abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112222666
beste forumleden,
ik ben een jongen van 31 en ik ben nu 9 jaar samen met mijn 3 jaar jongere vriendin.
we wonen sinds 4 jaar samen.
we hebben samen een huis gekocht, we hebben een goede baan en alles voelt vertrouwd en stabiel aan.

de laatste 2 jaar heb ik het gevoel dat alles een sleur word, we gaan naar ons werk, komen thuis, eten koken, 's avonds tv kijken of naar sport, etc
ook op vakantie gaan voelt aan als een sleur. ik geniet wel van de vakantie, maar het enthousiasme is er af.

voorzichting heb ik met mijn vriendin hierover gepraat. ze zegt dat ze heel gelukkig met mij samen is en dat het logisch is dat sommige dingen aanvoelen als een sleur. dat is naar zo'n tijd zo.

regelmatig denk ik na over trouwen en kinderen krijgen. dat zou ik graag willen, maar niet met het gevoel waar ik nu mee loop en twijfel er erg over. een collega vertelde vorige week vol enthousiasme dat hij gaat trouwen met zijn vriendin waarmee hij al 12 jaar samen is. ik wilde dat ik dat gevoel had!

op maandagavond ga ik altijd naar de sportschool. in onze groep zit een vrouw waar ik goed mee kan opschieten. ik ken haar al 6 jaar en we hebben altijd veel lol met elkaar. buiten de sport om zien we elkaar wel eens. een keertje iets drinken of samen ergens naar toe. gewoon vriendschappelijk allemaal.

de laatste tijd is het contact sterk toegenomen en we zien elkaar vaak en hebben altijd lol ongeacht wat we doen. het voelt heel prettig. ik ben niet iemand die zich makkelijk inlaat met andere vrouwen, maar dit lijkt helemaal vanzelf te gaan.

steeds vaker betrap ik mijzelf dat ik aan het fantaseren ben over hoe het zou zijn om samen met haar te zijn. het geeft mij een goed gevoel. vorige week was ik bij haar en hebben we een openhartig gesprek gehad over ons. het bleek dat zij nog nooit zo'n fijn contact met een jongen heeft gehad, maar dat ze het contact wil verbreken, omdat ik bezet ben en dit haar belemmert een leuke jongen te vinden. begripvol heb ik gezegd dat ik dat helemaal begrijp.

eenmaal thuisgekomen voelde ik mij heel slecht. diep in mijn hart wil ik het contact niet verbreken en wil ik haar niet kwijt. en zit er sterk over na te denken om misschien mijn relatie te verbreken.

en ook daar heb ik een slecht gevoel over. ik ben trots op een relatie van 9 jaar, en een eigen huis, en een vriendin die nog steeds om mij geeft. met haar weet ik dat we nooit samen een huis kunnen kopen en natuurlijk is het afwachten of het goed gaat, maar diep van binnen heb ik een heel goed gevoel...

René
pi_112222822
Ga eerst maar eens aan die relatie werken.. En afstand nemen van die andere vrouw. Anders is het gewoon een hufter actie naar je vriendin.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_112222850
Jij hebt een keiharde schop onder je reet nodig René,...

Je hebt een prachtige relatie, goede baan, leuk leven. Alleen je mist wat spanning en wil stiekem gewoon die vriendin van je een keer neuken. Een moment wat iedereen waarschijnlijk wel eens zal gaan mee maken.

Ja, je kan het beste het contact verbreken/minderen om niet in de verleiding te komen. Sleur moet je maar doorbreken op een hele veel verstandigere manier!.
pi_112222887
quote:
en zit er sterk over na te denken om misschien mijn relatie te verbreken.
Dat lijkt me sowieso een goed plan, of je nou wel of niet met die ander verder gaat.
  woensdag 30 mei 2012 @ 16:51:27 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_112223222
Ik denk dat je er nog een keer over moet gaan praten met je vriendin. En nu heel duidelijk zijn. Eigenlijk vind ik dat je ook eerlijk moet zijn over je fitnessvriendin. Want dat zit al op het randje.
The love you take is equal to the love you make.
pi_112223230
Oh wacht, je bent nog niet 'echt' vreemd gegaan begrijp ik? Behalve dan geestelijk.

Tja, je moet of proberen je relatie uit de sleur te krijgen en daar helemaal voor gaan, dus ook door het contact met die nieuwe meid te verbreken, of je zet een punt achter je relatie en probeert het met die ander. Maar wie zegt dat je daar ooit geen sleur mee zal krijgen?
  woensdag 30 mei 2012 @ 16:52:12 #7
54408 Parzival
Where it happens
pi_112223272
Zelfs na 11 jaar, een koophuis, twee katten en regelmatige vakanties kun je alsnog een einde maken aan je relatie.. en om eerlijk te zijn.. het beste wat ik ooit besloten heb...

(vanuit Abu Dhabi met nieuwe vriendin!)
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_112223509
prettig om jullie reactie te lezen.
voor de duidelijkheid, we hebben niet gezoend of sex gehad.
pi_112223893
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 16:56 schreef rene1980 het volgende:
prettig om jullie reactie te lezen.
voor de duidelijkheid, we hebben niet gezoend of sex gehad.
Maar je zit er wel sterk over te denken. En zelfs de gedachte dat je de relatie gaat verbreken voor haar zegt eigenlijk al genoeg.

Hou jezelf en je huidige vriendin niet voor de gek en stap op.
  woensdag 30 mei 2012 @ 17:09:21 #10
316130 Ti-boy
In Trance!
pi_112224121
Het gras is altijd groener bij de buren en als je je huidige vriendin kwijt bent weet je pas wat je mist..
Denk daar eens over na, geen overhaaste beslissingen nemen.
Heb je er wel eens met andere mensen over gepraat? Een goede vriend bv?
pi_112224723
ik heb met mijn beste vriend hierover gepraat en hij zegt dat ik niet zo stom moet zijn om alles wat ik opgebouwd heb weg te gooein.

verder heb ik met een kennis (vrouw) gesproken die zegt dat ik mijn hart moet volgen en het geluk op moet zoeken.
  woensdag 30 mei 2012 @ 17:28:51 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_112225037
Dat vat de opties wel mooi samen.

De keuze is aan jou. Maar doe het netjes, zou ik willen zeggen.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 30 mei 2012 @ 17:32:43 #13
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_112225206
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 17:22 schreef rene1980 het volgende:
ik heb met mijn beste vriend hierover gepraat en hij zegt dat ik niet zo stom moet zijn om alles wat ik opgebouwd heb weg te gooein.

verder heb ik met een kennis (vrouw) gesproken die zegt dat ik mijn hart moet volgen en het geluk op moet zoeken.
Je hebt nu twee tegenover gestelde reacties gehoord, en die gaan er allebei van uit dat de relatie het probleem is. Maar is dat zo? Of vind je je leven zelf gewoon een sleur? Want niets belet jou om je leven wat op te leuken he?

Overigens, na negen jaar kan de koek ook gewoon op zijn. Zeker op jouw leeftijd.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  woensdag 30 mei 2012 @ 17:36:56 #14
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_112225385
Hou je nog van je vriendin als in vriendin zijnde? Dus niet als "zus".

Zo ja, werk aan je relatie, doorbreek de sleur.
Zo nee, beëindig de relatie.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_112228705
of je neukt stiekem die sportschoolchick en maakt dan een keuze. uitmaken of afkappen.
pi_112228974
quote:
19s.gif Op woensdag 30 mei 2012 18:56 schreef dawg het volgende:
of je neukt stiekem die sportschoolchick en maakt dan een keuze. uitmaken of afkappen.
Hoewel ik geneigd ben zo te denken...Het gras is ook bij dat sportschoolmens niet groener. Leuk, even wat anders neuken en weer een beetje verliefd zijn maar dat neemt ook sterk af na een paar maanden en dan vraag je je af wat je hebt weggegooid.

Wat al is gezegd, je wil gewoon even een ander neuken maar grote kans dat het op den duur net zo saai wordt. Een 'saaie' relatie ligt namelijk net zo goed aan jezelf en als jij niet inziet in welke valkuilen je stapt kan je wel 100 keer een relatie verbreken en opnieuw beginnen, maar dan eindigt het altijd hetzelfde. Als je nu weggaat laat je twee mensen ongelukkig achter. Je vriendin, en over niet al te lange tijd ook jezelf.
  woensdag 30 mei 2012 @ 19:18:57 #17
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_112229663
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 19:03 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Hoewel ik geneigd ben zo te denken...Het gras is ook bij dat sportschoolmens niet groener. Leuk, even wat anders neuken en weer een beetje verliefd zijn maar dat neemt ook sterk af na een paar maanden en dan vraag je je af wat je hebt weggegooid.

Wat al is gezegd, je wil gewoon even een ander neuken maar grote kans dat het op den duur net zo saai wordt. Een 'saaie' relatie ligt namelijk net zo goed aan jezelf en als jij niet inziet in welke valkuilen je stapt kan je wel 100 keer een relatie verbreken en opnieuw beginnen, maar dan eindigt het altijd hetzelfde. Als je nu weggaat laat je twee mensen ongelukkig achter. Je vriendin, en over niet al te lange tijd ook jezelf.
What he said.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_112230926
Soms moet je voor iets vechten, en niet de makkelijke wegkiezen. Weggaan is makkelijk... dan doen zovelen. Je vriendin houdt van je en jij als het goed is ook nog van haar.
Ga vooral eens goed praten met je vriendin, zonder de nadruk op problemen te leggen (dat je weg zou willen). Probeer je huidige relatie leuker te maken... doe iets onverwachts met elkaar...

Denk vooral eens na, wat een ander jou zou bieden ten opzichte van je huidige situatie. Het gras is altijd groener aan de overkant. En bij anderen, of op TV lijkt altijd alles beter... maar uiteindelijk is dat helemaal niet altijd zo.
  woensdag 30 mei 2012 @ 19:49:37 #19
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_112231182
Zoals mijn voorgangers al zeggen, zou eerst een aan je relatie gaan werken. Verbreek het contact met die andere vrouw en probeer echt om met je huidige vriendin verder te gaan. Het gras is altijd groener...
Als het echt over is kom je daar ook wel achter, en dan is het natuurlijk beter om je relatie te beëindigen dan in sleur door te gaan.
Dat je zulke gedachtes hebt zegt wel iets over de staat van je huidige relatie, maar na zo'n lange tijd ben je het imo wel aan elkaar verschuldigd om het nog een eerlijke kans te geven.
an urge to help mankind overcomes me
pi_112232658
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 19:49 schreef saaw het volgende:
Zoals mijn voorgangers al zeggen, zou eerst een aan je relatie gaan werken. Verbreek het contact met die andere vrouw en probeer echt om met je huidige vriendin verder te gaan. Het gras is altijd groener...
Als het echt over is kom je daar ook wel achter, en dan is het natuurlijk beter om je relatie te beëindigen dan in sleur door te gaan.
Dat je zulke gedachtes hebt zegt wel iets over de staat van je huidige relatie, maar na zo'n lange tijd ben je het imo wel aan elkaar verschuldigd om het nog een eerlijke kans te geven.
Mee eens, maar in elke relatie (ook die met de sportschooldame op den duur!) krijg je na een tijdje sleur en daar ben je zelf bij. Ik zou eerst eens wat objectiever naar je huidige relatie kijken en er zo eerlijk als maar mogelijk is over praten met je huidige vriendin. Zal ze niet leuk vinden, maar er is maar één manier waarop je je huidige relatie een eerlijke kans kan geven. Je bent nu veel te subjectief bezig omdat je al met je hoofd teveel bij die andere vrouw bent. Die dus vooral spannend lijkt omdat het eigenlijk niet 'mag'.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_112236126
Ik zou alle berichten over het vreemdgaan of alleen al denken daaraan even lekker negeren hier. Veroordelen is heel makkelijk namelijk. Je hebt dat gevoel nu eenmaal en dat zet je niet even opzij. Daar hoef je je ook niet schuldig over te voelen.

Probeer je zelf eens voor je te halen of je dit gevoel ooit bij je huidige vriendin hebt gehad. Ben je ooit zo enthousiast over haar geweest?

Zo ja, dan is het misschien beter om er met haar aan te blijven werken. Misschien voelt het op dit moment niet zo, maar je hebt al heel wat met elkaar meegemaakt. Dat schept ook een bijzondere band, die je misschien later pas inziet.

Zo nee, moet je je misschien eens de vraag stellen waar jullie huidige relatie op gebaseerd is. Is het liefde, aantrekkingskracht of meer op materiële zaken zoals een huis etc. gericht? Of is het gewoon makkelijk zo?

Succes :)
pi_112238436
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 21:09 schreef Meriwether het volgende:
Ik zou alle berichten over het vreemdgaan of alleen al denken daaraan even lekker negeren hier. Veroordelen is heel makkelijk namelijk. Je hebt dat gevoel nu eenmaal en dat zet je niet even opzij. Daar hoef je je ook niet schuldig over te voelen.

Probeer je zelf eens voor je te halen of je dit gevoel ooit bij je huidige vriendin hebt gehad. Ben je ooit zo enthousiast over haar geweest?

Zo ja, dan is het misschien beter om er met haar aan te blijven werken. Misschien voelt het op dit moment niet zo, maar je hebt al heel wat met elkaar meegemaakt. Dat schept ook een bijzondere band, die je misschien later pas inziet.

Zo nee, moet je je misschien eens de vraag stellen waar jullie huidige relatie op gebaseerd is. Is het liefde, aantrekkingskracht of meer op materiële zaken zoals een huis etc. gericht? Of is het gewoon makkelijk zo?

Succes :)
Mee eens. Mensen lijken te vergeten dat een dergelijke 'switch' ook bijzonder goed kan uitpakken. En ja, soms moet je aan jezelf denken. Het is niet alsof TS de sportschool vrouw in kwestie pas een weekend kent.
pi_112239154
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 21:45 schreef Hou-m-Nat het volgende:

[..]

Mee eens. Mensen lijken te vergeten dat een dergelijke 'switch' ook bijzonder goed kan uitpakken. En ja, soms moet je aan jezelf denken. Het is niet alsof TS de sportschool vrouw in kwestie pas een weekend kent.
Als je in een relatie zit is aan jezelf denken al redelijk egoistisch... je denkt niet aan jezelf, je denkt niet aan de ander... je denkt aan beiden.
Aan jezelf denken is echt van deze tijd. Als het even niet meezit, is het meteen sleur, is het elders beter, en hop over naar een ander.
Het spreekt van karakter als je eerst probeert van je relatie wat te maken, al zal dat moeilijker zijn dan weglopen. De poging, het proberen, dat eerst... pas als het dan niet lukt kun je overwegen. Ook krijgt de vriendin van TS zo dan nog een "kans" om er van haar kant wat aan te doen. Als TS nu de deur dichtgooit is dat egoistisch, uit zichzelf gedacht en heeft hij zijn vriendin nooit een kans te geven... heeft hij de relatie nooit een kans gegeven.

De vraag is, wil de TS de moeite doen... en zijn huidige vriendin bij die moeite betrekken. Immers de relatie heb je met z'n tweeën.
pi_112240005
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 21:56 schreef elkravo het volgende:

[..]

Als je in een relatie zit is aan jezelf denken al redelijk egoistisch... je denkt niet aan jezelf, je denkt niet aan de ander... je denkt aan beiden.
Aan jezelf denken is echt van deze tijd. Als het even niet meezit, is het meteen sleur, is het elders beter, en hop over naar een ander.
Het spreekt van karakter als je eerst probeert van je relatie wat te maken, al zal dat moeilijker zijn dan weglopen. De poging, het proberen, dat eerst... pas als het dan niet lukt kun je overwegen. Ook krijgt de vriendin van TS zo dan nog een "kans" om er van haar kant wat aan te doen. Als TS nu de deur dichtgooit is dat egoistisch, uit zichzelf gedacht en heeft hij zijn vriendin nooit een kans te geven... heeft hij de relatie nooit een kans gegeven.

De vraag is, wil de TS de moeite doen... en zijn huidige vriendin bij die moeite betrekken. Immers de relatie heb je met z'n tweeën.
Hoelang, daarmee uiteraard wel zonder contact met de sportschooldame, moet je daar de tijd voor nemen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')