abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112269883
Regelmatig lees ik hier op FOK negatieve reacties op de Iphone.
Zo kan je de bijv. de accu niet vervangen, wat ik persoonlijk een groot gemis vind tijdens vakanties bijv. en ook heeft hij geen SD ingang wat ik ook een enorme handicap vind. Daarnaast vind ik de iphone naast andere smartphones erg log aanvoelen en bovendien leveren merken als Samsung en HTC telefoons met veel grotere schermen. Tot slot hoor ik veel mensen klagen over de Itunes.
Hoe komt het dat de Iphone toch een enorme succesformule is?
  donderdag 31 mei 2012 @ 16:40:38 #2
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_112269923
Door macluvers en fanboys.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_112269929
Iedereen kan er mee om gaan.

Een kind van 4 kan er nog mee om gaan.
  donderdag 31 mei 2012 @ 16:41:12 #4
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_112269940
Image, er bij willen horen. De meeste mensen hebben nog geen stuiver op hun rekening staan maar gaan voor image, stoerdoenerij en erbij willen horen.
From feudal serf to spender.
pi_112269946
quote:
14s.gif Op donderdag 31 mei 2012 16:40 schreef error_404 het volgende:
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  donderdag 31 mei 2012 @ 16:41:41 #6
258706 QuincydeKoster
Gamer in CPU en RAMgeheugen :D
pi_112269966
quote:
14s.gif Op donderdag 31 mei 2012 16:40 schreef error_404 het volgende:
Dat dus. Je betaalt niet voor de telefoon, je betaalt voor het half opgegeten appeltje. En met een product dat zo'n appeltje heeft ben je stoer en heb je geld (volgens de huidige sociale maatschappij)
Dit is mijn signature.
pi_112269977
log is hij niet, en ik vind 3.7 inch eigenlijk wel de fijnste grootte voor een smartphone. Wat me alleen tegenstaat is dat debiele glas in een iPhone.
pi_112270016
quote:
10s.gif Op donderdag 31 mei 2012 16:41 schreef QuincydeKoster het volgende:

[..]

Dat dus. Je betaalt niet voor de telefoon, je betaalt voor het half opgegeten appeltje. En met een product dat zo'n appeltje heeft ben je stoer en heb je geld (volgens de huidige sociale maatschappij)
en dat is onzin natuurlijk, tenzij je hetzelfde beweert over HTC, Samsung, Nokia of welk merk dan ook.
  donderdag 31 mei 2012 @ 16:44:39 #9
258706 QuincydeKoster
Gamer in CPU en RAMgeheugen :D
pi_112270093
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 16:42 schreef Adames het volgende:

[..]

en dat is onzin natuurlijk, tenzij je hetzelfde beweert over HTC, Samsung, Nokia of welk merk dan ook.
Juist met HTC, Samsung en Nokia heb je dat niet. Wat wel als zo'n merk begonnen is is BlackBerry (kutdingen!) maar dat is uitgegroeid tot het "sletjes/mocromerk"
Dit is mijn signature.
  donderdag 31 mei 2012 @ 16:44:49 #10
130186 FallingSky
Damn i'm good.
pi_112270102
Geen zin om te gaan liggen klooien.
Gebruiksgemak oftewel het werkt gewoon.

Vooral nu je ziet dat ook het bedrijfsleven langzaamaan de iPhone begint te gebruiken.
Als IT beheerder ben ik er nog een beetje tegen maar je hebt een stuk minder kopzorgen qua vragen die komen richting de Service Desk.
  donderdag 31 mei 2012 @ 16:47:15 #11
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_112270230
Gebruikersgemak. Het feit dat je er amper iets aan kan customizen maakt het ook dat ie amper verkloot kan worden.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_112270251
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 16:39 schreef schapenfocker het volgende:
Hoe komt het dat de Iphone toch een enorme succesformule is?
Appstore. Kan die van bijv. Android niet aan tippen.
Ja, ik generaliseer.
pi_112270544
Omdat Apple al populair was voordat de Iphone geïntroduceerd was.
pi_112271456
Het feit dat iedereen die er 1 heeft er ontzettend tevreden mee is.
  donderdag 31 mei 2012 @ 17:18:22 #15
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_112271596
Gebruikersgemak
Design
First mover advantage
Display
Integratie
Gevoel van luxe
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 31 mei 2012 @ 17:34:11 #16
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_112272232
quote:
14s.gif Op donderdag 31 mei 2012 16:47 schreef jogy het volgende:
Gebruikersgemak. Het feit dat je er amper iets aan kan customizen maakt het ook dat ie amper verkloot kan worden.
Dat dus

En de leek, of niet veel eisende smartphone gebruiker noemt dat gebruikersgemak. De wat meer eisende gebruiker noemt het een gebrek :)
Krekker is de bom!
pi_112272516
De succesformule van de iPhone heeft zijn oorsprong overduidelijk liggen in de "digital hub" strategy die Apple een jaar of 10 geleden is ingegaan.
<>
  donderdag 31 mei 2012 @ 18:08:53 #18
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_112273567
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 17:41 schreef Swindler het volgende:
De succesformule van de iPhone heeft zijn oorsprong overduidelijk liggen in de "digital hub" strategy die Apple een jaar of 10 geleden is ingegaan.
Geef eens een concreet voorbeeld? Want van wat ik begrepen heb is de 'digital hub' strategy de strategie waarbij de PC (liefst natuurlijk Mac) het middelpunt is, met allerlei andere handheld devices die er makkelijk op kunnen worden aangesloten.

Doel je toevallig op hoe Itunes bijvoorbeeld sychroniseert met de Ipod, Iphone, etc? Kan namelijk inderdaad zijn dat dit voor veel gebruikers een pre was... ik vind het echter VERSCHRIKKELIJK. Voor mij een van de voornaamste redenen om geen Iphone te kopen.
Krekker is de bom!
pi_112273993
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 18:08 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Geef eens een concreet voorbeeld? Want van wat ik begrepen heb is de 'digital hub' strategy de strategie waarbij de PC (liefst natuurlijk Mac) het middelpunt is, met allerlei andere handheld devices die er makkelijk op kunnen worden aangesloten.

Doel je toevallig op hoe Itunes bijvoorbeeld sychroniseert met de Ipod, Iphone, etc? Kan namelijk inderdaad zijn dat dit voor veel gebruikers een pre was... ik vind het echter VERSCHRIKKELIJK. Voor mij een van de voornaamste redenen om geen Iphone te kopen.
Erg lastig om dit in een paar regels uit te leggen. Ik heb het hier ook voornamelijk over de oorsprong van het succes. Je definitie is inderdaad juist. Hier trouwens de presentatie waarin Jobs erover begint:

Ik heb hieronder in de spoiler een stuk vanuit mijn scriptie gekopieerd, dit was voor mij de eindconclusie op de vraag: Does Apple has a sustainable advantage for the iPhone.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
<>
pi_112274034
dat appeltje dat erop staat
  donderdag 31 mei 2012 @ 18:28:59 #21
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_112274235
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 18:08 schreef KreKkeR het volgende:

Ik kan echt niet begrijpen dat je itunes verschrikkelijk vind. Ik ben geen modder en tweaker maar al mijn apple producten werken supermakkelijk op itunes.

Idevice aankoppelen, films eraf, andere erop. Muziek selecteren, deleten en,vanuit je bib aanklikken en naar je idevice slepen, kind kan het.
  donderdag 31 mei 2012 @ 18:43:26 #22
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_112274781
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2012 18:28 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Ik kan echt niet begrijpen dat je itunes verschrikkelijk vind. Ik ben geen modder en tweaker maar al mijn apple producten werken supermakkelijk op itunes.

Idevice aankoppelen, films eraf, andere erop. Muziek selecteren, deleten en,vanuit je bib aanklikken en naar je idevice slepen, kind kan het.
En wanneer ik een ander iDevice aansluit op de computer opent hij automatisch iTunes en wil hij soms meteen shit gaan synchroniseren! Ooit een keer gehad dat iTunes alle muziek van een andere iPod had gewist.

Maar irritanter is het feit dat ik een apart programma (iTunes) nodig heb om liedjes en films op de devices te kunnen kopieren. Ik wil niet afhankelijk zijn van een in mijn ogen log programma dat 'om het zogenaamd makkelijker voor mij te maken' allerlei handelingen verricht waar ik niet om heb gevraagd. En waarbij ik dan ook nog eens soms genoodzaakt ben de liedjes en films ook nog eens moet converteren wanneer ze niet het juiste formaat hebben. Waarbij het toestel maar een beperkt aantal formaten aankan.

Ik wil gewoon mijn mp3, mp4, flv, avi, wmv, etc bestanden op mijn device kunnen kopieren zonder dat ze moeten worden geconverteert en het liefst gewoon met elk willekeur bestandsbeheersysteem.

Zoals je bijvoorbeeld met USB MSC (Mass Storage Class) gewoon een apparaat inplugde en zonder verder gehannes met elk bestandsbeheer programma (Windows Verkenner/'Deze Computer', Total Commander, etc) bestanden op je device kon kopieren was gewoon perfect! Het apparaat werd hierbij gewoon als externe harde schijf herkend en ik kon met een simpele handeling precies zoals ik het wilde (qua mapindeling, etc) mijn bestanden op het apparaat krijgen.

Tegenwoordig maken veel Android devices helaas gebruik van USB MTP, wat ook meer beperkingen kent. Heel jammer.
Krekker is de bom!
pi_112275036
quote:
14s.gif Op donderdag 31 mei 2012 16:40 schreef RacerDKB het volgende:
Iedereen kan er mee om gaan.

Een kind van 4 kan er nog mee om gaan.
Dus iPhones zijn voor simpele zielen?
pi_112275051
Voor verdere discussie hebben we een centraal topic: [iPhone] #170
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: