quote:Op donderdag 31 mei 2012 08:20 schreef rosepetals het volgende:
Ik vind het juist een goede zaak, het is nu al vaak genoeg gebleken dat jongeren niet met alcohol om kunnen gaan.
Dat is niet het enige hoor, ze willen energy verbieden, omdat een bepaalde groep kutbasis-/kaderkinderen er niet mee kunnen omgaanquote:Op donderdag 31 mei 2012 08:20 schreef rosepetals het volgende:
Ik vind het juist een goede zaak, het is nu al vaak genoeg gebleken dat jongeren niet met alcohol om kunnen gaan.
Daar weet ik het fijne niet van, reageer dus maar alleen op het alcohol stukje.quote:Op donderdag 31 mei 2012 08:30 schreef haan33 het volgende:
[..]
Dat is niet het enige hoor, ze willen energy verbieden, omdat een bepaalde groep kutbasis-/kaderkinderen er niet mee kunnen omgaan
Precies, zo is het ook met alcohol. Breezersletjes van 13 jaar verneuken het voor mensen die gewoon met mate drinken.quote:Op donderdag 31 mei 2012 08:30 schreef haan33 het volgende:
[..]
Dat is niet het enige hoor, ze willen energy verbieden, omdat een bepaalde groep kutbasis-/kaderkinderen er niet mee kunnen omgaan
Je moet zelf kunnen bepalen wat/hoeveel je eet, als je er maar gewoon voor betaalt. Al die overheidsinstantiesquote:Op donderdag 31 mei 2012 08:31 schreef Roellie80 het volgende:
De GGD is een overheidsorganisatie die ernaar streeft de Nederlandse bevolking zo gezond mogelijk te maken en te houden.
Als jij zo graag snel medische klachten wil omdat je zo nodig een stoer mannetje moet zijn verhuis dan naar een 2e wereld land ofzo.
Omdat koffie lekker is en energydrank nietquote:Op donderdag 31 mei 2012 08:31 schreef Lithia het volgende:
Waarom energydrank verbieden en koffie niet?
quote:Op donderdag 31 mei 2012 08:33 schreef haan33 het volgende:
[..]
Je moet zelf kunnen bepalen wat/hoeveel je eet, als je er maar gewoon voor betaalt. Al die overheidsinstanties
quote:Op donderdag 31 mei 2012 08:31 schreef Roellie80 het volgende:
De GGD is een overheidsorganisatie die ernaar streeft de Nederlandse bevolking zo gezond mogelijk te maken en te houden.
quote:Op donderdag 31 mei 2012 08:33 schreef Mieron het volgende:
[..]
Omdat koffie lekker is en energydrank niet
Dat is praktisch hetzelfde schatje,quote:
Leuke gedachte maar mensen kunnen daar niet mee omgaan. Jammer dus.quote:Op donderdag 31 mei 2012 08:33 schreef haan33 het volgende:
[..]
Je moet zelf kunnen bepalen wat/hoeveel je eet, als je er maar gewoon voor betaalt. Al die overheidsinstanties
Ze doen het niet om je te pesten dus, het is een bekend feit dat jongeren de gevolgen van hun daden niet goed kunnen overzien.quote:
Pech voor die mensen. Die mensen mogen lekker hun eigen zorgkosten gaan betalenquote:Op donderdag 31 mei 2012 08:35 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Leuke gedachte maar mensen kunnen daar niet mee omgaan. Jammer dus.
Maar wees gerust. Je groeit er nog wel overheen
Tja. We hebben met elkaar afspreken dat we een beetje op elkaar letten. Je ontkomt er niet aan dat mensen ontsporen in een samenleving en je kan deze simpelweg niet laten doodbloeden.quote:Op donderdag 31 mei 2012 08:36 schreef haan33 het volgende:
[..]
Pech voor die mensen. Die mensen mogen lekker hun eigen zorgkosten gaan betalen
welk stuk bos?quote:Op donderdag 31 mei 2012 08:44 schreef LompeHork het volgende:
Ik hoorde dit op RTL nieuws net en ik WIST gewoon dat TS zo'n topic aan zou maken, erger moet het niet worden
Naast het verkloten van een stuk bos en het bier drinken in een speeltuintje nu dit. Fantastisch. Onterechte klacht trouwens, misschien is het eens een optie om bij een huisarts te raden te gaan. Energydrink is sowieso verneukeratief en slecht voor je lichaam.
Wat is er niet mis mee? De meerwaarde (als die er al zou zijnquote:Op donderdag 31 mei 2012 08:43 schreef dennis3d het volgende:
Energy drink verbieden.....
Waar gaat he mis.
Alcohol tot 18 okee maar wat is er mis mat Engergy drink.
Weet ik veel welk bos jij bedoelt. Desalniettemin vind ik dit juist een goede stap van het GGD.quote:
Waarom is die 18 voor alcohol wel oké dan?quote:Op donderdag 31 mei 2012 08:43 schreef dennis3d het volgende:
Energy drink verbieden.....
Waar gaat he mis.
Alcohol tot 18 okee maar wat is er mis mat Engergy drink.
Bierdrinkende mensen gelijk als probleem zienquote:Op donderdag 31 mei 2012 08:46 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Weet ik veel welk bos jij bedoelt. Desalniettemin vind ik dit juist een goede stap van het GGD.
5 maandenquote:
Ik citeer:quote:Op donderdag 31 mei 2012 08:48 schreef haan33 het volgende:
[..]
Bierdrinkende mensen gelijk als probleem zien. Ga eens snel terug naar je huis met 50 sloten.
dus voor 11 uur, ja, dat zie ik wel als een redelijk probleem.quote:Zit je net even een biertje in een bos te drinken
quote:Op donderdag 31 mei 2012 08:48 schreef haan33 het volgende:
[..]
Bierdrinkende mensen gelijk als probleem zien. Ga eens snel terug naar je huis met 50 sloten.
Dus ja. Wees verdomme blij dat je je biertje mag drinken. Hoeveel heb jij al meebetaald aan de bovenstaande kosten?quote:Kosten maatschappij van alcoholmisbruik
Alcoholmisbruik kostte de maatschappij 2,6 miljard euro per jaar (2001). De kosten bestaan uit:
Kosten hulpverlening aan probleemdrinkers (verslavingszorg): 68 miljoen euro.
Kosten algemene gezondheidszorg (ziekenhuisopname en huisartsenhulp): 115 miljoen euro.
Kosten voor werk (verzuim, ziekte, werkeloosheid, uitkeringen): 1554 miljoen euro.
Kosten voor misdrijven en overtredingen (vernielschade, verkeersongevallen en justitiële kosten): 841 miljoen euro.
Hoezo? Wat maakt de tijd nou in godsnaam uit man.quote:Op donderdag 31 mei 2012 08:51 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Ik citeer:
[..]
dus voor 11 uur, ja, dat zie ik wel als een redelijk probleem.
En zoals ik al aankaartte: Goed van de GGD, laat ze die leeftijdsgrens maar opschroeven en energydrink verbieden, blijkbaar kan jeugd er niet mee omgaan.
In koffie zit geen stierenpisquote:Op donderdag 31 mei 2012 08:52 schreef knoffel het volgende:
Enegry drink![]()
Leer gewoon koffie drinken ...
Uhmm ja maar ik heb nooit ergens last van.quote:Op donderdag 31 mei 2012 08:46 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Wat is er niet mis mee? De meerwaarde (als die er al zou zijn) weegt absoluut niet op tegen de ingrediënten die je gewoon onder vergif mag klasseren. Lees je wel eens de samenstellingen van de dingen die je eet of drinkt?
Ah je bent natuurlijk zelf zo'n puber. Het gaat niet om het verbieden van energy drank, het gaat alleen om het uit de schappen halen in de supermarkt zodat ze niet met een halve tray van dat spul terugaankomen op school. Als jij zo graag energy drank wil, dan moet je dat maar ergens anders halen, wat de masse niet zal doen want dan moet er ook maar net zo'n winkel in de buurt van een school zijn.quote:Op donderdag 31 mei 2012 08:30 schreef haan33 het volgende:
[..]
Nog niet.quote:Op donderdag 31 mei 2012 08:54 schreef dennis3d het volgende:
[..]
Uhmm ja maar ik heb nooit ergens last van.
Tijdens mijn schooltijd is een meisje onwel geworden van die meuk.quote:Op donderdag 31 mei 2012 08:56 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Nog niet.Wist je dat die Taurine je zenuwstelsel kan overstimuleren? Dat die Taurine zelfs het vocht in je hersens kan reguleren en je hartritme? Dan zwijg ik nog over de grote hoeveelheid suiker en cafeïne.
En dik.quote:Op donderdag 31 mei 2012 08:59 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Tijdens mijn schooltijd is een meisje onwel geworden van die meuk.
Die geur alleen al... je zou voor minderquote:Op donderdag 31 mei 2012 08:59 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Tijdens mijn schooltijd is een meisje onwel geworden van die meuk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |