naar de Jordaan.
Heb je de dobbelsteen overgenomen!?quote:Op maandag 27 augustus 2012 12:53 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
De dobbelsteen vindt voor de KMar een prima idee
Strakke timing!quote:Op woensdag 5 september 2012 19:00 schreef Thetallguy het volgende:
18:24 aan de gate (schematijd 18:50) trein van 18:37 nog gehaald en over iets meer dan tien minuutjes alweer in Den Haagging lekker soepel.
En thuis op de tijd dat m'n oorspronkelijke vlucht uit Praag zou vertrekken. Met dank aan de dame van Czech Airlines die er 20 minuten over gedaan heeft mij van KLM naar Czech om te boekenquote:
Parááá loco de la guerra, ik was niet zo snel! Felicitacionesquote:
Hong Kong, veel interessanter dan winkelcentra in een zandbak.quote:Op donderdag 6 september 2012 18:12 schreef TheFastOne het volgende:
Aangezien dit toch een beetje de TRV-sc heb een vraagje dat volgens mij geen nieuw topic waard is.
Mijn dilemma: Dubai of Hongkong?
Dacht ik ookquote:Op donderdag 6 september 2012 18:15 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Hong Kong, veel interessanter dan winkelcentra in een zandbak.
Voor een week zeker, dan ben je in Dubai al snel uitgekeken wil je niet gewoon chillen bij het zwembad. Hoewel je bij Dubai de woestijn in kunt trekken of ook Abu Dhabi of Oman zou kunnen bezoeken.quote:Op donderdag 6 september 2012 18:18 schreef TheFastOne het volgende:
[..]
Dacht ik ookVriend waar ik mee ga is voorstander van Dubai, maar mij lijkt dat je alles daar na een weekje wel hebt gezien.
quote:Op donderdag 6 september 2012 18:12 schreef TheFastOne het volgende:
Aangezien dit toch een beetje de TRV-sc heb een vraagje dat volgens mij geen nieuw topic waard is.
Mijn dilemma: Dubai of Hongkong?
Wel leuk om het een keer gezien te hebben. Bizar, maar je bent snel uitgekeken. De 2e en 3e keer waren al heel wat minder.quote:Op donderdag 6 september 2012 18:15 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Hong Kong, veel interessanter dan winkelcentra in een zandbak.
Is een week te lang?quote:Op donderdag 6 september 2012 18:29 schreef Individual het volgende:
[..]
[..]
Wel leuk om het een keer gezien te hebben. Bizar, maar je bent snel uitgekeken. De 2e en 3e keer waren al heel wat minder.
Voor mij wel, maar anderen vinden mega-mall-city weer helemaal te gek. Vergeet iig niet een Friday Brunch te doen als je er heengaat.quote:
Dat zeker, in beide steden moet je eens geweest zijn. Maar ik zou liever teruggaan naar Hong Kong dan naar Dubai.quote:Op donderdag 6 september 2012 18:29 schreef Individual het volgende:
[..]
[..]
Wel leuk om het een keer gezien te hebben. Bizar, maar je bent snel uitgekeken. De 2e en 3e keer waren al heel wat minder.
Hoezo een beetje?quote:Op donderdag 6 september 2012 18:12 schreef TheFastOne het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |