Waarom zou je ineens voor het één of het ander moeten kiezen? Je kan er ook voor kiezen om met je vriendin te blijven zolang het leuk is.quote:Echter vind ik nu dat ik op een leeftijd ben gekomen (en zeker ook gezien de duur van de relatie) dat je moet gaan kiezen of je hier echt de rest van je leven mee door wilt, of dat je iets heel anders wilt.
Ja dat is het ook.. Ik snap het zelf ook niet. Dat zeg ik dus ook telkens tegen mijzelf, maar ik blijf toch ergens twijfelen om de een of andere reden.quote:Op donderdag 31 mei 2012 15:57 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Waarom zou je ineens voor het één of het ander moeten kiezen? Je kan er ook voor kiezen om met je vriendin te blijven zolang het leuk is.
quote:Op donderdag 31 mei 2012 15:58 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Mijn god zeg, ik dacht dat je 35 - 40 o.i.d. was
Dan zit je er behoorlijk naast. Ik ben niet bang om alleen te eindigen, sterker nog: als het zo moet zijn, dan zal het zo zijn. Maar ik word gek van die twijfel die af en toe langs komt. Andere jongens kunnen gewoon nieuwe meiden ontmoeten en ik zit vast. Dat gevoel heb ik een beetje. Dat is an sich niet gek, maar aan de andere kant vind ik het dan ook weer totaal niet erg, aangezien mijn vriendin best tof is. Misschien ben ik gewoon een zeikerd, maar ik wilde gewoon weten of andere mensen die ook hebben gehad?quote:Op donderdag 31 mei 2012 15:58 schreef AldoTheApache het volgende:
TS is bang dat de relatie uitgaat als hij 28 is, en dan op zielige datingsites moet gaan zitten. Terwijl hij nu de tijd van zijn leven kan hebben, maar zit vastgeplakt aan een 'halve' relatie
of zit ik er dan helemaal naast?
Mijns inziens komt dat, omdat onze maatschappij waarde hecht aan lange relaties. Dat herken je aan uitspraken over gouden huwelijks-jubileums, en "vechten voor je relatie", en "zonde om zomaar op te geven" als het om een lange relatie gaat.quote:Op donderdag 31 mei 2012 15:55 schreef nickhguitar het volgende:
Mijn vraag is dan ook: In hoeverre herkennen mensen dit? Ik heb het gevoel dat ik nu kies voor de rest van mijn leven, wat in feite ook wel waar is aangezien er straks een periode komt van werken, samenwonen en de hele mikmak.
Dat dacht ik dus ook al! Misschien is het ook wel wat ik van alle mensen zie.. De passie is wel iets minder inderdaad, maar dat lijkt me wel normaal na zo een lange tijd. Het liefst was ik mijn vriendin op m'n 25ste tegengekomen.. Maarja, liefde zet je niet in de vriezer zeggen ze danquote:Op donderdag 31 mei 2012 16:01 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Mijns inziens komt dat, omdat onze maatschappij waarde hecht aan lange relaties. Dat herken je aan uitspraken over gouden huwelijks-jubileums, en "vechten voor je relatie", en "zonde om zomaar op te geven" als het om een lange relatie gaat.
Maar niets is minder waar. Zeker in het begin van je leven kun jij een lange of korte relatie evenveel waard vinden. Dus ik zou me niet zo bezwaard voelen, en gewoon genieten van het leven. Is je relatie niet meer leuk, dan kun je er aan werken, maar het is mijns inziens ook een goed pad om terug te keren naar het bestaan als single.
Overigens, als je dit gevoel krijgt omdat je passie in de relatie mist, dan zou ik daar wat aan doen in plaats van twijfel-de-twijfel.
quote:Op donderdag 31 mei 2012 16:07 schreef AldoTheApache het volgende:
dump je 'wel toffe' vriendin en ga gewoon alle smatjes uit de sportschool raken
Dat herken ik ook wel. Ik had een (jong begonnen) relatie toen ik ging studeren, en het is een jaartje uit geweest terwijl we studeerden. Daar heb ik gretig gebruik van gemaakt, die vrijheid was heerlijk. Later zijn we toch weer bij elkaar gekomen.quote:Op donderdag 31 mei 2012 16:06 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook al! Misschien is het ook wel wat ik van alle mensen zie.. De passie is wel iets minder inderdaad, maar dat lijkt me wel normaal na zo een lange tijd. Het liefst was ik mijn vriendin op m'n 25ste tegengekomen.. Maarja, liefde zet je niet in de vriezer zeggen ze dan
Zo simpel is het toch ook niet? De komende periode (lees: de komende jaren) word er voor mij 1 van werken, samenwonen en zulks, een periode waarin je de basis legt voor wat waarschijnlijk de rest van je leven is.quote:Op donderdag 31 mei 2012 16:58 schreef Gary_Oak het volgende:
Ik vind het altijd zo eng om zo ver vooruit te denken. Wat is er mis met van elkaar genieten, van dag tot dag? Gewon kijken waar het schip strandt.
Dan gooi ik dus 3,5 jaar weg en breek ik haar hart, omdat ik twijfel? Dat is ook niet echt een optie tochquote:Op donderdag 31 mei 2012 16:13 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Dat herken ik ook wel. Ik had een (jong begonnen) relatie toen ik ging studeren, en het is een jaartje uit geweest terwijl we studeerden. Daar heb ik gretig gebruik van gemaakt, die vrijheid was heerlijk. Later zijn we toch weer bij elkaar gekomen.
Is dat ook niet wat jij nodig hebt? Een beetje meer vrijheid? Misschien is het goed om eens wat afstand te nemen.
Nou, niemand verplicht je om zo snel samen te wonen hoor. Jezelf conformeren aan de sociale norm brengt alleen maar ellende op. Doe gewoon waar je zin in hebt, geniet van het nu in plaats van je zorgen te maken over de toekomst die nog moet beginnen. Je hebt nog je hele leven om samen te wonen.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 18:55 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Zo simpel is het toch ook niet? De komende periode (lees: de komende jaren) word er voor mij 1 van werken, samenwonen en zulks, een periode waarin je de basis legt voor wat waarschijnlijk de rest van je leven is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |