Ik heb de twee AO-boeken en het eerste deel van LAC. Zijn de andere delen van LAC ook aan te raden?quote:Op zondag 11 november 2012 10:02 schreef Maraca het volgende:
De puntendeling is inderdaad ochtend + middag / 2. Nadeel is alleen dat het echt standaarduitwerkingen zijn. Als jij iets opschrijft dat niet in de standaarduitwerking staat, dan houdt dat niet automatisch in dat het fout is.
Veel oefenen inderdaad, maar ook standaard situaties kennen. Daarmee bedoel ik dat je snapt wat de belangrijkste punten zijn bij een bepaalde typologie van Starreveld. Bij de OAT moet je er wel voor waken dat je niet te lang blijft hangen bij de procesbeschrijving. Het is heel erg verleidelijk om daar (teveel) tijd in te stoppen omdat er veel punten te behalen zijn, maar is de standaardtijd op.. wegwezen en doorgaan met het volgende onderdeel. Je komt anders in tijdnood en je verliest dan veel meer punten.
Wat ik je absoluut aan kan raden zijn de boeken van Brenda Westra.
Succesvol studeren voor LAC - deel 1
Succesvol studeren voor LAC - deel 2A
Succesvol studeren voor LAC - deel 2B
Succesvol studeren voor BIV/AO - deel 1
Succesvol studeren voor BIV-AO - deel 2
Zijn echt geweldige boeken Over de VGC zal ik mij niet al te druk maken. Snappen wat de fundamentele beginselen zijn en welke bedreigingen daarbij horen. Daarnaast mag je ook nog eens je HRA bundel meenemen.
Ik denk dat hetgeen in vetgedrukt mijn probleem is. Als ik m'n eigen antwoorden nakijk en beoordeel op basis van de uitwerkingen, dan kom ik meestal (nu nog) rond het cijfer 4/5,5 (volgens de eerder vermelde berekening) wat best demotiverend is .quote:Op zondag 11 november 2012 10:02 schreef Maraca het volgende:
De puntendeling is inderdaad ochtend + middag / 2. Nadeel is alleen dat het echt standaarduitwerkingen zijn. Als jij iets opschrijft dat niet in de standaarduitwerking staat, dan houdt dat niet automatisch in dat het fout is.
Rond deze periode in 2009 (oma verteld ) was ik al druk bezig hoorquote:
Oefenen jullie ze niet in de les? Ik meende overigens dat de gepubliceerde uitwerkingen op basis van de aangepaste normering zijn. Maar dat weet ik niet zeker en dan is ook maar de vraag of het nu echt zoveel afwijkt.quote:Op zondag 11 november 2012 14:01 schreef Muhasib het volgende:
[..]
Ik denk dat hetgeen in vetgedrukt mijn probleem is. Als ik m'n eigen antwoorden nakijk en beoordeel op basis van de uitwerkingen, dan kom ik meestal (nu nog) rond het cijfer 4/5,5 (volgens de eerder vermelde berekening) wat best demotiverend is .
Zijn de punten voor elke vraag de aangepaste normering op de uitwerkingen van de OAT of de standaardpunten?
Ik oefen gewoon de vakken wekelijks, maar maak nog geen oude OAT's neequote:Op zondag 11 november 2012 14:58 schreef Maraca het volgende:
[..]
Rond deze periode in 2009 (oma verteld ) was ik al druk bezig hoor
[..]
Oefenen jullie ze niet in de les? Ik meende overigens dat de gepubliceerde uitwerkingen op basis van de aangepaste normering zijn. Maar dat weet ik niet zeker en dan is ook maar de vraag of het nu echt zoveel afwijkt.
Oh verrekt ja, AO helemaal op het einde Weet eerlijk gezegd niet meer hoe ik het toen had gedaan, maar weet wel dat ik echt medelijden had met degene die het na moest kijkenquote:Op zondag 11 november 2012 15:03 schreef xminator het volgende:
Niet allemaal geloof ik, maar veel wel.
Wat ik deed was kijken naar tijdsindicatie voor een AO beschrijving opdracht, vervolgens deed ik er 5 a 10 minuten vanaf en hield ik zoveel minuten vrij op het einde om aan AO te besteden. Je kan snel en veel punten scoren bij AO maar bijna nooit maximaal, dus ook niet te veel tijd aan besteden.
Oefenen wordt thuis gedaan en op school meer nagekeken in hoofdlijnen, maar procesbeschrijving wordt helemaal niet samen gedaan. Hoe heb jij trouwens voor EV voorbereid? Heb je heel dat handboek opnieuw doorgenomen of alleen die hoofdstukken behandeld die helemaal weggezakt waren van vorige jaren?quote:Op zondag 11 november 2012 14:58 schreef Maraca het volgende:
Oefenen jullie ze niet in de les? Ik meende overigens dat de gepubliceerde uitwerkingen op basis van de aangepaste normering zijn. Maar dat weet ik niet zeker en dan is ook maar de vraag of het nu echt zoveel afwijkt.
Echt waar ? Bij meeste oude OATs wordt de structuur van het proces al gegeven, maar ik ken niet alle onderdelen evengoed. Dus het kan geen kwaad als ik opeens van een onderdeel naar het ander spring bij de procesbeschrijving?quote:Op zondag 11 november 2012 15:13 schreef xminator het volgende:
Haha, allemaal kantjes vol tekst .
Volgens mij krijg je ook geen puntenaftrek bij AO dus je kunt van alles opschrijven.
Volgens mij is dit dit jaar veranderdquote:Op zondag 11 november 2012 15:13 schreef xminator het volgende:
Volgens mij krijg je ook geen puntenaftrek bij AO dus je kunt van alles opschrijven.
Serieus? Was het slagingspercentage te hoog?quote:Op zondag 11 november 2012 15:27 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Volgens mij is dit dit jaar veranderd
Ik had (afgerond) een 6 . Maar ik wil daarbij wel aan toevoegen dat ik hem als 3e jaars heb gemaakt en niet als 4e jaars. Heb bij mijn sollicitatie bij de Big4 wel mijn cijferlijst toegevoegd, maar het is niet ter sprake gekomen. Denk ook niet dat ze het cijfer van de OAT zo verschrikkelijk interessant vinden.quote:Op zondag 11 november 2012 15:33 schreef Muhasib het volgende:
@Maraca
Wat had jij trouwens voor de OAT?
En weet iemand of je cijfer voor OAT invloed heeft op je sollicitatie bij een big 4?
Sommigen schreven ALLES op. Harde normen bij dienstverlening etc. , want t is toch niet foutquote:Op zondag 11 november 2012 15:28 schreef Maraca het volgende:
[..]
Serieus? Was het slagingspercentage te hoog?
Als kantoren meer WO'ers aannemen dan HBO'ers dan wil je natuurlijk wel de krenten uit de pap en dan kan het zijn dat ze er meer naar gaan kijken.quote:Op zondag 11 november 2012 15:59 schreef xminator het volgende:
Ja aan de ene kant lijkt het mij wel logisch dat het niet meer zo toegestaan wordt.
In het verleden maakten cijfers en prestaties op school niet zo veel uit. Maar het lijkt wel alsof ze nu wel meer beginnen te letten op schoolprestaties.
Overigens van 1 hogeschool weet ik dat ze zelfs niet de behaalde cijfer voor OAT op je diploma plaatsen. ( )
Tja, het heeft zijn voor- en nadelen. Het gaat er toch om dat je de OAT haalt, niet of je een 6 dan wel een 8 hebt gehaald. Met een 6 beheers je de stof blijkbaar wel.quote:Op zondag 11 november 2012 15:59 schreef xminator het volgende:
Ja aan de ene kant lijkt het mij wel logisch dat het niet meer zo toegestaan wordt.
In het verleden maakten cijfers en prestaties op school niet zo veel uit. Maar het lijkt wel alsof ze nu wel meer beginnen te letten op schoolprestaties.
Overigens van 1 hogeschool weet ik dat ze zelfs niet de behaalde cijfer voor OAT op je diploma plaatsen. ( )
Dan kun je dat nog altijd erbij vermelden. Ik zou het ook niks gevonden hebben als het er niet op zou staan.quote:Op zondag 11 november 2012 16:04 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Tja, het heeft zijn voor- en nadelen. Het gaat er toch om dat je de OAT haalt, niet of je een 6 dan wel een 8 hebt gehaald. Met een 6 beheers je de stof blijkbaar wel.
Maar aan de andere kant, als je als studiebol een 8 zou halen, dan wil je er je voordeel ook wel mee doen tijdens sollicitaties.
Netjes gedaan , ik wist niet eens dat je de OAT als 3e jaars kon maken.quote:Op zondag 11 november 2012 15:41 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik had (afgerond) een 6 . Maar ik wil daarbij wel aan toevoegen dat ik hem als 3e jaars heb gemaakt en niet als 4e jaars. Heb bij mijn sollicitatie bij de Big4 wel mijn cijferlijst toegevoegd, maar het is niet ter sprake gekomen. Denk ook niet dat ze het cijfer van de OAT zo verschrikkelijk interessant vinden.
Bedankt! Ik zat wel in de 4e, maar ik heb in mijn eerste jaar zowel het 1e als het 2e jaar tegelijkertijd gedaan waardoor ik dus als 3e jaars in het 4e jaar zat.quote:Op zondag 11 november 2012 16:16 schreef Muhasib het volgende:
[..]
Netjes gedaan (Y), ik wist niet eens dat je de OAT als 3e jaar kon maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |