Thank you!quote:Op donderdag 31 mei 2012 12:26 schreef Dhaha het volgende:
Duits vmbo/havo/vwo:
http://www.levendetalen.n(...)ord=9999&groups=VLLT
Zal ze straks uitbreidenquote:Op donderdag 31 mei 2012 12:47 schreef Dhaha het volgende:
[..]
voor duits vwo zijn er 4 heh, nu staat er maar 1 in de OP
Die staan geloof ik op een site waarvoor je moet inloggen (als lid van die vereniging zijnde).quote:Op donderdag 31 mei 2012 13:12 schreef n2012w het volgende:
Ben benieuwd of die van M&O ook nog komen.
quote:
Ja ook al gezien inderdaad. Maak vanavond ff zon accountje aan en dan log ik ff in.quote:Op donderdag 31 mei 2012 13:23 schreef meneer_valk het volgende:
[..]
Die staan geloof ik op een site waarvoor je moet inloggen (als lid van die vereniging zijnde).
Dat gaat dus niet zomaar omdat je lid moet zijn van VECON om een account aan te makenquote:Op donderdag 31 mei 2012 13:40 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
Ja ook al gezien inderdaad. Maak vanavond ff zon accountje aan en dan log ik ff in.
Niks gezegd.. is al geschraptquote:Op donderdag 31 mei 2012 14:00 schreef Duderd het volgende:
Toch als ik die van Wiskunde C lees.. kan een beetje extra klagen over vraag 13 misschien nog wat uitmaken
Kom op zeg. Teksten lang? .. Serieus. Je mag echt wel van een VWO-scholier verwachten dat ze genoeg geduld en concentratie op kunnen brengen om een tekst van 2 pagina's met lettergrootte giga te lezen. Alsjeblieft zeg.quote:Cito moet zich realiseren dat het examen in deze vorm geen promotie is voor het vak
Duits. Maak de teksten korter, hou je aan het maximum aantal van 50 punten en maak ook de
vraagstelling duidelijker
Jij hebt zelf geen Duits of staat een 10 op Duits?quote:Op donderdag 31 mei 2012 16:40 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Kom op zeg. Teksten lang? .. Serieus. Je mag echt wel van een VWO-scholier verwachten dat ze genoeg geduld en concentratie op kunnen brengen om een tekst van 2 pagina's met lettergrootte giga te lezen. Alsjeblieft zeg.
Voor een VWO Duits examen mag verwachten dat mensen op B2/C1 niveau presteren, dat is een hoog niveau, klopt.. daarvoor zit je nou eenmaal op school.
Volgens mij doet ze gymnasiumquote:Op donderdag 31 mei 2012 17:36 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Jij hebt zelf geen Duits of staat een 10 op Duits?
quote:
Gymnasium of niet, het punt blijft. B2 niveau is laag, zeker voor 5/6 jaar les en aangezien het toch een taal is die veel op het Nederlands lijkt (vooral bij lezen).quote:Op donderdag 31 mei 2012 17:36 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Jij hebt zelf geen Duits of staat een 10 op Duits?
Bespottelijk. Dit examen was het langst in jaren. En ja, te lang. Niveau heeft niks te maken met de lengte van de toets.quote:Op donderdag 31 mei 2012 16:40 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Kom op zeg. Teksten lang? .. Serieus. Je mag echt wel van een VWO-scholier verwachten dat ze genoeg geduld en concentratie op kunnen brengen om een tekst van 2 pagina's met lettergrootte giga te lezen. Alsjeblieft zeg.
Voor een VWO Duits examen mag verwachten dat mensen op B2/C1 niveau presteren, dat is een hoog niveau, klopt.. daarvoor zit je nou eenmaal op school.
Dat er een tekst te veel in stond, kan ik begrijpen. Dat de teksten afzonderlijk te lang waren.. nee. En dát heeft wel met niveau te maken. Hoe langer, hoe complexer namelijk (over het algemeen). En hoe complexer, hoe hoger je niveau moet zijn om de vragen erover goed te kunnen beantwoorden. Er mogen (lees: moeten) naar mijn idee daarom wel lange(re) teksten in zo'n examen zittenquote:Op donderdag 31 mei 2012 17:54 schreef dramatic het volgende:
[..]
Bespottelijk. Dit examen was het meest lang van de afgelopen jaren. En ja, te lang. Niveau heeft niks te maken met de lengte van de toets.
Dat laatste is lang niet altijd waar. Je kunt in principe veel vragen maken door alleen de bijbehorende alinea te lezen en te snappen want meestal is het antwoord direct terug te vinden in de kernzin van de betreffende alinea.quote:Op donderdag 31 mei 2012 17:58 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Dat er een tekst te veel in stond, kan ik begrijpen. Dat de teksten afzonderlijk te lang waren.. nee. En dát heeft wel met niveau te maken. Hoe langer, hoe complexer namelijk (over het algemeen). En hoe complexer, hoe hoger je niveau moet zijn om de vragen erover goed te kunnen beantwoorden. Er mogen (lees: moeten) naar mijn idee daarom wel lange(re) teksten in zitten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |