Je Partner en Beste vriend(in) liggen elkaar niet. Elke keer als jullie allemaal bij elkaar zijn is de spanning te snijden en uiteindelijk beginnen de woordwisselen weer. Tot een punt waar ze jou (onbewust)verplichten te kiezen.
Wie kies jij..?
quote:Maar soms geven ze je geen keuze..dan stoken ze je elke keer tegen elkaar op
Op vrijdag 02 augustus 2002 20:59 schreef Tranceptor het volgende:
Beiden en als 1 van beiden daarmee problemen heeft, gaan ze maar.Ik weiger te kiezen dus.
Maar bij Jerome ligt het anders. Ik zou ook weigeren te kiezen.
Gelukkig zijn ze allebei niet zo dat ze me tot zo'n keuze zouden dwingen. Bovendien mogen ze elkaar graag.
Het is trouwens niet zoals de situatie boven beschreven, maar we mogen elkaar niet en zeggen vaak niets tegen elkaar omdat we vaak van mening verschillen.
Het kan trouwens ook zijn dat zei jaloers is dat ze niet meer #1 voor hem is.
quote:precies
Op vrijdag 02 augustus 2002 20:59 schreef Tranceptor het volgende:
Beiden en als 1 van beiden daarmee problemen heeft, gaan ze maar.Ik weiger te kiezen dus.
quote:Kun jij je dan oprecht een 'vriend' noemen? Je kunt je vriend's vriendin natuurlijk ook niet opzoeken en ZEKER je vriend niet tegen haar opruien! Het klinkt mij meer in de oren dat JIJ jaloers bent........ (maar dat is MIJN mening
Op vrijdag 02 augustus 2002 21:18 schreef xman het volgende:
Ik vraag het omdat een vriendin van mijn vriend en ik elkaar niet zo liggen en ik merk dat hij elke keer haar kant kiest.Het is trouwens niet zoals de situatie boven beschreven, maar we mogen elkaar niet en zeggen vaak niets tegen elkaar omdat we vaak van mening verschillen.
Het kan trouwens ook zijn dat zei jaloers is dat ze niet meer #1 voor hem is.
Nee, als ze beiden om je geven, zetten ze je niet zo voor het blok.
quote:Pas dan maar helemaal op
Op vrijdag 02 augustus 2002 21:13 schreef jerney het volgende:
Bovendien mogen ze elkaar graag.
quote:Ik rui toch niemand tegen niemand op. Ik heb het gevoel dat zij dat doet. Ik probeer me zo veel mogelijk afzijdig te houden, maar ik heb ook mijn trots.
Op vrijdag 02 augustus 2002 21:24 schreef Pulsemaster het volgende:[..]
Kun jij je dan oprecht een 'vriend' noemen? Je kunt je vriend's vriendin natuurlijk ook niet opzoeken en ZEKER je vriend niet tegen haar opruien! Het klinkt mij meer in de oren dat JIJ jaloers bent........ (maar dat is MIJN mening
)
quote:Handel dan gewoon onverschillig, jou vriend zal ook niet blind zijn, toch? "mijn vriendin zegt dit en dat over jouw!" "sja, wat zij wil roepen moet ze zelf weten...." Als jij er geen gewicht aan geeft.....
Op vrijdag 02 augustus 2002 21:37 schreef xman het volgende:[..]
Ik rui toch niemand tegen niemand op. Ik heb het gevoel dat zij dat doet. Ik probeer me zo veel mogelijk afzijdig te houden, maar ik heb ook mijn trots.
quote:en wat nu als ze het niet doen..??
Op vrijdag 02 augustus 2002 22:02 schreef Tranceptor het volgende:
Een echte vriend respecteert je keuze in vriendinnen.
Een echte vriendin respecteert je keuze in vrienden.
quote:Als ze dat niet doen, dan heb je op den duur ook nix aan ze en ben je ze beter kwijt dan rijk.
Op vrijdag 02 augustus 2002 22:04 schreef Frenkie het volgende:[..]
en wat nu als ze het niet doen..??
welke kies je dan..??
quote:maar soms zien anderen dingen die jij in je verliefdheid niet ziet...
Op vrijdag 02 augustus 2002 22:06 schreef Tranceptor het volgende:[..]
Als ze dat niet doen, dan heb je op den duur ook nix aan ze en ben je ze beter kwijt dan rijk.
Maar wat kies je nou..
Gelukkig ken ik mn beste vriend zo goed dat ik weet dat hij zich normaal zal gedragen bij verjaardagen enz. en net zo lang wacht tot ik er zelf achter kom dat mn partner toch nie helemaal is zoals ie is....
Leuker kan ik het maken, makkelijker eigenlijk ook niet.
Komen ze er niet aan uit dan zou ik heb ook niet meer weten.
Dus dan mischien toch kiezen, kijkt me logisch dat je dan voor je vriendin kiest.
Overigens verwacht ik van echte vrienden dat ze mijn partner altijd zullen respecteren, en zich nooit laten verlagen tot het verpesten van de sfeer, door te laten merken dat je iemand (in dit voorbeeld zou dat dan mijn vriend zijn) niet mag. Ik zal dat andersom ook altijd doen.
Je hoeft niet samen plezier te maken, maar je hoeft ook niet met een lange bek erbij te zitten
Kiezen is nooit goed natuurlijk. Het is natuurlijk erg egoïstisch om iemand voor zo'n keuze te stellen. Maar als zelfs een groep vrienden daar niet mee kan leven, (echt niemand moet haar) dan is het snel afgelopen met elkaar.
Je moet het van meerdere kanten bekijken. Maar dat is met alles zo eigenlijk...
quote:Precies, anders zijn het geen echte vrienden. Kijk als mijn beste vriendin de relatie van mij terroriseert zal ik toch echt vragen waarom ze dat doet, als ze dan zegt dat ze dat doet omdat ze me vriend niet mag dan zou ik zeggen dat ze een lekkere vriendin is, totaal geen rekening houdt met mijn gevoelens en als ze ermee doorgaat ze op kan hoepelen!!
Op zaterdag 03 augustus 2002 06:44 schreef defender het volgende:
Overigens verwacht ik van echte vrienden dat ze mijn partner altijd zullen respecteren, en zich nooit laten verlagen tot het verpesten van de sfeer, door te laten merken dat je iemand (in dit voorbeeld zou dat dan mijn vriend zijn) niet mag. Ik zal dat andersom ook altijd doen.
Je hoeft niet samen plezier te maken, maar je hoeft ook niet met een lange bek erbij te zitten
Nu ik erover nadenk help ik je hier niet echt mee..
Omdat jij in een heel andere positie zit.. Misschien moet je er met je vriend over praten wat je dwarszit.. Kan hij meer rekening met jou gevoelens houden.. En als hij echt altijd voor haar kiest..zou ik er eens over nadenken of jullie relatie echt wel zo goed is..
quote:En stel nou eens dat je vrienden je laten kiezen? Dat zou ik net zo min toelaten! Je zegt dat je je geen leven zonder vrienden kunt voorstellen, maar vrienden die je zouden dwingen te kiezen zijn ook niet echt goede vrienden.
Op zaterdag 03 augustus 2002 23:17 schreef Anita het volgende:
Ik persoonlijk zou voor mijn vrienden hebben gekozen. Want ik kan me geen leven zonder vrienden voorstellen. En mijn vriend..ach..als ie me laat kiezen is ie mij niet waard. Er loopt vast nog wel ergens een ware jacob rond..
Ik zou ook voor allebei kiezen en zien hoe het loopt. Desnoods zie ik ze wel afzonderlijk van elkaar.
Vrienden voor het leven en vriendjes maar voor even in dat geval
[Dit bericht is gewijzigd door Sinaasappel op 04-08-2002 13:23]
quote:Dat bedoel ik dus!
Op zondag 04 augustus 2002 13:14 schreef Sinaasappel het volgende:
als je echt moest kiezen, koos ik voor mijn beste vriendVrienden voor het leven en vriendjes maar voor even in dat geval
quote:*polonaise*
als je echt moest kiezen, koos ik voor mijn beste vriendVrienden voor het leven en vriendjes maar voor even in dat geval
quote:Daar ben ik het dus ook niet mee eens. Vrienden komen en gaan net zo goed, ik heb ook genoeg 'vriendinnen' gehad met wie het toch niet bleek te boteren. Er zijn wel vrienden die voor het leven zijn, maar er zijn ook vriendjes die voor het leven zijn - met wie je gewoon een superrelatie hebt en die je ook absoluut niet wil laten gaan.
Het lijkt mij gewoon een idiote situatie dat je zou moeten kiezen. Als je het goed aanpakt kun je allebei hebben en als je vriend(inn)en of je vriendje je daarin verhinderen dan zul je daar toch eens ernstig mee moeten praten.
Het lijkt altijd net of je moet kiezen voor je vrienden en dat vind ik onzin - als je ze zelf verwaarloost of laat vallen vind ik dat wel fout, maar als je in de positie wordt gedwongen om te kiezen dan hangt het er maar net vanaf hoe de situatie is. Ik geloof ook niet dat ik zou kiezen. Ik vind dat een onredelijke eis.
quote:Je haalt me de woorden uit de mond...
Op vrijdag 02 augustus 2002 23:37 schreef Jenga het volgende:
Wie me laat kiezen kan vertrekken.
quote:Sommige mensen wonen samen of zijn getrouwd, lijkt me niet een vriendje voor 'even'.
...en vriendjes maar voor even in dat geval
Ik zou ook niet kiezen, maar mocht het nu echt persee moeten, kies ik voor m'n vriend.
maaruh..wie me laat kiezen...kan opzouten...
pff ik ga naar huis. week 8.5 uur erop zitten.. doei!
quote:Tegen allebei zeggen: 'Je kan mijn (beste) vriendin accepteren of niet, zo niet, vertrek je maar.' Weigert een van de twee de ander dan te accepteren, de gene dumpen die weigert. Die persoon heeft sowieso geen respect voor jou en je keuzes.
Op vrijdag 02 augustus 2002 21:09 schreef xman het volgende:[..]
Maar soms geven ze je geen keuze..dan stoken ze je elke keer tegen elkaar op
quote:Wat jou als deze partner ook voor het leven is? Dat kan hoor, ken mensen van in de 40 die al sinds hun 15e bij elkaar zijn.. en de beste vrienden zijn in die tijd echt wel veranderd. Erg politiek correct die stelling maar er klopt weinig van.
quote:Ik ken veel meer voorbeelden van vriendschappen die lang duren en van relaties die uitgaan..
Op maandag 05 augustus 2002 16:32 schreef Revian het volgende:
Wat jou als deze partner ook voor het leven is? Dat kan hoor, ken mensen van in de 40 die al sinds hun 15e bij elkaar zijn.. en de beste vrienden zijn in die tijd echt wel veranderd.
quote:Wat is er politiek correct aan...??
Erg politiek correct die stelling maar er klopt weinig van.
Gelukkig heb ik dat probleem niet.
-edit-
Bovendien als mijn vriendin mij zou verplichte te kiezen, kies ik voor m'n beste maat. Die ken ik al 17 jaar. Vriendschap gaat nooit over, liefde komt en gaat. Klinkt hard, maar zo is het wel.
[Dit bericht is gewijzigd door tweedz op 05-08-2002 19:10]
quote:Ik vind gewoon dat vrienden gewoon voor gaan, degene die je voor de keuze stelt moet gewoon normaal doen, en als er iemand is die je voor zo'n keuze zet, is het toch meestal je vriend, niet je vrienden
Op maandag 05 augustus 2002 16:32 schreef Revian het volgende:[..]
Wat jou als deze partner ook voor het leven is? Dat kan hoor, ken mensen van in de 40 die al sinds hun 15e bij elkaar zijn.. en de beste vrienden zijn in die tijd echt wel veranderd. Erg politiek correct die stelling maar er klopt weinig van.
quote:En ik vind het érg afhankelijk van de situatie en dat het per persoon kan verschillen.. Ik vind het net of het voor sommigen een taboe is als je vriend meer voor je betekent dan je vrienden, maar dat vind ik pas echt onzin. Zolang je je vrienden netjes behandelt en niet verwaarloost is er niks aan de hand.
Op maandag 05 augustus 2002 22:27 schreef Sinaasappel het volgende:[..]
Ik vind gewoon dat vrienden gewoon voor gaan, degene die je voor de keuze stelt moet gewoon normaal doen, en als er iemand is die je voor zo'n keuze zet, is het toch meestal je vriend, niet je vrienden
Eerlijk gezegd vind ik mijn vriend belangrijker, maar dat wil niet zeggen dat ik ooit zomaar mijn vriendinnen zou laten vallen. In tegendeel, ik zorg er voor dat ik ze vaak genoeg zie en dat vind ik ook superleuk.
En het kan ook heel goed een jaloerse vriendin zijn die je voor de keuze zet.
Het was onwijs moeilijk allemaal destijds, het liep door elkaar heen allemaal, mislukte pogingen op allerlei gebied om het gevoel weer terug te krijgen, resulteerde in beleefdheids bezoekjes op verjaardagen, later alleen nog kaartjes sturen, ultra korte mailtjes etc.
Ik voel er vanalles bij,van "laat maar" tot kwaadheid, schuldgevoel en verlies/noem het rouwen..
Zeker als ik haar tegen kom, doen we verwoede pogingen om iets "af te spreken"
Heb nooit hoeven "kiezen" het is zo gelopen met alle emoties die erbij horen..
quote:Kies jij je vriend slecht uit. Heb wel meegemaakt dat vrienden m'n vriendin niet goedkeurde, nooit dat m'n vriendin tussen mij en m'n vrienden probeerden te komen. Ook vaak gebeurd dat vriendinnen van mijn vriendin tussen ons probeerden te stoken. En als mijn beste vriendin voorrang zou hebben op mijn partner.. zou zij toch wel mijn partner zijn geweest
Op maandag 05 augustus 2002 22:27 schreef Sinaasappel het volgende:[..]
Ik vind gewoon dat vrienden gewoon voor gaan, degene die je voor de keuze stelt moet gewoon normaal doen, en als er iemand is die je voor zo'n keuze zet, is het toch meestal je vriend, niet je vrienden
quote:Precies wat je zegt. Kan ik mooi terugkomen op dat politieke correctheid verhaal. Het is tegenwoordig behoorlijk politiek incorrect lijkt het wel als je partner belangrijker is voor je dan je vrienden. Tja, sorry, bij mij is dat het geval. En bij vele anderen ook, hoop ik voor ze.
Op maandag 05 augustus 2002 23:02 schreef Angeles het volgende:[..]
En ik vind het érg afhankelijk van de situatie en dat het per persoon kan verschillen.. Ik vind het net of het voor sommigen een taboe is als je vriend meer voor je betekent dan je vrienden, maar dat vind ik pas echt onzin. Zolang je je vrienden netjes behandelt en niet verwaarloost is er niks aan de hand.
Eerlijk gezegd vind ik mijn vriend belangrijker, maar dat wil niet zeggen dat ik ooit zomaar mijn vriendinnen zou laten vallen. In tegendeel, ik zorg er voor dat ik ze vaak genoeg zie en dat vind ik ook superleuk.
En het kan ook heel goed een jaloerse vriendin zijn die je voor de keuze zet.
quote:Ik kies ze allebei niet, das toch ook een keuze
Op vrijdag 02 augustus 2002 22:07 schreef Frenkie het volgende:[..]
maar soms zien anderen dingen die jij in je verliefdheid niet ziet...
en soms is een nieuwe invalshoek wel eens goed om oude misstanden op te laten vallen..Maar wat kies je nou..
en wat nou als met je partner vooral beste maatjes bent
quote:Heb jij ook wel es een serieuze relatie gehad, dan die 3 maanden-neuk-vriendinnetjes?
Op maandag 05 augustus 2002 19:02 schreef Frenkie het volgende:Ik ken veel meer voorbeelden van vriendschappen die lang duren en van relaties die uitgaan..
Dus statistisch gezien is het een betere keus om voor de vrienden te kiezen
quote:Ik heb wel wat serieuzers geprobeerd dan 6-weken-neuk vriendinnetjes.. maar helaas eentje brak mijn hart.. en van de andere twee brak ik het hart..
Op dinsdag 06 augustus 2002 16:22 schreef The-What het volgende:
Heb jij ook wel es een serieuze relatie gehad, dan die 3 maanden-neuk-vriendinnetjes?
quote:dan kom jij in andere omgevingen dan ik
Op dinsdag 06 augustus 2002 15:08 schreef Revian het volgende:
Het is tegenwoordig behoorlijk politiek incorrect lijkt het wel als je partner belangrijker is voor je dan je vrienden. Tja, sorry, bij mij is dat het geval. En bij vele anderen ook, hoop ik voor ze.
Later al ik groot ben, misschien anders.......
En precies wat Revian zegt, ik heb ook vaak het idee dat het politiek incorrect is om voor je partner te kiezen. Alsof dat automatisch inhoudt dat niks in je leven meer telt dan je relatie, alsof je automatisch voor je vrienden hóórt te kiezen. Ik vind ook mijn vriend belangrijker, maar mijn vriendinnen hebben daar geen enkel nadeel van. Als mijn vriendin haar vriend ook belangrijker vindt dan mij dan begrijp ik dat volledig.
quote:Toch die 3 maanden nog niet gehaald?
Op dinsdag 06 augustus 2002 18:49 schreef Frenkie het volgende:[..]
Ik heb wel wat serieuzers geprobeerd dan 6-weken-neuk vriendinnetjes.. maar helaas eentje brak mijn hart.. en van de andere twee brak ik het hart..
Sorry flauw, even on-topic
Later als je groot bent, je zegt het zelf al.
In principe áls je voor de keuze wordt gesteld mag je natuurlijk kiezen wie je wilt...
Ik denk alleen, dat als je een échte, serieuze, lange en goeie relatie hebt, dat je eerder voor je vriend/in kiest.
Meestal begin ik niet eens aan een relatie als ik al merk dat mijn "aankomende partner" niet kan omgaan met mijn beste vriend/vriendin.
Je vrienden zijn tenslotte een soort spiegel van wie jij daadwerkelijk bent (You are what you hang with) en als deze partner to be daar niet mee kan omgaan, moet dat eigenlijk al genoeg zeggen nietwaar?
Daar bovenop komt het dat ik al een paar keer met mn neus op de feiten ben geduwd. Mn "beste" vriendin zei dan dat deze partner niet ok is en elke keer weer kreeg ze gelijk.
En andersom ik bij haar ook dus...
quote:Dat eerste is(voor mij iig) zo NIET waar. Mijn vrienden zijn totaal anders dan ik. Da's dus weer een generalisatie. Al die dingen die jij zegt komen andersom net zo goed voor.
Op woensdag 07 augustus 2002 10:06 schreef Mukie het volgende:
Echte vrienden zijn er meestal voor de partner en dus waarschijnlijk ook erna.Meestal begin ik niet eens aan een relatie als ik al merk dat mijn "aankomende partner" niet kan omgaan met mijn beste vriend/vriendin.
Je vrienden zijn tenslotte een soort spiegel van wie jij daadwerkelijk bent (You are what you hang with) en als deze partner to be daar niet mee kan omgaan, moet dat eigenlijk al genoeg zeggen nietwaar?Daar bovenop komt het dat ik al een paar keer met mn neus op de feiten ben geduwd. Mn "beste" vriendin zei dan dat deze partner niet ok is en elke keer weer kreeg ze gelijk.
En andersom ik bij haar ook dus...
quote:met andere woorden.. jij kent geen echte vriendschap.. dat zegt ook wel wat natuurlijk
Op woensdag 07 augustus 2002 12:54 schreef Revian het volgende:[..]
Dat eerste is(voor mij iig) zo NIET waar. Mijn vrienden zijn totaal anders dan ik. Da's dus weer een generalisatie. Al die dingen die jij zegt komen andersom net zo goed voor.
quote:Hoezo?
Op woensdag 07 augustus 2002 17:40 schreef Frenkie het volgende:[..]
met andere woorden.. jij kent geen echte vriendschap.. dat zegt ook wel wat natuurlijk
quote:Nee , je hoeft niet hetzelfde te zijn, maar ook bij vriendschap zijn er dingen die je deelt. Het is een soort liefde,maar dan platonisch... nou ja ofzoiets...
Op woensdag 07 augustus 2002 17:57 schreef Angeles het volgende:
Hoezo?Je kunt toch niet alleen maar vrienden zijn met mensen die hetzelfde zijn als jij? Ik heb genoeg vriendinnen die juist heel anders zijn, maar dat is absoluut geen probleem.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |