Jeej!quote:Op dinsdag 5 juni 2012 17:05 schreef Bakfiets. het volgende:
[..]
Kom dan maar op schoot, dondersteen.
Wat zei je nou laatst ookalweer, Skunk?quote:Stichting naar CGB om 'homotherapie'
AMSTERDAM - De stichting Different, die dinsdagochtend te horen kreeg dat hun therapie tegen homoseksualiteit niet meer wordt vergoed door zorgverzekeraars, stapt naar de Commissie Gelijke Behandeling.
Foto: ANP
Dat heeft directeur Henk van Rhee van Tot Heil des Volks, de christelijke organisatie waar de stichting Different deel van uitmaakt, dinsdagmiddag laten weten op Radio 1.
Demissionair minister Edith Schippers van Volksgezondheid stelde in een brief aan de Tweede Kamer dat de therapie voor christenen die worstelen met hun homosexualiteit niet meer wordt vergoed.
Different is het niet eens met dit besluit en spreekt van ongelijke behandeling van christenen. De stichting zoekt naar advocaten om de uitspraak, die zij beschouwen als discriminerend, aan te vechten.
Van Rhee ziet het besluit van minister Schippers als 'een stok om mee te slaan' en stelt dat christenen op deze manier worden uitgesloten van GGZ-zorg. “Mensen betalen zorgpremie en hebben gewoon recht op zorg", vindt hij.
Het is nog niet duidelijk wanneer de klacht wordt ingediend.
Whowquote:Op dinsdag 5 juni 2012 17:31 schreef LizzyAdam het volgende:
Rotte appels zullen er altijd zijn, en die zal je ook vast tegenkomen. Gewoon niks vaan aantrekken, zij hebben een probleem, jij niet.
over Rotte appels gesproken;
http://www.nu.nl/binnenla(...)gb-homotherapie.html
[..]
Wat zei je nou laatst ookalweer, Skunk?
Oh, ja. Daar heb ik laatst nog met iemand een discussie over gehad.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 17:31 schreef LizzyAdam het volgende:
Rotte appels zullen er altijd zijn, en die zal je ook vast tegenkomen. Gewoon niks vaan aantrekken, zij hebben een probleem, jij niet.
[..]
* Abby79 wacht in spanning af!quote:Op dinsdag 5 juni 2012 19:40 schreef skunkasaur het volgende:
Oh, ja. Daar heb ik laatst nog met iemand een discussie over gehad.
Eerst even eten halen, dan elaboreer ik vanavond even. *drumroll*
Ik ben van mening dat iedereen zelf mag kiezen wat hij of zij wil, vind en kan. Als iemand zich vanuit zijn geloof zich niet lekker in zijn vel voelt en daarbij hulp wil zoeken dan vind ik niet dat iemand anders daar iets over te zeggen heeft. Ook als hij of zij moeite heeft met accepteren van geaardheid.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 17:31 schreef LizzyAdam het volgende:
[..]
Ik kon het niet. Ok, dat had niets met lesbisch zijn te maken, maar die jaren dat ik me verstopt heb, zijn echt slechte jaren geweest...quote:Op woensdag 6 juni 2012 00:31 schreef LizzyAdam het volgende:
Ik vraag me ook zeer sterk af of iemand gelukkig kan zijn als hij of zij zich verstopt van wie ze zijn.
Volgens een vriendin van me, die zelf een paar jaar in een klooster heeft gezeten, zit het daar (voornamelijk in het buitenland/oostblok) ook vol met homo's en lesbiennes, vooral omdat ze buiten die muren niet veilig zijn. Maar zij leven dus celibaat, maar niet uit vrijwillige keuze. En daar worden ze ook niet heel gelukkig van...quote:Op woensdag 6 juni 2012 00:31 schreef LizzyAdam het volgende:
Als iemand er voor kiest om zijn geaardheid niet 'na te leven' en een celibaat leven leidt (dus niet liegt) vind ik het een ander verhaal, en zou ik daar best respect voor hebben en ik zou best bevriend kunnen zijn met zo iemand. mits dus geen leugens.
Waarom denk je dat er zoveel schandalen naar buiten komen? Ik heb sterk het idee dat dat behoorlijk samenhangt...quote:Op woensdag 6 juni 2012 00:32 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik vind het idee achter celibaat leven een beetje ongezond, (en dan bedoel ik niet mensen die geen seksdrive hebben, of aseksuelen of wat dan ook, maar mensen die actief hun eigen seksuele gevoelens onderdrukken).
In de Metroquote:Op dinsdag 5 juni 2012 23:50 schreef skunkasaur het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat iedereen zelf mag kiezen wat hij of zij wil, vind en kan. Als iemand zich vanuit zijn geloof zich niet lekker in zijn vel voelt en daarbij hulp wil zoeken dan vind ik niet dat iemand anders daar iets over te zeggen heeft. Ook als hij of zij moeite heeft met accepteren van geaardheid.
Maar ik vind het wel kwalijk dat Different pretendeert homoseksualiteit te "genezen".
quote:De Inspectie voor de Gezondheidszorg heeft de zaak onderzocht en concludeert dat er geen sprake is van een psychiatrische stoornis bij mensen die om religieuze redenen problemen hebben met hun geaardheid. De oorsprong van de problemen ligt volgens de IGZ bij de geloofsovertuiging. Wie om geloofsredenen problemen heeft met zijn geaardheid moet dus op zoek naar pastorale hulp, stelt IGZ.
Daar moet je overheen groeien denk ik... Went vanzelf.quote:Op woensdag 6 juni 2012 08:48 schreef summer2bird het volgende:
Weten jullie trouwens waar je andere lesbische vrouwen kan ontmoeten?
Ik zie wel eens een leuk meisje staan, maar durf nooit een move te maken uit angst dat ze herto is en mij uit gaat lachen![]()
In Deventer zit wel zo'n gaybar, maar ik vind dat nogal eng![]()
Via internet of over je angst heen zetten en naar die gaybar gaan. Desnoods neem je iemand mee. Het is echt niet zo eng als je denktquote:Op woensdag 6 juni 2012 08:48 schreef summer2bird het volgende:
Weten jullie trouwens waar je andere lesbische vrouwen kan ontmoeten?
Ik zie wel eens een leuk meisje staan, maar durf nooit een move te maken uit angst dat ze herto is en mij uit gaat lachen![]()
In Deventer zit wel zo'n gaybar, maar ik vind dat nogal eng![]()
Oh ja, er zit een coc in de buurt.quote:Op woensdag 6 juni 2012 11:31 schreef NanKing het volgende:
[..]
Via internet of over je angst heen zetten en naar die gaybar gaan. Desnoods neem je iemand mee. Het is echt niet zo eng als je denkt.
ZIt er geen coc in de buurt? Dat is misschien wat laagdrempeliger.
Het is niet veel bijzonders maar het is wel een stapje naar een andere kroeg. Misschien ontmoet je daar leuke mensen waar je mee kan stappen.quote:Op woensdag 6 juni 2012 13:08 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Oh ja, er zit een coc in de buurt.
Zal eens kijken daar
quote:Op woensdag 6 juni 2012 22:43 schreef Bakfiets. het volgende:
Zodra ik in de buurt van iets levends komt sterft het.
Doe maar nietquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |