abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5247041
Stel deze situatie eens voor:

Je Partner en Beste vriend(in) liggen elkaar niet. Elke keer als jullie allemaal bij elkaar zijn is de spanning te snijden en uiteindelijk beginnen de woordwisselen weer. Tot een punt waar ze jou (onbewust)verplichten te kiezen.
Wie kies jij..?

pi_5247069
Beiden en als 1 van beiden daarmee problemen heeft, gaan ze maar.

Ik weiger te kiezen dus.

pi_5247216
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 20:59 schreef Tranceptor het volgende:

Ik weiger te kiezen dus.

Maar soms geven ze je geen keuze..dan stoken ze je elke keer tegen elkaar op
  vrijdag 2 augustus 2002 @ 21:13:20 #4
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_5247269
Voorheen zou ik er niet eens over hoeven na te denken. Dan zou ik voor m'n beste vriendin kiezen.

Maar bij Jerome ligt het anders. Ik zou ook weigeren te kiezen.

Gelukkig zijn ze allebei niet zo dat ze me tot zo'n keuze zouden dwingen. Bovendien mogen ze elkaar graag.

pi_5247281
Als het echt zover zou komen, dan zou ik voor geen van beide kiezen....
Women might be able to fake orgasms. But men can fake whole relationships ;)
pi_5247353
Ik vraag het omdat een vriendin van mijn vriend en ik elkaar niet zo liggen en ik merk dat hij elke keer haar kant kiest.

Het is trouwens niet zoals de situatie boven beschreven, maar we mogen elkaar niet en zeggen vaak niets tegen elkaar omdat we vaak van mening verschillen.

Het kan trouwens ook zijn dat zei jaloers is dat ze niet meer #1 voor hem is.

pi_5247357
Geen van beiden. Vriend heeft waarschijnlijk meer lange termijn waarde, maar waarom zou ik ooit moeten kiezen?
No more options
pi_5247399
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 20:59 schreef Tranceptor het volgende:

Ik weiger te kiezen dus.

precies
  vrijdag 2 augustus 2002 @ 21:24:27 #9
27535 Pulsemaster
Politiek en sociaal incorrect!
pi_5247441
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 21:18 schreef xman het volgende:
Ik vraag het omdat een vriendin van mijn vriend en ik elkaar niet zo liggen en ik merk dat hij elke keer haar kant kiest.

Het is trouwens niet zoals de situatie boven beschreven, maar we mogen elkaar niet en zeggen vaak niets tegen elkaar omdat we vaak van mening verschillen.

Het kan trouwens ook zijn dat zei jaloers is dat ze niet meer #1 voor hem is.

Kun jij je dan oprecht een 'vriend' noemen? Je kunt je vriend's vriendin natuurlijk ook niet opzoeken en ZEKER je vriend niet tegen haar opruien! Het klinkt mij meer in de oren dat JIJ jaloers bent........ (maar dat is MIJN mening )
Uit welke klei hebben ze jou getrokken? :?
pi_5247443
Diegene die zich vrijwillig terugtrekt moet je kiezen...
Die houdt echt van je

Nee, als ze beiden om je geven, zetten ze je niet zo voor het blok.

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_5247602
De geilste?
pi_5247608
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 21:13 schreef jerney het volgende:
Bovendien mogen ze elkaar graag.
Pas dan maar helemaal op
pi_5247622
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 21:24 schreef Pulsemaster het volgende:

[..]

Kun jij je dan oprecht een 'vriend' noemen? Je kunt je vriend's vriendin natuurlijk ook niet opzoeken en ZEKER je vriend niet tegen haar opruien! Het klinkt mij meer in de oren dat JIJ jaloers bent........ (maar dat is MIJN mening )

Ik rui toch niemand tegen niemand op. Ik heb het gevoel dat zij dat doet. Ik probeer me zo veel mogelijk afzijdig te houden, maar ik heb ook mijn trots.
  vrijdag 2 augustus 2002 @ 21:43:03 #14
27535 Pulsemaster
Politiek en sociaal incorrect!
pi_5247690
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 21:37 schreef xman het volgende:

[..]

Ik rui toch niemand tegen niemand op. Ik heb het gevoel dat zij dat doet. Ik probeer me zo veel mogelijk afzijdig te houden, maar ik heb ook mijn trots.

Handel dan gewoon onverschillig, jou vriend zal ook niet blind zijn, toch? "mijn vriendin zegt dit en dat over jouw!" "sja, wat zij wil roepen moet ze zelf weten...." Als jij er geen gewicht aan geeft.....
Uit welke klei hebben ze jou getrokken? :?
pi_5247970
Een echte vriend respecteert je keuze in vriendinnen.
Een echte vriendin respecteert je keuze in vrienden.
pi_5247994
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 22:02 schreef Tranceptor het volgende:
Een echte vriend respecteert je keuze in vriendinnen.
Een echte vriendin respecteert je keuze in vrienden.
en wat nu als ze het niet doen..??
welke kies je dan..??
pi_5248014
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 22:04 schreef Frenkie het volgende:

[..]

en wat nu als ze het niet doen..??
welke kies je dan..??

Als ze dat niet doen, dan heb je op den duur ook nix aan ze en ben je ze beter kwijt dan rijk.
  vrijdag 2 augustus 2002 @ 22:07:03 #18
8369 speknek
Another day another slay
pi_5248031
ik denk ik m'n vriendin, als het iig iemand is waar je denkt je hele leven bij te blijven.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_5248041
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 22:06 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Als ze dat niet doen, dan heb je op den duur ook nix aan ze en ben je ze beter kwijt dan rijk.

maar soms zien anderen dingen die jij in je verliefdheid niet ziet...
en soms is een nieuwe invalshoek wel eens goed om oude misstanden op te laten vallen..

Maar wat kies je nou..

vrijdag 2 augustus 2002 @ 22:28:37 #20
4423 Evil
Yo-skippely-dai-dee-doe
pi_5248301
Mocht mn beste vriend, mn partner nie aanstaan hebben beide een probleem denk ik....

Gelukkig ken ik mn beste vriend zo goed dat ik weet dat hij zich normaal zal gedragen bij verjaardagen enz. en net zo lang wacht tot ik er zelf achter kom dat mn partner toch nie helemaal is zoals ie is....

Ride on, I'll see you [br] I could never go with you, no matter how I wanted to
  vrijdag 2 augustus 2002 @ 23:37:13 #21
9926 Jenga
maar dan anders
pi_5249096
Wie me laat kiezen kan vertrekken.

Leuker kan ik het maken, makkelijker eigenlijk ook niet.

Deze sjors is niet de enige eikel
  vrijdag 2 augustus 2002 @ 23:39:09 #22
32979 FranZanoVa
All rights reserved
pi_5249115
Ik zou weigeren te kiezen.
Ze moeten er samen maar aan uit komen.

Komen ze er niet aan uit dan zou ik heb ook niet meer weten.

Dus dan mischien toch kiezen, kijkt me logisch dat je dan voor je vriendin kiest.

Als je het verderop gaat zoeken, zul je toch dichtbij moeten beginnen.
  zaterdag 3 augustus 2002 @ 06:44:35 #23
5096 defender
The CUB is back!Time to spam
pi_5251300
Precies hetzelfde als de meesten. Diegene die een keuze wil zal op kunnen donderen. Op zich is er goed mee te leven denk ik.

Overigens verwacht ik van echte vrienden dat ze mijn partner altijd zullen respecteren, en zich nooit laten verlagen tot het verpesten van de sfeer, door te laten merken dat je iemand (in dit voorbeeld zou dat dan mijn vriend zijn) niet mag. Ik zal dat andersom ook altijd doen.
Je hoeft niet samen plezier te maken, maar je hoeft ook niet met een lange bek erbij te zitten

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.
  zaterdag 3 augustus 2002 @ 07:30:01 #24
23377 Bier-Broeder-R
Ik zeg maar wat...............
pi_5251339
Ik heb een vriend die een vriendin heeft die in dezelfde situatie zit als jij zegt.
Niemand uit zijn vriendengroep (waaronder ik dus) mag zijn vriendin. Ook niet na pogingen om haar beter te leren kennen. Daardoor werd het alleen maar erger. Niemand vindt haar dus leuk, behalve die vriend die iets met haar heeft. Zelf weet hij dat ook verrekte goed. Maar goed, hij kiest voor zijn vriendin. Dat is ons nu wel duidelijk geworden (Door enkele incidenten ten koste van zijn vrienden).

Kiezen is nooit goed natuurlijk. Het is natuurlijk erg egoïstisch om iemand voor zo'n keuze te stellen. Maar als zelfs een groep vrienden daar niet mee kan leven, (echt niemand moet haar) dan is het snel afgelopen met elkaar.

Je moet het van meerdere kanten bekijken. Maar dat is met alles zo eigenlijk...

Een ondertitel is niet belangrijk... | http://www.neger.tk Nu met nieuwe neger!
pi_5251564
quote:
Op zaterdag 03 augustus 2002 06:44 schreef defender het volgende:
Overigens verwacht ik van echte vrienden dat ze mijn partner altijd zullen respecteren, en zich nooit laten verlagen tot het verpesten van de sfeer, door te laten merken dat je iemand (in dit voorbeeld zou dat dan mijn vriend zijn) niet mag. Ik zal dat andersom ook altijd doen.
Je hoeft niet samen plezier te maken, maar je hoeft ook niet met een lange bek erbij te zitten
Precies, anders zijn het geen echte vrienden. Kijk als mijn beste vriendin de relatie van mij terroriseert zal ik toch echt vragen waarom ze dat doet, als ze dan zegt dat ze dat doet omdat ze me vriend niet mag dan zou ik zeggen dat ze een lekkere vriendin is, totaal geen rekening houdt met mijn gevoelens en als ze ermee doorgaat ze op kan hoepelen!!
Women might be able to fake orgasms. But men can fake whole relationships ;)
  zaterdag 3 augustus 2002 @ 19:50:40 #26
10848 Visionist_069
 Vision your life
pi_5255215
In eerste instantie geen van beiden en het moet wel heel extreem worden wil ik uberhaupt een keuze maken. Het hangt natuurlijk ook wel een beetje af van de de band die je onderling met de 2 hebt opgebouwd. Als je de 1 pas kort en inhoudelijk (nog) niet goed kent kies je vaak logische wijze voor de ander die je al jaren kent.
pi_5257088
Ik heb iets soortgelijks meegemaakt.. Mijn (nu ex-) beste vriendin heeft een vriend. Hij is nogal bezitterig en mocht al haar vrienden/vriendinnen (waaronder ik) niet. Zij moest kiezen van hem, of haar vrienden of hij. Ze heeft dus voor haar vriend gekozen wat wij haar allemaal heel erg kwalijk nemen. We hebben dan ook geen of weinig contact meer met haar. Ik persoonlijk zou voor mijn vrienden hebben gekozen. Want ik kan me geen leven zonder vrienden voorstellen. En mijn vriend..ach..als ie me laat kiezen is ie mij niet waard. Er loopt vast nog wel ergens een ware jacob rond..

Nu ik erover nadenk help ik je hier niet echt mee..

Omdat jij in een heel andere positie zit.. Misschien moet je er met je vriend over praten wat je dwarszit.. Kan hij meer rekening met jou gevoelens houden.. En als hij echt altijd voor haar kiest..zou ik er eens over nadenken of jullie relatie echt wel zo goed is..

~Blieb Blieb~
pi_5260377
niks kiezen!
Tis beide of niks natuurlijk!
Kheb genoeg tijd en ruimte voor beide hoor!
pi_5260389
quote:
Op zaterdag 03 augustus 2002 23:17 schreef Anita het volgende:
Ik persoonlijk zou voor mijn vrienden hebben gekozen. Want ik kan me geen leven zonder vrienden voorstellen. En mijn vriend..ach..als ie me laat kiezen is ie mij niet waard. Er loopt vast nog wel ergens een ware jacob rond..
En stel nou eens dat je vrienden je laten kiezen? Dat zou ik net zo min toelaten! Je zegt dat je je geen leven zonder vrienden kunt voorstellen, maar vrienden die je zouden dwingen te kiezen zijn ook niet echt goede vrienden.

Ik zou ook voor allebei kiezen en zien hoe het loopt. Desnoods zie ik ze wel afzonderlijk van elkaar.

In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  zondag 4 augustus 2002 @ 13:14:07 #30
15067 Sinaasappel
Hennie stoel O+
pi_5260397
als je echt moest kiezen, koos ik voor mijn beste vriend

Vrienden voor het leven en vriendjes maar voor even in dat geval

[Dit bericht is gewijzigd door Sinaasappel op 04-08-2002 13:23]

Booonnie bonnie bonnie kom je buiten spelen!!! Bonnie kom je gauw op straat? Bonnie kheb nog kauwgom om te delen :{ Bonnie Ik heb een echte pop die praat, die herinnering raak je niet kwijt..... waar is ie gebleven die tijd? ;( :D ;)
pi_5262133
quote:
Op zondag 04 augustus 2002 13:14 schreef Sinaasappel het volgende:

Dat bedoel ik dus!
~Blieb Blieb~
pi_5262157
quote:

*polonaise*
pi_5262188
quote:

Daar ben ik het dus ook niet mee eens. Vrienden komen en gaan net zo goed, ik heb ook genoeg 'vriendinnen' gehad met wie het toch niet bleek te boteren. Er zijn wel vrienden die voor het leven zijn, maar er zijn ook vriendjes die voor het leven zijn - met wie je gewoon een superrelatie hebt en die je ook absoluut niet wil laten gaan.

Het lijkt mij gewoon een idiote situatie dat je zou moeten kiezen. Als je het goed aanpakt kun je allebei hebben en als je vriend(inn)en of je vriendje je daarin verhinderen dan zul je daar toch eens ernstig mee moeten praten.

Het lijkt altijd net of je moet kiezen voor je vrienden en dat vind ik onzin - als je ze zelf verwaarloost of laat vallen vind ik dat wel fout, maar als je in de positie wordt gedwongen om te kiezen dan hangt het er maar net vanaf hoe de situatie is. Ik geloof ook niet dat ik zou kiezen. Ik vind dat een onredelijke eis.

In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_5263017
Degene die mij voor zon keuze stelt kan oprotten
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_5263903
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 23:37 schreef Jenga het volgende:
Wie me laat kiezen kan vertrekken.
Je haalt me de woorden uit de mond...
pi_5264132
quote:
...en vriendjes maar voor even in dat geval
Sommige mensen wonen samen of zijn getrouwd, lijkt me niet een vriendje voor 'even'.

Ik zou ook niet kiezen, maar mocht het nu echt persee moeten, kies ik voor m'n vriend.

maandag 5 augustus 2002 @ 09:59:55 #37
26742 The-1
kingkong aint got shit on me!
pi_5268102
wat als je vriendin je niet laat kiezen? maar gewoon laat merken dat ze heel jaloers is? (komt dus op hetzelfde neer)

maaruh..wie me laat kiezen...kan opzouten...

The Innovator of Violence
pi_5268370
ik heb nog nooit iemand verplicht te kiezen en zal ook zelf nooit een keuze verplicht maken. Ze hebben dan gewoon allebei pech en leren er maar mee omgaan dat ik met mijn vriend mijn leven deel en dat mijn beste vriend een deel uitmaakt van dat leven. Ik herken wel veel van je verhaal; ook ik heb inmiddels ex vier jaar een relatie gehad en mijn ex had in het begin van onze relatie ook een vriendin (die hem trouwens erg leuk vond). Ze was ook altijd bezig om mij te kwetsen door express op zijn schoot te gaan zitten, aan hem te hangen etc. Alleen ik zei dan zoiets als van "Move over, mijn vriend en misschien moet je zelf eens een vent zoeken". Spanning liep ook hoog op en nog vroeg ik mijn ex niet te kiezen. Mijn vriend was toen een x jarig en wij woonde al samen, zij was ook uitgenodigd (niet mijn idee). Maar toen ze binnen kwam, iedereen feliciteerde behalve mij. Heb ik er wat van gezegd. Prima dat jij met die snol om wil gaan, maar mijn huis komt ze niet meer in, ze behoort respect op te brengen voor de partner van haar vriend als ze daar over de vloer komt. Nog een voet over mijn drempel en ik sla haar net zo hard die trap af als ze gekomen is. Nooit meer gezien.
  maandag 5 augustus 2002 @ 16:27:46 #39
32958 Splackavellie
Binka is a bad motherfucker!
pi_5270615
dayum! jullie maken van nix problemen,
als niemand heeft gezegd 'je moet kiezen' dan hoef je toch niet te kiezen..

pff ik ga naar huis. week 8.5 uur erop zitten.. doei!

[url=http://home.wanadoo.nl/ezzebleef/n64/nintendo64.htm][[b]NINTENDO64 inc. spellen en meer TE KOOP, 70 EURO [/b][/url]][i] ! ! Where would I be without my Unnekupke ! ! [/i]
  maandag 5 augustus 2002 @ 16:31:36 #40
11027 Revian
Klein maar fijn!
pi_5270659
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 21:09 schreef xman het volgende:

[..]

Maar soms geven ze je geen keuze..dan stoken ze je elke keer tegen elkaar op

Tegen allebei zeggen: 'Je kan mijn (beste) vriendin accepteren of niet, zo niet, vertrek je maar.' Weigert een van de twee de ander dan te accepteren, de gene dumpen die weigert. Die persoon heeft sowieso geen respect voor jou en je keuzes.
Ignorance is bliss... damn why am I learning stuff??
  maandag 5 augustus 2002 @ 16:32:45 #41
11027 Revian
Klein maar fijn!
pi_5270671
quote:

Wat jou als deze partner ook voor het leven is? Dat kan hoor, ken mensen van in de 40 die al sinds hun 15e bij elkaar zijn.. en de beste vrienden zijn in die tijd echt wel veranderd. Erg politiek correct die stelling maar er klopt weinig van.
pi_5272375
quote:
Op maandag 05 augustus 2002 16:32 schreef Revian het volgende:
Wat jou als deze partner ook voor het leven is? Dat kan hoor, ken mensen van in de 40 die al sinds hun 15e bij elkaar zijn.. en de beste vrienden zijn in die tijd echt wel veranderd.
Ik ken veel meer voorbeelden van vriendschappen die lang duren en van relaties die uitgaan..
Dus statistisch gezien is het een betere keus om voor de vrienden te kiezen
quote:
Erg politiek correct die stelling maar er klopt weinig van.
Wat is er politiek correct aan...??
pi_5272396
Ik kies niet, ik zou het zo regelen dat ze elkaar dus niet hoeven te zien. Kan 1 van beide zich daarmee niet vinden, dan is je beste vriend geen goede vriend. Of je partner geen goede partner. Sim-pel.

Gelukkig heb ik dat probleem niet.

-edit-

Bovendien als mijn vriendin mij zou verplichte te kiezen, kies ik voor m'n beste maat. Die ken ik al 17 jaar. Vriendschap gaat nooit over, liefde komt en gaat. Klinkt hard, maar zo is het wel.

[Dit bericht is gewijzigd door tweedz op 05-08-2002 19:10]

maandag 5 augustus 2002 @ 22:04:57 #44
29640 sweaty
Miss lipstick
pi_5274619
dit is mij dus overkomen, ik heb altijd gezegd dat er nooit een jongen tussen mij en mijn beste vriendin komt in te staan, maar het is anders gelopen dan dat ik verwacht had. Ik ging samenwonen met een limburger (kom zelf uit utrecht) en moest dus mijn vriendin "achterlaten", nou hadden we het laatste jaar al iets minder contact maar toch nog zo'n 4x per week. Nou zou je zeggen je kan toch mailen, bellen, afspreken eens per maand enz..maar toen ik mijn vriendin en vriend aan elkaar voorstelde, bleek later dat mijn vriend mijn vriendin een rare meid vond, hij vond het helemaal niks, nou was hij niet de enige er zeiden dat wel meer mensen tegen mij, maar toch 7 jaar beste vriendinnen is best een tijdje. Ze weet het nu, het heeft wel lang geduurt voordat ik het durfde te zeggen want dat is best moeilijk. Ze wilde de vriendschap verbreken...ik vond dat erg ver gaan, binnenkort hebben we een gesprekje hoe het verder moet. Ik heb dus nu voor mijn vriend gekozen, ik moet met hem verder en niet met mijn vriendin.
  maandag 5 augustus 2002 @ 22:27:27 #45
15067 Sinaasappel
Hennie stoel O+
pi_5274966
quote:
Op maandag 05 augustus 2002 16:32 schreef Revian het volgende:

[..]

Wat jou als deze partner ook voor het leven is? Dat kan hoor, ken mensen van in de 40 die al sinds hun 15e bij elkaar zijn.. en de beste vrienden zijn in die tijd echt wel veranderd. Erg politiek correct die stelling maar er klopt weinig van.

Ik vind gewoon dat vrienden gewoon voor gaan, degene die je voor de keuze stelt moet gewoon normaal doen, en als er iemand is die je voor zo'n keuze zet, is het toch meestal je vriend, niet je vrienden
Booonnie bonnie bonnie kom je buiten spelen!!! Bonnie kom je gauw op straat? Bonnie kheb nog kauwgom om te delen :{ Bonnie Ik heb een echte pop die praat, die herinnering raak je niet kwijt..... waar is ie gebleven die tijd? ;( :D ;)
pi_5275042
Mijn partner koos voor mij.
Zijn beste vriend was een aardige gozer.
Totdat 'ie een beetje avances ging lopen maken richting mij en dat kon mijn partner niet waarderen. Ik ook niet trouwens..
Exit 'beste vriend'...
pi_5275575
quote:
Op maandag 05 augustus 2002 22:27 schreef Sinaasappel het volgende:

[..]

Ik vind gewoon dat vrienden gewoon voor gaan, degene die je voor de keuze stelt moet gewoon normaal doen, en als er iemand is die je voor zo'n keuze zet, is het toch meestal je vriend, niet je vrienden

En ik vind het érg afhankelijk van de situatie en dat het per persoon kan verschillen.. Ik vind het net of het voor sommigen een taboe is als je vriend meer voor je betekent dan je vrienden, maar dat vind ik pas echt onzin. Zolang je je vrienden netjes behandelt en niet verwaarloost is er niks aan de hand.

Eerlijk gezegd vind ik mijn vriend belangrijker, maar dat wil niet zeggen dat ik ooit zomaar mijn vriendinnen zou laten vallen. In tegendeel, ik zorg er voor dat ik ze vaak genoeg zie en dat vind ik ook superleuk.

En het kan ook heel goed een jaloerse vriendin zijn die je voor de keuze zet.

pi_5275742
Mijn allerbeste vriendin, waar ik alles mee deelde (behalve sex), ben ik kwijtgeraakt tijdens en na mijn scheiding.
Dat is hard, moeilijk en niet alleen door haar.

Het was onwijs moeilijk allemaal destijds, het liep door elkaar heen allemaal, mislukte pogingen op allerlei gebied om het gevoel weer terug te krijgen, resulteerde in beleefdheids bezoekjes op verjaardagen, later alleen nog kaartjes sturen, ultra korte mailtjes etc.

Ik voel er vanalles bij,van "laat maar" tot kwaadheid, schuldgevoel en verlies/noem het rouwen..
Zeker als ik haar tegen kom, doen we verwoede pogingen om iets "af te spreken"

Heb nooit hoeven "kiezen" het is zo gelopen met alle emoties die erbij horen..

pi_5279337
Ja daaaag ga echt nie kiezen tussen m'n beste vriendin en m'n vriendje.
Jusqu'ici tout va bien...
  dinsdag 6 augustus 2002 @ 15:05:41 #50
11027 Revian
Klein maar fijn!
pi_5281061
quote:
Op maandag 05 augustus 2002 22:27 schreef Sinaasappel het volgende:

[..]

Kies jij je vriend slecht uit. Heb wel meegemaakt dat vrienden m'n vriendin niet goedkeurde, nooit dat m'n vriendin tussen mij en m'n vrienden probeerden te komen. Ook vaak gebeurd dat vriendinnen van mijn vriendin tussen ons probeerden te stoken. En als mijn beste vriendin voorrang zou hebben op mijn partner.. zou zij toch wel mijn partner zijn geweest
  dinsdag 6 augustus 2002 @ 15:08:05 #51
11027 Revian
Klein maar fijn!
pi_5281093
quote:
Op maandag 05 augustus 2002 23:02 schreef Angeles het volgende:

[..]

En ik vind het érg afhankelijk van de situatie en dat het per persoon kan verschillen.. Ik vind het net of het voor sommigen een taboe is als je vriend meer voor je betekent dan je vrienden, maar dat vind ik pas echt onzin. Zolang je je vrienden netjes behandelt en niet verwaarloost is er niks aan de hand.

Eerlijk gezegd vind ik mijn vriend belangrijker, maar dat wil niet zeggen dat ik ooit zomaar mijn vriendinnen zou laten vallen. In tegendeel, ik zorg er voor dat ik ze vaak genoeg zie en dat vind ik ook superleuk.

En het kan ook heel goed een jaloerse vriendin zijn die je voor de keuze zet.

Precies wat je zegt. Kan ik mooi terugkomen op dat politieke correctheid verhaal. Het is tegenwoordig behoorlijk politiek incorrect lijkt het wel als je partner belangrijker is voor je dan je vrienden. Tja, sorry, bij mij is dat het geval. En bij vele anderen ook, hoop ik voor ze.
pi_5281150
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 22:07 schreef Frenkie het volgende:

[..]

maar soms zien anderen dingen die jij in je verliefdheid niet ziet...
en soms is een nieuwe invalshoek wel eens goed om oude misstanden op te laten vallen..

Maar wat kies je nou..

Ik kies ze allebei niet, das toch ook een keuze

en wat nou als met je partner vooral beste maatjes bent

pi_5282077
quote:
Op maandag 05 augustus 2002 19:02 schreef Frenkie het volgende:

Ik ken veel meer voorbeelden van vriendschappen die lang duren en van relaties die uitgaan..
Dus statistisch gezien is het een betere keus om voor de vrienden te kiezen

Heb jij ook wel es een serieuze relatie gehad, dan die 3 maanden-neuk-vriendinnetjes?
pi_5283201
quote:
Op dinsdag 06 augustus 2002 16:22 schreef The-What het volgende:
Heb jij ook wel es een serieuze relatie gehad, dan die 3 maanden-neuk-vriendinnetjes?
Ik heb wel wat serieuzers geprobeerd dan 6-weken-neuk vriendinnetjes.. maar helaas eentje brak mijn hart.. en van de andere twee brak ik het hart..
pi_5283237
quote:
Op dinsdag 06 augustus 2002 15:08 schreef Revian het volgende:
Het is tegenwoordig behoorlijk politiek incorrect lijkt het wel als je partner belangrijker is voor je dan je vrienden. Tja, sorry, bij mij is dat het geval. En bij vele anderen ook, hoop ik voor ze.
dan kom jij in andere omgevingen dan ik
Maar goed, mijn vrienden kennende, weet ik ndat6 zij mij nooit voor die keuze zouden stellen, tenzij er echt iets helemaal mis met haar zou zijn..
En op deze leeftijd kies ik nog voor mijn vrienden, mocht het voorkomen..

Later al ik groot ben, misschien anders.......

pi_5283286
Ik zou eerder voor mijn vriend kiezen, maar nogmaals, er is geen reden om te kiezen, ik verwaarloos mijn vriendinnen niet, ik laat ze niet stikken voor mijn vriend, ik zie ze niet alleen maar als hij geen tijd heeft, dus ik zie het probleem niet zo.

En precies wat Revian zegt, ik heb ook vaak het idee dat het politiek incorrect is om voor je partner te kiezen. Alsof dat automatisch inhoudt dat niks in je leven meer telt dan je relatie, alsof je automatisch voor je vrienden hóórt te kiezen. Ik vind ook mijn vriend belangrijker, maar mijn vriendinnen hebben daar geen enkel nadeel van. Als mijn vriendin haar vriend ook belangrijker vindt dan mij dan begrijp ik dat volledig.

pi_5286036
quote:
Op dinsdag 06 augustus 2002 18:49 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Ik heb wel wat serieuzers geprobeerd dan 6-weken-neuk vriendinnetjes.. maar helaas eentje brak mijn hart.. en van de andere twee brak ik het hart..

Toch die 3 maanden nog niet gehaald?

Sorry flauw, even on-topic

Later als je groot bent, je zegt het zelf al.
In principe áls je voor de keuze wordt gesteld mag je natuurlijk kiezen wie je wilt...

Ik denk alleen, dat als je een échte, serieuze, lange en goeie relatie hebt, dat je eerder voor je vriend/in kiest.

pi_5288842
Je moet de gene die je deze keuze stelt niet kiezen, want dat is de ene die niet genoeg om je geeft om je zelf je vrienden / partner te laten uitzoeken.
  woensdag 7 augustus 2002 @ 10:06:56 #59
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_5288886
Echte vrienden zijn er meestal voor de partner en dus waarschijnlijk ook erna.

Meestal begin ik niet eens aan een relatie als ik al merk dat mijn "aankomende partner" niet kan omgaan met mijn beste vriend/vriendin.
Je vrienden zijn tenslotte een soort spiegel van wie jij daadwerkelijk bent (You are what you hang with) en als deze partner to be daar niet mee kan omgaan, moet dat eigenlijk al genoeg zeggen nietwaar?

Daar bovenop komt het dat ik al een paar keer met mn neus op de feiten ben geduwd. Mn "beste" vriendin zei dan dat deze partner niet ok is en elke keer weer kreeg ze gelijk.
En andersom ik bij haar ook dus...

To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
  woensdag 7 augustus 2002 @ 12:54:22 #60
11027 Revian
Klein maar fijn!
pi_5290560
quote:
Op woensdag 07 augustus 2002 10:06 schreef Mukie het volgende:
Echte vrienden zijn er meestal voor de partner en dus waarschijnlijk ook erna.

Meestal begin ik niet eens aan een relatie als ik al merk dat mijn "aankomende partner" niet kan omgaan met mijn beste vriend/vriendin.
Je vrienden zijn tenslotte een soort spiegel van wie jij daadwerkelijk bent (You are what you hang with) en als deze partner to be daar niet mee kan omgaan, moet dat eigenlijk al genoeg zeggen nietwaar?

Daar bovenop komt het dat ik al een paar keer met mn neus op de feiten ben geduwd. Mn "beste" vriendin zei dan dat deze partner niet ok is en elke keer weer kreeg ze gelijk.
En andersom ik bij haar ook dus...

Dat eerste is(voor mij iig) zo NIET waar. Mijn vrienden zijn totaal anders dan ik. Da's dus weer een generalisatie. Al die dingen die jij zegt komen andersom net zo goed voor.
pi_5294630
quote:
Op woensdag 07 augustus 2002 12:54 schreef Revian het volgende:

[..]

Dat eerste is(voor mij iig) zo NIET waar. Mijn vrienden zijn totaal anders dan ik. Da's dus weer een generalisatie. Al die dingen die jij zegt komen andersom net zo goed voor.

met andere woorden.. jij kent geen echte vriendschap.. dat zegt ook wel wat natuurlijk
pi_5294777
quote:
Op woensdag 07 augustus 2002 17:40 schreef Frenkie het volgende:

[..]

met andere woorden.. jij kent geen echte vriendschap.. dat zegt ook wel wat natuurlijk

Hoezo? Je kunt toch niet alleen maar vrienden zijn met mensen die hetzelfde zijn als jij? Ik heb genoeg vriendinnen die juist heel anders zijn, maar dat is absoluut geen probleem.
pi_5299817
quote:
Op woensdag 07 augustus 2002 17:57 schreef Angeles het volgende:
Hoezo? Je kunt toch niet alleen maar vrienden zijn met mensen die hetzelfde zijn als jij? Ik heb genoeg vriendinnen die juist heel anders zijn, maar dat is absoluut geen probleem.
Nee , je hoeft niet hetzelfde te zijn, maar ook bij vriendschap zijn er dingen die je deelt. Het is een soort liefde,maar dan platonisch... nou ja ofzoiets...
pi_5301000
* Locutus-of-Borg staat op dit moment erg vaak voor deze erg vervelende keuze en krijgt er aardig de SCHIJT van
pi_5360993
even een linkje naar een dubbel topic waar sommigen wellicht nog nuttige posts gedaan hebben

Wat zou je doen als...

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')